Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2004
‎–Eskolara joan nintzen, noski. Benito Lertxundiren ahots samindua?, baina ez zitzaidan batere gustatzen, gorrotoa nion ikasteari, maisuari. Hizkuntza arazoak genituen, txikitatik eskolan gaztelania hitz egitera behartuak geunden, baina abilezia urria geneukan horretan, eskolara joatea zigor bat bezala zen. Saminduraz ikusten dut orain hori, baina garai hartan oso gogorra zen zerbait bezala gogoratzen dut?. 449
2005
‎Ildo, politika etaeginkizun horien isla edo adibide gisa gaitasun, bereziak? (adimen apartakoak, gorrak, motorikoak, hizkuntza arazoak dituztenak...) dituzten ikasleen integrazioaizango litzateke. Ikasleen lanaren indibidualizazioak antolamendu pedagogikomalguak eskatzen ditu eta ildo horretatik abiatuko gara idazki honetan, lan taldeaketa ikasleak mailakatzeko irizpideak komentatuz.
2006
‎AGHNa sarritan agertzen da hizkuntza arloko zailtasunekin batera. AGHNaduten haurren laurden batek baino gehiagok zailtasunak ditu hizkuntzaren arloan.AGHNa eta hizkuntza arazoak dituztenek adimen koefiziente baxuagoa, entzumenmemoria txarragoa eta antolamendu semantiko okerragoa agertu dituzte (Cohen, Davine, Horodezky, Lipsett eta Issacson, 1992). Era berean, solasaldietan arretarikezin izaten dute jarri, barne hizkuntza erregulatzeko eta gaiaren koherentzia mantentzeko arazoak dituzte, komunikaziorako abilezia eskasa dute eta hartzailearengana beren hizkuntza egokitzeko zailtasunak dituzte.
2011
‎Ruben Gonzalezek ere ondo ezagutzen du liga, eta arrisku handiena Raitala finlandiarra fitxatzen hartu du taldeak. Haren gain egongo da Monreal ahantzarazteko lana, eta kostako zaio, besteak beste hizkuntz arazoak dituelako entrenatzailearekin.Hutsuneak betetzeko bilaketa horretan, pagotxa aurkitu du. Mendi buelta egitera joan, eta onddoa ikusi du Mendilibarrek:
‎Programa horiek oinarrizkoak, goiztiarrak eta ezinbestekoak dira, eta iktusa izan eta 24 ordura hasten dira. Teknika klasikoekin, hala nola fisioterapiarekin, lan egiten duten profesionalek parte hartzen dute, pazienteak ibilera eta oreka aldatzen baditu; terapia okupazionala, eguneroko bizitzako oinarrizko zereginak egiteko arazoak baditu, hala nola garbitzea edo janztea; logopedia, hizkuntza arazoak dituenean; neuropsikologia, funtzio kognitibo eta emozionalak kaltetu baditu; eta gizarte lana eta erizaintza ulertzen dituzte. Profesionalekin batera, pazienteak eta zaintzaileak funtsezkoak dira errehabilitazio prozesu osoan.
‎Proba horiek 55 minutukoak izan ziren, hiru astez. Horretarako, Almeriako Sordos Rosa Relaño Integratzen Laguntzeko Elkargoaren, Cartagenako Entzumen urritasuna duten Haurren Gurasoen Elkartearen (APANDA), Entzumen eta Hizkuntzako Arazoak dituzten Haurren Gurasoen Elkartearen (ASPANPAL) eta Murtziako Santa María Grazia Ikastetxearen laguntza izan zuten. “Lan honen helburua da ulertzen saiatzea zer prozesu edo estrategia alternatibo garatzen dituzten entzuteko zailtasunak edo ezintasunak direla eta, entzumen bidea erabili ezin duten adin txikikoek, eta, beraz, ahozko hizkuntza ez den beste komunikazio metodo batzuk erabili behar dituztenek.
2014
‎Hizkuntza ikasteko zailtasunak dituzten gazteen% 30 inguruk AGNHa dute. AGNHa eta hizkuntza arazoak zituztenek adimen koefiziente baxuagoa, entzumen memoria txarragoa eta antolamendu semantiko okerragoa agertu dituzte (Cohen, Davine, Horodezky, Lipsett eta Issacson, 1992); era berean, solasaldietan arretarik ezin dute jarri, barne hizkuntza erregulatzeko eta gaiaren koherentzia mantentzeko arazoak dituzte, komunikaziorako abilezia eskasa dute, hartzailearen arabera beren hizkuntza egoki...
2016
‎Bere etxeko sofan balego bezala eseri zen, zangoak gurutzatuta niri begira, eta tarteka, galdera bere ustetan isilpekoak egin behar zizkidanean, altxatzen zen eta belarrira xuxurlatzen zizkidan. Hizkuntzarekin arazoak nituelako edo berak argotean hitz egiten zidalako, ez niola oso ondo ulertzen esaten nion bakoitzeko, algara txikiak egiten zituen, seguru asko iradokizun gordin samarrak egiten zizkidalako. Bere zangoei begiratzen nien tarteka, argi itzalean ikus nitzakeen neurrian, eta gurasoei ondoren, atzean zertan genbiltzan erreparatu zutela iruditzen baitzitzaidan, baina oso garbi ikusi nuen ez zigutela gehiago arretarik jarriko.
2018
‎5 Ablah: komunikatzeko laguntza Ablah helburu nagusia da komunikazioa hobetzea autismoak edo Down en sindromeak eragindako hizkuntza arazoak dituzten pertsonen artean, edo iktus edo isuriak dituzten helduen artean daudenen artean. Erabilgarritasun horrek lagundu egiten du pertsona horiek beren senideekin, terapeutekin eta gizarte ingurunearekin elkarreragina izaten.
2020
‎Hizkuntza nahasmenduak (afasia) dituzten euskaldunak artatzeko ia bitartekorik gabe egiten dute lan. Zein hizkuntza arazo duten ebaluatzeko euskarazko testik ez, hizkuntza berreskuratzeko esku hartzea ere ezin egin euskaraz egoki, eta ikerketa lanak ere urri dira. UEUk eta Iker zentroak Hizkuntzalaritza klinikoko I. jardunaldia antolatu zuten irailaren 4an.
‎Euskal Herrian hizkuntzalaritza asko landu da, eta aldiz, hizkuntzalaritza klinikoa ia batere ez. Inguru linguistikoa kontuan hartzen duen ebaluaketa tresnarik ez dago, euskaraz ez da esku hartze egokirik egiten hizkuntza arazoak dituzten pertsonak artatu ahal izateko, eta ikerketa lanak ere urri dira. Erronka da Iparraldeko eta Hegoaldeko profesionalek elkar ezagutzea, eta ikerketa eta praktikaren arteko zubia egitea.
2022
‎Kepa Erdozia, Mikel Santesteban eta Adam Zawiszweski Bigarren kapituluan, Joana Achak txikitatik bi hizkuntza dakizkiten Euskal Herriko eskoletako haurrek idazten eta irakurtzen nola ikasten duten azaltzen du. Hirugarren kapitulua Marie Pourquiek idatzi du. Bertan, hizkuntz arazoak dituzten Euskal Herriko haur nahiz heldu elebidunen ekoizpena eta ulermena nola gauzatzen diren azaltzen da. Laugarren kapituluan, Miren Arantzeta ikertzaileak pertsona elebidunei diagnosia eta terapia bi hizkuntzetan emateko beharraz ohartarazten gaitu. Bosgarren kapitulua, Mikel Santestebanek eta Miriam Ugartek idatzi dute. Elebidunok hizkuntza batetik bestera aldatzeko gaitasunaz eta aldaketa horiek egiteko arrazoiez hitz egiten digute ikertzaileok. Seigarren kapituluan, Gillen Martinez de la Hidalgak garuneko aktibitate elektrikoa neurtuz hizkuntzaren prozesamenduari buruz zer ikas dezakegun azaltzen du. Zazpigarren kapituluan, Adam Zawiszewskik bigarren hizkuntza haurtzaroan ala heldutan ikasteak, hizkuntza horretan lortutako mailak nahiz elebidunen bi hizkuntzen arteko ezaugarri bereizleek hizkuntza horren prozesamenduari nola eragiten dioten azaltzen du. Zortzigarren kapitulua Luis Pastorrek idatzi du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia