Emaitzak: 11
2010 | ||
| Nago hainbat alorretan, curriculum elebidunak baino, elebakar erdaldunak erabiltzea hobe ikusi lezaketela (edo uste hori izan dezaketela) lan bila dabilen hainbatek. Euskararen prestigioa, alegia, gizarteko beste alorretan baino baxuagoa dela, nolabait, lan merkatuari dagokionean. | |
2013 | ||
mamitsua eta, ohiko legez, zehaztasunez betea. | Nago erreferentziazko testu bilakatzeko meritu guztiak dituela. | |
Zuek nahi duzuen arte". | Nago euskararen etorkizunerako ere baliagarria dela irudia, positiboan hartuta: " Noiz arte iraungo duen euskarak? | |
Onartua ez izateko beldurraren aurrean burua makurtu eta gure izaera faltsutu egiten dugun bakoitzean, gure autoestimua sakon lurperatzen dugu. | Nago euskaldunok sarri egiten dugula hori; esaterako, erdara aukeratzen dugunean, euskaraz berba egin beharrean. Egoera horietan, ez dira ingurukoak kalte egiten digutenak, guk geuk traizionatzen dugu geure burua. | |
2016 | ||
| Nago , hala ere, gizartea —euskaltzaleok barne— ez dela jabetu hizkuntzak berezkoa duen dimentsio sozialaz eta, hortaz, ezta bere esku hartzearen beharraz ere. Ardura euskalgintza sozial eta instituzionalaren gain uzten da, gaiari pentsatu bat eman gabe. | |
| Nago , hizkuntzaren hiru dimentsio hauek (materiala, kolektiboa eta ideologikoa), parte garrantzitsuak direla hizkuntzaren gaineko kultura eraikitzeko; pertsona, hiztun gisa, sozializatzeko ezinbestekoa dena. Kultura hau —hizkuntz kultura— zorua litzateke, talde, zein banakako elementuak garatu ahal izateko, besteak beste hizkuntzarekiko jarrerak. | |
| Nago , hizkuntzaren hiru dimentsio hauek (materiala, kolektiboa eta ideologikoa), parte garrantzitsuak direla hizkuntzaren gaineko kultura eraikitzeko; pertsona, hiztun gisa, sozializatzeko ezinbestekoa dena. | |
Berria izan behar badu, errotik sortua izan du, gaur egungo baldintzak eta beharrei erantzungo diena. | Nago azkenengo hiru lau hamarkadetan euskararen egoera guztiz eraldatu dela, bere testuinguruak egin duen moduan. Horrek eraldaketa epistemologikoak, teorikoak eta metodologikoak eskatzen ditu. | |
2018 | ||
| Nago , ordea, egokitze horretan sakon sakoneko arazoa dugula: hain zuzen ere, euskararen gaineko diskurtsoa, euskaltzaletasunarena, ez zaiola behar bezala doitu azken urteetako mundu eta pentsamolde itzulikatze handiari. | |
| Nago , euskalgintzak eta euskaltzaletasunak ere baduela hortik zer edan, eta jada ari dela edaten. | |
| Nago ez ote den estrategikoa, bertso munduari dagokionez, euskalduntasunari buruzko diskurtsoak ez ezik bertsolaritasunar i buruzko diskurtso berriak pentsatzea benetako bertsolariaren ideiaren bitartez eragiteko benetako hiztunaren ideian. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egon | 11 (0,07) |
Lehen forma
Nago | 11 (0,07) |
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 11 (0,07) |
Konbinazioak (2 lema)
egon azkenengo | 1 (0,01) |
egon erreferentzia | 1 (0,01) |
egon euskaldun | 1 (0,01) |
egon euskara | 1 (0,01) |
egon ez | 1 (0,01) |
egon hainbat | 1 (0,01) |
Konbinazioak (3 lema)
egon azkenengo hiru | 1 (0,01) |
egon erreferentzia testu | 1 (0,01) |
egon euskaldun sarri | 1 (0,01) |
egon euskara etorkizun | 1 (0,01) |
egon ez ote | 1 (0,01) |
egon hainbat alor | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |