Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 30

2003
‎Bai, eta zu Literatura eta Hizkuntzako irakaslea?
2004
Hizkuntzako formulen irakurketa errazteko erabiltzen dira.
Hizkuntzako formulak arau horiek aplikatzean sortzen direnak dira soilik, baina, hala, ere, fonnulen irakurketa errazteko, laburdura gisa, beste konektatzaile batzuk defmitukoditugu orain. Hala nola:
2006
‎Lehen zikloa 1.085 ordukoa da, bigarrena 20 ordukoa (1.120 ordu) eta hirugarrena 1.100 ordukoa. Proposamenaren arabera, Matematikako 560 ordu, Atzerriko Hizkuntzako 385 (lehen zikloan hasten dena) eta Hizkuntza eta Literaturako 875 Ministerioak justifikatzen du hizkuntza orduak murriztea hizkuntzak irakasteko orduen igoera “nabarmena” izan dela. Orduak ere galtzen dituzte:
2007
‎Pentsatzeko legeak hertsiki berberak dira nazio guztietan, eta hizkuntz forma gramatikazkoak, lege haien menpe baitaude, izari baten barruan bakarrik izan litezke ezberdinak(?). Hizkuntzako tonu serieen eta tonuen tipo nagusien hedadura ere berberak dira, eta hortaz horretan ere ezberdintasuna muga jakinen barruan itxita dago. Baiets daitekeen bezalaxe hizkuntza oro, baita edozein hizkelgi ere, ezberdina dela, berdin berdin ahal da, beste ikuspuntu batetik, enuntziazioa ezarri, gizajendean hizkuntza bat bakarra dagoela eta egon dela inoiztik ezkero478.
2008
‎hizkuntza ikasteko behar zehatzetara eta ordutegietara errazago egokitzen den ikastaro bat aurkitu ahal izango dute, talde ikastaroez gain, ikastetxe horiek klase partikularrak ere eskaintzen baitituzte. Hizkuntza arabiarraren irakaskuntzan bakarrik diharduten zenbait akademia daude Nahiz eta hizkuntza orokorren akademia batek baino gehiagok arabiera beste hizkuntza bat gehiago sartu duen bere eskaintza akademikoan, hizkuntza hori irakasteko bakarrik erabiltzen diren akademiak nabarmendu behar dira, hala nola Avicena Arabiar Hizkuntzako Zentroa eta Iqra akademia Madrilen, Alqantara Kultura eta Hizkuntza Ikasketen Institutua eta Orientabide Arabiar Eskolako Faroa. Zentro horiek hizkuntza arabiarra hispanohablanteei irakasten espezializatuta daude.
2009
‎Abesbatzako kideak Los chicos del coro filmeko protagonistak izan ziren.Filma bihotza hunkitzen duen musika eta sentimenduen istorioa da, eta milioikapertsonak ikusi zuten mundu guztian. Oscar sarietarako bi izendapen izan zituen (Jatorrizko Abesti Onena eta Atzerriko Hizkuntzako Film Onena), eta ZineEuroparraren Saria lortu zuen, soinu banda onenarentzat.
2010
‎Ondorengo irudian, atzerriko hizkuntzaz ematen diren irakasgaien bilakaera ikus daiteke (ikus 3 irudia). Ikasgai hauen artean ez daude Ingeles eta Frantses Ikasketetan eta Atzerritar Hizkuntzako Irakaslea ikasketetan atzerriko hizkuntzaz ematen diren ikasgaiak.
‎Interprete eskasia dela eta, ezin da banku batera, medikura edo eguneroko bizitzako beste kudeaketa batzuetara joan. Galizian, Galiziako Gorren Elkarteen Federazioak (FAXPG) Espainiako Zeinu Hizkuntzako Interpreteen Zerbitzua eta Pertsona Gor Itsuentzako Gida Interpreteen Zerbitzua (SILSE GI) ditu, baina kontratazio kopurua ere ez da nahikoa, aurrekonturik ez dagoelako. Interprete askok gorren erakundeetan lan egiten dute.
‎Autoreak proposatzen du eskolako jardueren osagarri gisa har daitezela ikaskuntzak sendotzeko edo indartzeko, nahiz eta ebaluazio edo autoebaluazio baliabide gisa ere erabil daitezkeen. Hizkuntzako apunteak: Jaengo Alexandriako Santa Katalina Institutuko Alfonso Sancho irakaslearen Bigarren Hezkuntzarako eta Batxilergorako irakasgaiaren material guztia biltzen duen orria.
‎Urte batzuk geroago, kasualitatez, liburuaren espiritu berdina eta izen berbera zituen hainbat alderdi politikotako emakumeez osatutako talde eragile bat sortu zen. Talde horretako partaide bat nire institutuan irakasle plaza zuen Gemma Zabaleta izan zen, Gaztelania eta Hizkuntzako katedratikoa, urte askotan PSE EEko diputatua Eusko Biltzarrean, eta geroago Eusko Jaurlaritzako sailburu izendatuko zutena.
2011
‎Proba horiek 55 minutukoak izan ziren, hiru astez. Horretarako, Almeriako Sordos Rosa Relaño Integratzen Laguntzeko Elkargoaren, Cartagenako Entzumen urritasuna duten Haurren Gurasoen Elkartearen (APANDA), Entzumen eta Hizkuntzako Arazoak dituzten Haurren Gurasoen Elkartearen (ASPANPAL) eta Murtziako Santa María Grazia Ikastetxearen laguntza izan zuten. “Lan honen helburua da ulertzen saiatzea zer prozesu edo estrategia alternatibo garatzen dituzten entzuteko zailtasunak edo ezintasunak direla eta, entzumen bidea erabili ezin duten adin txikikoek, eta, beraz, ahozko hizkuntza ez den beste komunikazio metodo batzuk erabili behar dituztenek.
‎Aurreko urteetan bezala, Cascabelesko lasterketan, ONCEk ezgaitasunak dituzten pertsonen gizarteratzearen alde nabarmendu diren erakundeak eta/ edo pertsonak sarituko ditu, eta horrek gizarte inklusiboa lortzeko bidean aurrera egitea ahalbidetzen du. Oraingo honetan, Gainditzen da Urrezko Kriskitina merezi duena, herri bozketa baten bidez. Erakunde hori saritzen da “Tolosako Zeinu Hizkuntzako Film Laburren Nazioarteko Jaialdia antolatzeagatik, joera artistiko eta teknologiko berriak pertsona gorren kolektibora hurbilduz, eta kolektibo horrentzako aukera berriak eskaintzen dituen aintzatespen gune bat eskaintzeagatik; izan ere, talde horrek gutxitan izaten ditu oztopoak kultura jarduera askotan parte hartzeko”, nabarmendu zuen ONCEk.
2012
‎Bihoztunak. Hizkuntzako hotelean belaunikoz. Ostiak kulturalak.
‎Erretorikoko erraztuak ideologikoko lehiaketetan baliatuak baitira. Hizkuntzako zentzua aldatzen baita. Jende arteko harremanak aldatzen baitira.
2013
‎«Educalandia»k hainbat baliabide biltzen ditu hainbat lan egiteko. Hizkuntzako lanak biltzen ditu, besteak beste, letren errepasoa, silabak, arreta hobetzea eta irakurketa idazketa. Ezagutzak probatzea.
Hizkuntzako irakaslea zara.
2014
Hizkuntzako nahasteak. AGNHa sarritan agertzen da hizkuntza arloko zailtasunekin batera.
2015
‎Bilboren ahultasuna kontuan hartuta, zail gertatzen zen Bizkaiko euskara Euskal Herri osora hedatzea. Hizkuntzako modak zabaltzeko, hiri handien itzala da beharrezko, eta Bilbo erdalduna zenez gero, Bizkaiko euskarak ez zuen euskarri nahikorik horretarako. Bizkaiko gainerako herriak txiki samarrak ziren, eta euskara bera ere ez zen batzuetan eta besteetan berdina, Bermeon eta Durangon, edo Mungian eta Markinan.
‎Berak sortutako alderdiak, batez ere Bizkaian zuenez indarra, herrialde horretan egin zen besteengandik bereizteko eta aldentzeko ahalegina eta, XIX. mendearen hasieraz gero, euskara bizkaitarraren eta gainerakoen artean irekitzen ari zen aldea, sakonagoa egin zen XX. mendetik aurrera. Hizkuntzako joera garbizaleek, era berean, Bizkaian izan zuten eraginik biziena, eta hori guztiori dela eta, gainerako euskaldunendako arrotza eta Bizkaiko herritar xeheendako ere ulertezina gertatu zen euskara berria14.
2016
‎d c b a Ikasleen garaiera Hizkuntzako kalififi kazioa
2018
‎Saussurek uste badu ere adierazlearen eta adieraziaren arteko erlazioa ausazkoa dela, erlazio ausazko hori hizkuntza sistema halabeharrez osoaren barruan kokatzen du. Hizkuntzako termino guztiek aurresuposatzen dute egituren osotasun linguistiko bat, eta termino bakoitzak esanahia izan dezan beharrezkoa da osotasun hori suposatzea eta inplizituki gogora ekartzea. Ikuspegi quasi leibniztar horrek, zeinetan hizkuntza osotasun sistematiko bat den, ezabatu egiten du adierazlea eta adierazia bereizita dauden unea, eta ausazko osagaiok erlazionaturik eta bat eginik kokatzen ditu eremu totalizatzaile batean.
‎Sinbolikoa, berriz, diferentzia sexuala sortzen duten hizkuntza erregela bereizgarrien multzoa da. Hizkuntzako posizio maskulinoa banakatu eta heterosexualizatu egiten da, lege Sinbolikoaren, hau da, aitaren Legearen, debeku fundazionalek hala eskatzen baitute.
Hizkuntzako irakasleak maitasunari buruzko poema arraro bat irakurri zigun behin.
2019
‎Egitarau zabala prestatu du Tolosako Keinuen Hizkuntzako Nazioarteko X. Zinema Jaialdiak. Gaur izango da egun nagusia, hamalau film laburren proiekzioarekin, baina, besteak beste, orain arteko film labur irabazleen arteko lehiaketa egingo dute bihar.
‎–Eskerrik asko esan nuen ahapeka eta irribarre egin nion Merzedesi, zeina astirik galdu gabe hasi baitzen kolegioko irakasleei buruz zekizkien esamesa guztiak kontatzen gure solasa nolabait animatu nahian. Interes berezia jarri nuen Angelesi buruz zebilen zurrumurrua aipatu zuenean (Angeles hori gure Hizkuntzako irakaslea zen, nire idazle dohainak goraipatu zituen berbera), alegia, Lizekin, ingeleseko irakaslearekin liaturik zegoela.
‎Gainera, egun hartan bueltatu zen bera ere Institutura, lau hilabeterako kanporatua izan ondoren. Azkenean itzultzen utzi zioten, Hizkuntzako irakasleak haren alde hitz egin zuelako Ikuskaritzan.
‎Eta pribilegioa dela ere badakit. Ondo eta zehatz esateko, joan zen urteko Hizkuntzako irakasleak behin eta berriz errepikatzen zigun bezala (zenbat akordatzen naizen harekin): nire begiena zorte handia da.
2020
‎Lehen Hezkuntzako gradua egiten ari nintzen Donostian, eta Atzerriko Hizkuntzako minorra amaitzen ari nintzen garaian, oso harreman ona nuen unibertsitateko irakasle batek Boiseko Ikastolan (Idaho, AEB) irakasle bila ari zirela azaldu zidan. Txikitatik izan dut Boiseko euskal diasporaren berri, nire ingeleseko irakasle izan zen Stephanie Thurman bertan jaio baitzen. Gogoan dut Euskal Telebistako albistegian Boiseko alkate ohia zen Dave Bieter euskaraz entzun nuela 2010eko Jaialdiaren inguruan, eta guzti horrek irrika handia sortzen zidan.
2021
‎%48k guraso biak dituzte euskal hiztun, %35ek gurasoetako bakarra; eta gainontzeko %17ren kasuan gurasoek ez dute euskara ezagutzen. Proiektuak bereziki jarri du begirada Lehen Hezkuntzako azken urteetan (11 urte) eta Derrigorrezko Bigarren Hizkuntzako lehenengo zikloan (12 urte), burututako" Bergarako nerabeen hizkuntza erabilera formala eta informala" ikerketak erakutsi duenaren arabera (Soziolinguistika Klusterra, 2014), horiek direlako, hizkuntza ohituretan lagun artean gaztelania erabiltzeko joera erakusten duten adin taldeak. Proiektua hiru ikastetxerekin abiatu zen, baina lau urtez luzatu zenez, zaila izan zen irakasle talde guztien egonkortasuna bermatzea iraupen osoan zehar (1 taula).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia