2004
|
|
–Eskolara joan nintzen, noski. Benito Lertxundiren ahots samindua?, baina ez zitzaidan batere gustatzen, gorrotoa nion ikasteari, maisuari.
|
Hizkuntza
arazoak genituen, txikitatik eskolan gaztelania hitz egitera behartuak geunden, baina abilezia urria geneukan horretan, eskolara joatea zigor bat bezala zen. Saminduraz ikusten dut orain hori, baina garai hartan oso gogorra zen zerbait bezala gogoratzen dut?. 449
|
2005
|
|
Ildo, politika etaeginkizun horien isla edo adibide gisa gaitasun, bereziak? (adimen apartakoak, gorrak, motorikoak,
|
hizkuntza
arazoak dituztenak...) dituzten ikasleen integrazioaizango litzateke. Ikasleen lanaren indibidualizazioak antolamendu pedagogikomalguak eskatzen ditu eta ildo horretatik abiatuko gara idazki honetan, lan taldeaketa ikasleak mailakatzeko irizpideak komentatuz.
|
2006
|
|
AGHNa sarritan agertzen da hizkuntza arloko zailtasunekin batera. AGHNaduten haurren laurden batek baino gehiagok zailtasunak ditu hizkuntzaren arloan.AGHNa eta
|
hizkuntza
arazoak dituztenek adimen koefiziente baxuagoa, entzumenmemoria txarragoa eta antolamendu semantiko okerragoa agertu dituzte (Cohen, Davine, Horodezky, Lipsett eta Issacson, 1992). Era berean, solasaldietan arretarikezin izaten dute jarri, barne hizkuntza erregulatzeko eta gaiaren koherentzia mantentzeko arazoak dituzte, komunikaziorako abilezia eskasa dute eta hartzailearengana beren hizkuntza egokitzeko zailtasunak dituzte.
|
2011
|
|
Ruben Gonzalezek ere ondo ezagutzen du liga, eta arrisku handiena Raitala finlandiarra fitxatzen hartu du taldeak. Haren gain egongo da Monreal ahantzarazteko lana, eta kostako zaio, besteak beste
|
hizkuntz
arazoak dituelako entrenatzailearekin.Hutsuneak betetzeko bilaketa horretan, pagotxa aurkitu du. Mendi buelta egitera joan, eta onddoa ikusi du Mendilibarrek:
|
|
Programa horiek oinarrizkoak, goiztiarrak eta ezinbestekoak dira, eta iktusa izan eta 24 ordura hasten dira. Teknika klasikoekin, hala nola fisioterapiarekin, lan egiten duten profesionalek parte hartzen dute, pazienteak ibilera eta oreka aldatzen baditu; terapia okupazionala, eguneroko bizitzako oinarrizko zereginak egiteko arazoak baditu, hala nola garbitzea edo janztea; logopedia,
|
hizkuntza
arazoak dituenean; neuropsikologia, funtzio kognitibo eta emozionalak kaltetu baditu; eta gizarte lana eta erizaintza ulertzen dituzte. Profesionalekin batera, pazienteak eta zaintzaileak funtsezkoak dira errehabilitazio prozesu osoan.
|
|
Proba horiek 55 minutukoak izan ziren, hiru astez. Horretarako, Almeriako Sordos Rosa Relaño Integratzen Laguntzeko Elkargoaren, Cartagenako Entzumen urritasuna duten Haurren Gurasoen Elkartearen (APANDA), Entzumen eta
|
Hizkuntzako
Arazoak dituzten Haurren Gurasoen Elkartearen (ASPANPAL) eta Murtziako Santa María Grazia Ikastetxearen laguntza izan zuten. “Lan honen helburua da ulertzen saiatzea zer prozesu edo estrategia alternatibo garatzen dituzten entzuteko zailtasunak edo ezintasunak direla eta, entzumen bidea erabili ezin duten adin txikikoek, eta, beraz, ahozko hizkuntza ez den beste komunikazio metodo batzuk erabili behar dituztenek.
|
2014
|
|
Hizkuntza ikasteko zailtasunak dituzten gazteen% 30 inguruk AGNHa dute. AGNHa eta
|
hizkuntza
arazoak zituztenek adimen koefiziente baxuagoa, entzumen memoria txarragoa eta antolamendu semantiko okerragoa agertu dituzte (Cohen, Davine, Horodezky, Lipsett eta Issacson, 1992); era berean, solasaldietan arretarik ezin dute jarri, barne hizkuntza erregulatzeko eta gaiaren koherentzia mantentzeko arazoak dituzte, komunikaziorako abilezia eskasa dute, hartzailearen arabera beren hizkuntza egoki...
|
2016
|
|
Bere etxeko sofan balego bezala eseri zen, zangoak gurutzatuta niri begira, eta tarteka, galdera bere ustetan isilpekoak egin behar zizkidanean, altxatzen zen eta belarrira xuxurlatzen zizkidan.
|
Hizkuntzarekin
arazoak nituelako edo berak argotean hitz egiten zidalako, ez niola oso ondo ulertzen esaten nion bakoitzeko, algara txikiak egiten zituen, seguru asko iradokizun gordin samarrak egiten zizkidalako. Bere zangoei begiratzen nien tarteka, argi itzalean ikus nitzakeen neurrian, eta gurasoei ondoren, atzean zertan genbiltzan erreparatu zutela iruditzen baitzitzaidan, baina oso garbi ikusi nuen ez zigutela gehiago arretarik jarriko.
|
2018
|
|
5 Ablah: komunikatzeko laguntza Ablah helburu nagusia da komunikazioa hobetzea autismoak edo Down en sindromeak eragindako
|
hizkuntza
arazoak dituzten pertsonen artean, edo iktus edo isuriak dituzten helduen artean daudenen artean. Erabilgarritasun horrek lagundu egiten du pertsona horiek beren senideekin, terapeutekin eta gizarte ingurunearekin elkarreragina izaten.
|
2020
|
|
Hizkuntza nahasmenduak (afasia) dituzten euskaldunak artatzeko ia bitartekorik gabe egiten dute lan. Zein
|
hizkuntza
arazo duten ebaluatzeko euskarazko testik ez, hizkuntza berreskuratzeko esku hartzea ere ezin egin euskaraz egoki, eta ikerketa lanak ere urri dira. UEUk eta Iker zentroak Hizkuntzalaritza klinikoko I. jardunaldia antolatu zuten irailaren 4an.
|
|
Euskal Herrian hizkuntzalaritza asko landu da, eta aldiz, hizkuntzalaritza klinikoa ia batere ez. Inguru linguistikoa kontuan hartzen duen ebaluaketa tresnarik ez dago, euskaraz ez da esku hartze egokirik egiten
|
hizkuntza
arazoak dituzten pertsonak artatu ahal izateko, eta ikerketa lanak ere urri dira. Erronka da Iparraldeko eta Hegoaldeko profesionalek elkar ezagutzea, eta ikerketa eta praktikaren arteko zubia egitea.
|
2022
|
|
Kepa Erdozia, Mikel Santesteban eta Adam Zawiszweski Bigarren kapituluan, Joana Achak txikitatik bi hizkuntza dakizkiten Euskal Herriko eskoletako haurrek idazten eta irakurtzen nola ikasten duten azaltzen du. Hirugarren kapitulua Marie Pourquiek idatzi du. Bertan,
|
hizkuntz
arazoak dituzten Euskal Herriko haur nahiz heldu elebidunen ekoizpena eta ulermena nola gauzatzen diren azaltzen da. Laugarren kapituluan, Miren Arantzeta ikertzaileak pertsona elebidunei diagnosia eta terapia bi hizkuntzetan emateko beharraz ohartarazten gaitu. Bosgarren kapitulua, Mikel Santestebanek eta Miriam Ugartek idatzi dute. Elebidunok hizkuntza batetik bestera aldatzeko gaitasunaz eta aldaketa horiek egiteko arrazoiez hitz egiten digute ikertzaileok. Seigarren kapituluan, Gillen Martinez de la Hidalgak garuneko aktibitate elektrikoa neurtuz hizkuntzaren prozesamenduari buruz zer ikas dezakegun azaltzen du. Zazpigarren kapituluan, Adam Zawiszewskik bigarren hizkuntza haurtzaroan ala heldutan ikasteak, hizkuntza horretan lortutako mailak nahiz elebidunen bi hizkuntzen arteko ezaugarri bereizleek hizkuntza horren prozesamenduari nola eragiten dioten azaltzen du. Zortzigarren kapitulua Luis Pastorrek idatzi du.
|