2002
|
|
Gaur egun
|
Euskal
Herrian antzerki taldeek nondik jotzen duten kontuan hartuta, nekez taularatuko direnen irudipena daukat. Egia esan, antzeztekotan, «Joana»rena izan daiteke komertzialena agian, egitura aldetik eta.
|
2004
|
|
Agian pentsatuko zenuen
|
Euskal
Herrian antzerkitik badagoela...
|
2005
|
|
Antzerki Eskola zabaldu du Iker Ortiz de Zarate aktoreak Gasteizen. Urtetan Ingalaterra eta Espainian arte dramatikoa ikasten eta aktore lanetan aritu da eta
|
Euskal
Herrian antzerkia ikasteko aukera gutxi dagoela-eta, Ortzai sortu du. Interpretazioa, ahotsa, mugimendua eta antzerkiaren historia ikasten dituzte Ortzaiko ikasleek.
|
2014
|
|
Gu sortzaileak gara, ez ekoizleak. Pentsatu nahi dut
|
Euskal
Herrian antzerki pirata ere existitzen dela, arte eszenikoen munduan nabigatzen duten sortzaileak, bere kabuz abenturatan sartu eta antzerkia bizi dutenak" dio aktore honek.
|
|
Lan hau eman zuten ere, irudi guti daude garai hartako, baina zatiño bat heldu zaigu Txomin Hegi eta Janine Urruti, Bordaxuri eta Klotildaren arteko agerraldi kultua ematen. Anbizio handia zuten euskal antzerkiarentzat, garai hartan nehork ez zuen dudatzen EATBn emanen geniola
|
Euskal
Herriari antzerki duin bat, eta saiatu dira talde horretakoak gure antzerkiaren goratzera aktorearen bidez. Rol aski aberatsak behar zituzten eta errepertorioan aurkitzen ez zituztelako itzulpenari buruz jo zuten. Azal dezadan.
|
2015
|
|
29 Sastre: ?
|
Euskal
Herrian antzerki ona egiten da, baina obra guztiak dira berdintsuak?. Irune Berro, Berria, 2008ko martxoaren 13a.
|
2016
|
|
J.G. – “Ez dago
|
Euskal
Herrian antzerkia Lete bezainbeste ikuspuntutatik praktikatu duenik: lehenik, aktore gisa; jarraian, itzulpenak edota egokitzapenak egiten; ondoren idazle moduan, zuzendari bezala, bere musikari eta ekoizle fazetak ahaztu gabe; eta, azkenik, instituzioetatik eragile bezala.”
|
|
Joxan Goikoetxeak beste perspektiba kurioso bat eskaintzen digu: “Ez dago
|
Euskal
Herrian antzerkia Letek bezainbeste ikuspuntutatik praktikatu duenik: lehenik, aktore gisa; jarraian, itzulpenak edota egokitzapenak egiten; ondoren idazle moduan, zuzendari bezala, bere musikari eta ekoizle fazetak ahaztu gabe; eta, azkenik, instituzioetatik eragile bezala (1985ean Kultura diputatu bilakatu zen) ”.
|
|
|
Euskal
Herrian antzerkiarekiko grina oso handia da. Azken urteetan ekoizpena txikiagotzen joan zen eta egiazko kezka sortu zuen, bereziki sortzaile gutxi baitziren.
|
|
Azken urteetan ekoizpena txikiagotzen joan zen eta egiazko kezka sortu zuen, bereziki sortzaile gutxi baitziren. Alta, Ipar
|
Euskal
Herriak antzerki idazle franko ezagutzen ditu, ekoizpenen aldetik erritmo oso erregularra dutenak, eta antzerki forma desberdinak lantzen dituztenak. Egia da Daniel Landarten antzerkien ondotik egoera kezkagarria izan zela, baina nahiko ongi gainditutako egoera dirudi.
|
|
Aitzolek ederki aurkeztu zuen antzerkiaren inguruan gertatzen ari zena, zein zen helburua, non zen euskarazko antzerki hori lantzen, gehienetan euskal etxeetan. Hemen dugu dagoeneko Ipar Euskal Herriarekin ohar genezakeen desberdintasunaren lehen puntua, abertzaletasunak gizartean zuen eragina nabaria da Hegoaldean, Ipar
|
Euskal
Herrian antzerkiaren antolaketa bestelakoa izan zen, Antzerti Egun hauetan ziren gogoetak, askoz berantago izanen ziren Ipar Euskal Herrian.
|
|
Izan ere, 1950etik landa Larzabalen antzerkiak izugarrizko hedapena izan zuen, Ipar Euskal herrian zehar, Lapurdin eta Nafarroa Beherean gehienbat, eskualde horietako herri gehienetan antzerki talde bat zegoen, talde horien artean loturak zeuden eta lehiaketak ere. Baina egoera horren ulertzeko gogoan hartu behar da bi eskualde horietan antzerkiarekiko atxikimendua aitzineko denboretatik heldu zela,
|
Euskal
Herrian antzerkia gustuko denbora pasa zen herrietan, eta bestalde gizartea bera, gizarte antolatua zen, eta, bereziki, gazteak Euskaldun Gazteria mugimenduan partaide ziren, mugimendu honek herri gehienetan talde bat zeukan apaiz baten ardurapean. Mugimendu honek «Eskualdun Gazteria» zuen izena, Elizari lotu gizarte, edo gazte antolaketa zen.
|
|
Larzabalek toki bat izan zuen mugimendu horretan, antzerkia, teatroa, antzerkia, herritarren artean lantzen zena, denbora pasa gisa baino zerbait gehiago izateko bihurtu nahi zuen mugimendua Mugimendua baitzen, jende asko ibili baita
|
Euskal
Herrian antzerki munduan. Helburua edertia zen.
|
|
Baztertuak izanez joan direla, eta frantsesez eta gaztelaniaz garatu den antzerkiari egin zaiola tokia, ikertu egin dela, hobetsi egin dela. Alta,
|
Euskal
Herrian antzerki forma desberdinek izan duten iraupena ezaugarri nagusi bat da, denbora berean, forma berriei ere egokitzen joan baita. Kultura nagusien indarra herriak erabiltzen zuen hizkuntzaren gainean bere zama pausatzen ari zen.
|
|
Patri Urkizuk aipamen berezia egiten dio Maria Dolores Agirreri. Izan ere, ondoren ikusiko baldin badugu Ipar
|
Euskal
Herrian antzerki mugimendua gerla ondorengo nagusia zela Patri Urkizuk azaltzen du Maria Dolores Agirre, gerla aitzin aktore zenak, bultzada handia eman ziola antzerkigintzari 1953tik goiti.
|
2018
|
|
Euskal Herrian bizi diren aktoreen egoeraz zer esango zenuke. Madrilen telebistak ez du bizitzeko ematen. Ba
|
Euskal
Herrian antzerkiarekin bakarrik, zer egin dezakezu. Hipoteka bat ordaindu nahi baduzu... nekez.Nolako pertsonaiak egitea gustatuko litzaizuke etorkizunean. Sordo filmean kapitain faxista batena egin nuen; gaiztoarena egitea oso ondo egoten da.
|
2023
|
|
Komedia musikala, dantza, interpretazioa eta ahots teknikak ikasi nituen.
|
Euskal
Herrian Antzerti sortu zutenean, bertara itzuli nintzen. Eta han betirako lagun eta lankide izan diren aktoreak ezagutu nituen, tartean Elena Irureta".
|