Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 35

2001
‎lehena, irriño trufaria, gorakoia, lurra larruari sobera lotua daukanaren ahalkearen ikurra; bigarrena aldiz haserre gorria, minoritate –beti kanpotik etorria! – ekile baten bekaizkeria, izpiritu hertsikeria, burugabekeria, bortizkeria, atzerakoikeria etengabe salatzearren. Bi jarrera horien erdian, planeta honetako kideen gisa" jendeki" ez geneukala argi zegoen, edozein ordutan estereotipo finkoei moldatzea eskatzen zitzaigulako: artzain moduko basa ona edo goi mailako terrorista trebea.
2002
‎Azaldu berri diren bi jarrera horiekin, irakurketa ez ezik, argudiorako abiapuntuak ere batak zein besteak leku desberdinetan ezartzen dituztela froga daiteke.
2003
‎garaiko hiztegian; bestean ETA V eta orokorrean abertzaletasuna eta euskaltzaletasuna gizarte arazoaren parean jartzen zituztenak, gorago ez zenean. Bi jarrera horien arteko borrokak esparru guztietara zabaldu ziren: lantoki, lagunarte, ikastola, prentsa, jaialdi eta abarretara.
2004
‎Hala, jabetza intelektuala inoiz baino erasotuagoa sentitzen da eta aldi berean, ezagutza elkarren artean banatzeko eta handitzeko aukerak ere mugagabeak bihurtzen dira. Bi jarrera horien, hau da, egile eskubideak defendatzen dituztenen eta informazioa kopiatu eta elkarren artean partekatu nahi dutenen arteko iritzi eta jarreren arteko aldeak hutsune sakon eta handia ireki du. Tartean berriz, interes filosofikoak eta nola ez, ekonomikoak geratzen dira.
‎Zerk kilikatzen ditu gehien eta zorrozkien gure zentzu adimenak? Hitz batean, gainditu beharreko axolagabekeriak gaindituz, bi jarrera horietako zeinen eskutik abiatu behar genuke euskalgintzaren gurdia lokatzetatik ateratzeko. Oraindik orain, ezkorraren izpiritu galgarria kritikatu digu Eguzkitzak.
‎Batzuetan ho­ rrela tipifikatzen da eztabaidaren gunea, alde batean leudekelarik ertzeko bi na­ zionalistak Eleizalde jeltzalea eta Gotzain espainola eta bestean beren arrazoiak euskalaritzan bakarrik oinarritzen dituzten euskaltzaleak. Ertzeko bi jarrera horiek euskara eta euskal kultura instrumentalizatu besterik ez dute egi­ ten, agian ohargabean, baina egiazki. Nolanahi ere, hitzaldiaz geroztik Jurgi Kintana historialariak gutun baten bidez jakinarazi digunez, izendegiaren kasu honetan, badirudi eztabaidan parte hartu zutenek beren iritzia motu propio eman zutela, alderdi jakin baten agindura jokatu gabe.
‎alde batetik, sindikatuek eskubide osoz kooperatibetan parte hartzea; bestetik, Kontseilu Sozialaren indartzea eta bere funtzioen garapenerako ekimena gauzatzea. Esan beharra dago, bi jarrera horiek eztabaida iraunkorra osatzen dutela, etaeztabaida hori kooperatiben eguneroko jardueran gertatzen dela, hau da, praxian.
2006
‎Hori da niretzat gatazkaren ardatza. Bi jarrera horiek izan daitezke Euskal Herria eta Espainia, EuskalHerria eta Frantzia, Euskal Herria eta mundua, euskal hiztuna eta erdal hiztuna, gizona eta emakumea, aberatsak eta pobreak, mundu modernoa eta mundu zaharra, iragana eta oraina... Mundua eta Euskal Herria (halakorik bada) ulertzeko moduezberdinak, baina batez ere ideala eta erreala.
2007
‎Pentsakeraren eta hizketaren arteko edo fusioa baieztatzen du lehenak, bigarrena, oso bestela, bi gertakarien arteko etena eta bereizketaren aldekoa delarik. Bere ikuspegitik begiratuz bi jarrera horiek ezeztatu egiten ditu Vigotski k, hizketazko pentsakera baten izatea baieztatuz eta pentsakeratik eta hizketatik ezberdina dela argituz1385.
2008
‎Azken jarrera honek kulturazko nazio euskalduna lehenesten duen bitartean, aurrekoak nazio politikoa hobesten du, nazio honen euskarazko izaera etnokulturala aintzat hartu gabe. Hondar hondarrean, bi jarrera horien arteko borroka ideologiko goria dago saio honen joan etorrian.
‎Beste zenbait auzitegik, berriz,, facilidades, en pie de igualdad con los nacionales del Estado hori beste aipamen batekin lotu behar zela ulertuko dute,??, bertatik eratorriz etorkin horiek Europar Batasuneko herritarrekin parekatu behar zirela jarduera hauei dagokienez. Jurisprudentzian indarrean zeuden bi jarrera horien artean interpretazio elementuak aztertzea ezinbestekoa dugu.
‎Poeta ez da Mentura beraren, hots haren ideia mentalaren erreferentearen existenziaz edo existenzia ezaz segur izaten ahal. Hain zuzen, «Liburu» izan ezina Menturaren baieztapena eta ezeztapena da ber denboran («il y a et il n, y a pas de hasard»/ «mentura bada eta ez da»,, uvres complètes, op., 442 or.), bi jarrera horiek gauza bera erran nahi dutelarik: Menturaren Ideia baizik ez dugu lortzen ahal, hizkuntzatik harat ez baikintezke joan gure «bisioek» («visions») errepresentatzen duten izaeraren edo izaera ezaren arrazoia osoki ulertzeko («bisio» horiek zuzenean «bistan» ager dakizkigun nahi genukeelarik? «vues»?, Mallarmé k dioen bezala «Prose (pour des Esseintes) »en, Poésies, op., 45 or.), «bisio» horiek «zerbait» edo «ezer» edo ahoskaezina den beste zerbait izan daitezen.
2009
‎Muturreko bi jarrera horiek direla eta, begi bistakoa da akordioa ez dela erraza. Euskal Herria eta Espainia zein Frantzia aurrez aurre jartzen dituen gatazkak izaera guztiz politikoa dauka, eta zentzu horretantxe ulertu beharra dago.
2010
‎Elikagaiak erabat baztertu daitezke edo neurrian jan daitezke, eta badago aldea bi jarrera horien artean.
‎Hala ere, zenbait autorek uste dute umea zentzu moral eta errudimentarioarekin jaiotzen dela. Zaila da bi jarrera horietako edozein frogatzea, baina benetakotzat hartzea kode moral unibertsal bat dagoela onartzea da”. Haren iritziz, hori baieztapen polemikoa litzateke.
‎Bi ikuspegi horiek okerrak dira. Muturreko bi jarrera horietatik harantzago, norberak bere buruari hotz begiratzen dionean, usteei dagokien aldaketa ukaezinezkoa da. Baina gauza bat da onartzea usteak ustelak izan daitezkeela, eta beste gauza bat aipatutako bi jarrera horiek usteen jokoaren eredutzat hartzea.
‎Muturreko bi jarrera horietatik harantzago, norberak bere buruari hotz begiratzen dionean, usteei dagokien aldaketa ukaezinezkoa da. Baina gauza bat da onartzea usteak ustelak izan daitezkeela, eta beste gauza bat aipatutako bi jarrera horiek usteen jokoaren eredutzat hartzea.
2012
‎Brasildar idazlea ez da gehiago kopiatzaile gisa edo europar tradizio literarioaren esklabo gisa ikusten, ezta tradizio horri modu erabatekoan uko egingo dion iraultzaile gisa ere. Bi jarrera horien artean kokatuz, brasildar idazlea sorburu kulturarekin elkarreraginean garatzen eta osatzen da, europar tradiziotik elikatuz erabat berria den zerbait sortzeko. Itzulpenaren ikuspegi antropofagoa praktikan jarri duten idazlerik garrantzitsuenak Haroldo eta Augusto de Campos anaiak genituzke.
‎indar armatuen jokoan historiaren zentzu eta gauzatzea ikusteari, belizismoa deitzen zaio; militar profesionalen eskuetan uzteari, militarismoa. Bi jarrera horiek ez dira biolentzia iraultzailea onartzearen ondorio zuzenak: alderantziz, tradizioak eta klasikoek mila aldiz kondenatu dituzte.
2013
‎Koltxonetako ariketak egitean, pelbisak jarrera neutroan edo pixka bat atzera eramanda egon behar du. Bi jarrera horietan bizkarrezur lunbarra egonkor mantentzeko gai izan behar da.
‎Aitzitik, kritikariek beren arriskuetako batzuen berri ematen dute. Artikulu honek bi jarrera horiek eta horien arrazoiak deskribatzen ditu.
‎mistikoa eta isiltasun galdetzailea. Bi jarrera horiek, postmodernitatearen testuinguruan, oso anbiguoak izan daitezke. Ekarpen positiboak aurkeztuta daude, dagoeneko.
2014
Bi jarrera horien artean, Kataluniako eta Euskal Autonomia Erkidegoko osasun arduradunek, besteak beste, zuhurtzia printzipioa babestea erabaki dute. Hortaz, bat egiten dute OMEren ikuspuntuarekin.
2017
Bi jarrera horiek behar dira, beraz, elkarrekin euskaraz bizitzeko eta Euskal Herria elkarrekin euskaraz irudikatzeko. Hau da, zuk nigatik eta nik zugatik izan behar du hizkuntzaren tratuak eskubideak eta nortasuna errespetatuko.
Bi jarrera horiek behar dira, beraz, elkarrekin euskaraz bizitzeko eta Euskal Herria elkarrekin euskaraz irudikatzeko. Hau da, zuk nigatik eta nik zugatik izan behar du hizkuntzaren tratuak.
2018
‎Batzuetan ematen du Genero nahasmenduan esaten dela generoa autoasmakuntza hutsa dela edo aurkezpen generodun baten esanahi psikikoa bere kanpoaldearen bidez interpretatu ahal dela zuzenean. Bi jarrera horiek urteekin zehaztu behar izan dira. Gainera, batzuetan, nire teoria performatibitatea zerbait linguistikoa dela esatearen eta teatraltzat hartzearen artean dabil, joan etorrian.
2019
‎Bietan errespetua igual igual agertzen da; baina, hala ere, kortesia dela-eta, haien arteko aldea deigarria iruditu zaigu. Aldea ez dago aditz jokoen erabileran, bietan zuka tratamendu neutroa baita; aldea, erreginarekin erabili zuen umildadea eta, kontrastean, euskaldunekin erabili zuen" harrotasuna", bi jarrera horien artean dago:
2020
‎Aurrez kezkatu Vs ardura hartuUrduritasuna eragiten duen egoera horren aurrean, bi jarrera horiek bereizi behar dira galdera erraz batekin: Nire esku al dago?
‎Geroago, presiopean, Telepizzak legeak eskatzen dion gutxienekoa bakarrik emango du, ez gehiago. Bi jarrera horiek arrazoi bera dute.
Bi jarrera horien arteko hautu ideologikoa egitea ezinezkoa zait. Nago behin eginen dudanez.
‎Gurean, jende gehienak bi jarrera horietako bat erakusten du.
2021
‎Haien ustez, ETA izan zen erresistentzia nazionalaren eta erreformari oposizioaren adierazpen biziena; Herri Batasunak izan zuen bi jarrera horien biltzeko gaitasun gehiena. Hortik haien sostengua.
2022
‎Ez maisu, ez morroi beraz: Étienne de La Boétiek bi jarrera horien arteko tarte estuan ikusten zuen libertaterako bidea. Liburu hau lagun ona duzu xenda horretatik ibiltzeko.
‎Kanpoalde horren alde egin behar da muturreraino, baina unibertsitateari ez zaio bizitzeko aukera oro ukatu behar. Nola elkartu daitezke itxuraz kontraesankorrak diren bi jarrera horiek?
‎Batean nik nire buruari esango diot zer egin, bakarrik aurkituko dut nire bidea, baina beste alde batetik, taldea behar dut, onespena behar dut. Orduan nik ikusten dut, liburuaren bi jarrera horien arteko bilakaera, ez? (...) Bakarrik ezin du egin, baina, bestaldetik, onespena lortzea oso zaila zaio.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia