2016
|
|
|
Euskal
Herrian antzerkiarekiko grina oso handia da. Azken urteetan ekoizpena txikiagotzen joan zen eta egiazko kezka sortu zuen, bereziki sortzaile gutxi baitziren.
|
|
Azken urteetan ekoizpena txikiagotzen joan zen eta egiazko kezka sortu zuen, bereziki sortzaile gutxi baitziren. Alta, Ipar
|
Euskal
Herriak antzerki idazle franko ezagutzen ditu, ekoizpenen aldetik erritmo oso erregularra dutenak, eta antzerki forma desberdinak lantzen dituztenak. Egia da Daniel Landarten antzerkien ondotik egoera kezkagarria izan zela, baina nahiko ongi gainditutako egoera dirudi.
|
|
Aitzolek ederki aurkeztu zuen antzerkiaren inguruan gertatzen ari zena, zein zen helburua, non zen euskarazko antzerki hori lantzen, gehienetan euskal etxeetan. Hemen dugu dagoeneko Ipar Euskal Herriarekin ohar genezakeen desberdintasunaren lehen puntua, abertzaletasunak gizartean zuen eragina nabaria da Hegoaldean, Ipar
|
Euskal
Herrian antzerkiaren antolaketa bestelakoa izan zen, Antzerti Egun hauetan ziren gogoetak, askoz berantago izanen ziren Ipar Euskal Herrian.
|
|
Izan ere, 1950etik landa Larzabalen antzerkiak izugarrizko hedapena izan zuen, Ipar Euskal herrian zehar, Lapurdin eta Nafarroa Beherean gehienbat, eskualde horietako herri gehienetan antzerki talde bat zegoen, talde horien artean loturak zeuden eta lehiaketak ere. Baina egoera horren ulertzeko gogoan hartu behar da bi eskualde horietan antzerkiarekiko atxikimendua aitzineko denboretatik heldu zela,
|
Euskal
Herrian antzerkia gustuko denbora pasa zen herrietan, eta bestalde gizartea bera, gizarte antolatua zen, eta, bereziki, gazteak Euskaldun Gazteria mugimenduan partaide ziren, mugimendu honek herri gehienetan talde bat zeukan apaiz baten ardurapean. Mugimendu honek «Eskualdun Gazteria» zuen izena, Elizari lotu gizarte, edo gazte antolaketa zen.
|
|
Larzabalek toki bat izan zuen mugimendu horretan, antzerkia, teatroa, antzerkia, herritarren artean lantzen zena, denbora pasa gisa baino zerbait gehiago izateko bihurtu nahi zuen mugimendua Mugimendua baitzen, jende asko ibili baita
|
Euskal
Herrian antzerki munduan. Helburua edertia zen.
|
|
Baztertuak izanez joan direla, eta frantsesez eta gaztelaniaz garatu den antzerkiari egin zaiola tokia, ikertu egin dela, hobetsi egin dela. Alta,
|
Euskal
Herrian antzerki forma desberdinek izan duten iraupena ezaugarri nagusi bat da, denbora berean, forma berriei ere egokitzen joan baita. Kultura nagusien indarra herriak erabiltzen zuen hizkuntzaren gainean bere zama pausatzen ari zen.
|
|
Patri Urkizuk aipamen berezia egiten dio Maria Dolores Agirreri. Izan ere, ondoren ikusiko baldin badugu Ipar
|
Euskal
Herrian antzerki mugimendua gerla ondorengo nagusia zela Patri Urkizuk azaltzen du Maria Dolores Agirre, gerla aitzin aktore zenak, bultzada handia eman ziola antzerkigintzari 1953tik goiti.
|