2013
|
|
1
|
Adieraz
ezazue nola sentitu den taldeko kide bakoitza; horretarako, erabili hemen jaso dugun taldekide bakoitzaren izaeraren deskribapena, egoera hori ilustratzen duten irudiak, eta, jakina, daukazuen eskarmentua. Betiere, zuen erantzunen zergatiak emango dituzue.
|
|
2 Lakshmi gazte indiarra Iruñeko unibertsitatean ikasten ari da.
|
Adieraz
ezazu zer ordutan deitu lioketen telefonoz bere senide edo lagunek Indiatik, hemengo iluntzeko zortzietan elkarrekin hitz egiteko.
|
|
a) Bilbo inguruan hainbat parke daudela ikus daiteke mapan.
|
Adieraz
ezazu zer izen duten eskatzen zaizkizun lekuetako parkeek.
|
|
Eskala horretan, zuen herriko mugen inguruan, han hemenka, toponimo edo leku izen batzuk agertuko dira.
|
Adieraz
itzazue diagraman.
|
|
1 Beha iezaiezue arretaz irudiei.
|
Adieraz
ezazue asmakizun horrek zer egitea ahalbidetu zien garai hartako gizakiei, eta balioetsi aurrerapenaren garrantzia. Ariketa hau talde handian egingo dugu.
|
|
5
|
Adieraz
ezazue zeinen garrantzitsua izan den Ötziren momiaren aurkikuntza, haren garaiko gizakien bizitzari buruz informazioa lortzeko.
|
|
dokumentuak planoak grabazioak3 Zein motatako informazio iturria da eskultura bat? irudi bidezkoa idatzia ahozkoa
|
Adieraz
ezazu honako esaldi hauek zuzenak ala okerrak diren.4 Informazio iturrien jatorriak informazioa garaikoa den edo geroago landua izan den adierazten digu. zuzena okerra5 Hainbat lekutatik jaso eta prestatutako informazioa bigarren mailakoa da. zuzena okerra6 Lehen mailako informazio iturriak bere garaian sortu eta inork ukitu gabeko informazioa eskaintzen du. zuzena okerra Hauta ezazu honako esald... Euskal Herrian 685 udal eta 7.000 hautetsi urratsa egingo dute Donostian.
|
|
Hainbat irudi dituzu ikusgai.
|
Adieraz
ezazu zein esparrutakoak diren eta horietan matematikak zer eragin izan duen (tresna, objektu eta gailuen garapenean, edo esparru hori hobetzen).
|
|
b)
|
Adieraz
itzazu zenbakiz, irudian letraz adierazitako objektuen posizioak.
|
|
1
|
Adieraz
itzazu grafikoki honako erlazioen adierazpen grafikoak:
|
|
|
Adieraz
ezazue, laburki, esperimentu honekin lortu nahi duzuena.
|
|
1 Zer datu behar dituzu zirkuluaren azalera kalkulatzeko formulari begiratuta?
|
Adieraz
itzazu datu horiek irudi baten gainean.
|
|
a)
|
Adieraz
ezazu hazbetearen eta cm-en arteko erlazioa, hau da, hazbetea zentimetrotan.
|
|
b)
|
Adieraz
ezazu zentimetro bat hazbetetan.
|
|
Lurraren mugimenduek dituzten eraginak hobeto azaldu nahian, irudiaren ertz batean zehaztapen gehiagoz adierazi da Lurraren posizio hori.
|
Adieraz
ezazu irudian emandakoa ondo ala txarto dagoen, zure erantzuna ondo justifikatuz.
|
|
Aurrera jarraitu aurretik, egin ezazu atal honetan ikasitakoaren balorazioa.
|
Adieraz
ezazu, ikasitako irizpideekiko, zeure burua nola ikusten duzun.
|
2014
|
|
c)
|
Adieraz
ezazu Heni zer gomendio emango zeniokeen eta hori argudiatzeko erabiliko zenituzkeen arrazoi nagusiak. Horretarako, garai hori kontuan hartu behar duzu, orduko ohiturak, pentsaera, etab., ezin baituzu aholkua gaur egungo pentsaeratik eman.
|
|
2 Orain, idatz ezazue paragrafo batean, egindako azterketaren ondorioez baliatuta, zer bilakaera izan zuen Nafarroako Erresumak Erdi Aroan.
|
Adieraz
ezazue data bakoitzean lurraldeak zer izen eta muga zituen.
|
|
2
|
Adieraz
ezazu zer mendetakoak diren mapa hauek, eskuartean duzuen informazioa oinarri hartuta.
|
|
1
|
Adieraz
ezazu bi matxinada hauek zer motatako gatazka diren. Ondoren, hautatu zein liratekeen gatazka bakoitzaren kausak.
|
|
b)
|
Adieraz
ezazue margolan bakoitzean zer gertaera irudikatzen den. Horretarako, bete ezazue taulako hirugarren zutabea.
|
|
6 Saioa amaitzeko, irakurri komunikazioak eta adostasunak taldeko lanean duten garrantziari buruzko testua, eta eztabaidatu horri buruz taldean.
|
Adieraz
ezazue, zuen esperientzian oinarrituta, zer punturekin zaudeten ados, zer punturekin ez eta arrazoitu zuen ikuspuntuak.
|
|
b)
|
Adieraz
ezazu migrazio nagusien jatorrizko herrialdeen nahiz herrialde hartzaileen Giza Garapen Indizemaila, Giza Garapen Indizea zer den irakurri ondoren eta Giza Garapen indizearen mapa oinarri hartuta.
|
|
3
|
Adieraz
ezazu munduan zer herrialde den arrazoi ekonomikoengatik migratzaile gehien hartzen dituena, osatutako taulako datuetan oinarri hartuta. Zergatik uste duzu hara joateko saiakera egiten dutela migratzaile gehienek?
|
|
1
|
Adieraz
ezazue, lauko taldetan, esaldi hauen artetik zein den zuzena eta zein okerra, eta arrazoitu itzazue erantzunak. Jarduera hau egiteko, balia ezazue" Arkatzak erdira" egitura.
|
|
4
|
Adieraz
ezazu aurreiritzi horiek zer ondorio ekar ditzaketen.
|
|
1 Dureno migraziogunea izan da historian zehar.
|
Adieraz
itzazue, bakarka, hainbat urtetako emigrazio eta immigrazioen kausak.
|
|
4
|
Adieraz
ezazu honako hauek zuzenak edo okerrak diren, grafikoak aztertuz. Okerrak badira, zuzendu.
|
|
|
Adieraz
iezaiozue bezeroari zuen azterketaren emaitza, ahalik eta arrazoi sendoenak emanda.
|
|
1 Berrogei kartako sorta batetik ausaz bat aukeratu dugu.
|
Adieraz
ezazu honako gertakari hauen probabilitatea:
|
|
c)
|
Adieraz
ezazu zer probabilitate dagoen goiko gazta zatira iristeko, zatikiak baliatuz.
|
|
3
|
Adieraz
itzazu honako esaldi hauek adierazpen aljebraiko egokiz.
|
|
|
Adieraz
ezazue laburki zer lortu nahi duzuen esperimentu honekin.
|
|
|
Adieraz
ezazue laburki zer lortu nahi duzuen esperimentu honekin.
|
|
1
|
Adieraz
ezazu, zure hitzetan, honako kontzeptu hauen esanahia. Ahal den kasuetan, egin marrazkia eta eman adibide bat.
|
|
Zergatik egiten ote da hori?
|
Adieraz
ezazu zure hipotesia.
|
|
a)
|
Adieraz
ezazue bizikletaren eboluzioan zer nolako eragina izan duen material berrien erabi erak. Aipatu horren abantailak eta desabantailak.
|
|
d)
|
Adieraz
ezazue deskribatutako objektua zergatik den materia, materiaren definizioa kontuan hartuz.
|
|
5
|
Adieraz
ezazu nolakoa izango den uhinen ibilbidea bi pertsona mobiletik hitz egiten ari direnean, informazio guzti horretan oinarrituz. Bereiz itzazu sortzaileak, hartzaileak eta uhin motak.
|
|
b) Bi uhin konparatuko dituzu; uhin luzera desberdina izan dute (nahi duzun neurria), baina, anplitudea berdina.
|
Adieraz
ezazu zer gertatzen den. Zer da desberdintasun horren eragina?
|
|
1
|
Adieraz
ezazu honako taula honetan txirrindulariak gune bakoitzean duen posizioa, erreferentziapuntutzat ermita harturik.
|
|
Aurrera jarraitu aurretik, egin ezazu ikasitakoaren balorazioa.
|
Adieraz
ezazu, ikasitako irizpideekiko, zeure burua nola ikusten duzun.
|
2016
|
|
1
|
Adieraz
ezazue nutrizio prozesuan aparatu bakoitzak zer funtzio betetzen duen, informazio testua, infoguneko Nutrizioa eta elikatzea artikulua eta Gizakiok energia lortzen animazioa aztertu ondoren. Kontuan izan nutrizio prozesua ez dela besterik gabe elikagaien digestioa, ez ahaztu, arnasketa zelularra.
|
|
b)
|
Adieraz
ezazu ekosistema bakoitzaren kontserbazio edo babes kategoria.
|
|
Zein dagokio zeini?
|
Adieraz
ezazu zertan oinarritu zaren bikoteak egiteko.
|
|
izenburua duen testua irakurri ondoren, azter itzazu honako hiru etiketa hauek, eta adierazi zer osagai kimiko agertzen diren.
|
Adieraz
ezazu, halaber, erabilera egokirako zer arau adierazten diren bertan, eta baita zer arrisku duten ere.
|
|
a)
|
Adieraz
iezaiozu zure ondoko ikaskideari, zure hitzen bitartez, zer den erreakzio kimiko bat. Taldetxotan eztabaidatu ondoren, adostu definizio bat.
|
|
a) Aparatu elektrikoen etiketak testua irakurri ondoren, azter itzazu honako etiketa hauek, eta adierazi zer ezaugarri elektriko dituzten.
|
Adieraz
ezazu, halaber, erabilera egokirako zer arau jasotzen diren bertan, baita zer arrisku duten ere.
|
|
Aukeratu fitxa egokia, eta, ondoren, arrazoitu zergatik hautatu duzun.a b. A B C D. A B C Db) Erlazionatu zenbaki segida bakoitza dagokion gai orokorrarekin: ZENBAKI SEGIDA GAI OROKORRA{ 1, 3, 5, 7, 9, 11, 13, 15, 17, &} an= 3 n 2{ 1, 4, 7, 10, 13, 16, 19, 21, &} b= n2{ 3, 9, 27, 81, 243, &} cn= 2 n 1{ 1, 4, 9, 16, 25, 36, 49, &} d= 3nc) Zein da honako segida hauen 124 gaia, an= 5n 4{ 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, &} 4 Adierazpen matematikoak hitzez zein aljebraikoki eman daitezke. Egin batetik besterako eraldaketa: a)
|
Adieraz
itzazu aljebraikoki honako hitzezko adierazpen hauek: n zenbakiaren bikoitza a zenbakiaren hurrengoa Ondoz ondoko bi zenbakiren biderkadura, haietako bat x izanik y zenbakiaren erdiaren aurrekoa z zenbakiaren aurrekoaren erdia 7 unitateren aldea duten bi zenbakiren batura, haietako bat m izanikb) Adieraz itzazu hitzez honako adierazpen aljebraiko hauek: 4 x3 3 (x+ 1) 2 x 15 Berreketa eta erroketa... n a= bn: a: (36) 2323438 b: 33c) Zer izen dute berreketa baten elementuek?
|
|
Aukeratu fitxa egokia, eta, ondoren, arrazoitu zergatik hautatu duzun.a b. A B C D. A B C Db) Erlazionatu zenbaki segida bakoitza dagokion gai orokorrarekin: ZENBAKI SEGIDA GAI OROKORRA{ 1, 3, 5, 7, 9, 11, 13, 15, 17, &} an= 3 n 2{ 1, 4, 7, 10, 13, 16, 19, 21, &} b= n2{ 3, 9, 27, 81, 243, &} cn= 2 n 1{ 1, 4, 9, 16, 25, 36, 49, &} d= 3nc) Zein da honako segida hauen 124 gaia, an= 5n 4{ 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, &} 4 Adierazpen matematikoak hitzez zein aljebraikoki eman daitezke. Egin batetik besterako eraldaketa: a) Adieraz itzazu aljebraikoki honako hitzezko adierazpen hauek: n zenbakiaren bikoitza a zenbakiaren hurrengoa Ondoz ondoko bi zenbakiren biderkadura, haietako bat x izanik y zenbakiaren erdiaren aurrekoa z zenbakiaren aurrekoaren erdia 7 unitateren aldea duten bi zenbakiren batura, haietako bat m izanikb)
|
Adieraz
itzazu hitzez honako adierazpen aljebraiko hauek: 4 x3 3 (x+ 1) 2 x 15 Berreketa eta erroketa alderantzizko eragiketak diraa) Bete hutsuneak hitz edo zenbaki egokiarekin: Bi zenbakiren arteko biderkadura negatiboa da baldin eta bi zenbakien zeinuak badira.Bi zenbakiren arteko biderkadura positiboa da baldin eta bi zenbakien zeinuak badira.() n positiboa izan dadin, n zenbakiak izan behar du.() n ... n a= bn: a: (36) 2323438 b: 33c) Zer izen dute berreketa baten elementuek?
|
|
Zer elementu da hori?
|
Adieraz
ezazue propietatea aljebraikoki.
|
|
Zer izen du elementu berri horrek?
|
Adieraz
ezazue propietatea aljebraikoki.
|
|
Zein da biderketa eragiketaren elementu unitarioa?
|
Adieraz
ezazue propietatea aljebraikoki.
|
|
Zer izen du elementu berri horrek?
|
Adieraz
ezazue propietatea aljebraikoki.
|
|
b)
|
Adieraz
ezazu funtzioa aljebraikoki, dagokion formula erabiliz.
|
|
Eraikuntza lanetan dabilen teknikari batek aho hori modelizatu nahi du, antzeko tunelak egin nahi direnean erreferentzia gisa baliatzeko.
|
Adieraz
itzazue tunelaren ezaugarriak, eta, ondoren, sortu modelo gisa erabil daitekeen adierazpen aljebraikoa.
|
2017
|
|
Zer iradoki dizu entzundakoak?
|
Adieraz
ezazu hitz batekin. Alderik egon al da bertsio bat eta bestea entzun dutenei kantak iradoki dienaren artean?
|
|
|
Adieraz
iezaiozu bera gabe ez dela gauza bera izango.
|
|
3 Zer iritzi duzu zuk gaiari buruz?
|
Adieraz
ezazu testu batean. Testua idatzi aurretik, ondo etorriko zaizue iritzi testuak idazteko kontuan hartu beharrekoak gogoratzea.
|
|
Xabik egiten duen indarra 90 N ekoa da, eta Nagorek egiten duena, 100 N ekoa.
|
Adieraz
itzazu, bektore bidez, sokaren gainean egiten ari diren indarrak, eta kalkulatu sistemaren indar erresultantea.
|
|
f)
|
Adieraz
ezazu farmaziako antiazido hori desegoki dosifikatuta (alegia, gutxiegi edo gehiegi hartuta) gerta litezkeen ondorioak, erreakzio kimikoak eskaintzen duen informazioan oinarrituta.
|
|
2
|
Adieraz
ezazu honako atomo hauen elektroien konfigurazio elektronikoa kutxa diagramaren bidez. Izan kontuan denak telefonoen osagaiak direla. Bukatutakoan, elkartu ikaskide batekin eta egin itzazu beharrezko zuzenketak.
|
|
a)
|
Adieraz
ezazue denbora eta deposituan dagoen ur kantitatea adierazten duen funtzioa grafikoki eta aljebraikoki.
|
|
|
Adieraz
ezazu triangeluaren hiru aldeen arteko erlazioa, hitzez eta aljebraikoki.
|