2001
|
|
lehena, irriño trufaria, gorakoia, lurra larruari sobera lotua daukanaren ahalkearen ikurra; bigarrena aldiz haserre gorria, minoritate –beti kanpotik etorria! – ekile baten bekaizkeria, izpiritu hertsikeria, burugabekeria, bortizkeria, atzerakoikeria etengabe salatzearren.
|
Bi
jarrera horien erdian, planeta honetako kideen gisa" jendeki" ez geneukala argi zegoen, edozein ordutan estereotipo finkoei moldatzea eskatzen zitzaigulako: artzain moduko basa ona edo goi mailako terrorista trebea.
|
2002
|
|
Azaldu berri diren
|
bi
jarrera horiekin, irakurketa ez ezik, argudiorako abiapuntuak ere batak zein besteak leku desberdinetan ezartzen dituztela froga daiteke.
|
2003
|
|
garaiko hiztegian; bestean ETA V eta orokorrean abertzaletasuna eta euskaltzaletasuna gizarte arazoaren parean jartzen zituztenak, gorago ez zenean.
|
Bi
jarrera horien arteko borrokak esparru guztietara zabaldu ziren: lantoki, lagunarte, ikastola, prentsa, jaialdi eta abarretara.
|
2004
|
|
Hala, jabetza intelektuala inoiz baino erasotuagoa sentitzen da eta aldi berean, ezagutza elkarren artean banatzeko eta handitzeko aukerak ere mugagabeak bihurtzen dira.
|
Bi
jarrera horien, hau da, egile eskubideak defendatzen dituztenen eta informazioa kopiatu eta elkarren artean partekatu nahi dutenen arteko iritzi eta jarreren arteko aldeak hutsune sakon eta handia ireki du. Tartean berriz, interes filosofikoak eta nola ez, ekonomikoak geratzen dira.
|
|
Zerk kilikatzen ditu gehien eta zorrozkien gure zentzu adimenak? Hitz batean, gainditu beharreko axolagabekeriak gaindituz,
|
bi
jarrera horietako zeinen eskutik abiatu behar genuke euskalgintzaren gurdia lokatzetatik ateratzeko. Oraindik orain, ezkorraren izpiritu galgarria kritikatu digu Eguzkitzak.
|
|
Batzuetan ho rrela tipifikatzen da eztabaidaren gunea, alde batean leudekelarik ertzeko bi na zionalistak Eleizalde jeltzalea eta Gotzain espainola eta bestean beren arrazoiak euskalaritzan bakarrik oinarritzen dituzten euskaltzaleak. Ertzeko
|
bi
jarrera horiek euskara eta euskal kultura instrumentalizatu besterik ez dute egi ten, agian ohargabean, baina egiazki. Nolanahi ere, hitzaldiaz geroztik Jurgi Kintana historialariak gutun baten bidez jakinarazi digunez, izendegiaren kasu honetan, badirudi eztabaidan parte hartu zutenek beren iritzia motu propio eman zutela, alderdi jakin baten agindura jokatu gabe.
|
|
alde batetik, sindikatuek eskubide osoz kooperatibetan parte hartzea; bestetik, Kontseilu Sozialaren indartzea eta bere funtzioen garapenerako ekimena gauzatzea. Esan beharra dago,
|
bi
jarrera horiek eztabaida iraunkorra osatzen dutela, etaeztabaida hori kooperatiben eguneroko jardueran gertatzen dela, hau da, praxian.
|
2006
|
|
Hori da niretzat gatazkaren ardatza.
|
Bi
jarrera horiek izan daitezke Euskal Herria eta Espainia, EuskalHerria eta Frantzia, Euskal Herria eta mundua, euskal hiztuna eta erdal hiztuna, gizona eta emakumea, aberatsak eta pobreak, mundu modernoa eta mundu zaharra, iragana eta oraina... Mundua eta Euskal Herria (halakorik bada) ulertzeko moduezberdinak, baina batez ere ideala eta erreala.
|
2007
|
|
Pentsakeraren eta hizketaren arteko edo fusioa baieztatzen du lehenak, bigarrena, oso bestela, bi gertakarien arteko etena eta bereizketaren aldekoa delarik. Bere ikuspegitik begiratuz
|
bi
jarrera horiek ezeztatu egiten ditu Vigotski k, hizketazko pentsakera baten izatea baieztatuz eta pentsakeratik eta hizketatik ezberdina dela argituz1385.
|
2008
|
|
Azken jarrera honek kulturazko nazio euskalduna lehenesten duen bitartean, aurrekoak nazio politikoa hobesten du, nazio honen euskarazko izaera etnokulturala aintzat hartu gabe. Hondar hondarrean,
|
bi
jarrera horien arteko borroka ideologiko goria dago saio honen joan etorrian.
|
|
Beste zenbait auzitegik, berriz,, facilidades, en pie de igualdad con los nacionales del Estado hori beste aipamen batekin lotu behar zela ulertuko dute,??, bertatik eratorriz etorkin horiek Europar Batasuneko herritarrekin parekatu behar zirela jarduera hauei dagokienez. Jurisprudentzian indarrean zeuden
|
bi
jarrera horien artean interpretazio elementuak aztertzea ezinbestekoa dugu.
|
|
Poeta ez da Mentura beraren, hots haren ideia mentalaren erreferentearen existenziaz edo existenzia ezaz segur izaten ahal. Hain zuzen, «Liburu» izan ezina Menturaren baieztapena eta ezeztapena da ber denboran («il y a et il n, y a pas de hasard»/ «mentura bada eta ez da»,, uvres complètes, op., 442 or.),
|
bi
jarrera horiek gauza bera erran nahi dutelarik: Menturaren Ideia baizik ez dugu lortzen ahal, hizkuntzatik harat ez baikintezke joan gure «bisioek» («visions») errepresentatzen duten izaeraren edo izaera ezaren arrazoia osoki ulertzeko («bisio» horiek zuzenean «bistan» ager dakizkigun nahi genukeelarik? «vues»?, Mallarmé k dioen bezala «Prose (pour des Esseintes) »en, Poésies, op., 45 or.), «bisio» horiek «zerbait» edo «ezer» edo ahoskaezina den beste zerbait izan daitezen.
|
2009
|
|
Muturreko
|
bi
jarrera horiek direla eta, begi bistakoa da akordioa ez dela erraza. Euskal Herria eta Espainia zein Frantzia aurrez aurre jartzen dituen gatazkak izaera guztiz politikoa dauka, eta zentzu horretantxe ulertu beharra dago.
|
2010
|
|
Elikagaiak erabat baztertu daitezke edo neurrian jan daitezke, eta badago aldea
|
bi
jarrera horien artean.
|
|
Hala ere, zenbait autorek uste dute umea zentzu moral eta errudimentarioarekin jaiotzen dela. Zaila da
|
bi
jarrera horietako edozein frogatzea, baina benetakotzat hartzea kode moral unibertsal bat dagoela onartzea da”. Haren iritziz, hori baieztapen polemikoa litzateke.
|
|
Bi ikuspegi horiek okerrak dira. Muturreko
|
bi
jarrera horietatik harantzago, norberak bere buruari hotz begiratzen dionean, usteei dagokien aldaketa ukaezinezkoa da. Baina gauza bat da onartzea usteak ustelak izan daitezkeela, eta beste gauza bat aipatutako bi jarrera horiek usteen jokoaren eredutzat hartzea.
|
|
Muturreko bi jarrera horietatik harantzago, norberak bere buruari hotz begiratzen dionean, usteei dagokien aldaketa ukaezinezkoa da. Baina gauza bat da onartzea usteak ustelak izan daitezkeela, eta beste gauza bat aipatutako
|
bi
jarrera horiek usteen jokoaren eredutzat hartzea.
|
2012
|
|
Brasildar idazlea ez da gehiago kopiatzaile gisa edo europar tradizio literarioaren esklabo gisa ikusten, ezta tradizio horri modu erabatekoan uko egingo dion iraultzaile gisa ere.
|
Bi
jarrera horien artean kokatuz, brasildar idazlea sorburu kulturarekin elkarreraginean garatzen eta osatzen da, europar tradiziotik elikatuz erabat berria den zerbait sortzeko. Itzulpenaren ikuspegi antropofagoa praktikan jarri duten idazlerik garrantzitsuenak Haroldo eta Augusto de Campos anaiak genituzke.
|
|
indar armatuen jokoan historiaren zentzu eta gauzatzea ikusteari, belizismoa deitzen zaio; militar profesionalen eskuetan uzteari, militarismoa.
|
Bi
jarrera horiek ez dira biolentzia iraultzailea onartzearen ondorio zuzenak: alderantziz, tradizioak eta klasikoek mila aldiz kondenatu dituzte.
|
2013
|
|
Koltxonetako ariketak egitean, pelbisak jarrera neutroan edo pixka bat atzera eramanda egon behar du.
|
Bi
jarrera horietan bizkarrezur lunbarra egonkor mantentzeko gai izan behar da.
|
|
Aitzitik, kritikariek beren arriskuetako batzuen berri ematen dute. Artikulu honek
|
bi
jarrera horiek eta horien arrazoiak deskribatzen ditu.
|
|
mistikoa eta isiltasun galdetzailea.
|
Bi
jarrera horiek, postmodernitatearen testuinguruan, oso anbiguoak izan daitezke. Ekarpen positiboak aurkeztuta daude, dagoeneko.
|
2014
|
|
|
Bi
jarrera horien artean, Kataluniako eta Euskal Autonomia Erkidegoko osasun arduradunek, besteak beste, zuhurtzia printzipioa babestea erabaki dute. Hortaz, bat egiten dute OMEren ikuspuntuarekin.
|
2017
|
|
|
Bi
jarrera horiek behar dira, beraz, elkarrekin euskaraz bizitzeko eta Euskal Herria elkarrekin euskaraz irudikatzeko. Hau da, zuk nigatik eta nik zugatik izan behar du hizkuntzaren tratuak eskubideak eta nortasuna errespetatuko.
|
|
|
Bi
jarrera horiek behar dira, beraz, elkarrekin euskaraz bizitzeko eta Euskal Herria elkarrekin euskaraz irudikatzeko. Hau da, zuk nigatik eta nik zugatik izan behar du hizkuntzaren tratuak.
|
2018
|
|
Batzuetan ematen du Genero nahasmenduan esaten dela generoa autoasmakuntza hutsa dela edo aurkezpen generodun baten esanahi psikikoa bere kanpoaldearen bidez interpretatu ahal dela zuzenean.
|
Bi
jarrera horiek urteekin zehaztu behar izan dira. Gainera, batzuetan, nire teoria performatibitatea zerbait linguistikoa dela esatearen eta teatraltzat hartzearen artean dabil, joan etorrian.
|
2019
|
|
Bietan errespetua igual igual agertzen da; baina, hala ere, kortesia dela-eta, haien arteko aldea deigarria iruditu zaigu. Aldea ez dago aditz jokoen erabileran, bietan zuka tratamendu neutroa baita; aldea, erreginarekin erabili zuen umildadea eta, kontrastean, euskaldunekin erabili zuen" harrotasuna",
|
bi
jarrera horien artean dago:
|
2020
|
|
Aurrez kezkatu Vs ardura hartuUrduritasuna eragiten duen egoera horren aurrean,
|
bi
jarrera horiek bereizi behar dira galdera erraz batekin: Nire esku al dago?
|
|
Geroago, presiopean, Telepizzak legeak eskatzen dion gutxienekoa bakarrik emango du, ez gehiago.
|
Bi
jarrera horiek arrazoi bera dute.
|
|
|
Bi
jarrera horien arteko hautu ideologikoa egitea ezinezkoa zait. Nago behin eginen dudanez.
|
|
Gurean, jende gehienak
|
bi
jarrera horietako bat erakusten du.
|
2021
|
|
Haien ustez, ETA izan zen erresistentzia nazionalaren eta erreformari oposizioaren adierazpen biziena; Herri Batasunak izan zuen
|
bi
jarrera horien biltzeko gaitasun gehiena. Hortik haien sostengua.
|
2022
|
|
Ez maisu, ez morroi beraz: Étienne de La Boétiek
|
bi
jarrera horien arteko tarte estuan ikusten zuen libertaterako bidea. Liburu hau lagun ona duzu xenda horretatik ibiltzeko.
|
|
Kanpoalde horren alde egin behar da muturreraino, baina unibertsitateari ez zaio bizitzeko aukera oro ukatu behar. Nola elkartu daitezke itxuraz kontraesankorrak diren
|
bi
jarrera horiek?
|
|
Batean nik nire buruari esango diot zer egin, bakarrik aurkituko dut nire bidea, baina beste alde batetik, taldea behar dut, onespena behar dut. Orduan nik ikusten dut, liburuaren
|
bi
jarrera horien arteko bilakaera, ez? (...) Bakarrik ezin du egin, baina, bestaldetik, onespena lortzea oso zaila zaio.
|