Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 39

2008
‎Carme Valls Llobet sendagileak Katalunian dihardu, eta Emakumea, Osasuna eta Bizi Kalitatea programa zuzentzen du bertan. Lehengo astean, Donostian izan zen Emakundek antolatutako Sare kongresuan; Emakumeen gorputzaren medikatzea eta gutxiagotasunaren normalizatzea hitzaldia eman zuen.
2011
‎Asaldura horrek ondorio desatseginak eragin ditzake, hala nola gernu inkontinentzia, gorozkien atxikipenean kontrola galtzea eta baita prolapso genitala ere. Emakumeen gorputzaren zati hori indartzeko eta erditu ondoren ez hondatzeko, espezialistek muskulatura uzkurtzeko ariketak egitea gomendatzen dute, bai haurdunaldian, bai erditu ondoko asteetan.
‎—Ez, apaiz bat. Emakumeen gorputz gainean egotea gure plazer handiena dela kantatzen zuen apaiz bat. Halakorik aditu al duzue?
‎Eta halako apaiz bat inguru honetan izanez gero, ezagutuko genikek. Emakumeen gorputz gainean egotea bezain gauza gozorik ez dagoela. Hola mintzatzen den apaiza bagenu, ederki ezagutuko genikek, ezta?
2012
‎Horretarako, AEBko agintarien zein talibanen iritzien berri eman zuten hedabideek, baina ez zieten Afganistango emakumeei ahotsik eman. Emakumeen gorputzaren gainean gizonen iritziak bakarrik zabaldu zituzten.
‎24 irudia. Emakumeen gorputza sexualizatzea.
2013
‎Alde teorikoan jarrera sexistak deslegitimatu beharraz mintzatzen dira, besteak beste. " Emakumeen gorputzak objektu bihurtuta ikusi ditugu Sanferminetan, festen parte bailiran, eta badirudi jaiek eta alkoholak biolentzia legitimatu ez, baina justifikatu egiten dutela gaineratu du Monroyk,' mozkor zegoen gizajoa…' diote; edaten duzunean biolentoa bazara, ez ezazu edan, eta kito". Are gehiago," begira nola doazen jantzita, gero kexatu egingo dira" gisako esaldiek emakumeari berari egozten diote erasoen errua, beste behin ere biolentzia justifikatuz.
2014
Emakumeen gorputzak objektualizatu egiten dira sarri: dutxetatik begiratzenzaienean, adibidez.
‎Zaloa Basabe Gutierrezek emakumeak komunikabideetan irudikatzen diren moduezjardungo du, komunikabideek eta publizitateak emakumeen gorputzez ematendiguten ikuspegiaz gogoeta egitera gonbidatuz. Emakumeen gorputz mediatizatuekinpentsatzean bi kontzeptu datozkio Zaloari gogora; ortopedia eta osagarria. Biak alabiak «gehitze» hitzak.
‎Problematikotasun horiez dagokio biologiari, sozial eta kulturalki eraikia da, eta zapalkuntzaren zimendunagusietarikoa. Emakumeen gorputzen pertzepzio eta interpretazio maskulinoekgorputz femeninoak fenomenologikoki ulertutako mundura zuzenduta eta irekitakogorputzak izan beharrean, immanentziara kateatzen dituzten gorputzak sortzendituzte. Gorputz pasiboak.
‎Zientifikoek ustez gizonezkoaren aurkako eta osagarri zen naturafemeninoaren egia «deskubritze»aren ardura hartu zuten eurengan, eta euren buruakaurkeztu zituzten naturaren misterioa desestali eta emakumeen gorputzen zirrikituguztiak argituko zituzten aditutzat. Emakumeen gorputza haien ordez mintzatukozen eta emakumetasunaren funts ontologikoa bilakatuko. Sexua ez zen aurrerantzeankontzeptu iheskor eta malgua izango; aitzitik, emakumeen existentziaren dimentsiofuntzional nahiz sozial guzti guztiak zehaztuko zituen kategoria aldaezina bilakatukozen.
Emakumeen gorputzen benetako dimentsioen, edukien eta ahalmenendesjabetzeak, aldi berean, beraien femeninotasunaren inguruko diskurtsoarendesjabetzea ekarri du, bai banakako mailan bai maila kolektiboan.
‎Haien presentziarahain ohituta gaudenez, lasaitu egiten gaituzte, konturatu gabe bada ere, ordenaren etairaunkortasunaren irudia hezurmamitzen dutelako. Emakumeen gorputz deserosoakpatriarkatuaren eta heteronormatibotasunaren begitan feminitate deserosoakirudikatzen dituztenak dira: nahasmendua eta egonezina sortzen dituzte.
‎gaitasun baten gabezia partziala edo osoabetetzea. Emakumeen gorputza osagarria da. Izaki naturaletik kanpo dago, ezdagokio.
Emakumeen gorputzak komunikabideetan nola irudikatzen diren, eta horrekerreferenteak, mitoak eta errealitateak eraikitzeko orduan izan dituen ondorioezbibliografia zabala dago. Gorputz batzuk gehiegi erakusteak beste gorputz batzukikusezin suertatzea ekarri du ezinbestean.
‎Gorputz guztiek izan behar dute ar ala eme, eta bakoitzaren ezaugarriak, berezitasunaketa ezberdintasunak modu espefizikoan aitortu eta errepresentatu behar dira. Emakumeen gorputzen bereizgarritasunaren ukazio soziala eta patriarkarra da jardun sozialdiskriminitzailearen, eta, modu makurragoan, jakintza erregimenetan, zientzia, filosofia, artea, inbertitutako falozentrismoaren ekintza bat, eta funtzionatzendu emakumeak hondoratuak direlako kategoria, balio eta arau maskulinoenpean.Irigarayren ustez, baldin eta, diskurtso bitartez, emakumearen gorputza berridaztenbada modu positibo eta autonomo batean, orduan disfuntzional bilakatuko dira gauregun arte euren buruak naturaltzat, objektibotzat eta inpartzialtzat aurkeztu dituztenjakintza guztiak6.
Emakumeen gorputzen indar politiko analitikoaren sinesmen hori ontzat jotzenbadugu eta historiarantz bideratzen badugu, galdera hauxe sortuko zaigu: zer modutanekin dute «ukazio» sozial eta patriarkal hauek, eta nola berrezar litezke emakumeengorputz azpiratuak egiazko forma bat berreskura dezaten?
‎Izan ere, historiakutzitako markak, eta baita denborazkotasun indibidualak utzitako markak ere, gorputza bera ezartzen du pixka bat generotua edo sakonki generotua bezala, edoaxolagabekoa bezala, eta gorputz hori sartu irtenetan aritzen da «sozial»aren begitik.Hortaz, kontua gehiago litzateke gorputzaren (anatomikoki generotua, beti) arrastoeijarraitzea, gorputzaren sexutzea modu ezberdinean ezarria eta interpretatua izan denheinean, historiako garai bakoitzean. Emakumeen gorputzak pentsatzen baditugubetierekoak eta iraunkorrak bailiran, izaki sexutuaren gorpuzte konstante etauniformeak bailiran, ideia oker bat osatuko genuke eta ideia horrek arriskuak ekarditzake. Horren ondorioz, emakumeen gorputza betierekotzat jotzearen ondorioz, gorputzak ospatzen baditugu gorputz emeak direlako (modu kaltegarrian ahaztuzexistentzia generotuaren denborazkotasuna eta malgutasuna), zailagoa izango zaigu, era berean, kritika feminista koherentea egitea, adibidez, emakumeen gorputzenkokatze instrumentalari buruz, zeren eta kritika horrek ere behar du nolabaitekodenborazkotasun irizpidea.
Emakumeen gorputzak «kategoria, balio eta arau maskulino»en petik ateratzekoanbizioa desegiten dute mota horretako hausnarketek. Gorputza saihestezinkimugitzen da beste kategorien inguruan, zeintzuek batzuetan gorputza sexututzatsailkatzen duten eta beste batzuetan ez.
2017
‎Gestazio subrogatuak kontraesanak sortzen ditu jendartean. Emakumeen gorputzaren askatasuna edo erabilera, legala edo ilegala, negozioa, elkartasuna... Arantza Campos irakasleak ikuspuntu feministatik hitz egin digu," emakumeen eta euren eskubideen defentsan".
‎" Emakumeen gorputzen alokairua legeztatzeak, bederatzi hilabetez euren askatasuna eta autonomia desagertzea ekarriko du. Gorputz horiek erosleen eskuetan egongo baitira", dio Camposek.
‎Merkatuaren agintaritza nagusi den honetan ere, emakumeak ari dira garestien ordaintzen. Emakumeen gorputza kontrolatzeko ahalegina urratsak egiten ari da etengabe. Sorginehizak ez dira iraganeko kontua.
‎Garai hartan ebaluazio proiektua gauzatzen ari nintzen hondartzan. Emakumeen gorputzak erabiltzen nituen proiektuaren garapenerako.
‎Hondartzan, ordea, hondartzara joaten nintzenean, harrezkeroztik ez bainaiz itsasora hurbildu?, emakumearen gorputza neukan helburu. Emakumeen gorputzak ikusi eta puntuatu egiten nituen. Ez nahastu, gero!
‎emakumeen gorputza gizonen jabetzapekoak dira baina, ordain gisa, gizonen gorputzak ekoizpenaren jabetzapekoak dira, bake garaian, eta Estatuarenak, gerra garaian. Emakumeen gorputzak bahitzearekin batera etortzen da gizonen gorputzen bahiketa. Irabazlerik ez dago afera horretan, buruzagi batzuk izan ezik.
‎Txundigarria da esatea pornografia zakilaren inguruan antolatzen dela. Emakumeen gorputzak ikusten ditugu-eta. Emakumeen gorputz sarri askotan sublimatuak.
‎Emakumeen gorputzak ikusten ditugu-eta. Emakumeen gorputz sarri askotan sublimatuak. Zer dago ba aktoresa porno bat baino aztoragarriagorik?
2018
‎Geroztik, gutxi ikertu da eta oraindik ere ez da hausturarik egon paradigma esklabista horrekin. Emakumeen gorputzekin esperimentatzen jarraitzen da, kaltegarriak direla frogatuta dauden tratamenduak gomendatzen dira eta arriskuen inguruko informazioa ezkutatzen. Kolonizazioa gure gorputz eta bulbetan daramagula diote bi solaskideek," hainbat gizonezko' aurkitzaile' ren abizenak dituzte gure genitalek eta erabat normaltzat hartzen dugu".
‎Emilek obeditu egingo dio tutoreari, eta, ezkondu aurretik, ia bi urte emango ditu bidaian, politika ikasten, Gizarte Hitzarmena obrako doktrina barne. Emakumeen gorputzak hain dira bizimodu politikoaren kontrakoak, hain zaizkio subertsiboak bizimodu horri, ezen Rousseauk herritar nola izan ikastera bidaltzen baitu Emile, senar izatearen gozagarriak ezagutzeko baimena eman aurretik. Horren ondoren, Emile prest dago ezkontzeko:
‎Halako egoeretan, sexu jarduna bera da eskubide patriarkalaren aitortza. Emakumeen gorputzak merkatu kapitalistan produktu gisa salgai jartzen diren egoera batean, ezin dira ahaztu jatorrizko kontratuaren baldintzak; gizonezkoen sexu eskubidearen legea publikoki berresten da, eta gizonek aitortza publikoa lortzen dute emakumeen sexu ugazaba gisa. Horixe du txarra prostituzioak.
‎Gogoan hartu zertan geratu zen «nahasmendu femeninoa» delakoa, izenik gabeko ondoez femenino baten konfigurazio historiko hori, apenas estaltzen zuena emea izatea ondoez natural bat delako ideia. Emakumeen gorputzen medikalizazioa kontu serioa bada ere, terminoa barregarria da, eta kategoria serioei barre egitea ezinbestekoa da feminismoarentzat. Zalantzarik gabe, feminismoak bere jolasteko modu serioak behar ditu oraindik ere.
2019
Emakumeen gorputzaren merkantilizazioarekin jarraituz, zer iritzi duzu pornoaren industriaz eta horrek duen eraginaz emakumeen sexualitateari buruz gizonek duten imajinarioan?
‎–Finean, genero indarkeriaren forma oinarrizkoenaren aurrean gaude?, idatzi zuen MaríaAcale Zigor Zuzenbideko katedradunak egun haietan Nueva Tribuna atarian: ? Emakumeen gorputzak besteren plazererako objektu gisa erabiltzeari buruzko diskurtso maskulinoaren aurrean?.
Emakumeen gorputzen eta kanpo irudiaren gaineko epaia atergabea da bertso munduan eta handik kanpo. Oholtzan itxuraz diskretuak izan nahi dutela aipatzen dute emakume bertsolari askok.
2020
Emakumeen gorputzak eta ahotsak Uxue Alberdiren Aulki jokoa (2009) eleberrian
2022
‎Baina bikote batzuetan ohikoa da sexu jardueraren maiztasuna gutxitzea. Emakumeen gorputz irudiaren aldaketengatik motibazio erotiko gutxi izatea edo haurra kaltetzeko beldurra izatea dira haurdunaldian arazoak eragiten dituzten faktoreetako batzuk, hala nola anorgasmia eta erekzio disfuntzioa.
‎Hori iragarriko luke generoaren analisi semiotiko batek. Emakumeen gorputza gizarte sinbolismoaren objektu gisa tratatzen duten ikuspegiak loratu dira kultur ikasketen eta feminismoaren arteko topagunean. Gorputzen imajinarioa eta feminitatearen ekoizpena filmetan, argazkilaritzan eta bestelako ikusmen arteetan ikertzen duten lanak ehunka dira orain.
2023
‎Neure buruari behin baino gehiagotan galdetu diot, psikologo jauna, ea zerk bultzatzen dituen gizonak ezkutuko karameloa saltzen dieten marizikin bular harro horien tangapean aztarrika aritzera. Emakumeen gorputz arrotzak bereganatzeko eta konkistatzeko ezin eutsizko gogoa al dago emakumea azpian erabili, buztankara eman eta parrastada txapapera botatzen duten zakilbusti horien aberezko jaiduraren atzean?
‎" Alua ez da bakarrik zulo lizun bat erabili, erosi edo albora daitekeena, baizik eta arazo politikoa. Emakumeen gorputz pribatuak erabilgarriak, salgarriak edo baztergarriak izan dira historian zehar kultura guztietan eta, gaur egun, gorputz zatiok eraikuntza konplexuak dira. Gorputzok haintzat hartzen dituen elkartasun gogoari indarra deitzen zaio, gorputz politizatuak gorputz indartuak dira."
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia