2000
|
|
Joera horren atzean interes ezberdinak izan daitezke. Guk, alabaina, gure artean arruntak diren eta begi bistakoak diren
|
bi
jarrerei buruzko hausnarketaegin nahi dugu, tartean jarrera eta sentimen nahasketa ugari izan daitezkeela aitortuarren: ukapen sozialari loturiko jarrera eta kultur fenomenoen azterketa okerrarekinerlazionatzen den jarrera.
|
2002
|
|
Aldaketa horiek eta bertatik datozen ondorioek guztiongan dute eragina: ikasleengan, irakasleengan, ikastetxeetan eta hezkuntza sistema osoan. Ondoriohorien aurrean
|
bi
jarrera agertzen dira argi eta garbi: gure aurrean gertatzen aridenari inongo jaramonik ez egitea eta uholdeak eraman gaitzala, edo, aitzitik, uholde horri aurre egitea, geureak diren helburuak lortzeko ahaleginetan.
|
|
Horretan
|
bi
jarrera bereizi genituzke:
|
|
Azaldu berri diren
|
bi
jarrera horiekin, irakurketa ez ezik, argudiorako abiapuntuak ere batak zein besteak leku desberdinetan ezartzen dituztela froga daiteke.
|
2004
|
|
–Lu cxprcsion, anUupologfa filosdfica, cs tlpica del siglo XX?. Berebateko iritzia dute Ferratcr Mora k, Habcrmas ek, eta abarrek.The Oxford Companion to Philosophyk
|
bi
jarrerak hurbihzeko modu bat bilatzen du, azkencan, batez ere, bigarren jarreran geldituz. Batzuen eta besteen diferentzion eta, funtsean, horien azpiko arrazoien azterketa historiko eta sistematiko bikaina Odo Marquard ekeskaintzen du,? < AntropoIogia> kontzeptu filosofikoak XVIII. mendearen bukaeraz geroztik duen historiaz artikuluan (ikus Azurmendi 1997).
|
|
Aitzitik, biologiaren filosofian gehien cztabaidatu izan dircncn arteko gaia da hori. Seguru asko desadostasunikhandiena honako
|
bi
jarrera liauen artekoa da; (I) batzuen ustez, espezieak izaki konbcntzionalak dira; hau da. izadiak ez du berez sailkapcnik egin eta, horrenbestez, gure hautematcaren emaitza dira espezicak. Hori muturrcko nominalismoa litzateke, cta horren justifikazioa honclako hau izan daitekc:
|
|
alde batetik, sindikatuek eskubide osoz kooperatibetan parte hartzea; bestetik, Kontseilu Sozialaren indartzea eta bere funtzioen garapenerako ekimena gauzatzea. Esan beharra dago,
|
bi
jarrera horiek eztabaida iraunkorra osatzen dutela, etaeztabaida hori kooperatiben eguneroko jardueran gertatzen dela, hau da, praxian.
|
2005
|
|
Horrela bada,
|
bi
jarrera kontrajarri bazeudela ikusten dugu: alde batetik futboltaldearena, J.A. Lecuona ez ateratzearena; eta bestetik, konpainiarena, horren aldekoa, nahiz eta horrek konpainia berri bat sortzea suposatu.
|
|
Horrela bada, 1966 urteko uztailaren 2an jeneraladen Jose Ramon Costa Amantegui k udalari Udal Musika Bandako Jose MariaBastida ren portaera azaltzen dio bidalitako txosten baten bitartez. Txosten horretan
|
bi
jarrera azpimarratzen ziren: alde batetik, arratsaldeko desfilean bandak. Ereserki Nazionala?
|
|
Ezezko enuntziatu batean egin izanahizkuntza eraiketa polemikoaren adibide bat da, informatzen duen gatazka aintzathartu ez ezik, bere testuingurua ere osatzen duena, diskurtsoan beste ahots bat, aurkakoa pentsa dezaketenena, tartekatzen duelako. Hots, ukazioa bestearen diskurtso propioan txertatzeko era bat da, aurrez aurre jarritako
|
bi
jarreren elkarrizketa birtual moduko bat. Azalpen bat emateko izan ohi den argazki oin bat egitean, bere ohiko diskurtsoaren baieztapen bat bereganatzeak eta inpertsonalaren bidezbilatutako objektibazioak editorial kutsua, argazki oinari ez dagokion egitekoa, ematen dio.
|
|
Logikak eskatuko luke lerro editoriala errotatibaren barneko orrietara eramatea eta eragile batzuei zein besteei tratamendu eta presentzia mediatiko berbera eskaintzea. Oraintxe ikusiko dugu El Diario Vascon esparru informatiboaren etalerro editorialaren arteko identifikazioa Eginen baino sotilagoa dela eta, areago, errelatoaren elementu aldagaitzen ezaugarriak ez datozela guztiz bat lerro editorialean ezarritako ardatz ideologikoekin, batez ere
|
bi
jarrerek omen duten zilegitasunberberari dagokionez. Ikusiko dugu ekuanimitate horrek, praktikan, argi ez badagordean, tradizionalisten alde jokatzen duela.
|
2007
|
|
Zer nolakodiskurtsoak eta praxiak mamitu dituzte gertakari latz horren aurrean? Gauza jakinada, noski, funtsean,
|
bi
jarrera hartu direla. Bi diskurtso eta bi praktika nazional etapolitiko, alegia, desnazionalizazio ikaragarri horri aurre egiteko.
|
|
Ezagutza objektuaren ezaugarrien inguruko eztabaidan, hauxe da aztergai: ezberdintasunik ote dagoen objektu sozialen eta ez sozialen artean (Enesco, Delvaleta Linaza, 1989). Eztabaida horren inguruan,
|
bi
jarrera teoriko daude. Horiekazaldu aurretik, hala ere, argitu behar da autoreek, beren argudioetan, gizarteobjektuen eta objektu fisikoen arteko konparazioari erreparatzen diotela bereziki, zeren eta bi objektu mota horien arteko desberdintasunak gizarte zientzienjatorriari buruzko hausnarketa epistemologikoen oinarrian baitaude.
|
|
Pentsakeraren eta hizketaren arteko edo fusioa baieztatzen du lehenak, bigarrena, oso bestela, bi gertakarien arteko etena eta bereizketaren aldekoa delarik. Bere ikuspegitik begiratuz
|
bi
jarrera horiek ezeztatu egiten ditu Vigotski k, hizketazko pentsakera baten izatea baieztatuz eta pentsakeratik eta hizketatik ezberdina dela argituz1385.
|
2011
|
|
Pentsamenduaren, ekintzaren eta afektibitatearen inkoherentziak bereizten du eskizofrenia; errealitatetik bereizi eta bere baitan biltzen da, bere eldarnio eta fantasietan babesten da. Niaren zatiketa gertatzen da psikosietan; niak
|
bi
jarrera psikiko ditu kanpoko errealitatearen aurrean: batak errealitatea kontuan hartzen du eta besteak nia errealitatetik urruntzen du, bulkaden eraginez errealitatea ukatzen du eta haren ordez desiraren ekoizpena jartzen du.
|
2019
|
|
Ingelesaren aldetik,
|
bi
jarrera aurkitu dira: guraso profil bat ez dago ingelesaren ikaskuntzazkezkatuta eta ez du estrategia kontzienterik erabiltzen edo ezartzen ingelesaren mesedetan, besteprofil batek uste du ingelesa garrantzitsua dela eta gaztetan hastea beharrezkoa dela? (hay quemeter el ingles antes) si realmente quieres el trilingue?.
|