2000
|
|
Kasu honetan, irratilariak ahaleginak egin behar ditu arnasketa osoa edo diafragmatikoa egiteko.
|
Hitz
egitean arnasaren bolumen osoa erabiltzea komeni da, eta honetarako arnasketa diafragmatikoa egin behar dugu. Behean etzanik eta esku bat sabelean eta bestea bularrean ditugula, ariketa ona izaten da konprobatzea nola, arnasa hartzean, lehenbizi sabeleko eskua altxatzen den, eta jarraian bularrekoa (dena fase bakar batean egin behar da).
|
2001
|
|
Ba, horrelako esaldiak erabiltzen dira, adibidez, kaletik zoazenean eta zerbaitjakin nahi duzunean, ezezagun bat gelditzeko eta galdetzeko, ez dakit... helbide bat adibidez...
|
Hitz
egiten hasteko. Edo, autobusaren zain zaudelabaten bati esatea:
|
|
Bai isiluneak apurtzeko orduan, baita mozteko edotahitza hartzeko orduan, aholkulariak beti ikasleari utzi dio lehenengo aukera.
|
Hitz
egiten ari denean ikasleak mozteko keinu txikiena egiten badu, hitza emanbeharko dio, alde batetik konfiantza har dezan, eta bestetik benetako kontrola hardezan.
|
2002
|
|
|
Hitz
egiten dute (29)
|
|
|
Hitz
egin, idatzi, irakurritakoa eta entzundakoaNORK BERE HIZKUNTZ ulertu. Ondo, nahiko ondo, gaizki.GAITASUNAREN
|
|
Urte batzuetan funtzionatu ondoren, itxi egin behar izan zuten, baina ez zen desagertu, ordea, haren premia. Urtebete beranduago, Egin egunkariaren eta Egin Irratiaren inguruan beste mugimendu bat sortu zen,
|
Hitz
Egin izenekoa. Sare horretan emisora aske batzuek parte hartu zuten, eta helburu bikoitza zuten:
|
|
|
Hitz
egitea, pentsatzea eta ezagutzea
|
|
Lotuta dauden kontzeptuak dira hiru horiek.
|
Hitz
egitea banaezina da pentsamendutik, ezagutza bera ere pentsamenduagaz dago lotuta eta hitz egitea beharrezkoa du gizakiak bere ezagutza eguneratzeko.
|
|
Komunikazio egintzetan, normalean, erraz aurki daitezke bestearengan eragina sorrarazteko estrategiak.
|
Hitz
egitea, harreman komunikatzailea eraikitzea bada, beste zenbait estrategia desberdinen artean, eraginaren aldarrikapena ere bada. Komunikatzeak beti du bere eragina.
|
|
|
Hitz
egidazu, Kamena, gizon burutsuaz.
|
|
Joan ala gelditu.
|
Hitz
egingo al diot edo ihesi joango naiz. Benetan ez dakit nola jokatu.
|
2004
|
|
Izan ere, Tractatusckoazken aforismoak dioenez.
|
Hitz
egin ezin daitekeen hartaz isilik egon behar da. Ohartaraztekoa da Tractatusa liburu ironikoa edo kontraesankorra (berariaz kontraesankorra) dela.liburuak berak hizkuntzaren mugak hausten baititu, ezin daitekeenaz hitz egiten baitu.Wittgensteinek ikuspegi erabat desberdina azalduko du Philosophische Umersucliungenliburuan.
|
2005
|
|
Euskarazko kazetaritzaren I Kongresuan honela dio: ?
|
Hitz
egiten den bezala idaztea edo idazten den bezala hitz egitea desegokia da guztiz. Irratian estimagarri den hitz jarioa jasan ezina da telebistan?.
|
|
|
Hitz
egiten dugunean ez dugu esfortzurik egiten silaba guztiak ahoskatzeko edo bakoitzari tokatzen zaion doinua emateko... Pertsonen arteko komunikazioan ez du horrek arazorik sortzen, kenuekin ere adierazteko gai garelako.
|
2006
|
|
2 Zerbitzuak irekitzea eta beraien erabilera bultzatzea eta horretan gobernuaeta erakunde publikoak inplikatu behar ditugu.
|
Hitz
egin daiteke, eta hitzegin behar da, zentro horien baldintzez, edukiez eta zer nolakoez, jakina, baina hori beste eztabaida maila bat da, nire ustez. Eta horretan laguntzaosoa (laguntza kritikoa, baina osoa) eman behar zaie ume txikieneskolaratzearen alde diharduten hezkuntza arloko taldeei eta sindikatuei, eurak baitaude eztabaidaren abangoardian.
|
|
1999 urtea zen.
|
Hitz
egiten al zuen orduan inork euskal gatazkak literaturan zuen presentziaz. Zergatik ez da ipuin hori inongo antologiatanagertu?
|
|
|
Hitz
egin genuke kontzientzia hartze batzuez ere: langile kontzientziaz (Jose Mendiaguek eta Txirritak greba eta huelgei buruzko poema ederrakbildu zituzten) edota emakumearen garrantziaz, emakume sortzaile bezala, emakume militantea, nahi bezala, emakumeak izan beharreko presentziaz.
|
2007
|
|
Zer egiten du presidenteak?
|
Hitz
egin, nazio ereserkia abestueta soldadu bat etorri eta bandera jaisten dio. Gero, etxera joan eta eseriegiten da.
|
|
Dogma ezartzeko Elizak erabiltzen duen formula da paradigmatikoa: Roma locuta est,?
|
Hitz
egin du Erromak?. Horra autoritatearen adibide biribila.
|
|
Egin dezagun beste urrats bat hobetsitako lekuetan barna.
|
Hitz
egin dezagun ordenaz. Ordenaren lekua deitutako horretan, baieztatzen da ezen goragoko maila batekoa dela ostekoa barik aurrekoa, ondorioa barik kausa, bidea barik helburua, faktua barik legea, eta abar.
|
|
kausa harremanen artean, maila askotarikoak daude.
|
Hitz
egin ohi da nahikozko baldintza deitutakoez eta beharrezko baldintza direnetakoez. Horien arteko desberdintasuna ulertzea giltzarria da, kausen eta ondorioen arteko harremanaren funtzionamendua ezaugarritzeko.
|
|
|
Hitz
egin edozeinek egiten du; esan, ez. Hizkuntza herri masaren kontu mekanikoa da.
|
|
Horrela egiten da ulergarri, zergatik berak etengabe gramatika eta mundu ikuspegiarekin (Weltansicht) batera, testua, monumentu linguistikoa, kontutan hartua jakin nahi zuen.
|
Hitz
egiten eta hitz egindakoaren osotasunari literatura ere badagokio bere zentzu zabalenean, beraz, lekukotasun linguistiko oro. Begiradaren angulu honetatik energeia hizkuntza indarraren destolesketa eta aldiberean pentsamendua eratzen duen indar formal gisa ulertu behar dela erakusten da, bere norabidearen xedea esaldi eta testu osoen zentzu taiukeran soilik bihurtzen delarik ikuskor.
|
|
Beraz, «hitz egiteko» kariaz (eta berdin, idazteko, edo entzun eta interpretatzeko) komunitate linguistiko ezberdinek nolako aukerak eduki eta egin ohi dituzten, aztertzea izango da bere metodoa; alegia, hizkuntza eta pentsamendua planteamolde estatikoaren lekuan, biak prozesu baten momentu legez batu, «thinking for speaking», hain zuzen berbazko formulazioaktoan esku hartzen duten gogamenezko prozesuei adi.
|
Hitz
egiteak gramatikaltasunera behartzen du; baina gramatikaltasunaren obligazioak diferenteak dira hizkuntza batetik bestera: hizkuntza batean generoak daude, kasu deklinatuak daude, bestean ez, hau da, bakoitzak baliabide eta erraztasun edo zailtasun diferenteak eskaintzen dizkio hiztunari.
|
|
hizkuntza batean generoak daude, kasu deklinatuak daude, bestean ez, hau da, bakoitzak baliabide eta erraztasun edo zailtasun diferenteak eskaintzen dizkio hiztunari. Orobat, hitz egiteak kortesiara behartzen du (hizkuntza bakoitzak bere trataera moldeak dauzka), argitasunera behartzen du, prezisiora, erraztasun eta arintasunera, espresibitatera, efektura, etab.
|
Hitz
egiteko eretiak hiztunarengan sakada ezberdinak eragiten ditu, batzuetan elkarren kontrarioak: argitasunaren presioa, eta erretorikoki espresibo izateko sakada, etab., eta kinka horietan guztietan hizkuntzek irtenbide ezberdinak eskaintzen dituzte.
|
2008
|
|
Alderdi pedagogikoei dagokienez, interes handikoak dira Itardek aplikatu zituen teknika didaktikoak, kontuan izanik bere garairako oso aurreratuak edo aurrerakoiak zirela.
|
Hitz
egiten irakasteko, irakurtzen eta idazten irakasteko edo sozializazioaren inguruan beste hainbat gauza irakasteko teknika pedagogikoak eta gaur egun, hezkuntza berezia, deritzogunaren inguruko ariketak eta gogoetak ere interesgarriak dira eta, halaber, benetan interesgarria da Itardek oso osorik egutegi erara burutu zuen Txostena.
|
|
Mugimenduzko afasia eferenteak eragiten du mugimendu agrafia eferentea.
|
Hitz
egiteko mekanismo zinestesikoak kaltetuta daudenez, hitza idazten hastean, hura ahoskatzen saiatzen dira, baina mugimendu arazoak dituzte eta ezin dute hitza esan. Barneko artikulazio sistema kaltetua dagoenean, zaila da ongi idaztea.
|
|
Erritmo gaitasuna ere behar da ongi idazteko.
|
Hitz
egitean eta irakurtzean, hitz taldeak eratzen ditugu. Nire amaren eraztun hori urre kolorekoa da esaldia honela esaten edo irakurtzen dugu:
|
|
Gauza bera gertatzen da idaztean.
|
Hitz
egitean fonemak denboran ordenatzen ditugun modu berean, ordenatzen ditugu grafemak espazioan, idazten dugunean. Ez dira gauza bera bala eta laba.
|
|
|
Hitz
egitean ez ditugu bereizita esaten hitzak; ez dugu denbora tarterik uzten hitzen artean. Idaztean, aldiz, hutsuneak uzten ditugu hitzen artean.
|
|
Idaztean, aldiz, hutsuneak uzten ditugu hitzen artean.
|
Hitz
egitean, elkarren jarraian ahoskatzen ditugu hitz taldeak. Idazten dugunean, hitzen artean uzten ditugun tarteak ez datoz bat hitz egitean hitz taldeen artean uzten ditugun denbora tarteekin.
|
|
Wernickeren (1876) afasia dutenengan, galdu egiten da ulermena.
|
Hitz
egiteko gaitasuna badute pertsona horiek, baina ezin izaten dute hizkuntza ulertu. Afasia jasotzailea edo afasia jariakorra dutela esaten da.
|
2009
|
|
Gerra eta gerra ondorena espainiar gizartean tabu nagusietako bat izan da.Forma desberdinetan agertu da estatuko herrialdeetan.
|
Hitz
egin ezinaren arrazoiakdenboran zehar aldatuz joan badira ere, gertatutakoaz gutxi jakin dugu orain arte.Francoren memoria ofizialak ezarritako diskurtso bakarrak isiltasunera kondenatuzituen milaka eta milaka herritar. Trantsizio garaiko amnesia itunak gertakarienmemoriaren transmisioan eten esanguratsuak eragin zituen, batik bat belaunaldigazteenen kasuan (Leizaola, 2007).
|
|
Emakumeek denbora gehiagoz begiratzen diote solaskideari, bai entzutean, bai hitz egitean.
|
Hitz
egiten ari den bitartean begiratzearen eta entzuten ari denbitartean begiratzearen arteko ratioa, ikusmen menderakuntzaren jokaera deitzenda: visual dominance behavior (VDM)= Look speak (LS)/ Look listen (LL).
|
|
visual dominance behavior (VDM)= Look speak (LS)/ Look listen (LL). Ikusmen menderakuntzaren jokaera=
|
Hitz
egiten ari denean begiratzea/ Entzuten aridenean begiratzea. Pertsona menderatzaileek berdintsuki begiratzen dute ari direnean eta entzuten ari direnean, baina mendeko pertsonek entzuten aridirenean gehiago begiratzen dute hitz egitean baino (Ellyson, Dovidio, Corson etaVinicur, 1980; Exline, Ellyson eta Long, 1975).
|
|
|
Hitz
eginez ere asko ikasten da. Ez izan erreparorik gehiago dakienari, gaiamenderatzen duenari deitu eta galdetzeko.
|
2010
|
|
Ordutik hona, beste lau hilabete pasatu dira eta egoerak okerragora egin du.Gero eta despistatuago ikusten du.
|
Hitz
egiten dionean badirudi ez duela arretarikjartzen, esaten zaionak beretzat garrantzirik izango ez balu bezala. Gidatzeansegurtasuna galdu du eta azkenaldian kotxea hartu behar duenean edozeinaitzakia jartzen du ez gidatzeko.
|
|
>
|
Hitz
egiteko eta erantzuteko denbora utzi.
|
|
–
|
Hitz
egiteko gogoa eta ahozko jarioa erraztea.
|
2011
|
|
Parisera joan zenean ere, Madrilen bezala, oso herabea zen eta lagun taldearekin harremanak edukitzeko gaitasunik gabea.
|
Hitz
egiteko zuen handiki itxuraren atzean gordetzen zen haren fobia soziala. Itxura sofistikatuaren atzean segurtasun falta handia gordetzen zuen.
|
|
Eskizofrenia hebefreniko edo nahasiaren ezaugarri tipikoak izaten dira mintzaira nahasia, jokabide nahasia eta emozioen adierazpen desegoki eta eskasa.
|
Hitz
egiteko duten moduagatik posible da ezertxo ere ulertu ezin izatea, eguneroko bizitzako ekintzak egiteko zailtasunak izaten dituzte (adibidez, dutxatzeko, janzteko edo janaria prestatzeko) eta emozio eskasia nabarmena izateaz gain, hitz egiten ari direla bat batean barrez has daitezke eta barre horrek haien diskurtsoarekin konexiorik ez izan. Eldarnioak eta haluzinazioak baldin badituzte, horiek ez dute elkarrekin lotura koherenterik izaten.
|
|
|
Hitz
egiteko estilo emozionala dute, emozioak dramatikoki aldatzen eta adierazten dituzte, inpresioak baliatuz eta zehaztasunik eman gabe. Horrela, bada, arreta-gune izateko aukera emango dioten egoerak bilatzen dituzte etengabe:
|
|
6 Emozioen adierazpenaren dramatizazioa, teatralismoa eta exajerazioa.7 Sugestionagarritasuna. Erraz eragiten diote besteek edo zirkunstantziek.3 Adierazpen emozional aldakorra eta azkar aldatzen dena.1 Bestearen arreta-gune ez den egoeretan ez da eroso aurkitzen.2 Bestearekiko elkarreraginean sedukzio portaera desegokia edo jarrera probokatzailea.4 Arreta bereganatzeko bere itxura fisikoa erabili ohi du eskuarki.5
|
Hitz
egiteko modu oso subjektiboa eta xehetasun gutxikoa du.8 Benetan dituenak baino harreman estuagoak dituela iruditzen zaio.
|
|
Zerbait esan gabe gelditu dela adierazi nahiko luke minak.
|
Hitz
egiten ari denean, hizketaldiaren momentu zehatzetan sentitzen du mina subjektuak, sintomak gorputzean harrapatutako hitzak balira bezala.
|
2014
|
|
Ariketak proposatu ikus dezaten telebistan, liburuetan, inguru hurbilean, supermerkatuan, parkeetan, nahiz etxean antzematenditugun emakumeek noraino betetzen dituzten araudi estetikoak.
|
Hitz
egin. Hitzegin behar da.
|
|
1) bertso saio horretan badira, gutxienez, bi emakume? 2)
|
Hitz
egiten al dute elkarren artean? 3) Hitz egiten al dutegizonezkoak ez, beste zerbaiti buruz?
|
|
2) Hitz egiten al dute elkarren artean? 3)
|
Hitz
egiten al dutegizonezkoak ez, beste zerbaiti buruz?
|
|
Alderdi pedagogikoei dagokienez, interes handikoak dira Itardek aplikatu zituen teknika didaktikoak, kontuan izanik bere garairako oso aurreratuak edo aurrerakoiak zirela.
|
Hitz
egiten irakasteko, irakurtzen eta idazten irakasteko edo sozializazioaren inguruan beste hainbat gauza irakasteko teknika pedagogikoak eta gaur egun «hezkuntza berezia» deritzogunaren inguruko ariketak eta gogoetak ere interesgarriak dira eta, halaber, benetan interesgarria da Itardek oso osorik egutegi erara burutu zuen Txostena. Alderdi sozialak ere oso interesgarriak dira.
|
|
Eskizofrenia mota honen ezaugarri tipikoak izaten dira mintzaira nahasia, jokabide nahasia eta emozioen adierazpen desegoki eta eskasa.
|
Hitz
egiteko modu errepikatzailea, haurrena bezalakoa eta ulergaitza dutenez, normala da eskizofrenia mota hau dutenei ezertxo ere ulertu ezin izatea. Afektibitate desegokia agertzen dute:
|
|
–
|
Hitz
egiten eta mugitzen ari diren bitartean erne mantentzen dira, baina, eserita irakurtzen luzaz egon behar dutenean, arreta galtzen dute eta loguratu egiten dira. Gurasoek sarritan seme alaben lo arazoen berri ematen dute, DSM IVko irizpide diagnostikoen artean loari dagokionik sartu ez bada ere.
|
2015
|
|
(1)
|
Hitz
egin eta falta izanen ordainak aditz soilak dira gaztelaniaz: hablar eta faltar/ carecer (etaez* hacer palabra eta* ser/ tener falta/ carencia).
|
|
Hala ere, gatozen gurera.
|
Hitz
egin dugu pertsonaltasun printzipioaz, eta Iñigori planteatu genizkion galderetakobat hori zen, pertsonaltasun printzipio honek ea errotik baztertzen al duen berezko hizkuntzari, gurekasuan euskarari, nolabaiteko lehentasuna eskaintzeko aukera, ea juridikoki ikusi dugu aukeraaskorik ez dagoela baina ba al dagoen biderik hizkuntza politika lurralderarazteko, kasu honetanarnasguneen barruan kokatz... Hor ere badugu kezka ea azkenean proposamen horretatik zer lege aterakoden, ea benetan lege horrek babes nahikoa eskainiko dien udalerri euskaldunei.
|
2019
|
|
(17) #
|
Hitz
egiten hasi aurretik egin beharrekoak.
|