Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 52

2002
‎Gaztetxo bat nintzela politikagintzara eraman ninduen, beste asko bezala, nire grinak, eta han nahigabe ugari etorri zitzaidan, begirunea, emankortasuna eta zintzotasunaren ordez ausarkeria, koipekeria eta diruzalekeria baitziren nagusi. Jardunbide gaizto hartara ohitu gabeko nire gogoak hura guztia arbuiatu egiten zuen arren, hainbeste grina okerren artean goranahiak ustelduta zeukan haatik nire gaztetasun ahula, eta gainerakoen aztura gaiztoekin ados ez nintzen arren, besteak menderatzen zituen ohore irrika berak lotzen ninduen halere hitz gaiztoetara eta bekaitzera.
‎Elebitasunaren kontra ageri da fierki, ez du ezagutzen berak munduan elebiduna den gizarterik: paperetan maizki elebiduntzat jotzen diren horiek ere ez omen dira praktikan batere elebidun, eta beti beti hizkuntza batek bestea menderatzen du. Eta hala badio Garatek hala izango da, ez dakit, bera anitz ibilia baita munduan, eta hainbeste gauza ikusia.
2003
‎Eta zerbait gehixeago aurreraturik, beste hauxe ere erants dezakegu, nire iritziz: egun indarrean dauden azterketa kulturaletan kultura merkantzia hutsa da edota agintean dagoenak kultura erabiltzen du besteak menderatzeko. Horrenbestez, jomuga bererantz aurrera joaten segitzen dugu eta bide beretik, gainera.
2004
‎Elebitasunaren kontra ari da fierki, ez du ezagutzen munduan elebiduna den gizarterik: paperean maizki elebiduntzat jotzen diren horiek ere ez omen dira praktikan batere elebidun, eta beti beti hizkuntza batek bestea menderatzen du. Eta hala badio Garatek hala izango da, ez dakit, bera anitz ibilia baita munduan, eta hainbeste gauza ikusia.
2005
‎Tentaldian jausi ezkero, etxeko apalategia momentuko garaikurrez bete daike. Bestea menderatzeko lehiak bere senetik ateraten badau, irabazion izenak nahastu daikez. Konturatzeke, behar ez dan izena, behar ez dan lekuren baten aitatu daike.
2007
‎Eta zerbait gehixeagoaurreraturik, beste hauxe ere erantsi dezakegu: egun indarrean dauden azterketakulturaletan kultura merkantzia hutsa da edota agintean dagoenak kultura erabiltzen du besteak menderatzeko. Horrenbestez, jomuga bererantz aurrera joatensegitzen dugu eta bide beretik, gainera.
‎Bainabeste botereekiko harreman eta jarrera politikoak erakusteko orduan, inork ez duerakutsi botereari buruzko azterketa eta, sakontasunean, zer nolako botere motaproposazen digun etorkizunerako. Eskatzen duguna, noski, ez da besteak menderatzeko erabili behar den boterea, baizik eta euskaldunak inoren mendekoak izanez gaitezen legokigukeena.
2008
‎maila bereko bi esaldi elkartzen dira perpaus konposatu batean. Esaldi batek dioena besteak dioenari eransten zaio, batak bestea menderatu gabe.
‎Bere agintea suntsitzailea da. Bere boterea modu negatiboan eta maltzurrean erabiltzen du ondo doana suntsitzeko eta besteak menderatzeko. Dena kontrolatzeko premia obsesiboa du".
2009
‎Zer den jakiteko, egiaz ezagutzeko, errotik, ekoizpenetik atzemateko, harengana hurreratu behar dugu, baina ez filosofo legez, politikari bezala baizik, borrokaeta botere erlazioak zein eta nolakoak diren ulertu behar dugu. Soilik borrokaeta botere erlazio horietan, gauzak elkarren aurkako agertzen diren, gizakiek elkar gorrotatzen eta elkarren aurka borrokatzen duten, batak bestea menderatzeko ahaleginetan diharduten, bata bestearen gaineko botere erlazioak betearazi nahi dituzten maneran bakar bakarrik ulertuko dugu zertan den ezagutza.
2011
‎Hizkuntzen arteko lehiara garamatza Coyosen aipuko azken enuntziatuak, edo bestela esanda, ukipenean dauden hizkuntzek elkarrekin lehiatzen dute erabilera esparruak eta hiztunak bereganatzeko. Eta lehia horretan hizkuntza batek bestea menderatu egingo du, hizkuntza botere handiagoa daukalako.
‎zenbaitek gaindituta ikusten du bere burua. Gaindituta, teknologia berriak behar beste menderatzen ez dituztelako eta gaitasun horietan euren seme alabek badakitelako beraiek ez dakitena.
‎Oro har, esan liteke teknologia berrien aurrean gurasoek gaindituta ikusten dutela euren burua, saturatuta; urduri teknologiok behar beste menderatzen ez dituztelako eta gaitasun horietan euren seme alabek mila buelta ematen dizkietelako. Hala ere, nabardurak egin behar dira; izan ere, guraso guztiak ez dira berdinak:
‎Aldi berean, gurasoek gaindituta ikusten dute euren burua. Gaindituta teknologia berriak behar beste menderatzen ez dituztelako eta gaitasun horietan euren seme alabek mila buelta ematen dizkietelako.
‎besteak hitz egiten ari direnean, beragatik ari direla pentsatzen du askotan. Besteek menderatu eta erabiliko ote duten beldur da. Bere hutsegiteak, ahultasunak, ardurak eta erruak onartzeko zailtasuna du, baina besteen hutsegiteak erraz kritikatzen ditu.
‎Besteen erasoaren beldur izaten dira, eta besteek eraso baino lehen, haiek erasotzen diete besteei. Besteak menderatu beharra dute, haien nagusitasuna ez jasateko. Baztertu egiten dituzte emozio goxoak, ahultasunaren agerpen balira bezala.
‎Nortasun antisozialaren nahastea duenak batzuetan ilusioak edo lilura sor ditzake gainerakoengan, haren sakoneko joera bestea menderatzekoa bada ere. Beste batzuetan, indartsua eta zaurtezina dela erakutsi beharra izango du eta horretarako portaera sadikoa baliatuko du.
‎Pertsona kementsu, indartsu eta menderatzaile moduan agertzen da sarritan: besteak menderatzeko joera indartsua du eta etsaitzat hartzen dituenekin mendekuzalea da. Bere burua zauritzera ere hel daiteke.
‎Anbibalenteak dira identifikazio horiek balio ezberdinak konbinatuaz egiten baitira. Eremu batean logika bat eta bestean beste bat erabili behar baita ondo jokatzeko, batzuetan menderatzaile diren baliabideak (kodeak) erabiliz eta besteetan menderatuak direnak. Anbibalentzia norainokoa izan daitekeen aztertu nahi dugu ondorengoan.
‎Nortasun antisozialaren nahastea duenak batzuetan ilusioak edo lilura sor ditzake gainerakoengan, haren sakoneko joera bestea menderatzekoa bada ere. Beste batzuetan, indartsua eta zaurtezina dela erakutsi beharra izango du eta horretarako portaera sadikoa baliatuko du.
‎Pertsona kementsu, indartsu eta menderatzaile moduan agertzen da sarritan: besteak menderatzeko joera indartsua du eta etsaitzat hartzen dituenekin mendekuzalea da. Bere burua zauritzera ere hel daiteke.
2012
‎Azken helburuen alde borrokatzeak zentzu osoa badu ere, helburu horiek ezin daitezke izan orain edo laster eginen den negoziaketaren oinarria. Negoziaketa orain edo laster egiten bada, ez da egingo gatazkan dabilen parte batek bestea menderatu duelako.
‎Bigarrena, egoeraren iraupen posibleaz ari da: errepresioaren eta erresistentziaren arteko dialektikak urte askotan ere iraun dezake, batak bestea menderatu gaberik.
2014
‎Estatistiken arabera, asko aldatzen dira bortxatuak izan diren emakumeen edo bortxaketa saiakera jasan dutenen portzentajeak. Hainbat kasutan, lizunkeriak bultzatuta egiten dira bortxaketak; baina feministek diote menderatu nahia dagoela bortxaketaren atzean; hots, desira sexuala baino gehiago bestea menderatu nahia dagoela bortxatzearen atzean. Beste ikertzaile batzuen arabera, erasokortasuna eta motibo sexualak konbinatzen dira bortxaketetan.
2015
‎Ondoren, bera hasten da bere buruaren aurka jokatzen, irudimenezko taulan ezinbestean, Czentovicentzat ezinezkoa, bera bilakatzen da aldi berean zuri eta beltz, on nahiz gaizto, bere baitan erdibitua, garunak nahastu arte. Hilabeteetan zehar jokatu baino ez du egiten, amorruz, esna zein ametsetan, bere bi nietako bakoitzak bestea menderatzeko irrikaz.
‎nagusi baten hizkuntzak desoreka nabarmenez eragiten diola beste menderatuago bati. Horrela,
‎Era horretan, diskurtsoaren araberako sexu identitateen eraketa egiten da, genero batek bestea menderatu gabe. Gizonak eta emazteak «jabekide» bihurtzen ditu hizkuntzak.
2016
‎Eta guk? Ergelkiro bihotz garbiak izanik biok, biok berdinak eta zernahitan ere bi ur tanta bezalakoak («eta berdinak direnak ez dira elkarren kontra borrokatzen, sinetsidazu!»), batak bestea menderatu ahal izango zuen, bene benetan «suntsitu». Ez, mesedez.
‎Bestalde, kontutan izan behar da armadaren Estatu kolpea Espainian ez zela izan armada klaseen gainetik ezarri zelako, baizik eta klase sozial baten proiektuaren parte izan zen (nahiz eta bide batez, klase sozial horren beste aktoreen gainetik jarri armada). Klase batek bestea menderatzeko ezintasunetik sortutako Estatu kolpea zela (bonapartismoaren kasuan) esatea zalantzan jartzekoa da frankismoaz ari bagara, izan ere, Estatu kolpe hori klase baten asmoetan bait zegoen.
‎Harremanetan dauden hizkuntzek elkarri eragitea ezinbestekoa bada ere, ezin dugu ahaztu talde nagusi baten hizkuntzak desoreka nabarmenez eragiten diola beste menderatuago bati. Horrela, Juan Garzia Garmendiaren hitzak erabiliz," eragin guztiz desorekatuaren kasuan, hizkuntza nagusiak jan egin dezake menderatua (aurrena, desitxuratuz, hurrena, desegituratuz eta, azkenik, deseginez).
2017
‎Hobbesen monismo biologikoak errefusatu egin zuen adimen immaterialaren edo arimaren postulatua; hain zuzen, hori zen pertsonaren kontzeptu kartesiarraren oinarria. Hala, baztertu egin zuen orobat giza borondateak gorputzaren eta senaren determinismotik askatzeko ahalmena zuela zioen uste kartesiarra22 Hobbesen iritziz, giza portaera lege natural doiak jarraitzen dituzten ekintza erreflexuen konglomeratua da, eta norbanakoa behartu egiten du etengabe boterea eskuratzen eta besteak menderatzen ahalegintzera (Leviatan: 141 or. eta hur.).
‎«Quentinek bestea menderatu ahal izango zuen», dio Amak. «Itxuraz behintzat Quentin zen besteak aintzat hartzen zuen pertsona bakarra.
‎Ez da batere garbia, badakit. Orain arte esandakoarekin agian pentsa zenezake gorputzez ni indartsuago eta osasuntsuago naizenez bestea menderatzen dudala baina gogoz haren txotxongilo naizela. Ez da hori ere.
‎Egia da politikagintzan borrokatu eta arrakasta izateko, batek prest egon behar duela norberaren feminitateari uko egiteko, zeren prest egon behar baita borrokatzeko, garaitzeko eta norberaren indarra frogatzeko. Ahaztu egin behar dugu goxoa eta atsegina izateaz, beti laguntzeko prest egoteaz; geure buruari baimena eman behar diogu bestea menderatzeko, jendaurrean. Haren onespenaz arduratu gabe, boterea aurrez aurre erabiliz, mindulinkeriatan ibili gabe, barkamenik eskatu gabe, zeren arras gutxi izango dira zorionduko gaituzten lehiakide garaituak.
2018
Bestea menderatzeko grina da giza izpirituaren eritasunetan denik eta beldurgarriena"
‎Eta zuk ongi diozun bezala, gizatalde batek gauzak aldatu nahi dituenean, beti agertzen da beste gizatalde bat gauzak bere horretan mantendu nahi dituena, hor sortzen da talka, gatazka. Gatazka hori funtsezko bizikizun bilakatzen da horrela gizarte baten bihotzean, eta gehiago gizatalde batek bestea menderatzen duenean, gurean gertatzen den bezala. Euskararen aldeko legeak eta ekimenak goiko botere batek baliogabetzen dituenean... hori da menderakuntza detektatzeko tresnarik onena.
‎«The Site of Action», 135 or. Artikulu honetan Wittigek gizarteko «lehen» kontratua eta «bigarren» kontratua bereizten ditu: lehen kontratuan erabateko elkarrekikotasuna dago subjektu hiztunen artean, eta trukatzen dituzten hitzen bidez «bermatzen» dute hizkuntza osoa hiztun bakoitzaren eta guzti guztien esku dagoela» (135); bigarren kontratuan hitzak erabiltzen dira besteak menderatzeko, zehatzago esanda, besteei hitzerako eskubide eta gaitasun soziala kentzeko. Elkarrekikotasun molde «andeatu» horretan, dio Wittigek?
‎Hori da funtsezkoenaren laburpena. Esan daiteke, baita ere, bi nortasun oso indartsu direla, diziplina eta obedientzia ulertzeko bi modu; batak bestea menderatu nahi du, eta besteak ez du uzten menderatu dezaten. Batek eraikin erraldoi bat baldin badauka, eta besteak zurezko etxola bat, etxola haizeak eramango du, eta eraikinak han segituko du zutik.
2019
‎Gutxiespenezko tratu hori gehienetan langabezian dagoen edota etxeko lanak egiten geratzen diren emakumeetan gertatzen den arren, azpimarragarria da kasu askotan lan egiten duten emakumeen kasuan ere gertatzen dela, eta bereziki deigarria da emakumeak bikotekideak baino gehiago irabazten duenean areagotzen dela (2014: 16). Honen atzean, maiz gizonezkoek beren gizontasuna eta gehiagotasuna erakutsi nahi izatea egon ohi da, bestearen gainetik jarri eta bestea menderatzeko helburua.
‎fenomeno hori, izan ere, giza kontzientziaren inperialismoaren ondorio da, kontzientzia saiatzen baita objektiboki mamitzen bere subiranotasuna. Kontzientzian ez balego Bestearen kategoria jatorrizkoa, eta ez balego Bestea menderatzeko nahikari jatorrizkoa, brontzezko tresnak sortu izanak ez zuen ekarriko emakumearen zapalkuntza. Engelsek ez du azaltzen zapalkuntza horren singulartasuna.
‎Emakume askok, ordea, errefusatu egiten dute plazer klitorikoa, eragindakoa delakoan, plazer baginala baino gehiago; zeren emakumeak, beren gozamena baino aintzat hartzen ez duten gizonen berekoikeria pairatzen badu ere, harrigarritzat baitauka berari plazer emateko borondate esplizituegia ere. . Besteari gozaraztea?, dio Stekelek,? bestea menderatzea da; norbaiti larrua ematea, berriz, borondateari uko egitea?. Emakumeak askoz ere aiseago onartuko du plazera baldin eta iruditzen bazaio modu naturalean eratortzen dela gizonak beretzat hartzen duen plazeretik, gogobeteko koito normal batean gertatzen den bezala.
‎kasta aldarrikatzaile batek erasoari ekin dio, eta kasta pribilegiatuak, berriz, mendean atxiki du hura. Aurrez aurre dauden bi transzendentzia dira; elkar onartu ordez, libertate bakoitzak bestea menderatu nahi du.
2020
‎kategoriarekiko kontrajarria ez bada. Eta kontrajarria da batak bestea menderatzeko eraikiak baitira (ikus Sarrera eta II. Kapitulua).
‎kategoriarekiko kontrajarria ez bada. Eta kontrajarria da, batak bestea menderatzeko eraikiak baitira, edo, hobeto esanda, menderakuntza patriarkalaren bidez eraikitzen baitira.
2021
‎Aintzat hartu behar da, beraz, prozedura orokorrak direla bai juntadura eta bai menderakuntza, sintaxiaren maila guztietan gerta baitaiteke osagaiak juntatzea edo bata besteari menderatzea.
‎Ez nuen ahazten irakurritako liburu zahar bat, La Boetie delako batena. Gakoa ez zen menderatzeko gogoa izatea, nigan bizi bizia zena, besteengan menderatuak izan nahia errotu eta ohitura bihurtzea baizik, jaidura berri hori ikusezin bihurtu arte. Gogora ekarri nuen haien artera itzuli nintzenean, armadaren base zahar hartara, eman nien hitzaldia.
‎Agian haietako batek besteak menderatuko ditu eta beren identitateak aldatzera behartuko ditu.
2022
‎kasta aldarrikatzaile batek erasoari ekin dio, eta kasta pribilegiatuak, berriz, mendean atxiki du hura. Aurrez aurre dauden bi transzendentzia dira; elkar onartu ordez, libertate bakoitzak bestea menderatu nahi du.
2023
‎–Suposatzen dinat indarra eta boterea hire eskuetan ditunanean besteak menderatzeko tentazioa erraza dela. Zerbait egitea nahi dun?
‎Baina jabetza grina eta bestea menderatzeko premia pizten direnean, orduan maitasuna jeloskortasun bihurtzen da, espa gaizto. Maitatzea, kasu horretan, ez da jada nork bere burua ematea, baizik eta, batez ere, zure den norbaitek maitatua izatea.
‎" Forma horien helburua identitate sexualak eraikitzea denez, ziurtapena murrizten duen oro baztertu egiten da. Bereizketa oso simetrikoki egiten da, genero bat bestearen gainetik menderatu gabe. Euskal hizkuntzari dagokion" toka noka" performatibo horri esker (John L. Austini zor zaion terminoa), gizonak eta emakumeak jabekide" eginak" dira.
‎Teknikariak beti entseiatzen dira nagusitzen, zeren sentitzen baitute beren afera ezagutzen dutela; eta hori erabat bidezkoa da haien aldetik. Baina, teknikariek nagusitzea lortzen dutenean, orduan seguru da gaizkiaren erantzukizun esklusiboa teknikariak nagusitzen utzi dituen jendearena dela; eta teknikariak nagusitzen uzten baldin baditugu, arrazoi bakarra da ez dugula beti buruan helburu berezien kontzepzio argi eta zehatza zeinari teknika hau ala bestea menderatuak izan behar baitzaizkio
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia