2000
|
|
euskara hutseko telebista, astekaria eta zerbitzu telematikoetarako sare bat sortzea, horretarako Euskaltelek laster jarriko duen zuntz optikoa baliatuz.
|
Herri
bakoitzak bere kabuz burutzea baino, nahiago izan dute egitasmoa eskualde mailara hedatzea. Gaur egun herri mailako hiru telebista ari dira lanean eskualde honetan:
|
2001
|
|
|
Herri
bakoitzak bere legea zeukan; ondorioz epaituaren jatorri etnikoarenarabera (erromatarra, germaniarra), lege baten menpe edo bestearen menpe epaituaizaten zen. Kondeen tribunala mallus a zen:
|
2002
|
|
Hizkuntza hegemoniko bakarra euskara izan da ahozko kulturan.
|
Herri
bakoitzak bere hizkuntza du munduan, neurri batean prozesu natural eta etniko kultural baten ondorioz. Erdarak, ordea, prozesu politiko baten ondorioz bihurtu dira hemengo hizkuntzak, baina ez prozesu demokratiko baten ondorioz.
|
2003
|
|
Jesusen Barri Onak eta Jesusen Eleizeak
|
Herri
bakotxa bera dan letxe hartu behar dabe, herri horren balio ta aberastasun guztiak aintzat hartu, garbitu, aurrera eroan... Gure Euskal Herriak, herri lez, baditu bere bereak direan gauza batzuk:
|
2006
|
|
Garazin ikusi besterik ez dago, gazteek arazo handiak dituzte etxebizitza eskuratzeko.
|
Herri
bakoitzak bere PLU (Hirigintza Tokiko Plana) dauka eta laborariok gero eta arazo gehiago dugu Herriko Etxeetan. Gero eta nekezago ari gara, euskara gero eta gutxiagoa mintzatzen da.
|
|
|
Herri
bakoitzak bere jeinua du, dio Ganivet ek; eta artean, politikan, baina dogmetan ere azken batean –gauzarik ukiezinenetan–, bere jeinuaren marka utziz doa den denean. Ganivet i onartu behar zaio, herri gogoaren bere kontzeptua osoki historiari atxikitzen diola berriro:
|
|
Autore falangistarentzat, sistema hoberena demokratikoa ote den, ala monarkikoa eta abar galdetzeak ez dauka zentzurik.
|
Herri
bakoitzak bere jeinua dizu, eta bere jeinuaren arabera bizi da, egiten du artea, egiten du historia, eta behar ditu erakundeak eta estatua. Jeinu espainola –mestizoa– munduko hiru jeinuen sintesi eta harmonia da:
|
2007
|
|
|
Herri
bakoitzak bere bere izpiritua edo gogoa duelarik625, bere ekandu eta usadioak dauzka, legeak, erlijio moldea, biziera politikoa. Eta:
|
|
Greziako ongia eta ederra ez dira Judea edo Germaniako ederra eta ongia.
|
Herri
bakoitzak bere bere izpiritua dizu, bere nortasun, originaltasun menpegabea. Baina Volksgeist hori ez da mugaketa negatibo bat beste herrienganako, bai irekitasuna herri guztietara.
|
2008
|
|
Hemeretzigarren mende hori, hogeigarrenarekin bixtan dena, deitu behar dugu, pilotaren mendealdi haundia, agian bere segida gaur ahal duena eta luzaz ko. Mende pare horri dituzkegu zor orai gure herrietako arrabot koloretsuak eta ere azken hamarkadetan xutitu diren trinket andana, Toulet. Eskutik baten prediku hau sinetsirik ainitzek: ?
|
Herri
bakoitxak bere trinketa!. Trinket xaharrak Bastida, Baionattipi, Baigorri, Luhuso, Bidarrai, Aiherra, Hazparne, Ziburu, Urruña, Ezpeleta, Sara batzuetan baginituen, piztu dira piztu beste frango, Xubero gainerainokoan.
|
|
Badaude alkandora zuriaren ordez alkandora urdina edota koadrilako blusa soinean eramaten dutenak ere.
|
Herri
bakoitzak bere ohiturak ditu.
|
2009
|
|
|
Herri
bakoitzak bere arazoa du, herri horren ezaugarrien arabera, eta, horregatik, herri bakoitzak bilatu behar du soluzioa. Nolanahi ere, altueren neurketa zehatza, oinarrian, arazo matematiko bat da.
|
2010
|
|
2
|
Herri
bakoitzak bere hizkuntza duen heinean, hizkuntza ezberdinen elkarbizitza zailtzat jotzen da, eta hizkuntza aniztasunaren aukera ukatzen da. Diskurtso horrek hizkuntzen arteko borroka azpimarratzen du, ikuspuntu baztertzailea aplikatuz.
|
|
Parrillaren artea, ikusgarria eta askotarikoa da.
|
Herri
bakoitzak bere teknika, lan tresna eta sekretuak ditu. Getariako Elkano jatetxean izan gara itsaskiak parrillan nola prestatzen dituzten ikusteko, ikasteko, eta bide batez, dastatzeko.
|
|
Hizkerak gizabanakoaren esperientzia azaltzen zuen moduan, hizkuntzak herri osoaren esperientzia adierazten zuela uste zuen.
|
Herri
bakoitzak bere lengoaia naturala hizkuntza, poesia, mitologiazuela eta bidezkoa zela bakoitzak bere literatura idaztea, Ingalaterran William Shakespearek egin zuen bezala. Kultura ez da" latin berri" bihurtu diren ingelesaren, frantsesaren, espainolaren edo alemanaren monopolioa.
|
|
Eskuz eginak ziren txartelak.
|
Herri
bakoitzak berea zekarren. Getxo irakur zitekeen batean; Leitza bestean; Donostia, Tafalla, Biriatu, Hendaia, Urepele, Gasteiz, Errigoiti, Tolosa, Miarritze...
|
2011
|
|
|
Herri
bakoitza bere errealitatearen eta utopiaren artean mugitzen da, batetik bestera pasatzen, eta bestetik batera. Errealitatea utopiaren bidez gainditzen da eta utopia errealitate bihurtzen da.
|
|
Krisiari aurre egiteko modu egokia da eta, bide batez, herrietako giroa hobetzen da.
|
Herri
bakoitzak bere modura ezarri du promozioa: batzuek eguna aldatu dute, beste batzuek, aldiz, prezioa.
|
2012
|
|
Halere lege horietan ahalbide bat beno haboro izan daiteke.
|
Herri
bakoitxak bere jitea badü, eta jeian bere herexa berezia ezar dezake. Adere horien barnean, bai idazleak, bai errejentak, bai edonork, besteeki batean, bere abürüpena eman dezake.
|
|
|
Herri
bakoitzak bere aparteko zergak (arbitrioak) zituan, eta multzo nagusia osotzen ebenak kenduta, askatasunez erabiltzeko eskubidea be bai, kontuak errejidoreari edo haren tenienteari emonez.
|
|
«Malerreka nahiko hila dago eta elkartu eta gauzak egiteko beharra badago.
|
Herri
bakoitzak bere arazoak ditu baina uste baino gehiago egin dezakegu elkarrekin»
|
2013
|
|
Errealitatea, ordea, bestelakoa da gaur egun, eta Kataluniak eta Eskoziak atzean utzi dute Euskal Herria bere determinazioan.
|
Herri
bakoitzak bere bide egokiena topatzen jakiten du beti, baldin eta borondatea garbia bada.
|
2014
|
|
Estatu beraren zati izateak askotan konparaketa sinpleegiak egitera eraman gaitu.
|
Herri
bakoitzak bere izateko modua du, propioa eta esklusiboa; beraz, herri desberdinetako herritarrek forma eta modu desberdinak topatzen dituzte beraien arazoak konpontzeko. Euskal Herrian populazioaren zati txiki batek borroka armatua ontzat jotzen zuen; Katalunian, ordea, aukera hori beti alboratu izan dute.
|
2016
|
|
|
Herri
bakoitzak bere formatoak eta dinamikak dauzka. Kultur Maratilarekin, esaterako, hasieran akats handia egin genuen:
|
|
Harrapazka Eguna egiten zen, baita ere, Andoainen, Urnietan, Errenterian eta Oiartzunen.
|
Herri
bakoitzak bere ezaugarriak bazituen ere, oinarrizko legeak antzekoak ziren.
|
|
Zoritxarrez, abertzale izateko ez da euskara jakin behar, eta bozka abertzalea ematen dutenek euskara ikasi izan balute askoz egoera osasuntsuagoan egotea ekarriko luke26 Erabakigarriena ez da euskara, bozka ondo edo egoki ematea baino.
|
Herri
bakoitzak bere historia propioa du eta Bourdieuk behin eta berriz esango duena aplika liteke hemen: ezerezetik zaila zerbait ateratzea.
|
|
Unai Iturriaga:
|
Herri
bakoitzak bere drogak dauzka eta ez gara konturatzen gauza batzuk gainetik kendu ezean dugula aurrera egin herri bezala modu osasuntsuan. Batzuetan jendeak uste du aukera bat dela:
|
|
–
|
Herri
bakoitzak bere nortasuna zuela sinesten zuten. Herri literaturari garrantzia
|
|
Baldintza onak badira euskal burujabetza prozesua abian jartzeko, baina euskal herritarrok gure bidea aurkitu behar dugu, ez baitigu balio Katalunia edo Eskoziakoak.
|
Herri
bakoitzak bere bidea behar du, bere berezitasun guztiak aintzat hartuta, konfiantzak eta konplizitateak josteko gaitasuna sortuko duena.
|
|
Guk gatzetan ontzen dugu, edo ketan.
|
Herri
bakoitzak bere ingurura egokitzeko modua egiten du, Polisarion hartuko banindute, ni saiatuko nintzateke dromedario usandua jaten. Animalia ederra da dromedarioa, marrazki bilduma bat daukat dromedarioena.
|
2017
|
|
|
Herri
bakoitzak bere errealitatearen arabera egokitzen du sexu erasoei aurre egiteko planteamendua. Baina, orokorrean, mugimendu feminista saretzen, aliatzen eta berriztatzen ari da etengabe.
|
|
Une honetan ari gara erabakitzeko baldintza egokiak sortzen laguntzen, kultura demokratiko bat barneratzen eta herritarrak ahalduntzen.
|
Herri
bakoitzak bere ibilbidea egin behar du, eta hainbat pieza uztartu behar ditu erabaki ahal izateko.
|
|
Herriko eragileei dagokienez, diskurtso berriak praktika berriak ere eskatzen ditu.
|
Herri
bakoitzean bertako errealitatera egokitu beharreko praktikak dira, baina palanka modura balia daitezen eragin behar da:
|
|
2013 urtean, boterearen atomizazioa erabatekoa zen Libian.
|
Herri
bakoitzak bere kontseilu propioa zuen, bai eta bere indar armatuak ere. Industria bakarraren etekinak, petrolioarenak, oraindik autonomoa zen banku batek kudeatzen zituen, Banku Zentralak, alegia.
|
|
–
|
Herri
bakoitzak bere nortasuna zuela sinesten zuten. Herri literaturari garrantzia
|
|
|
Herri
bakoitzak bere nortasuna zuela sinesten zuten. Herri literaturari garrantzia ematen zioten.
|
|
Durangaldeko Gure Esku Taldeak prentsaurrekoa eskaini du gaur maiatzaren 7an Durango, Zornotza, Elorrio, Abadiño eta Zaldibarko herri kontsultetan egingo diren galderak jakinarazteko.
|
Herri
bakoitzak bere galdera propioa aukeratu du, egokiak iruditu zaizkion bideak eta metodologia parte hartzaileak erabiliz.
|
2018
|
|
Asteasun eta Zizurkilen mahaia ipini genuen, joan zen asteburuan.
|
Herri
bakoitzak bere dinamika du, ezagunak gara herrian. Beraz, dei dezatela lasai.
|
|
Baina zaude!
|
Herri
bakoitzak bere ihiziak baditu: Larhun gainean arranoak badira; Baionan eliza txoriak dira bakarrik. eta erregearen prokuradorea. eta agot txipi hau, mozkor nintzelakoan, ene pipa hartu eta bolboraz betetzeko malizia ukan duena, leherrarazteko, ene letoizko pipa ona. begi bat galarazteko arriskuan...
|
2019
|
|
Baina, saiatu, betidanik saiatu da jendea, komeni ere komeni zitzaion eta, enpeinu biziz ahaleginak eginez, ea antzematen zion hurrena zetorren eguraldiari.
|
Herri
bakoitzak bere erara egin du meteoroen behaketa, noski, eta bere baliabideak erabiliz. Nola bestela?
|
|
Aunzsorogaña (1824) (BB) Sare.
|
Herri
bakoitzak berea zeukan Urbasan: 205
|
2020
|
|
Beste kezka iturri nagusietako bat da udal elkartearentzat bolumen handiko hondakinen bilketaren erabilera txarra.
|
Herri
bakoitzak bere eguna izan ohi du bolumen handiko hondakinak ateratzeko, baina hori askotan ez dela errespetatzen adierazi du Salsamendik. Informazio hori behin eta berriz gogoraraziko du udal elkarteak, baita hori ez betetzeak dakarren ohartarazpena edo isuna ere.
|
2021
|
|
" Beste herrien historiari begiratu behar zaio.
|
Herri
bakoitzak bere askatasuna beti bide gogorretik eskuratu du. Eta Euskal Herrian eman duten Estatutu mixerable hori ere, biolentziaren eraginez eman dute, bestela hori ere ez lukete emango.
|
2022
|
|
otsailean bertan Elgoibarren ere egin dute ekinbide hori.
|
Herri
bakoitzak bere planteamendua egin du, bakoitzak bere helburuekin. Lezon, esaterako, sortu berria den talde feministaren hileroko egitasmo moduan aurkeztu dute; Astigarragan egindakoaren berri izan zuten, eta hori beren herrira eramatea erabaki zuten, udalaren laguntzarekin.
|
2023
|
|
|
Herri
bakoitzak bere historia du, eta historia horrek arrastoa uzten du herri bakoitzean. Hainbatek hori ukatu nahi izan arren, eta beste askok estimutan ez izan arren, arbasoen antzinako bizimoduaren eragina bizkar gainean daramagu, eta gure oraina argitzen du.
|
|
harresi handiak —batzuetan harresi bat baino gehiago ere bai—, dorreak, zangak, ezpondak, mailak eta era guztietako sistemak eraiki zituzten herriak babesteko.
|
Herri
bakoitzak bere ingurura egokitutako defentsa sistema berezia izan ohi zuen. Kastro ere esaten ohi zaie herri gotortu horiei.
|
|
Gaur egun, erasoa ez dugu sentitzen hain gordina. Gainera
|
Herri
bakoitzak bere hizkuntza erabili, landu eta edertzeko duen eskubidea Giza Eskubideen Aldarrikapen Unibertsalean jasota dago, eta zapaltzaileak beste bide batzuk hartzen ditu zapaltzen jarraitzeko.
|
|
Bezeroak ere ia astero berberak izaten dira, eta gure arteko harremana sendotzen doa.
|
Herri
bakoitzak bere publikoa dauka, desberdinak dira erosleak, eta hori igarri egiten dugu, baina guretzako denak dira garrantzitsuak, asko erosten dutenak nahiz gutxi erosten dutenak.
|
|
|
Herri
bakoitzak bere sufrikario du sublimatuko baina inork ez du inoiz, inon, oinazearen monopolioa ukanen.
|