Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 54

2001
Bi jarrera kontrajarri hauek Nazio Batuetaraino iritsi ziren, eta mundu osoko moratoria baterako deialdia egin zuten. Europako Batasunak berak ere Arautegi bat ezarri zuen 1992an, eta" 2,5 kilometrotik gorako bolantak erabiltzea galarazi zuen".
‎3 Bi jarrera hauen arteko deskribapen goiztiarra Platonen Sofista n irakur daiteke (246a c). Bi jarreren arteko gatazka erraldoien borroka amaigabe gisa aurkezten du, Kantek gero egingo duenaren oso antzera.
‎3 Bi jarrera hauen arteko deskribapen goiztiarra Platonen Sofista n irakur daiteke (246a c). Bi jarreren arteko gatazka erraldoien borroka amaigabe gisa aurkezten du, Kantek gero egingo duenaren oso antzera.
‎lehena, irriño trufaria, gorakoia, lurra larruari sobera lotua daukanaren ahalkearen ikurra; bigarrena aldiz haserre gorria, minoritate –beti kanpotik etorria! – ekile baten bekaizkeria, izpiritu hertsikeria, burugabekeria, bortizkeria, atzerakoikeria etengabe salatzearren. Bi jarrera horien erdian, planeta honetako kideen gisa" jendeki" ez geneukala argi zegoen, edozein ordutan estereotipo finkoei moldatzea eskatzen zitzaigulako: artzain moduko basa ona edo goi mailako terrorista trebea.
2002
Bi jarrera mota
‎Patxadak eta aldarte onak dena konponduko balute bezala jokatzen zuen aitak. Bi jarrerok muturreraino heldutakoan pizten zen sua. Egia esateko, gutxitan ikusi nituen errietan hasi eta, txinpartak harturik, sekulakoak esa  ten elkarri, baina halakoetan, barrenean zeukaten pozoi guztia elkarri aurpegira bota eta gero, mututu egiten ziren.
2003
‎Egin egunkariak, gainera, sail berezia ireki zuen UEUri buruz idatz zezaten42 Batik bat UEUren izaera eta etorkizuna aztertu zuten sail horretan, eta horrekin lotuta, UEUren eta beste sektore batzuen arteko harremana. Bi jarrera nabarmendu ziren. Lehenengoak, aldeko iritzi gehien bereganatu zituenak, UEUk bere horretan irautearen alde egiten zuen apustu:
Bi jarreren arteko eztabaida interesgarria, Anaitasuna 417, 1982. Euskararen irakaskun tzan asmo ezberdinak bizi??.
‎garaiko hiztegian; bestean ETA V eta orokorrean abertzaletasuna eta euskaltzaletasuna gizarte arazoaren parean jartzen zituztenak, gorago ez zenean. Bi jarrera horien arteko borrokak esparru guztietara zabaldu ziren: lantoki, lagunarte, ikastola, prentsa, jaialdi eta abarretara.
‎“Farmaziako langileekin edo gabe egiten dugun zerbait”, dio Gallardo doktoreak. Bi jarrerak akats bat dira, eta, adituen arabera, “mikroorganismoekiko (bakterioekiko, esaterako) erresistentzia agertzea laguntzen dute. Erresistentzia hori, urte batzuetatik hona, oso ondo ari da hartzen antibiotikoen neurria, bereziki antibiotikoak gaizki erabiltzen direnean edo dosi eta jarraibide egokiekin ematen ez direnean”.
2004
‎Hala, jabetza intelektuala inoiz baino erasotuagoa sentitzen da eta aldi berean, ezagutza elkarren artean banatzeko eta handitzeko aukerak ere mugagabeak bihurtzen dira. Bi jarrera horien, hau da, egile eskubideak defendatzen dituztenen eta informazioa kopiatu eta elkarren artean partekatu nahi dutenen arteko iritzi eta jarreren arteko aldeak hutsune sakon eta handia ireki du. Tartean berriz, interes filosofikoak eta nola ez, ekonomikoak geratzen dira.
2005
Bi jarreren arteko lerroa tinkoa da oso, inor gutxi geratzen da indiferentzian edo erdibidean. Eta hala ere, ezinezkoa da bando batera eta bestera lerratzen direnen tipologia zehaztea.
‎Euskal Herriarekin ere antzeko, nahi genukeena eta inoiz izan ez garena fabulatuz besteren errealitateak ez aitortzera edo, onenean(?) ere, axola ez izatera bultzatuak gertatzen gara eta Espainian gerta daitezkeen itxikerien ispilu garden bilakatzen gara. Bi jarrerek ezinezko bihurrarazten dute etorkizuna eta, ziurrenik eskubiderik garrantzitsuena den, etorkizun eskubidea ukatzen diogu elkarri.
‎Zatiketa hau mundua eta jaia ulertzeko ikuspegi ezberdinetan oinarritzen da. Bi jarrera hauek oso argi azaltzen dira garai haietan Irungo alkatea zenFederico Bergareche k uztailaren 5ean eginiko premiazko txostenean: alde batetik, Alardea milizien gogorapentzat hartuta (ikuspegi vasquista) nagusitzen ari denikuspegia; eta bestetik, Alardea jai patriotiko erlijiosotzat hartzen duena (ikuspegiespainolista).
‎Ikuspegikontrajarrien bateraezintasuna azpimarratzen bada, ezinezkoa izango da soluzio bat lortzea. Bi jarreren elementu komunak gailendu eta azpimarratubehar dira. Kasu honetan, festa eta jaia maitatzea, irundarra sentitzea eta, ahal bada behintzat, hasiera batean elkarguneak eta, era berean, elkarrekikoerrespetua bultzatzea bi ikuspegien artean, aurrerapauso inportanteak izandaitezke.
‎da, egoera kaltegarria izanik gaur egun bai alde batentzat zein bestearentzat. Beharrezkoa ikusten da elkarrizketa eta negoziazioa bultzatzea (El Diario Vasco, 2001/05/09, 19 or.). Bi jarrerak ikusita zaila ematen dunegoziazio prozesu bati hasiera emateak, batzuek desgastearen aldeko apostuaeginez eta besteak negoziazioaren alde izanik. Hala ere, Irungo errealitate sozialaaztertzen bada, aukerak egon daitezke auzi honi soluzioa, edo behintzat soluziobidea, emateko.
2006
‎Hori da niretzat gatazkaren ardatza. Bi jarrera horiek izan daitezke Euskal Herria eta Espainia, EuskalHerria eta Frantzia, Euskal Herria eta mundua, euskal hiztuna eta erdal hiztuna, gizona eta emakumea, aberatsak eta pobreak, mundu modernoa eta mundu zaharra, iragana eta oraina... Mundua eta Euskal Herria (halakorik bada) ulertzeko moduezberdinak, baina batez ere ideala eta erreala.
‎Gatazkaren definizio horri helduko diot, bada, gaurkoan. Bi jarrera kontrajarriei. Ez gatazkaren esanahi liskartsu armatuari bakarrik.
‎Badute identitate arazoa! Bi jarrera hauek dira errazena kritikatzekoak(" moderazioak" a priori plus intelektual handia dauka oraingo gizartean), baina aspalditxoan beraiek markatu dute erritmoa onerako zein txarrerako. Eta, onestoki esan, arazoaren muina biotan ikusten da ongiena.
2008
Bi jarrera sortu zituen Gerra Hotzaren amaierak. Batetik, bakea lortu zela uste zuen jendea zegoen, eta, beraz, mugimendua utzi zuena, asebeteen taldea deituko duguna.
2009
‎mitoak zentzua eman gura dion bitartean eritasunari, arrazoimen modernoak haren zentzugabezia borrokatu egin gura du eta sendatu (irakur: ordena sozialari, etab.). Bi jarrera arras diferente da munduaren aurrean. Zentzuaren diskurtsoa, zientziarentzat, ez da bakarrik hark ulertzen ez dakien esamesa, ezpada, oso erraz?
‎Batzuek irrikaz hartu dute pelikula, beste batzuk zur eta lur geratu dira... Bi jarrerak berdinak dira. Utz iezaiozue filmari zuen barruan bilakaera izaten, zuek amaitu behar duzue filma, ez nik?.
2010
‎Bat zetozen RodrÃguez Zapateroren Gobernua eta PSOE batetik, eta ETA eta Batasunaren mundua, bestetik. Bi jarreren bat etortze horrek izan zuen oihartzuna Gobernuko eta Alderdi Sozialistako iturri ofizialek eginiko adierazpen eta komentario politikoetan ere. Horren erakusgarri ona da Rafael Jorbak La Vanguardian() eginiko analisia:
Bi jarreron (arrazionalista eta pietista) arteko antza ez zen handia edukietan, baina biak erlijiositate orokor batean zeuden murgilduta, eta beren hizkera erreferentzia erlijiosoez josia zegoen. Diferentziak, ordea, handiak ziren edukietan.
Bi jarrera kontrajarri hauek mailak dituzte, hala ere. Perfekzionismoak eduki trinkoak izan ditzake (demagun, Erdi Aroko kristautasunarenak bezalakoxeak) ala, bestela, balore arin eta guztientzat onargarriak bultza ditzake (autonomia moral hutsa indartzen dutenak, esaterako).
2011
Bi jarrera oso desberdin daude. Bata, Alemaniarena; estatuek ez ezik inbertsore pribatuek ere Greziari laguntza eman behar diotela aldarrikatzen du.
‎Oso gutxik. Bi jarrera har ditzakegu: esatea hori dela herri kolonizatua garelako eta ondorioz euskarazko lanak interesatzen ez zaizkigula, edo ikustea produktu onak direnean harrera egokia dutela eta txarrek ez?.
‎Azkenik, gogoeta honi bukaera emateko, aztertuko ditugu enpresa izenek Ideologian izan dezaketen betekizuna eta Ideologiaren kontra zer egin dezaketen. Bi jarrera nagusitara bil ditzakegu egikera horiek: subordinazioaren onarpen naturalizatua, eta subordinazioari aurre egite praktiko ideologikoa.
2012
‎...bideen ondorio izan daitezke haurrak ez bereiztea zer dagoen ondo eta zer gaizki, egoera ezkorrei aurre egiten ez ikastea, harreman sozialetarako baliabiderik ez garatzea, ezezko bat jasotzen ez jakitea eta frustraziorako gaitasunik ez izatea, heldutasunaren eta autonomiaren bidea ez jorratzea, sormena eta iniziatiba ez bultzatzea, joera beldurti, lotsati, ahul eta zalantzatiak sortzea…" Bi jarrera mota eragin ohi ditu babestuegi egoteak: ondoko haurrak ez dienean harekin jolasten uzten, batzuk agresibo jarriko dira eta jo egingo dute, ez dutelako inoiz ezezkorik jaso.
Bi jarrera aurrez aurre: Amerikako Estatu Batuek adierazi ote luke eraso egingo duela Iranek arma nuklearrak beste dozenaka herrialdek dauzkatenak garatzeko gaitasuna lortzen baldin badu?
‎Brasildar idazlea ez da gehiago kopiatzaile gisa edo europar tradizio literarioaren esklabo gisa ikusten, ezta tradizio horri modu erabatekoan uko egingo dion iraultzaile gisa ere. Bi jarrera horien artean kokatuz, brasildar idazlea sorburu kulturarekin elkarreraginean garatzen eta osatzen da, europar tradiziotik elikatuz erabat berria den zerbait sortzeko. Itzulpenaren ikuspegi antropofagoa praktikan jarri duten idazlerik garrantzitsuenak Haroldo eta Augusto de Campos anaiak genituzke.
‎indar armatuen jokoan historiaren zentzu eta gauzatzea ikusteari, belizismoa deitzen zaio; militar profesionalen eskuetan uzteari, militarismoa. Bi jarrera horiek ez dira biolentzia iraultzailea onartzearen ondorio zuzenak: alderantziz, tradizioak eta klasikoek mila aldiz kondenatu dituzte.
Bi jarrerak," egiazko" amnistia eta amnistia" errealista", uztargarriak dira. Ez da batere segurua.
2013
‎Koltxonetako ariketak egitean, pelbisak jarrera neutroan edo pixka bat atzera eramanda egon behar du. Bi jarrera horietan bizkarrezur lunbarra egonkor mantentzeko gai izan behar da.
‎mistikoa eta isiltasun galdetzailea. Bi jarrera horiek, postmodernitatearen testuinguruan, oso anbiguoak izan daitezke. Ekarpen positiboak aurkeztuta daude, dagoeneko.
2014
‎" Bi jarrera zeuden: Kamioian gelditu eta zita berri bat eskatzea lehenengoa, eta geure kasa muga pasatzen saiatzea bigarrena.
Bi jarrera horien artean, Kataluniako eta Euskal Autonomia Erkidegoko osasun arduradunek, besteak beste, zuhurtzia printzipioa babestea erabaki dute. Hortaz, bat egiten dute OMEren ikuspuntuarekin.
2015
‎Gero eta garbiago zuten EIAren eta EEren gidaritza zutenek joko parlamentarioa eta borroka armatua bateraezinak zirela, erakunde armatuaren ekintzek euren helburu politikoei ez laguntzeaz gain kalte ere egiten zietela, eta argudioak ematen zizkietela aurkari politikoei eta indar atzerakoiei. Bi jarrera gero eta kontrajarriagoek talka egiten zuten: borroka armatua borroka politikoaren kalterako zela pentsatzen zutenak, batetik, eta lagungarri zela pentsatzen jarraitzen zutenak, bestetik.
2017
Bi jarrera nagusiei erantzuteko alternatibak ere plazaratu zituzten bileran. Hitza hartu zuten herritar batzuk proposatu zuten autobusak orain oinezkoentzat moldatu den Loiolarako bide zaharretik ibiltzearen aukera aztertzea, zubia eraiki aurretik bezala.
Bi jarrera horiek behar dira, beraz, elkarrekin euskaraz bizitzeko eta Euskal Herria elkarrekin euskaraz irudikatzeko. Hau da, zuk nigatik eta nik zugatik izan behar du hizkuntzaren tratuak eskubideak eta nortasuna errespetatuko.
Bi jarrera horiek behar dira, beraz, elkarrekin euskaraz bizitzeko eta Euskal Herria elkarrekin euskaraz irudikatzeko. Hau da, zuk nigatik eta nik zugatik izan behar du hizkuntzaren tratuak.
2018
‎Batzuetan ematen du Genero nahasmenduan esaten dela generoa autoasmakuntza hutsa dela edo aurkezpen generodun baten esanahi psikikoa bere kanpoaldearen bidez interpretatu ahal dela zuzenean. Bi jarrera horiek urteekin zehaztu behar izan dira. Gainera, batzuetan, nire teoria performatibitatea zerbait linguistikoa dela esatearen eta teatraltzat hartzearen artean dabil, joan etorrian.
‎Badute identitate arazoa! Bi jarrera hauek dira errazena kritikatzekoak(, moderazioak, a priori plus intelektual handia dauka oraingo gizartean), baina aspalditxoan beraiek markatu dute erritmoa onerako zein txarrerako.
2019
Bi jarrera ikusi ditugu. Politika posibilista egin daiteke, baina Bidegainen ustez horretan badago arriskua nolabait.
2020
‎Geroago, presiopean, Telepizzak legeak eskatzen dion gutxienekoa bakarrik emango du, ez gehiago. Bi jarrera horiek arrazoi bera dute.
Bi jarrera horien arteko hautu ideologikoa egitea ezinezkoa zait. Nago behin eginen dudanez.
2021
Bi jarrera ETAren barnean eta inguruan?:
2022
‎Batzuk adituek diote gazteenek gero eta hutsegite gehiago egiten dituztela, eta beste batzuentzat egoera ez dela hain larria. Bi jarreretan sakonduko dugu hurrengo artikuluan.
‎Gaur bildu dira sindikatuak, uztailaren 6ko, 7ko eta 8ko deialdiei buruz eztabaidatzeko. Bi jarrera nagusitu dira bertan: batetik, ELAk, LABek eta ESK-k hiru egun horietan kalera irtetearen alde egin dute; bestetik, UGTk, CCOOek, Ekintzak eta PIMek bihar arte itxaron nahi dute ezer erabaki aurretik.
‎Hobe mezu horien oihartzunari erreparatzea. Bi jarrera ekar ditzake, zein baino zein alferrikakoagoak: etsipena...
Bi jarrerek gutxiesten dute praktikaren izaera ontoformatiboa (2 kapituluan definitua): errealitate soziala sortzeko gaitasuna.
Bi jarrera mota horiek ez dute elkar baztertzen eta ez dugu binomio itxia erabili behar biak ulertzeko. Hortaz, ez ditugu belaunaldi gazteenak estigmatizatu nahi azaleko baieztapen sinplifikatzaileak erabilita.
2023
‎lehenbizikoak etekina besterik ez du buruan, eta bigarrena, berriz, gure ezagutza zabaltzeko zer nolako ikerketak egin ditzakegun jakin nahian dabil. Bi jarreren arteko aldea ezin argiago adierazten da ohiko galdera hau planteatzen denean: " Zertarako balio du matematikak":
Bi jarrerak argi zeuden eta, horiek aintzat harturik eta AGk emandako epaiek esaten zutenaren kontra, Ebazpen Batzordeak toki ogasunen aurrekontu jardueraren arauketa eta finantza zaintzaren ahalmenak lurralde historikoei aitortu zizkion. Finantza zaintzari dagokionez Euskadiko Ebazpen Batzordearen 2/ 2003 Ebazpenaren 2 oinarri juridikoak horrela dio:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia