2003
|
|
Bai, eta zu Literatura eta
|
Hizkuntzako
irakaslea?
|
2004
|
|
|
Hizkuntzako
formulen irakurketa errazteko erabiltzen dira.
|
|
|
Hizkuntzako
formulak arau horiek aplikatzean sortzen direnak dira soilik, baina, hala, ere, fonnulen irakurketa errazteko, laburdura gisa, beste konektatzaile batzuk defmitukoditugu orain. Hala nola:
|
2006
|
|
Lehen zikloa 1.085 ordukoa da, bigarrena 20 ordukoa (1.120 ordu) eta hirugarrena 1.100 ordukoa. Proposamenaren arabera, Matematikako 560 ordu, Atzerriko
|
Hizkuntzako
385 (lehen zikloan hasten dena) eta Hizkuntza eta Literaturako 875 Ministerioak justifikatzen du hizkuntza orduak murriztea hizkuntzak irakasteko orduen igoera “nabarmena” izan dela. Orduak ere galtzen dituzte:
|
2007
|
|
Pentsatzeko legeak hertsiki berberak dira nazio guztietan, eta hizkuntz forma gramatikazkoak, lege haien menpe baitaude, izari baten barruan bakarrik izan litezke ezberdinak(?).
|
Hizkuntzako
tonu serieen eta tonuen tipo nagusien hedadura ere berberak dira, eta hortaz horretan ere ezberdintasuna muga jakinen barruan itxita dago. Baiets daitekeen bezalaxe hizkuntza oro, baita edozein hizkelgi ere, ezberdina dela, berdin berdin ahal da, beste ikuspuntu batetik, enuntziazioa ezarri, gizajendean hizkuntza bat bakarra dagoela eta egon dela inoiztik ezkero478.
|
2008
|
|
hizkuntza ikasteko behar zehatzetara eta ordutegietara errazago egokitzen den ikastaro bat aurkitu ahal izango dute, talde ikastaroez gain, ikastetxe horiek klase partikularrak ere eskaintzen baitituzte. Hizkuntza arabiarraren irakaskuntzan bakarrik diharduten zenbait akademia daude Nahiz eta hizkuntza orokorren akademia batek baino gehiagok arabiera beste hizkuntza bat gehiago sartu duen bere eskaintza akademikoan, hizkuntza hori irakasteko bakarrik erabiltzen diren akademiak nabarmendu behar dira, hala nola Avicena Arabiar
|
Hizkuntzako
Zentroa eta Iqra akademia Madrilen, Alqantara Kultura eta Hizkuntza Ikasketen Institutua eta Orientabide Arabiar Eskolako Faroa. Zentro horiek hizkuntza arabiarra hispanohablanteei irakasten espezializatuta daude.
|
2009
|
|
Abesbatzako kideak Los chicos del coro filmeko protagonistak izan ziren.Filma bihotza hunkitzen duen musika eta sentimenduen istorioa da, eta milioikapertsonak ikusi zuten mundu guztian. Oscar sarietarako bi izendapen izan zituen (Jatorrizko Abesti Onena eta Atzerriko
|
Hizkuntzako
Film Onena), eta ZineEuroparraren Saria lortu zuen, soinu banda onenarentzat.
|
2010
|
|
Ondorengo irudian, atzerriko hizkuntzaz ematen diren irakasgaien bilakaera ikus daiteke (ikus 3 irudia). Ikasgai hauen artean ez daude Ingeles eta Frantses Ikasketetan eta Atzerritar
|
Hizkuntzako
Irakaslea ikasketetan atzerriko hizkuntzaz ematen diren ikasgaiak.
|
|
Interprete eskasia dela eta, ezin da banku batera, medikura edo eguneroko bizitzako beste kudeaketa batzuetara joan. Galizian, Galiziako Gorren Elkarteen Federazioak (FAXPG) Espainiako Zeinu
|
Hizkuntzako
Interpreteen Zerbitzua eta Pertsona Gor Itsuentzako Gida Interpreteen Zerbitzua (SILSE GI) ditu, baina kontratazio kopurua ere ez da nahikoa, aurrekonturik ez dagoelako. Interprete askok gorren erakundeetan lan egiten dute.
|
|
Autoreak proposatzen du eskolako jardueren osagarri gisa har daitezela ikaskuntzak sendotzeko edo indartzeko, nahiz eta ebaluazio edo autoebaluazio baliabide gisa ere erabil daitezkeen.
|
Hizkuntzako
apunteak: Jaengo Alexandriako Santa Katalina Institutuko Alfonso Sancho irakaslearen Bigarren Hezkuntzarako eta Batxilergorako irakasgaiaren material guztia biltzen duen orria.
|
|
Urte batzuk geroago, kasualitatez, liburuaren espiritu berdina eta izen berbera zituen hainbat alderdi politikotako emakumeez osatutako talde eragile bat sortu zen. Talde horretako partaide bat nire institutuan irakasle plaza zuen Gemma Zabaleta izan zen, Gaztelania eta
|
Hizkuntzako
katedratikoa, urte askotan PSE EEko diputatua Eusko Biltzarrean, eta geroago Eusko Jaurlaritzako sailburu izendatuko zutena.
|
2011
|
|
Proba horiek 55 minutukoak izan ziren, hiru astez. Horretarako, Almeriako Sordos Rosa Relaño Integratzen Laguntzeko Elkargoaren, Cartagenako Entzumen urritasuna duten Haurren Gurasoen Elkartearen (APANDA), Entzumen eta
|
Hizkuntzako
Arazoak dituzten Haurren Gurasoen Elkartearen (ASPANPAL) eta Murtziako Santa María Grazia Ikastetxearen laguntza izan zuten. “Lan honen helburua da ulertzen saiatzea zer prozesu edo estrategia alternatibo garatzen dituzten entzuteko zailtasunak edo ezintasunak direla eta, entzumen bidea erabili ezin duten adin txikikoek, eta, beraz, ahozko hizkuntza ez den beste komunikazio metodo batzuk erabili behar dituztenek.
|
|
Aurreko urteetan bezala, Cascabelesko lasterketan, ONCEk ezgaitasunak dituzten pertsonen gizarteratzearen alde nabarmendu diren erakundeak eta/ edo pertsonak sarituko ditu, eta horrek gizarte inklusiboa lortzeko bidean aurrera egitea ahalbidetzen du. Oraingo honetan, Gainditzen da Urrezko Kriskitina merezi duena, herri bozketa baten bidez. Erakunde hori saritzen da “Tolosako Zeinu
|
Hizkuntzako
Film Laburren Nazioarteko Jaialdia antolatzeagatik, joera artistiko eta teknologiko berriak pertsona gorren kolektibora hurbilduz, eta kolektibo horrentzako aukera berriak eskaintzen dituen aintzatespen gune bat eskaintzeagatik; izan ere, talde horrek gutxitan izaten ditu oztopoak kultura jarduera askotan parte hartzeko”, nabarmendu zuen ONCEk.
|
2012
|
|
Bihoztunak.
|
Hizkuntzako
hotelean belaunikoz. Ostiak kulturalak.
|
|
Erretorikoko erraztuak ideologikoko lehiaketetan baliatuak baitira.
|
Hizkuntzako
zentzua aldatzen baita. Jende arteko harremanak aldatzen baitira.
|
2013
|
|
«Educalandia»k hainbat baliabide biltzen ditu hainbat lan egiteko.
|
Hizkuntzako
lanak biltzen ditu, besteak beste, letren errepasoa, silabak, arreta hobetzea eta irakurketa idazketa. Ezagutzak probatzea.
|
|
|
Hizkuntzako
irakaslea zara.
|
2014
|
|
|
Hizkuntzako
nahasteak. AGNHa sarritan agertzen da hizkuntza arloko zailtasunekin batera.
|
2015
|
|
Bilboren ahultasuna kontuan hartuta, zail gertatzen zen Bizkaiko euskara Euskal Herri osora hedatzea.
|
Hizkuntzako
modak zabaltzeko, hiri handien itzala da beharrezko, eta Bilbo erdalduna zenez gero, Bizkaiko euskarak ez zuen euskarri nahikorik horretarako. Bizkaiko gainerako herriak txiki samarrak ziren, eta euskara bera ere ez zen batzuetan eta besteetan berdina, Bermeon eta Durangon, edo Mungian eta Markinan.
|
|
Berak sortutako alderdiak, batez ere Bizkaian zuenez indarra, herrialde horretan egin zen besteengandik bereizteko eta aldentzeko ahalegina eta, XIX. mendearen hasieraz gero, euskara bizkaitarraren eta gainerakoen artean irekitzen ari zen aldea, sakonagoa egin zen XX. mendetik aurrera.
|
Hizkuntzako
joera garbizaleek, era berean, Bizkaian izan zuten eraginik biziena, eta hori guztiori dela eta, gainerako euskaldunendako arrotza eta Bizkaiko herritar xeheendako ere ulertezina gertatu zen euskara berria14.
|
2016
|
|
d c b a Ikasleen garaiera
|
Hizkuntzako
kalififi kazioa
|
2018
|
|
Saussurek uste badu ere adierazlearen eta adieraziaren arteko erlazioa ausazkoa dela, erlazio ausazko hori hizkuntza sistema halabeharrez osoaren barruan kokatzen du.
|
Hizkuntzako
termino guztiek aurresuposatzen dute egituren osotasun linguistiko bat, eta termino bakoitzak esanahia izan dezan beharrezkoa da osotasun hori suposatzea eta inplizituki gogora ekartzea. Ikuspegi quasi leibniztar horrek, zeinetan hizkuntza osotasun sistematiko bat den, ezabatu egiten du adierazlea eta adierazia bereizita dauden unea, eta ausazko osagaiok erlazionaturik eta bat eginik kokatzen ditu eremu totalizatzaile batean.
|
|
Sinbolikoa, berriz, diferentzia sexuala sortzen duten hizkuntza erregela bereizgarrien multzoa da.
|
Hizkuntzako
posizio maskulinoa banakatu eta heterosexualizatu egiten da, lege Sinbolikoaren, hau da, aitaren Legearen, debeku fundazionalek hala eskatzen baitute.
|
|
|
Hizkuntzako
irakasleak maitasunari buruzko poema arraro bat irakurri zigun behin.
|
2019
|
|
Egitarau zabala prestatu du Tolosako Keinuen
|
Hizkuntzako
Nazioarteko X. Zinema Jaialdiak. Gaur izango da egun nagusia, hamalau film laburren proiekzioarekin, baina, besteak beste, orain arteko film labur irabazleen arteko lehiaketa egingo dute bihar.
|
|
–Eskerrik asko esan nuen ahapeka eta irribarre egin nion Merzedesi, zeina astirik galdu gabe hasi baitzen kolegioko irakasleei buruz zekizkien esamesa guztiak kontatzen gure solasa nolabait animatu nahian. Interes berezia jarri nuen Angelesi buruz zebilen zurrumurrua aipatu zuenean (Angeles hori gure
|
Hizkuntzako
irakaslea zen, nire idazle dohainak goraipatu zituen berbera), alegia, Lizekin, ingeleseko irakaslearekin liaturik zegoela.
|
|
Gainera, egun hartan bueltatu zen bera ere Institutura, lau hilabeterako kanporatua izan ondoren. Azkenean itzultzen utzi zioten,
|
Hizkuntzako
irakasleak haren alde hitz egin zuelako Ikuskaritzan.
|
|
Eta pribilegioa dela ere badakit. Ondo eta zehatz esateko, joan zen urteko
|
Hizkuntzako
irakasleak behin eta berriz errepikatzen zigun bezala (zenbat akordatzen naizen harekin): nire begiena zorte handia da.
|
2020
|
|
Lehen Hezkuntzako gradua egiten ari nintzen Donostian, eta Atzerriko
|
Hizkuntzako
minorra amaitzen ari nintzen garaian, oso harreman ona nuen unibertsitateko irakasle batek Boiseko Ikastolan (Idaho, AEB) irakasle bila ari zirela azaldu zidan. Txikitatik izan dut Boiseko euskal diasporaren berri, nire ingeleseko irakasle izan zen Stephanie Thurman bertan jaio baitzen. Gogoan dut Euskal Telebistako albistegian Boiseko alkate ohia zen Dave Bieter euskaraz entzun nuela 2010eko Jaialdiaren inguruan, eta guzti horrek irrika handia sortzen zidan.
|
2021
|
|
%48k guraso biak dituzte euskal hiztun, %35ek gurasoetako bakarra; eta gainontzeko %17ren kasuan gurasoek ez dute euskara ezagutzen. Proiektuak bereziki jarri du begirada Lehen Hezkuntzako azken urteetan (11 urte) eta Derrigorrezko Bigarren
|
Hizkuntzako
lehenengo zikloan (12 urte), burututako" Bergarako nerabeen hizkuntza erabilera formala eta informala" ikerketak erakutsi duenaren arabera (Soziolinguistika Klusterra, 2014), horiek direlako, hizkuntza ohituretan lagun artean gaztelania erabiltzeko joera erakusten duten adin taldeak. Proiektua hiru ikastetxerekin abiatu zen, baina lau urtez luzatu zenez, zaila izan zen irakasle talde guztien egonkortasuna bermatzea iraupen osoan zehar (1 taula).
|