2003
|
|
" Erdal dunen diskriminazioa", hori argudioa errefo rmarako. "
|
Hizkuntza
bat ez dakienak ez du aukera gutxiago izango administrazio publikoan sartzeko" esan zuen Sanzek. Hau da, jakitea baino, hobe ez jakitea.
|
2004
|
|
Orduko hartan, izan ere, euskal soziolinguistikaren kultura zertan zetzan adierazi nahi bagenu, nik honako adierazle poetiko hau erabiliko nuke: ?
|
Hizkuntza
bat ez da galtzen ez dakitenek ikasten ez dutelako, dakitenek erabiltzen ez dutelako baizik?. Bai, bai, halatsukoa zen gure gaitasun teorikoa.
|
|
|
Hizkuntza
bat ez da" hitz zerrenda" luze bat; antola molde, mundu ikuskera, gauzen banaketa, denaren tajuera berezi bat baizik. Ez da saski naski bat," estruktura" bat baizik.
|
2007
|
|
|
Hizkuntza
bat ez da galtzen ez dakitenek ikasten ez dutelako, dakitenek hitz egiten ez dutelako baizik". Ez zuen arrazoirik falta Artze zenak.
|
|
Praxian, hizkuntzaren ikerketak hura (hizkuntza bakoitza) bere buruaren egile antzo kontsideratu behar duela, ez natur produktu bezala; h. d., hizkuntza ez dela ikusi behar, ardi bakoitza ardi espeziearen birproduktu bat den moduan, hizkuntza bakoitza hizkuntza generoaren, edo indogermanikoa espeziearen kasu bat, aurretiko eredu bat bariazioekin manifestatu baino egiten ez duena bere modutxora.
|
Hizkuntza
bat ez da ezein beste ereduren birprodukzioa, bere propioarena baino. (Filosofia eskolastikoan aingeruak bezala:
|
|
behar da analisatu64 Hala irakurtzen da in? Über die Verschiedenheiten [I]?: ?
|
Hizkuntza
bat ez da, ezta hark emandako hitzen eta arauen masan ere, ekai bat hor etzana, ezpada aritze bat, prozesu bat izpirituala, korporala den gisan bizia. Hari erreferitzen zaion deus ere ezin da erkatu trataera anatomikoarekin, baizik fisiologikoarekin bakarrik, deus ez da estatikoa harengan, dena dinamikoa? 65 Beste era batera esanda, hizkuntzak organismoak antzo kontsideratu behar dira.
|
|
Praxian, hizkuntzaren ikerketak hura (hizkuntza bakoitza) bere buruaren egiletzat jo behar duela, ez natur produktutzat; hau da, hizkuntza ez dela ikusi behar, ardi bakoitza ardia espeziearen birproduktu bat den moduan, hizkuntza bakoitza hizkuntza generoaren, edo indogermanikoa espeziearen kasu bat, aurretiko eredu bat bariazioekin manifestatu baino egiten ez duena bere modutxora.
|
Hizkuntza
bat ez da ezein beste ereduren birprodukzioa, bere propioarena baino (filosofia eskolastikoan aingeruak bezala: indibiduo bakoitza espezie bat, ez dagoelako espezie multzotan bil litzakeen «materia» komunik, izpiritu hutsak dira?, bakoitza indibidualizatzen duen forma bakarrik baizik:
|
|
|
Hizkuntza
bat ez da, ezta hark emandako hitzen eta arauen masan ere, ekai bat hor etzana, ezpada aritze bat, prozesu bat izpirituala, gorporala den gisan bizia. Hari erreferitzen zaion deus ere ezin da erkatu trataera anatomikoarekin, baizik fisiologikoarekin bakarrik, deus ez da estatikoa harengan, dena dinamikoa794.
|
|
Globalizazioaren eta immigrazioaren aroan, Joxean Artze poeta eta maisuaren hitzak inoiz baino profetikoagoak dira: "
|
Hizkuntza
bat ez da galtzen ez dakitenek ikasten ez dutelako, dakitenek hitz egiten ez dutelako baizik".
|
|
Horren haritik, eta Humboldt gogoratuz, zera dio Menzek: "
|
Hizkuntza
bat ez da inoiz gizabanako batena bakarrik, baizik eta beti eta aldi berean hizkuntza nazional bat. [...] Nazioaren baitan bakarrik da posible gizakiaren izatea eta formazioa" 215 Horrela, bada, eta euskararen perspektibatik, euskal hezkuntzaz aritzeak ezinbestean garamatza" euskal hezkuntza nazional" bat aldarrikatzera, zeinak egiaz euskal komunitate linguistikoa —bai talde mailan bai banako mailan— zaindu, sendotu eta hobetu lukeen.
|
|
241 Artzeren aditzera emandako esaldi ezaguna honakoa da: "
|
Hizkuntza
bat ez da galtzen ez dakitenek ikasten ez dutelako, dakitenek erabiltzen ez dutelako baizik".
|
2008
|
|
|
Hizkuntza
bat ez da galtzen honegatik edo hargatik, baizik eta dakitenek, egin beharrean, eduki egiten dutelako, diru beltz edo arrazoi zuri baten gisan.
|
2009
|
|
Bitxia da Frantziako hiru hizkuntza gutxitu euskara, okzitaniera eta katalana babestuta egotea Espainiako Estatuan, eta, aldiz, Frantziakoan ez.
|
Hizkuntza
batek ez badu aitortza ofizialik, hizkuntza gutxietsia da, erabiltzen den herrialdearen barruan ez diotelako aitortzen bere berezitasuna eta errealitatea. Zure hizkuntzak aitortza badu, errazagoa izango zaizu hizkuntza hori ikastea eta erabiltzea.
|
|
Eta ikasiko du, hizkuntza erabil baliteke, harekin bizi baliteke...
|
Hizkuntza
bat ez da ikasten arbelean.
|
|
Badakigu gaur egun ez dela politikoki zuzena, baina gure ustez balio eta gaurkotasun erabatekoa dauka Usurbilgo poetak, JoxAnton Artzek, duela urte asko plazaratu zuen leloak: "
|
Hizkuntza
bat ez da galtzen ez dakitenek ikasten ez dutelako, dakitenek erabiltzen ez dutelako baizik". Euskararen erabileraren aldeko pausoa euskal hiztunen erantzukizuna da, lehenik eta behin.
|
2010
|
|
irakaskuntzan, administrazioan, gizarte zerbitzuetan eta lan munduko enpresa komiteetan. liburu batean jaso ziren egun haietan esandakoak honela zioen euskara batzordeak" Euskara, beste edozein hizkuntza bezala, identitate nazionalaren ezaugarri izateaz gain, gaur egun euskaldun eta erdaldunen artean eztabaida handiak eta askotan aurkako jarrerak sortarazten dituen gaia da"..." Jardunaldi hauen helburua zera da... partaidetzarik handieneko eztabaida eragitea... euskararen normalkuntzarako norabide oinarrizkoak ezartzeko... gure hizkuntza komunitateak bizirik irauteko eta hiritar harremanak hobeagotzeko balio izango baitu" 5 eta iñakik honela hitz egin zuen: "
|
Hizkuntza
bat ez da hiltzen ez bizitzen, erabili edo ez erabili egiten da. Erabilpen hau ez da hautapen pertsonala, hautapen soziala baizik, funtsean."..." Hizkuntza komunitate baten superbibentzia, eskubide kolektiboan datza, eta irtenbide guztiak, testuinguru kolektibo batetan planteatu behar dira, beste guztiak gezurrezko irtenbideak direlarik.
|
2011
|
|
Lehenik, hizkuntza baten egoera beste batek baldintzatzen du, edo beste batzuek.
|
Hizkuntza
bat ez dago hilzorian, diglosiaren minbiziak jota, besterik gabe. Gainjarri zaion beste hizkuntza bat izan da bere zoritxarraren eragilea.
|
|
–Euskara
|
Hizkuntza
bat ez ezik/ Herri bat ere bada?. Edo:
|
2012
|
|
|
Hizkuntza
baten atzean ez dago komunikatzeko modu bat soilik. Hizkuntza baten atzean bizitza ulertzeko modu bat dago. nacio Esnaolak euskaldunen artean ikusten duena" enpatia da zalantzarik gabe", eta honako azalpena ematen du:
|
2013
|
|
Alta, ideia horren kritikak aurkitu ditzakegu reintegracionismo aren jarraitzaileengan ere. "
|
Hizkuntza
bat ez da hobea edo okerragoa hiztun kopuruagatik", dio Teresa Moure militante independentistak Praza Publica webgunean argitaratutako artikulu batean;" bestela, heriotzara kondenatuko genuke euskara, esaterako. Ez da etikoa milioika hiztunen aldarria egitea".
|
|
|
Hizkuntza
batek ez badu hegemonia gunerik edo dentsitate gunerik, ez du ekoizten hiztun osorik eta belaunaldietan biziberritzeko aukerarik. Hizkuntza bat bizi bada, nonbaiten (katakunbetan bada ere) dentsitate guneak izan dituen seinale da.
|
2014
|
|
|
Hizkuntza
bat ez da zerbait estatikoa. Hizkuntza bat bizia da, aldakorra, etengabe mugimenduan dagoena.
|
|
Ieeeeepa!!!
|
Hizkuntza
bat ez da galtzen. Talde berri bat Whatsappen:
|
|
|
Hizkuntza
bat ez da galtzen...
|
|
Apika, euskararen ezagutza handitzea ezin garrantzitsuagoa jo badugu ere, aspalditxoko lelo ezagun hau birgogoratzeko garaia dugu:
|
Hizkuntza
bat ez da galtzen ez dakitenek ikasten ez dutelako, dakitenek erabiltzen ez dutelako, baizik.Bilbon, 2014ko apirilaren 9an
|
2015
|
|
Norbanakoaren aukera erabat baldintzatzen du gizarte osoko klimak.
|
Hizkuntza
bat ez baitu sortzen batek norberarentzat, kolektibo baterako eta kolektiboan sortzen eta garatzen da beti.
|
|
Europako hizkuntzarik zaharrena dugu, hori aprobetxatu egin genuke kanpora begira, zientzien eta ikasketen bidez, ez folklore huts moduan.
|
Hizkuntza
bat ez da hizkuntza soila, filosofia ere bada, pentsaera, bizimodua, hori guztia ez da kontuan hartzen.
|
2016
|
|
Artzek zioen bezala: "
|
Hizkuntza
bat ez da galtzen ez dakitenek ikasten ez dutelako, dakitenek hitz egiten ez dutelako baizik".
|
|
|
Hizkuntza
bat ez da galtzen
|
|
Deserria, Atzerria(...) Nundik kutsatu zaigu guri hizkuntzari axolarik ez eman nahi hori?
|
Hizkuntza
bat ez baita folklorearen partetxo bat; hizkuntza bat ez baita inportarik gabeko bitxitasun bat. Ez.
|
|
Gauzak nola diren, euskararen erabileraren neurketa irakurtzen ari nintzela, gogora etorri zait gure gazte denboran nonahi ikus zitekeen eta gaur desagertu den Joxean Artzeren leloa:
|
Hizkuntza
bat ez da galtzen ez dakitenek ikasten ez dutelako, dakitenek hitz egiten ez dutelako baizik.
|
2017
|
|
26?
|
Hizkuntza
bat ez da galtzen dakitenek hitz egiten ez dutelako, hitz egiten dutenak hizkuntza horretan analfabetoak direlako baizik?. Juan Luis Zabala,. Hogeita bost txio eta hiru aldarri independentziarako?, Berria,.
|
|
Motibazioaren hari sendoenak etenda jarraituko du euskarak nazio hizkuntzaren funtzioak bereganatzen ez dituen artean.
|
Hizkuntza
bat ez da inoiz beharrezko hizkuntza bilakatzen funtzio lokal etnikoak gainditzen ez dituen bitartean. Joanmari Larrartek dioenez,? 90eko hamarkadan, ondorioztatu zen euskara ikasteko arrazoi identitarioek ez zutela balio eta arrazoi pragmatikoen bidetik jo behar zela; baina horrek ez du asko balio izan, eta ez du balio izan pragmatikoa ez delako herri honetan euskara ikasten denbora ematea, ez baita beharrezkoa? 309.
|
2018
|
|
Gerora etorri ziren Joxean Artzeren adierazpen ezagun bezain borobila: "
|
Hizkuntza
bat ez da galtzen ez dakitenek ikasten ez dutelako, dakitenek erabiltzen ez dutelako baizik", edo Gandiagaren hainbat olerki: " Baina eta hemen/ euskaraz jakin arren/ euskaraz mintzatzen ez denak ere/ ez digu uzten/ euskaraz egiten").
|
|
Oier Etxeberriak ere Artzeren esaldi ezagunenarekin egin zuen artelan bat,?
|
Hizkuntza
bat ez da galtzen?, esaldiarekin hain justu, serie bat, esaldiaren inguruko bariazioetan oinarrituta.
|
|
Olaizolak gogora ekarri du Joxean Artzeren esana: "
|
Hizkuntza
bat ez da galtzen ez dakitenek ikasten ez dutelako, dakitenek erabiltzen ez dutelako baizik". Euskarari" bultzada" bat emateko garrantzitsutzat jo du egingo den ariketa, eta hausnarketarako balio dezan espero du.
|
2020
|
|
Atxukarrok dioenez, euskarak ez luke atzera egingo koalizioa agintera iritsiz gero," kontziente" baitira" gure hizkuntza" dela. "
|
Hizkuntza
bat ez da monumentu bat, askoz ere gehiago da. Euskarak balio izugarria dauka, baina badirudi gaztelania euskararen aurkakoa dela, edo hala hartzen dute batzuek, behintzat.
|
2021
|
|
Kontzertuak, gertakariak edo esaldiak izaten dira mitikoak. Esaldi mitikoa da, adibidez,"
|
Hizkuntza
bat ez da galtzen...". Nahaskorra da jarraian esateko, baina barneratuta ditugu hitz jokoa eta zentzua.
|
|
|
Hizkuntza
bat ez da galtzen ez dakitenek ikasten ez dutelako, dakitenek hitz egiten ez dutelako baizik...
|
|
Maiz errepikatzen da Joxean Artze poetaren esaldia: "
|
Hizkuntza
bat ez da galtzen ez dakitenek ikasten ez dutelako, dakitenek hitz egiten ez dutelako baizik". Arrazoia bazuen ere, Araban euskal hiztun gutxi geratzen zirenez gero, euskararen arazoa ez zen hainbeste euskaldunen utzikeria, hiztun berrien beharra baizik.
|
2022
|
|
Hizkuntza bat egunero hasten delako, egunero berritzen delako.
|
Hizkuntza
bat ez delako jaiotzen, egin egiten delako.
|
|
Funtsean, munduko edonor edonora doalarik bezala. "
|
Hizkuntza
bat ez da galtzen ez dakitenek ikasten ez dutelako, dakitenek ez dutelako baizik" zioen Artzek. Ba guk hitz eginez gero, ez dakiten horiek ikas bezate.
|
|
Hizkuntzen erabilera egokiak onurak eta etekinak ekarri ohi dizkio enpresa bati?
|
Hizkuntza
bat ez kudeatzea arriskutsua izan daiteke erakunde batentzat. Hizkuntzen kudeaketa egokiak langileen, bezeroen eta kontsumitzaileen hizkuntza eskaerak eta eskubideak asetzen ditu?
|
|
Ziurtatu zuenez, “hizkuntza bat egunero hasten da, egunero bizitzen delako.
|
Hizkuntza
bat ez delako jaiotzen, egin egiten delako”. Horregatik, idazleak nabarmendu zuen:
|
2023
|
|
|
Hizkuntza
bat ez omen da galtzen ez dakitenek ez dutelako ikasten, dakitenek ez dutelako hitz egiten baizik. Bai baina.
|
|
Askatasunaren galeran!
|
Hizkuntza
bat ez da galtzen ikaste eta erabilpen pitokeriengatik, ezpada dakitenek eta ez dakitenek —baina ideologikoki adoktrinatuta daudenek— besteei hizkuntza askatasuna galarazten dietelako. Galbidean dagoen hizkuntzaren hiztunen inposizio grinagatik.
|
|
|
Hizkuntza
bat ez da inoiz soilik hizkuntza bat izanen. Giza-komunitatea.
|