Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2002
‎Eta ezezagunari bere buruarengandik urruntzeko beharraren sentimendua sortzen zaio. Besteek ez bezalako edo norberak ordu arte izandako bizimoldeak ez bezala jardun beharra (euskaldunak asko daki honetaz, gertu eta urrun, askotariko ezezagunak baitaude, edo hobe, alde orok bere ezezaguna sortzen baitu.).
‎eta aurrekoak bezala, komertziala zen. Besteek ez bezala, oso emisio indar handia zuen, 5 kW-ekoa hain zuzen ere; hori zela eta, Nafarroan ez ezik, inguruko herrialdeetan ere entzuten zen.
2007
Besteek zer nolako aukerak dituzten ez dakit, baina datu bat ematearren, iazgure fakturazioa mila eta bostehun milioi eurokoa izan zen. Noski, mila etabostehun milioi euro ez dute enpresa askok fakturatzen.
‎Gero, hiru bider ateraginen gai horri buruzko azal ezberdinekin. Besteek eskaintzen zutenarekikoezberdina zen. Izugarrizko etekina atera genion.
‎Alde batetik, besteekin atsegin izateko arrazoia ez da (bigarren estadioan gerta zitekeen bezala), besterik gabe, haien adeitasuna erdiestea. Besteek nigandik espero duten horrekneurtuko du, hemendik aurrera, zer den moralaren arabera zuzena.
2008
‎– Besteek baino geroago ikastea idazten eta idazkera traketsa dira dislexia ebolutiboa dutenen nahaste nagusia. Dislexiko ebolutiboak, sarritan, disgrafiko ebolutiboak ere izaten dira.
2010
‎– Besteek usaintzen ez dituzten usainak usaintzen ditu.
‎M' 1 Karmenentzat komenigarria izango litzateke laguntza taldebatera joatea bere esperientzia besteekin partekatzeko. Besteek erabaki berdinakhartzean izan dituzten bizipenak ezagutzeak eta egoera horren aurrean bere sentimenduak pertsonekin partekatzeak on egingo dio.
‎Horri deitu izan zaio jasangarritasun ahula. Besteek , ordea, gehiegizko kontsumoaren paradigma ekonomizista honetatik, egokiago, ekologikoago eta efizienteago den eredu batera pasatu ginatekeela aldarrikatzen dute. Haien arabera, hazkunde kuantitatiboa eten, gelditu eta aldi berean hazkunde kualitatiboaren alde jokatu behar da.
2011
‎– Besteek ikusten ez dituzten erasoak jasotzen dituela uste du. Besteen konspirazioen jomuga dela uste du, horretarako arrazoi objektiborik gabe.
‎Ondorioz, bere sentikortasun gabeziaren eta erreaktibitate emozional kaxkarraren adierazle moduan, besteen keinu, irribarre eta agurrei ez die erantzuten, entusiasmorik ez du agertzen harremanetan eta desira sexual itzalia du. Besteek egiten dizkioten laudorio eta kritikak ez zaizkio axola.
‎Kernberg en iritziz, bereizte bakoizte fasean (Mahler, Pine eta Bergman, 1975) finkatu da mugakoa eta ez ditu landu gaitasun kognitiboak. Besteek babestu ezin dutelako eta bere desirak asebetetzen ez dituztelako haserretu egiten da eta haiekiko mendekua hartzen du, isiltasuna eta hoztasun sentimenduak adieraziz; ondoren, gaizto sentitzen da horrelako sentimenduak dituelako. Indartsuak dira gatazkan esku hartzen duten bulkada erasokorrak eta gatazka bizi duenaren nia ahulegia da bulkada horiek kontrolatzeko.
‎Besteenganako mesfidantza haiekiko susmo moduan agertzen da nahaste paranoidea duenarengan. Besteek beraren aldera asmo txarrak dituztela eta kalte egin nahian dabiltzala susmatzen du: besteen leialtasunaz zalantzak ditu, eta bere susmoak oinarrituko dituzten frogen bila ibiltzen da etengabe.
‎besteak hitz egiten ari direnean, beragatik ari direla pentsatzen du askotan. Besteek menderatu eta erabiliko ote duten beldur da. Bere hutsegiteak, ahultasunak, ardurak eta erruak onartzeko zailtasuna du, baina besteen hutsegiteak erraz kritikatzen ditu.
‎Beraiek proiektatutakoa aurkitzen dute errealitatean. Besteek ez dute ulertzen nortasun paranoidearen haserrea eta haserrez erantzuten dute, horrela nortasun paranoidea duenaren usteak konfirmatuz.
‎Barnean zerbait txarra baldin badute, besteen erruz dela pentsatzen dute. Besteek gaizki tratatzen dituztelako sentitzen dira gaizki. Besteen erasoetatik babesten saiatzen dira paranoideak etengabe.
‎Besteen lorpenen aurrean bekaitz agertzen da; jeloskor, kexati eta umore txarreko agertzen da. Besteek bere lana baliatzen dutela eta ustiatu egiten dutela uste izaten du.
‎Garaipena eta boterea interesatzen zaizkio eta harro sentitzen da bere arrakastaz eta besteak zapaltzeaz. Besteek toki gutxi hartzen dute antisozialaren buruan, haiei buruzko fantasmarik, errepresentaziorik, igurikimenik edo itxaropenik ez baitauka.
‎Hera haserretu egin zen eta mintzatzea debekatu zion Oihartzunari. Besteek esandako esaldien azken hitzak errepikatu besterik ezin zuen egin.
‎Bere buruaz iritzi ona du. Besteek baino gehiago merezi duela iruditzen zaio. Arrakastak kezkatzen du profesioaren eta maitasunaren arloan.
‎Harreman hori sortu ondoren, autoestimu baxuarekin lotutako sentimenduei egin behar zaie aurre. Besteek baztertu egingo dutela pentsatzera eramaten duten pentsamenduak ditu saiheskariak eta pentsamendu automatiko horietaz jabetu egin behar du. Horretarako, emozio negatiboak sortzen dituzten egoerak irudikatu behar ditu, eta terapeutaren laguntzaz egoera horietan sortzen diren pentsamendu automatikoak aztertu behar ditu.
Besteek norberaren itxura fisikoari edota gizarte jokabideari buruz pentsatuko dutenari buruzko kezka duten gurasoek, eta gizarte egoeren aurrean mendeko edo saiheskari agertzen direnek, beren seme alabengan antzeko jokabideak eta gai horiei buruzko kezkak eragin ditzakete. Finean, gurasoak haurrentzat imitazio eredu izaten dira eta gurasoen jokabidearen eredua errepikatzeko joera izaten dute.
Besteek berari buruz duten iritziak asko kezkatzen duenez, iritzi horiekiko hain sentibera ez izaten, besteen kritika jasotzen, kritika horien bidez bere jokabidea zuzentzen irakatsi behar zaio nartzisistari. Horretarako, bere buruaren ebaluazio errealista egiten, eta bere burua besteekin alderatu ordez, pertsona barneko alderaketa egiten eta besteen kritiken aurrean desentsibilizazio sistematikoa egiten irakatsiko zaio.
‎Ezin dituzte beren desirak agertu, zigorrik jaso gabe. Besteek ezartzen dizkieten galarazpenak eta mugak barneratu egiten dituzte, eta muga errealen moduan bizi dituzte. Horrela bihurtu dira beren buruaren epailari eta zigortzaile, barneko ahots ebaluatzaileari jarraituz.
Besteek pentsatzen dutenari begira daude beti, eta horrek eragotzi egiten die beren pentsamendu eta sentimendu propioak ezagutu eta lantzea. Atsekabea sortzen duten esperientzien oroitzapenak baztertu eta disoziatu egiten dituzte; erreprimitu egiten dituzte beren barneko sentimendu eta pentsamenduak, besteen onarpena lortu beharrak eramanda.
2014
‎Nahaste horiek direla-eta, etxean bakarturik gelditzen dira sarritan, eta suizidio edo suizidio saio ugari egiten dituzte (Phillips, 2001; Phillips eta Menard, 2006). Besteek baztertuko dituzten beldur badira ere, beste pertsonek gehienetan ez dute ikusten akats berezirik pertsona horietan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia