Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2002
‎Gaur egun Euskal Herrian antzerki taldeek nondik jotzen duten kontuan hartuta, nekez taularatuko direnen irudipena daukat. Egia esan, antzeztekotan, «Joana»rena izan daiteke komertzialena agian, egitura aldetik eta.
2004
‎Agian pentsatuko zenuen Euskal Herrian antzerkitik badagoela...
2005
‎Antzerki Eskola zabaldu du Iker Ortiz de Zarate aktoreak Gasteizen. Urtetan Ingalaterra eta Espainian arte dramatikoa ikasten eta aktore lanetan aritu da eta Euskal Herrian antzerkia ikasteko aukera gutxi dagoela-eta, Ortzai sortu du. Interpretazioa, ahotsa, mugimendua eta antzerkiaren historia ikasten dituzte Ortzaiko ikasleek.
2014
‎Gu sortzaileak gara, ez ekoizleak. Pentsatu nahi dut Euskal Herrian antzerki pirata ere existitzen dela, arte eszenikoen munduan nabigatzen duten sortzaileak, bere kabuz abenturatan sartu eta antzerkia bizi dutenak" dio aktore honek.
‎Lan hau eman zuten ere, irudi guti daude garai hartako, baina zatiño bat heldu zaigu Txomin Hegi eta Janine Urruti, Bordaxuri eta Klotildaren arteko agerraldi kultua ematen. Anbizio handia zuten euskal antzerkiarentzat, garai hartan nehork ez zuen dudatzen EATBn emanen geniola Euskal Herriari antzerki duin bat, eta saiatu dira talde horretakoak gure antzerkiaren goratzera aktorearen bidez. Rol aski aberatsak behar zituzten eta errepertorioan aurkitzen ez zituztelako itzulpenari buruz jo zuten. Azal dezadan.
2015
‎29 Sastre: ? Euskal Herrian antzerki ona egiten da, baina obra guztiak dira berdintsuak?. Irune Berro, Berria, 2008ko martxoaren 13a.
2016
‎J.G. – “Ez dago Euskal Herrian antzerkia Lete bezainbeste ikuspuntutatik praktikatu duenik: lehenik, aktore gisa; jarraian, itzulpenak edota egokitzapenak egiten; ondoren idazle moduan, zuzendari bezala, bere musikari eta ekoizle fazetak ahaztu gabe; eta, azkenik, instituzioetatik eragile bezala.”
‎Joxan Goikoetxeak beste perspektiba kurioso bat eskaintzen digu: “Ez dago Euskal Herrian antzerkia Letek bezainbeste ikuspuntutatik praktikatu duenik: lehenik, aktore gisa; jarraian, itzulpenak edota egokitzapenak egiten; ondoren idazle moduan, zuzendari bezala, bere musikari eta ekoizle fazetak ahaztu gabe; eta, azkenik, instituzioetatik eragile bezala (1985ean Kultura diputatu bilakatu zen) ”.
Euskal Herrian antzerkiarekiko grina oso handia da. Azken urteetan ekoizpena txikiagotzen joan zen eta egiazko kezka sortu zuen, bereziki sortzaile gutxi baitziren.
‎Azken urteetan ekoizpena txikiagotzen joan zen eta egiazko kezka sortu zuen, bereziki sortzaile gutxi baitziren. Alta, Ipar Euskal Herriak antzerki idazle franko ezagutzen ditu, ekoizpenen aldetik erritmo oso erregularra dutenak, eta antzerki forma desberdinak lantzen dituztenak. Egia da Daniel Landarten antzerkien ondotik egoera kezkagarria izan zela, baina nahiko ongi gainditutako egoera dirudi.
‎Aitzolek ederki aurkeztu zuen antzerkiaren inguruan gertatzen ari zena, zein zen helburua, non zen euskarazko antzerki hori lantzen, gehienetan euskal etxeetan. Hemen dugu dagoeneko Ipar Euskal Herriarekin ohar genezakeen desberdintasunaren lehen puntua, abertzaletasunak gizartean zuen eragina nabaria da Hegoaldean, Ipar Euskal Herrian antzerkiaren antolaketa bestelakoa izan zen, Antzerti Egun hauetan ziren gogoetak, askoz berantago izanen ziren Ipar Euskal Herrian.
‎Izan ere, 1950etik landa Larzabalen antzerkiak izugarrizko hedapena izan zuen, Ipar Euskal herrian zehar, Lapurdin eta Nafarroa Beherean gehienbat, eskualde horietako herri gehienetan antzerki talde bat zegoen, talde horien artean loturak zeuden eta lehiaketak ere. Baina egoera horren ulertzeko gogoan hartu behar da bi eskualde horietan antzerkiarekiko atxikimendua aitzineko denboretatik heldu zela, Euskal Herrian antzerkia gustuko denbora pasa zen herrietan, eta bestalde gizartea bera, gizarte antolatua zen, eta, bereziki, gazteak Euskaldun Gazteria mugimenduan partaide ziren, mugimendu honek herri gehienetan talde bat zeukan apaiz baten ardurapean. Mugimendu honek «Eskualdun Gazteria» zuen izena, Elizari lotu gizarte, edo gazte antolaketa zen.
‎Larzabalek toki bat izan zuen mugimendu horretan, antzerkia, teatroa, antzerkia, herritarren artean lantzen zena, denbora pasa gisa baino zerbait gehiago izateko bihurtu nahi zuen mugimendua Mugimendua baitzen, jende asko ibili baita Euskal Herrian antzerki munduan. Helburua edertia zen.
‎Baztertuak izanez joan direla, eta frantsesez eta gaztelaniaz garatu den antzerkiari egin zaiola tokia, ikertu egin dela, hobetsi egin dela. Alta, Euskal Herrian antzerki forma desberdinek izan duten iraupena ezaugarri nagusi bat da, denbora berean, forma berriei ere egokitzen joan baita. Kultura nagusien indarra herriak erabiltzen zuen hizkuntzaren gainean bere zama pausatzen ari zen.
‎Patri Urkizuk aipamen berezia egiten dio Maria Dolores Agirreri. Izan ere, ondoren ikusiko baldin badugu Ipar Euskal Herrian antzerki mugimendua gerla ondorengo nagusia zela Patri Urkizuk azaltzen du Maria Dolores Agirre, gerla aitzin aktore zenak, bultzada handia eman ziola antzerkigintzari 1953tik goiti.
2018
‎Euskal Herrian bizi diren aktoreen egoeraz zer esango zenuke. Madrilen telebistak ez du bizitzeko ematen. Ba Euskal Herrian antzerkiarekin bakarrik, zer egin dezakezu. Hipoteka bat ordaindu nahi baduzu... nekez.Nolako pertsonaiak egitea gustatuko litzaizuke etorkizunean. Sordo filmean kapitain faxista batena egin nuen; gaiztoarena egitea oso ondo egoten da.
2023
‎Komedia musikala, dantza, interpretazioa eta ahots teknikak ikasi nituen. Euskal Herrian Antzerti sortu zutenean, bertara itzuli nintzen. Eta han betirako lagun eta lankide izan diren aktoreak ezagutu nituen, tartean Elena Irureta".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia