Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 771

2000
‎Gero eta anakroniko eta sustengaitzagoa da arrazoi politikoengatik hiltzea. Baina hau ez da eztabaida. Eztabaida bestelakoa da:
‎Ondorioz, Aranjuezen burutu ziren. Baina honek ez zituen beharrezko baldintzak betetzen eta Sustapen Elkarteak Madrilgo eta Donostiako denboraldiak Lasarteko Hipodromoan egin zitezen erabaki zuen1935ean.
‎" Desmitifikatu egin behar da, txapelketa kutsua ahalik eta gehien kendu, eta ez dadila izan inorentzat frustrazio motibo". Baina hau ez da bertso munduko sindromea bakarrik, eremu denetan super umeen bila goaz, kiroletan, ikasketetan, musikan...
‎THCak hipotentsio ortostatikoa eragiten du. Baina hau da tentsioa jaisteko modurik desegokiena eta tratamendu egokiagoak badira.
Baina honek ez gaitu aske uzten. Psikoterapia eta Psikoanalisia, n dagoen auziklinikotik, sugestioaren eta transferentziaren arteko muga edonon ageri baita. Inoizezin daiteke esan, behingoz sugestioa erabat alde batera utzi denik.
‎lan bat aipatzen da, galdua nik uste. Baina hau ere ez duguTxillardegiren zinezko lehen izkribua. Etxaide finak, Oargui ren estreinako deialdiari (1954) hainbat idazle gaztek erantzun diola jakinarazi baitigu, eta horien artean, nahizepaimahaiak saritu ez izan, berak bere aldetik bereziki hiru zoriontzen baititu pozezbeterik:
‎Estatua ezin daiteke elementu artifizialetan oinarritu; beraz, naturala den nazioaren oinarria behar du. Baina hau ez da automatikoki gertatuko, eta, horregatik, hezkuntzaren beharra azpimarratuko du: –hay que empezar por formar y por educar a la nación con vistas a ese Estado? 9 Kedourie k. Discours, etako Fichte-ren hitz hauek jaso ditu nazio alemaniarraren etorkizunaz:
‎delakoa sortu zuen, zeinak gobernuaren autoritatearen pean irakaskuntza publikoko ikuskaritzaren ardura hartuko zuen bere gain. Baina hau, ikuskaritzarena alegia, pixkanaka egiten edota fintzen ari zen mekanismoa dugu; Jimenez ek245 gogoratzen digun moduan, XIX. mendeko lehenengo herenean ikuskaritzak izaera nahiko lokala zuen, herriko juntaren eta batzordearen ardurapean baitzegoen; geroago, 1825eko. Plan Calomarde, izenekoaren arabera,, junta superior, ak hartu zuen, herriko juntekin batera, ikuskaritzaren ardura; 1834ko Martinez de la Rosa-ren aginduak izaera lokal hori mantendu bazuen ere, probintzia,, partido?
‎Oso era laburrean azaldu dugun ikuskaritzari zegokion Moyano legearen markoak, lege mailako garapen interesgarria ahalbidetu zuen. Baina honetaz zerbait esan aurretik, azpimarra ditzagun ikuskaritzaren inguruan ezarri ziren ardatz nagusiak. Alde batetik, Estatuaren zuzendaritza beste edozein ezaugarriren gainetik nabarmentzen zelarik, ikuskaritzak guztiz zentralizatua zen administrazio egituraren barruan bere leku protagonista zuen.
‎Edo nigar eraginen dizuet. Baina hau ere ez nikek nahi. Ez, ez nigar egin enegatik, zeren Jainkoaren garazia baita nik neure heriotza hautatu ahal izaitea denbora eta sasoin berezi honetan, eta ez heriotzak ni, nola bizitzan izaiten baita komunzki...
‎Duela guti arte gure desterrua eta gure desgraziak izan dituk herritarren mintzagai; gaur, berriz, gure olaz eta gure fortunaz mintzatzen dituk. Baina hau ez duk aski, eta are gehiago hazi nahi badugu, baterat eta bertzerat hedatu behar diagu negozioa, baterat eta bertzerat joan, hango eta hemengo handikiekin eta merkatari ahaltsuekin solastu eta haiei geure asmoak erakutsi... Sare bat eraiki behar diagu, jakiteko istant bakoitzean non jo eta norat jo, zer egin eta zer ez egin.
‎—Bertzalde, hatz markak eta bertzelako aztarnak bilatzen ari gaituk, nahi baino mantsoago hala ere, Brigada Zientifikoko gehienak zertan eta oporretan baititugu... Baina hau ez ezaala argitara!
‎Eta ezin ukatuko da euskal taldeen maila bikaina dela, jasotako sariak eta ikusle kopuruari begira, Estatu mailan puntan dagoela. Baina honek badu alde txarrik ere, euskarazkoak gehienetan espainierazkoen bertsio baizik ez izatea, batzuetan laguntzetara iristeko aitzakia baino ez. Arrazoirik bada horretarako, erdarazkoa arrakastatsua denean 300
‎Eta hara nondik, uste ez genuela, hari bat datorren Orixegandik Sarrionandiaganaino. Baina honetaz, plazer baduzue, beste batean.
‎Hau da, pentsamendua ez bada tartean sartzen, ez dago ezagutzarik; asko jota, emandakoaren inpresioak jaso guran, sentimenen erabilera bat agertuko zaigu, ez besterik. Baina hau patata zomorroari ere gerta dakioke. Russellek uste zuenaren aurka, Schlicken aburuz ‘ezagutza zuzenari’ buruz mintzatzea kontraesanean erortzea da, bitartekari kontzeptual batek egon behar baitu beti ezagutzan.
‎egun, toki askotan, filosofia tradizionala loraldi betean dago; eta, tamalez, inork ez du hura kritikatzen espektakulu metafisiko hutsala izateagatik, beren kontsumitzaileen ‘inspirazio nahasitik’ babesean mantentzeagatik, ezta are biziotsuagoak diren beste proposamen antirrazionalen lepokoa edukitzeagatik ere. Baina honek ez du ezeztatzen Vienako Zirkuluaren ikusmolde filosofikoa. Guztiz alderantziz:
‎Egun arteko esperientziak suak erre egiten duela esaten badigu, baldintza berberetan etorkizunean ere gauza bera gertako dela baiezta dezakegu. Baina honek etorkizuna eta iragana antzekoak edo berdinak direla aurresuposatuko luke, eta hau ezin da frogatu. Zeren posible litzateke, bere kontingentzian, suak ez erretzea —bururatu daiteke eta, gainera, ez da kontraesankorra— Ezin dugu erakutsi, hortaz, etorkizuna iragana bezalakoa izango denik, ez baitago inolako arrazoirik hori uste izatera eramaten gaituena.
‎Wittgensteinek Kanti emandako biraren bitartez —’zer ezagutu dezaket? ’ galdera kantiar nagusitik ‘zer esan dezaket? ’ galdera berrirantz etortzerakoan—, filosofia hizkuntzaren sareetan harrapatuta geratzen dela adierazten zigun austriarrak. Baina hau, Vienako zirkulukideentzat ez zegoen hain argi. Onartzen zuten logika, gogoeta, pentsamendua, ikerkuntzaren alde bat direla —analitikoa—, baina ez bakarra.
‎" Ez da ezer onik edo txarrik, baizik eta pentsatzeak egiten du hala". Baina honek ere eraman dezake gaizki ulertura. Badirudi Hamletek dioenak ona eta txarra, guregandik kanpoko munduaren ezaugarriak ez diren arren, gure gogo egoeren ezaugarriak direla inplikatzen duela.
‎Adibidez, zeru urdinerantz begiratzen dudanean esperientzia hori edukiz gero, zerua urdina izateak harrituko ninduke, hodeitsua den kasuarekin konparatuta. Baina hau ez da esan nahi dudana. Zerua existitzeak harritzen nau, edozein modutan izanez.
‎Orduan, eratorpenari buruz pentsatzean soilik agertzen da sakontasuna. Baina hau zalantzagarria izan daiteke eta hurrengoa esan liteke: " Zergatik arduratu hain gai zalantzagarriaz?" (atzera begiratzen duen Elsa zuhurra bezala) 22 Baina ez dago halako ardurarik.
‎[Urrezko abarra, II bol., 315 orr.23 Hori imajina dezakegu arazorik gabe —eta agian emandako zioa izango litzateke, adibidez, santu babesleek bata bestearen kontra jokatuko luketela eta auzia gidatu ahal izango lukeena bat baino ez zela izango. Baina hau ere senaren hedapen osagarri bat izango litzateke.
2001
‎Gure garapen industrialarekin haranetako ekosistemak suntsitu ditugu, ibai, baso eta padurak hormigoiz estali edo landaketa bihurtuz. Baina honekin ez gara ase eta mendilerroak konkistatzera goaz. Orain arte gizakiaren eragina jasan gabeko txokoak ustiagarri bilakatu dira.
‎Hildakoen benetako kopurua zazpiehun ingurukoa izan zen, erdia poliziak edo militarrak, eta «Securitatea» bera erdibituta egon zen, batzuk erregimenaren alde eta bestetzuk matxinatuen alde. Baina hau guztiau jakin genuenerako ondo irentsia genuen piperra, eta askok oraindik jakin ere ez dakite hura ziria izan zenik.
Baina hau ez da galdutako gauzen bulegoa?
‎da eta truismoaren araberakoa; ulertezinezkoa izanen litzateke zordun batek (H) bere hartzekodunari (I) transferitzen dion errenta bera edukitzea. Baina hau ez da guztia; izan ere, ez ditugu kontuan hartu ibilgailuzko fluxuak, H izanik, oraingo honetan, lehendabizi x IM rekin kreditatua (1) eskema, lerroaren, azpian eta gero x IM rekin zordundua (2 eskema):
‎Ez dago usainarekin loturiko ohitura berezirik, ez bada baserrietan usain gozoa emateko erabiltzen diren erratzena. Baina hau, aurrean esan dugun bezala, ez da txiri hutsa, Euskal Herriko baldintzen geografikoen ondorioa baizik.
‎Elikagai merkatuko sektore baten berezitasun nagusia da, eta, gaur egun, arazorik gabe lehiatu daiteke Italiako tradizionalarekin. Baina hau ez da bakarra. ANHCEAn, sektore horretako 400 enpresaburu baino gehiago biltzen dituen elkarte batean (gehienak familia negozioak dituzte), bertako kideek izozkien ekoizpena eta artisautzako beste produktu batzuena bateratzen dituzte.
‎Eta jakin ezazu herri hori, gurdi hori, aurrera jo ezinik dabilela, bi zaldi erotuen erruz argitu zuen Berasak. Baina hau gutxi balitz, zaldi bakoitzak soilik bere garaipenean pentsatzeaz gain, zaldi baten zein bestearen alde agertzen ez diren hiritarrei ez diete tarteko beste zaldi bat proposatzen uzten. Zaldi zuriak esaten die:
‎Nireak barrabilak moztu eta patata frijituekin jan zitian ordurako. Baina honek, Arantxak, dena barkatzen zioan. Dena barruan gordetzen duten horietako bat duk, badakik, berezi samarra.
‎Zeure ikaslea, sasoiz heldu eta, B sailean izan beharrean, A sailean matrikulatu banindute. Baina hau guztiau gero jakin dut. Tamalez...
‎beste batzuek hitz harroak an  tzez josteko adinbat neke eraman zuen agian. Baina honek gutxi axola du. Berezkoa izan ala nekez landua, ondoreak ditugu aurrean.
‎Egiteko hau ez zeukaten umekeriatzat Oihenarten aldikoek; gizon hazi bizartsuek, zama astunen azpian lanpeturik zebiltzan kargudunek ere, aintzakotzat hartzen zuten. Baina honetan ere handizkiak handizki, eta xumeak xume. Bertsoak, koblak, edozein jende mendek erraz egin ditzake.
‎Batetik, pentsalari edo gizakiek asmatu ez duten muin jakin bat, itxuragabea, mugagabea, sortzailea, etengabe irakiten egonik bere baitatik errealitate berriak sortuz gainezka egiteko joera duena; mugagabea da, bai handirantz (infiniturantz) bai txikirantz (infinitesimorantz). Baina honek, beste gabe, ez du mundua den gisakoa azaltzen, ezin izango baititugu udareondo eta sagarrondo bat bereiztu, gizon eta emakumea ezberdindu, edo hegaztia eta narrastia. Izan ere (eta bigarrenik), kosmosean errealitate mota ezberdinen arteko desberdintze argia dago.
‎" Gizaki oro hilkorra da/ irakasle oro gizakia da/ irakasle oro hilkorra da" inferentzia egin dezakegu. Baina hau noski gara daiteke batasunaren bila: " Abere oro hilkorra da/ gizaki oro aberea da/ gizaki oro hilkorra da".
‎Kausen katea denboran hasiko da une batean eta beste une bat egongo da horren aurretik; hala ere, aurreko une honek ez du ondorengoa inolaz ere determinatzen, kausen katea hasi aurretik baitu ezer determinatu. Baina honek bigarren analogia, hau da, kausalitatearen legea apurtuko luke, eta hori ezinezkoa litzateke esperientziaren eremuan. Hasierako ekintza aske hori onartzeak, beraz, izadiaren barne lotura apurtuko luke.
‎‘gorritasunera’ igarotzen gara, kontzeptu edo adigai batera. Baina hau adimenak egiten du, ez sentimenak, eta beste eremu hau geroago Logikan aztertu da.
‎Horretarako beharrezkoa da denbora begiespen gisa ulertzea. Baina hau oinarri ahula da Geometriaren pareko zientzia bat oinarritzeko. Espazioari buruz egin ez bezala, azalpen honetan Kantek ez ditu denbora eta Aritmetika lotzen, hori geroago egiten du Analitikan eta gainera era oso laburrean:
‎Badirudi zerbait baldintzatua bada, honek bera baldintzatu duen zerbait eskatzen duela halabeharrez. Baina hau ez da guztiz egia; egia da baldintzatua berbaitango gauza bezala hartzen bada soilik; baina ez da hori kasua, baldintzatua beti ere espazioan eta denboran baitago. Eta esperientziaren barne baldintzen katea luza daiteke beti ere, eta horrek ez du ondoriotzat guk kate amaigabe horren izatea onartzen dugunik, berbaitango gauza osatua balitz bezala, baizik eta katea mugarik gabe luza daitekeela soilik.
‎Hasieran esan dugu ez dela erraza ona, egia eta ederra hiru aurpegi desberdin ote diren zehaztea ala aurpegi berbera hiru alderditatik begietsita. Baina hau bai dela argia, niretzat: egarri denari baso bat ur ematea, ez dela ona bakarrik, baita ere ederra eta egia.
Baina hau beste Historia bat da.
‎Germaine gaixoak, omenaldiz omenaldi, etengabe, senar zenaren dolua zekarren, negarrez hipaka, Xarlorekin bizitzen jarria zen arren. Baina hau sekretua zen.
2002
‎Udalbiltzak hor berezko zeregina dauka eta horretan ari gara. Baina hau isileko lana da, esan bezala.
‎Kazetariak ez ditu honetaz galderak falta, zeren eta Elkarri, Batasuna, Abertzaleen Batasunaren inguruan bildutako taldeak, bakoitza bake proposamen baten bila ari direla, zentzu berezi bat izan behar baitu Udalbiltza ere zeregin honetan sartzeak. Baina honetaz ez dago deklarazio publikorik. Dauden ikuspegi ezberdinen arteko sintesi lan bat egin eta bakerako eszenatoki berri bat lortzen saiatuko direla, agente oso ezberdin askorekin ari direla lanean, eta agian udarako zerbait garbixeago egongo dela.
‎Errusiako inperioan sartuta, 1917ko iraultzak Mendialdeko Errepublika Autonomoan sartu zituen eta 1936an Txetxenia Ingushetia errepublika eman zien Stalinek. Baina honen kolektibizazio planen kontra altxatu ziren txetxeniarrak, eta alemanekin kolaboratu omen zuten aitzakiatan egia esan, naziak ez ziren sekula Txetxeniaraino iritsi Siberiara deportatu zuen Stalinek herri osoa 1944ko otsailean, beste herri batzuekin batera. 130.000 txetxeniar eta ingushetiar hil omen ziren bidaian zehar.
‎Gure zinea" iheslari" a baita. Baina hau akaso bide egokia ere bada, nik arduratzen nauen gauzetaz hitz egin nahi baitut nire filmetan, errealitatearen ihesari buruz, adibidez, nahiz eta «800 Balas» bezalako film bat ikusten dutenek hau esplizituki ikusiko ez duten. Dena den, publikoak filma interpretatzea da garrantzitsua, bakoitzak baloratzea zer den ikusi duena.
Baina hau ez da beti horrela izan gurean eta atzera begiratuz erraz topatuko dugu literatur kritikak zeresan handiagoa eman zuen garairik. Orduan, poetika desberdinek, literaturaren helburuek edo kritikak berak gogoeta ugari eragiten zuten eta bizitasun handiko eztabaidak bultzatzen zituzten.
‎Autonomiak askatasuna ematen dio arteari; hau da, literaturaz kanpoko helburuetatik aske uzten du. Baina honek ez du" l" art pour l" art" lelopean estetizismoak bilatu zuen marfilezko dorrera kondenatzen jarduera artistikoa. Eguneroko praxian barneratu nahi du abangoardiak artea, Arte Instituzioaren inplikazio erabatekoa bilatuz artearen beraren buruaskitasuna lortzeko.
‎Eta hiru emakumeek eskua luzatzen zuten, Pertseo harrapatzeko asmoz. Baina honek arreta handiz saihesten zituen hiru itsu haien saioak eta haien eskuetatik urrun geratzen zen beti.
‎Noski, gizarte estamental hartan bazeuden menpekotasunak, eta, legez etatradizioz, gizona zen gizarte hartan nagusiena. Baina honek ez zuen dena azaltzen.Emakumeek ere osatzen zuten gizarte hura. Emakumeek, etxeen parte izateagatik, zenbait jarduera espazio zituzten, ordura arte imajinatzen ez genituenak.
‎Aurrerago esan dugun bezala, Gipuzkoako leinuekbizi izan zuten prozesu hartan, emakumeak etxearen ondaretik at geratu ziren kasugehienetan. Baina honek ez du esan nahi etxearekiko funtziorik betetzen ez zutenik. Alabak,, semeak ere bai, baina alabak bereziki?
Baina honi beroni buruz ari nintzen, ezta. Jakina, bera da.
‎Ez, aldiz, bizigabeek, mugatu pluralak beti eskatzen baitu genitiboa motibatiboaren aurretik (mendiengatik, ez* mendiegatik, nahiz mendiakatiko moduko osaeretan ez den genitiboa azaltzen, hain zuzen ere, mugatasuna eta numeroa absolutiboan bezala mantendu delako (ak)). Baina hau morfotaktikak kontrolatzen duenez, ez dugu hemen arazorik izango.
‎Harrapaketei dagokienez, Cermeñok adierazi du Bizkaiko Golkoan jadanik ez dela zetazeorik ehizatzen, baina asko istripuz hiltzen direla arrantza selektiboaren ondorioz. Baina hau ez da Espainian sortu nahi diren baleak babesteko santutegi bakarra. Gaur egun, Espainiako Zetazeoen Elkartea (SEC) proiektu batean ari da lanean, animalia horiek kontserbatzeko interes handiena duten Espainiako Mediterraneoko eremuak aurkitzeko, itsas erreserba bihurtzeko.
Baina honetan ere berezia nahi dugu izan, nonbait, euskararekin, eta beste hizkuntzetan arruntzat jotzen dena ez dugu begiko gure hizkuntzan egitea. Eta nola Atxagak duen ziurtasuna beste hizkuntza erabiltzaile askok ez duen, Euskaltzaindiari legeak aitortzen diona (Estatutuan dago hori) bete zezan eskatzen hasi ziren ziurgabetasuna sentitzen zuten hauek.
‎Kutsidazu bidea, Ixabelen, jakina (1994), baina baita Zorotariko euskal hiztegian ere (1996) eta Gerturik daukagu odolan (1999) (edonola ere, kalifikatibo eta sail  kapen guztien gainetik, idazle on bat iruditzen zait Sagastizabal). Baina honez gain, beste batzuk ere azpimarratzekoak dira, nire ustez: lehen aipaturiko 110 Streeteko geltokia (1986); Joan Mari Irigoienen Babilonia (1989); Juan Martin Elexpururen lan batzuk; Patxi Zubizarretaren Jeans ak hoz  kailuan nobela (2000); Unai Iturriagaren Berandu da geldi  tzeko (1999), Julen Gabiriaren Connemara gure bihotzetan (2000), edo Unai Elorriagaren SPrako tranbia (2001).
Baina honekiko egin dezakegun diagnostiko azterketak argi erakusten dizkigu bide horren mugak. Arlo horretarako estatu biek ezarritako legeria lehena, estatuen botere eta funtzionamendu unibertsitario zentralizatuak inposatzen dizkiguna; LOU izanez, gure kasuan, erreferentziaargigarria.
2003
‎Batera edo bestera, Orkestrak edozein enpresaren arazoak ditu. Baina honek musika sortzen du eta publikoa da. Honi lotuta, Gasteizen Musikarien Sindikatua jarri berri da martxan eta afiliatu gehienak berbenetako eta orkestretako musikariak dira.
‎Zabaldu zan bere tokian alboetara begiraturik. Baina hau ganora barik egin zuan. Konturatu egin zan.
Baina hau be autortu behar: XVIIIgarren mendearen azken aldirarte, herri jakintza hori herriak berak baino ez eban aintzat hartzen; gizon" landuak" kulturadunak" huskeritzat" eta" itsusitzat" euki eroen herri jakintza hori.
‎Erdalduna eta erdalzalea, ondo landutako gaztelania dotore ta aberatsa erabilten ekiana, bai berbaz eta bai idazkietan. Baina hau be esan behar da haren alde, egia da ta: gotzain honen denporan (5 urte egin zituan guztira Bizkaian,), Erromako lehenengo Bulatik hasita, eleiz agiri ofizialik gehienak erderaz eta euskeraz argitaratu ziran Bilbo eleizbarrutiko Boletinean.
‎Hoba ez! Baina hau be esango deutsut: nire euskerazko eskutitzei gure amak erderaz erantzuten eutsen!
‎Joxe izutu egin zen honen aurpegia ikusirik. Baina honen izua ikaralditxo inozoa zen Patxiren hezurretarainoko lazturaren ondoan. Izan ere, Patxik segundo baten infernuko garrak bere haragi puska belztuak betirako erretzen eta txingartzen ikusi zituen bere aurrean, zelan iritsi zen ez zekiela, agertu berri zen Unaxen begietan.
‎Hartzeko presarik ez zuela aitortu behar bere buruari, horretarako irakaslearen albotik mugitu egin baitzuen. Baina honek, beraren buruan garden irakurtzen baleki bezala, eskua luzatu eta telefonoa hurbildu zion.
‎Guztiz. Baina hau berrargitalpen bat da, eta parametro batzuen barruan ibili beharra nuen. Eta emaitza ere hor dago, zuk zeuk ondorioak atera ditzazun.
‎Horretan arrazoi duzu, Jason. Baina hau salbuespen bat da, presazko larrialdi bat. Utzi egin behar al diogu ba hiltzen gizaseme koitaduari arrunkeria burokratiko huts bategatik?
Baina honek ikuspegi aldaketa sakona dakarkie azken hauei, eta hori ez da erraza, bestalde, zeren urte luzeetan irakaskuntzaren inguruan antolatua izan baita beren jarduera. Urteetako inertziak eta tradizioak, nahiz eta egungo egoerari dagoeneko ongi egokitzen ez zaizkion, hortxe diraute temati.
‎Medikuak zomorroa hartu eta bere lagun bati eraman zion, Bory de San Vicent entomologo ospetsuari, hain zuzen ere. Baina honek ere ezin izan zuen zomorroa ezagutu eta klasifikatu. Horregatik erabili zituen bere indar eta lagun guztiak, kartzelan zegoen abade eta zoologo haren aldeko askatasun agiria etor zedin.
‎Gero gerokoak, Sinbadek ez zion guda oinetan izateari muzin egiten. Baina honetaz ez nion deus esan Bururi, ez eta bisitariari ere. Nire gogoetak ziren.
‎Eta horretan Mallona denei aurrea hartuta. Baina hau ez nion esan Bernardo bisitari hari. Nekatzen hasia nintzen.
2004
‎«Arzalluzen ondorengoa izatea ohorea eta batez ere konpromisoa da niretzat. Baina honek berdin balio du edozein alderdiko pertsona batentzat. Garrantzizkoena proiektu politikoak dira, ez pertsonak» esan digu zumarragarrak.
‎Modu honetara, haritzak adar asko ateratzen zituen, itxura eraldatuz. Baina hau ez da gizakiak Orgiri eman dion erabilera bakarra. Ehizarako, abereen bazka leku, ofita ateratzeko, sendabelarrak biltzeko, perretxikotarako, zura lortzeko... gizaldiz gizaldi erabili izan da.
‎Azpiratu du ia Herio Juanek. Baina honek sudur zuloetan sartzen dizkio hari esku ezkerreko behatzak, eta ahoan eskuiko ukabila. Ezin du arnasarik hartu Juanek, ta estu ta larri dago, ito aginean; indarka batean ari da baina, galdu ditu indarrak; nekatuta dago eta dardarazko keinuak egiten ditu; arpegia gorritu ta hazi egin zaio, begiak irten nahirik ditu, sudur zuloetatik odola dariola dago.
‎Hankaz gora jausi da Gezalako jauntxoa bere txifa txakurren gainera. Baina hau miraria: Don Trifon hil eta beste Don Trifon bat agertzen zaio Pedrori berehalaxe.
Baina hau da itzela! Egia dela, ba!
‎Badut lagun zahar bat gai honetan erdi obsesionatua dabilena, eta ez da bakarra euskal munduan. Baina honenak marka guztiak hautsiko ditu azkenean: zirika eta zirika, jo eta ke, tematirik tematienaren pare, hor dabilkigu aspaldi honetan euskal gizartearen askotariko izaera, behin betiko, zigilatu nahian.
‎Gutxienak nagusitu zitzaizkigun, gehienak urrituz eta gutxienak ugalduz. Baina hau Euskal Herri osoan ez ezik, munduko herri zanpatu gehienetan gertatu denaren paradigma da. Ez gaitezen ergelak izan.
‎Oo! Baina hau duela hiru urte erosi nuen komikia da.
Baina hau maiteminduen eguneko oparia da, ordea.
Baina hau zopa da, eta nik currya prestatu behar dut.
‎Tartean bekaizkeria egongo zela, seguru. Baina hau bezain segurua da, halaber, norberaren zipozkeriaz gain, arrazoi linguistikoen ondoan politikoak ere aurkitzen zirela, azken hauek ez nolanahikoak ere, elkar guruzatzen zituz­ ten gutunetan garbiki islatzen den bezala. Okerrena da, azken maila hauetan ere, setakeria, dogmakeria, politikeria eta gisakoak, gehienetan, ia beti ez esa­ tearren, alde batean bakarrik egoten direla.
‎Kontua da, euskara garbia ala mordoiloa (motro/ lo) gorabehera, prosa landua erabiltzen denean, herriak ez duela uler­ tzen. Baina hau herri guztietako hizkuntzekin gertatzen den zerbait da.
‎Errepublikarrekin lan batailoiak osatu zituzten eta Frantziarekiko muga fortifikatzera bidali zituzten. Baina hau ez zen Espainian soilik gertatu, Frantziak espainiar errepublikar errefuxiatuekin gauza bera egin baitzuen. Horrela sortu ziren Groups de Travailleurs Étrangers (GTE) Alemaniaren garaipena eta gero, Service de Travail Obligatoire (STO), deitzera pasa zena.
2005
‎Beraz, ez dago borondaterik politika soziala indartzeko ez estatu barruetan eta ez Europa mailan ere. Baina hau da dimentsio soziala gehien lantzen duen tratatua. Erretorika dago, baina eskubide sozial eta laboralei dagokienez Konstituzio guztietan beti printzipio orokorrak dira gero kasu konkretuetan eta legeen bidez garatuko direnak.
‎Nik uste dut horregatik eduki genuela nahiko erreakzio neurtua eta zaindua. Baina hau esan eta batzutan gaizki interpretatzen didate. Edozein heriotzak, beti ematen du kristoren kolpea, eta gure kasuan zer esanik ez.
‎Biak ere aski ezagunak dira, Zuberoatik turistikoki gehien saldu izan direnak direlako. Baina honek bere abantailak ere eskaintzen ditu, ibilbideak oso prestatuak daude, bai informazioz, bai seinalez eta bai, garrantzitsuena dena, segurtasunez. Ekin diezaiogun bada gaurko ibilbideari.
‎Senideak umiliatu edo baraualdi betean, funtzionarioak egunero bon apetit esatean. Baina hau, estatu politika planifikatua da. Sufrimenduan oinarritua.
‎" Neska ala urrixa" pentsatzen duzu. Baina honek, emaztea maite du eta ohaiderik gabe egoten den gizon bakarra da. Gertatzen zaio gogoeta aritzea ez ote duen bitzi aire bat, batere normala ote den.
‎Honek, delibero bat hartu apezpikua Baionara etortzera bortxatzeko. Baina hau beti bere herrian egon Tolosa aldean. Azkenean Parlamentuak bere dirua bahitzea erabaki zuen... eta apezpikua jin orduan!
‎– Baina hau egia al da, edo eroetxe batean sartu naiz? –galdetu zuen amona Kontxik, halako batean.
‎Gainera Euskal Erria k Herranen aldizkari berfundatuak baino euskal eduki gehiago (%100) eskaintzen zuen eta baliteke horregatik euskal irakurle asko Manterolaren aldizkarira behin betiko pasatzea. Baina hau, jakina, espekulazioa da.
‎Aztertu dugun 1880 tartean euskarazko artikulurik ez dago. Baina hau espero zitekeen El Ateneo bertako bazkide erdaldunek idazten baitzuten. Aldiz, euskal gaiei loturiko artikuluak ugaldu egin ziren.
‎Eraberean, bandera jaso eta uztean himno nazionala jotzeko agintzen zen. Baina hau ez zen frankisteninposaketa. Mugica k jada aipatzen du 1903an, marcha real?
‎Horren ondorioz, Alardearen Juntako kideak izateraailegatu ziren, hitza baina ez botoa?. Baina honekin jarraitu baino lehen Hondarribiko Alardeak dituen berezitasun batzuk aipatu behar dira. Esan dugun bezala, Hondarribian Alardearen eta Agintarien Junta badaude ere, Irungo Juntekin alderatuta, euren funtzioa eta papera ezberdina da.
Baina honekin jarraitu baino lehen, ikus dezagun Alardearen egunean gertaturikoa. Arestian aipaturiko identifikazioak eta Hondarribiko kaleen estutasunakAlardean sartzeko arazo praktikoak ekarri zituzten.
‎Arruntena SiO2, K2O, Rb, Th, U eta beste zenbait elementu urri bateraezin eta isotopo aberastuen kopuruak kontinente aldera handitzea da. Baina hau ere, ez da beti betetzen den eredua.
‎Gure kasuan, hortaz, sailkapena gertatu bada ezin da berrikusi xedapen murriztaile berriaren argitan. Baina honen alboan Konstituzio Auzitegiak 9.3 artikuluko atzera eragiteari buruzko beste interpretazio malguago bat aldarrikatzen du, xedapenak bere eragina oraindik gertatu, burutu, ez diren egoeratara ezarri behar direnean.
‎Hala ere, Sánchez Torresek ohartarazi duenez, “Frantzia, Alemania edo Ingalaterraren oso azpitik gaude oraindik, han hiru ibilgailu baino gehiago erosten baitira ibilgailu berri bakoitzeko”. Baina hau dio: “bi edo hiru urtean, hazkundeari eutsiz gero, Europako batezbestekoa lortuko dugu”.
‎menu on bati amaiera emateko. Baina hau ez da bakarra edari destilatu horren funtzioa, honetarako ere erabiltzen baita: gorputza igurtzi, muskuluetako mina arintzeko.
‎Badaude egon, hala ere, —Bonaparteren irudia garbitzearren— irlan Errepublikaren oinarrizko ideiak hark sartu zituela diotenak. Baina hau ere nahiko sinestezina dirudi ezen, gauza jakina denez, Napoleonek 1806an tradizio monarkikoa berrezarri baitzuen Frantzian, egutegi errepublikarra desagerraraziz, eta dokumentu ofizialetatik zein txanponetatik “République française” titulua kenduz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
baina hau ez 177 (1,17)
baina hau ere 49 (0,32)
baina hau zer 17 (0,11)
baina hau beste 13 (0,09)
baina hau bai 10 (0,07)
baina hau esan 9 (0,06)
baina hau ezin 9 (0,06)
baina hau ukan 9 (0,06)
baina hau bera 8 (0,05)
baina hau oso 8 (0,05)
baina hau egin 6 (0,04)
baina hau guzti 6 (0,04)
baina hau ni 6 (0,04)
baina hau zu 6 (0,04)
baina hau egia 5 (0,03)
baina hau gain 5 (0,03)
baina hau guztiau 5 (0,03)
baina hau baino 4 (0,03)
baina hau be 4 (0,03)
baina hau berri 4 (0,03)
baina hau den 4 (0,03)
baina hau desberdin 4 (0,03)
baina hau konpondu 4 (0,03)
baina hau ezberdin 3 (0,02)
baina hau ezta 3 (0,02)
baina hau gehiago 3 (0,02)
baina hau gehiegi 3 (0,02)
baina hau gu 3 (0,02)
baina hau gutxi 3 (0,02)
baina hau ikusi 3 (0,02)
baina hau zerbait 3 (0,02)
baina hau aurre 2 (0,01)
baina hau azken 2 (0,01)
baina hau bakarrik 2 (0,01)
baina hau batera 2 (0,01)
baina hau benetako 2 (0,01)
baina hau berdin 2 (0,01)
baina hau berezi 2 (0,01)
baina hau beti 2 (0,01)
baina hau Frantzia 2 (0,01)
baina hau garrantzitsu 2 (0,01)
baina hau gero 2 (0,01)
baina hau guzi 2 (0,01)
baina hau hipotesi 2 (0,01)
baina hau hitz 2 (0,01)
baina hau idatzi 2 (0,01)
baina hau ipuin 2 (0,01)
baina hau izugarri 2 (0,01)
baina hau jada 2 (0,01)
baina hau jarraitu 2 (0,01)
baina hau lege 2 (0,01)
baina hau lehen 2 (0,01)
baina hau marka 2 (0,01)
baina hau nahi 2 (0,01)
baina hau negozio 2 (0,01)
baina hau sekretu 2 (0,01)
baina hau sinetsi 2 (0,01)
baina hau teknika 2 (0,01)
baina hau adimen 1 (0,01)
baina hau aditu 1 (0,01)
baina hau agian 1 (0,01)
baina hau ahalbidetu 1 (0,01)
baina hau ahaztu 1 (0,01)
baina hau aho 1 (0,01)
baina hau aipatu 1 (0,01)
baina hau aitortu 1 (0,01)
baina hau akaso 1 (0,01)
baina hau albo 1 (0,01)
baina hau alde 1 (0,01)
baina hau alderantzizko 1 (0,01)
baina hau Alexandria 1 (0,01)
baina hau alferrik 1 (0,01)
baina hau alkate 1 (0,01)
baina hau amatxo 1 (0,01)
baina hau amu 1 (0,01)
baina hau animatu 1 (0,01)
baina hau antzoki 1 (0,01)
baina hau aparteko 1 (0,01)
baina hau arduratu 1 (0,01)
baina hau argi 1 (0,01)
baina hau arrantza 1 (0,01)
baina hau arreta 1 (0,01)
baina hau arte 1 (0,01)
baina hau asko 1 (0,01)
baina hau atera 1 (0,01)
baina hau ausart 1 (0,01)
baina hau axaleko 1 (0,01)
baina hau baizik 1 (0,01)
baina hau bakarka 1 (0,01)
baina hau baliatu 1 (0,01)
baina hau Kristo 1 (0,01)
baina hau Marco 1 (0,01)
baina hau Uruguai 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia