Emaitzak: 8
2003 | ||
Egin egunkariak, gainera, sail berezia ireki zuen UEUri buruz idatz zezaten42 Batik bat UEUren izaera eta etorkizuna aztertu zuten sail horretan, eta horrekin lotuta, UEUren eta beste sektore batzuen arteko harremana. | Bi jarrera nabarmendu ziren. Lehenengoak, aldeko iritzi gehien bereganatu zituenak, UEUk bere horretan irautearen alde egiten zuen apustu: | |
| Bi jarreren arteko eztabaida interesgarria, Anaitasuna 417, 1982. Euskararen irakaskun tzan asmo ezberdinak bizi??. | |
garaiko hiztegian; bestean ETA V eta orokorrean abertzaletasuna eta euskaltzaletasuna gizarte arazoaren parean jartzen zituztenak, gorago ez zenean. | Bi jarrera horien arteko borrokak esparru guztietara zabaldu ziren: lantoki, lagunarte, ikastola, prentsa, jaialdi eta abarretara. | |
2005 | ||
Zatiketa hau mundua eta jaia ulertzeko ikuspegi ezberdinetan oinarritzen da. | Bi jarrera hauek oso argi azaltzen dira garai haietan Irungo alkatea zenFederico Bergareche k uztailaren 5ean eginiko premiazko txostenean: alde batetik, Alardea milizien gogorapentzat hartuta (ikuspegi vasquista) nagusitzen ari denikuspegia; eta bestetik, Alardea jai patriotiko erlijiosotzat hartzen duena (ikuspegiespainolista). | |
Ikuspegikontrajarrien bateraezintasuna azpimarratzen bada, ezinezkoa izango da soluzio bat lortzea. | Bi jarreren elementu komunak gailendu eta azpimarratubehar dira. Kasu honetan, festa eta jaia maitatzea, irundarra sentitzea eta, ahal bada behintzat, hasiera batean elkarguneak eta, era berean, elkarrekikoerrespetua bultzatzea bi ikuspegien artean, aurrerapauso inportanteak izandaitezke. | |
da, egoera kaltegarria izanik gaur egun bai alde batentzat zein bestearentzat. Beharrezkoa ikusten da elkarrizketa eta negoziazioa bultzatzea (El Diario Vasco, 2001/05/09, 19 or.). | Bi jarrerak ikusita zaila ematen dunegoziazio prozesu bati hasiera emateak, batzuek desgastearen aldeko apostuaeginez eta besteak negoziazioaren alde izanik. Hala ere, Irungo errealitate sozialaaztertzen bada, aukerak egon daitezke auzi honi soluzioa, edo behintzat soluziobidea, emateko. | |
2006 | ||
Hori da niretzat gatazkaren ardatza. | Bi jarrera horiek izan daitezke Euskal Herria eta Espainia, EuskalHerria eta Frantzia, Euskal Herria eta mundua, euskal hiztuna eta erdal hiztuna, gizona eta emakumea, aberatsak eta pobreak, mundu modernoa eta mundu zaharra, iragana eta oraina... Mundua eta Euskal Herria (halakorik bada) ulertzeko moduezberdinak, baina batez ere ideala eta erreala. | |
Gatazkaren definizio horri helduko diot, bada, gaurkoan. | Bi jarrera kontrajarriei. Ez gatazkaren esanahi liskartsu armatuari bakarrik. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bi | 8 (0,05) |
Lehen forma
Bi | 8 (0,05) |
Argitaratzailea
UEU | 8 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
bi jarrera | 8 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
bi jarrera horiek | 2 (0,01) |
bi jarrera elementu | 1 (0,01) |
bi jarrera eztabaida | 1 (0,01) |
bi jarrera hauek | 1 (0,01) |
bi jarrera ikusi | 1 (0,01) |
bi jarrera kontrajarri | 1 (0,01) |
bi jarrera nabarmendu | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |