Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2007
‎Aldiz harrigarri da bertso saioak eta pastoralak ez direla %100 euskaraz entzuten, hain segur ekintzaren inguruko erdararengatik. hemen herritar guzien emaitzak ditugu. Baina beste taula zehatzago batek erakusten du, euskara jakin ala ez, emaitzak berdintsuak direla.
2008
‎2 Baina beste zenbait erantzunetan hizkuntzaren osagaia ere badagoHarkaitzZubiri, AlfredoRetortillo, XabierAierdi–EuskalHedabideakEuskalAutonomiErkidegoan ela susma genezake: esate baterako %40ak erantzun du gaztelaniazko egunkariak irakurtzeko ohitura duela eta %14ak, berriz, etxean gaztelaniazko egunkariak erosten dituztela.
‎Kasu horietan, hizkuntza aukeraketa erabilera irizpideen araberakoa izango dela uler dezakegu, sinplifikatuz. Baina beste egoera batzuk alderantzizkoak dira hierarkikoki, eta euskal hiztuna da mendekoaren gainetik dagoena. Teknikoki, bi egoera horietan euskara aukeratzeko probabilitatea erabat desberdina izango litzateke.
2010
‎Salbuespenak egonen dira, ziur asko. Baina beste kontu bat da herritik ateratzekoan gertatzen dena. Hiztunak berekin eramaten d (it) u bere hizkuntza (k), baita euskara ere.
‎" Normala" da erdaraz egitea. Baina beste batzuk bai, kontziente dira, eta agian ez dute sentsazio hori gustuko, agian nolabaiteko deserosotasunez bizi dute. Diskurtso publikoan hedatu samarra baitago euskaraz bizi nahi dugula.
‎agian oso merkatu zabala duten testu liburuentzat, euskarazko aleak egiten hasteko itzulpen kostuak besterik ez daude, eta ekoizpen maila erlatiboa altua izanik (ez soilik gaztelerazko merkatuan, euskarazkoan ere), orduan batez besteko kostuak ez dira gehiegi igoko. Baina beste mota bateko liburuentzat, aurrekoa ez da hain nabaria. Zer esanik ez, euskarazko produktu orijinalen kasuan, non kostuen funtzioa lehen aletik zenbatu behar den.
‎Horietatik batzuk artikulu honetan ere aipatu ditugu, adibidez," globalizazioak" zer suposatzen duen, edo" berrikuntza" bultzatzea eta erabiltzea azpimarratu beharra. Baina beste batzuk ez ditugu aipatu, esate baterako," euskararen balio erantsia"," bezeroaren edo hartzailearen garrantzia", eta abar. Pentsatzen dut artikulu horretan esaten direnak baliagarriak direla baita ere honetan ikusten direnak osatzeko; agian alderantziz ere bai.
2011
‎Ikuspegia zabaldu egin behar da, hemen ez baitago medio bat bestea baino garrantzizkoagoa, denek balio dute, bai liburuak eta baita ere, bai pilulatxoetan emanda, bai dokumental eran. neurri txikiagoan eta blog etan egitea dela. Baina beste helburu batzuetarako oraindik ere paperean ikusiko dugu. Beraz, dibulgazioa XXI. mendean neurri txikikoa izan behar den edo 200 orriko aldizkarien bitartezkoa, ez dago argi. guk ahalegin hori egiten dugu.
2013
‎Garbiñe Bereziartua – Ingurune euskalduneko gazteak eta hizkuntza idatzia, eskolan eta eskolatik kanpo dute berehalako mezuetan erabiltzen den hizkuntza okerra eta kaltegarria dela (Oxford Learning, 2006; Lee, 2002). Baina beste aditu batzuk (Lewis & Fabos, 2005; Merchant, 2001; Spatafora, 2008; Tagliamonte & Denis, 2008) uste dute jargoi bat besterik ez dela, alegia, ingeles hizkuntzaren garapeneko prozesu soil bat. Beste batzuk, berriz, (Crystal, 2001; Davis & Brewer, 1997) oraindik haratago doaz eta diote kaltegarria ez izateaz gain, onuragarria eta osagarria dela; sarearen bitartez egiten den komunikazioan garatu diren hizkuntza egitura berriek hizkuntzaren aldaera berri bat (new media language) sortu dutela.
‎Amore eman eta nork bere burua saltzeko tentazioa oso indartsua izan liteke aurrean dugun pertsona garrantzitsua denean. Baina besteak gu miresteak ez du inoiz konpentsatuko geure buruari egingo diogun kaltea; gure gaineko iritzia eta gure buruari diogun estimua kaltetuta geratuko dira.
2016
‎Gizarteak eta inguruneak eraginda, batean edo bestean kokatu behar gara eta hortik definitu behar dugu gure burua hiztun gisa. Baina beste kategoria batzuk ere nagusitu dira, esate baterako, baserritarra/ hiritarra; eta, zer esanik ez, alderdi politikoek sortutako bereizketak.
‎Kasu askotan hiztun berri horiek ohiko identitate edota diskurtso euskaldunekin bat egin dute, bere ohiko balio, aldarrikapen, nahiekin... Baina beste kasu batzuetan ez da hori gertatu. Edozein kasutan, beste aldagai batzuk (jatorria, maila sozioekonomikoa, sinesmena...) alde batera utzi eta euskara ikasi eta barneratu dute.
2018
‎" Euskalgintza badago. Baina beste gauza bat da zer inbertsio egiten duen euskalgintzak Bilbon", ohartarazi du Martinez de Lagosek. Ezintasunak sumatzen ditu Mugikak ere:
‎ahalik eta metodologiarik sinpleena baliatzea. plazaratzearen beharra, kostu energetikoa handiegia izan ez dadin. Baina bestetik azpimarratu dugu, lehen urratsa eman ondoren, prozesuak behar duen energia prozesuak berak bere garapenean sortu behar duela. Esperientzia arrastatsu txikiak metatzerakoan bi indar motibatzaile sortzen dira prozesuan bertan:
‎Hau da, hitanoa autentikotasun eta herri nortasun batekin lotzearen ideia. Baina beste elkarrizketatu batzuen arabera, eta behaketen bidez sumatu ahal izan denez, Antzuolan hika –tokahitz egiten duten gazteen jatorria ezta soilik euskalduna edo baserri girokoa:
2022
Baina beste aldean, euskararen erabilera praktiko emozionalari dagozkion datuak oso deigarriak dira. Modu orokorrean galdetzen denean maila emozionalean komunikatzeko zenbat balio duen, euskarak indize positibo ertain bat eskuratzen du(% 43,1).
‎(8) Hitz egin genuen euskaraz Euskaraldian ta, osea, zen arraroa hasieran, porke klaro, ez dugu inoiz elkarrekin euskaraz egin,(...) Baina beste batzuekin, adibidez koadrilako batzuekin zen(...) ez da berdina. (BE U)
2023
‎sare soziala (eta bertako elebidunen dentsitatea) eta euskaraz komunikatzeko erraztasuna. Baina beste aldagai batzuei ere garrantzia ematen diete, hala nola, jatorrizko hizkuntzari, hiztuna bizi den eremu soziolinguistikoari1 eta hizkuntzarekiko interesari.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia