2000
|
|
praktikoaden filosofia. Guztioi baliagarri zaiguna, zenbaitzuetan akritikoki erabiltzen ditugunargumentuen atzean inplikatuta
|
zer
dagoen argitzeko. Eta horregatik, azken fineangizarte mailako interesa duelako, eta beste arrazoi batzuengatik, ez gara filosofoenarteko elkarrizketara mugatzen.
|
|
Izen ezberdin batzuk ekonomian erabiltzen dena izendatzeko.Baina zer da moneta?
|
Zeri
dagokio. Berdinak al dira moneta metalikoa eta paperezkoa. Zer ote da banku moneta?
|
|
Aburu publikoa delakoa
|
zertan
dagoen jakitearren edo, gizatalde bateko zenbait kideri edo elkarrizketako protagonistari itaunketa egiten zaionean, bere aburuak edo iritziak eman ditzan.
|
2001
|
|
Multzo hauetan
|
zer
dago sobera. Zergatik?
|
|
Deskribatu berri dugun egoera errealitateari dagokiona, bestalde ez ote da anormala?
|
Zergatik
egon litzateke mugaturik Iparra, bere errenta nazionalaren barnean H ren kanpo zorraren zerbitzurako behar diren baliakideak aurkitzera. Ez ote litzateke logikoagoa izanen, alderantziz gertatzea, hots, Hegoari eskatzea bere kanpo hartzekodunei bere ekonomiaren barruan eraturiko errenta kopuru bat transferitzea?
|
2002
|
|
Bigarren artikuluan, Ludger Mees ek, euskal nazionalismoaren historiografiaerrepasatzen du. Aurreneko lanetatik gaur egungo egoeraraino, zehatz azaltzendigu zer ikertu den, nola ikertu den eta oraindik
|
zer
dagoen eginkizun. Ondorengoartikulu kolektiboan ere, ikergai baten balantze orokorra egiten da, hezkuntzarenakasu honetan.
|
|
(ideologikoa, erlijiosoa, etnikoa edo nazionalista, kasu) ematerainoko arriskuarekin. Eta, horrela jarraituz gero, ezaguna da amaieran
|
zer
dagoen. –Zientzia instituzionalizatuaren?
|
|
Ikus dezagun telebista betaurreko konformagaitzekin. Begira dezagun
|
zer
dagoen publizitate gero eta omnipresenteagoaren azpian.
|
|
Eredu funtzionalista nagusiari segituta, demokrazia liberaletan, kontrolaren helburuak talde organizatuen beharrei lotuta daudela aldarrikatzen da. Teoria horietan azaltzen denaren arabera, talde horiek ez dira, nahitaez, klase sozial bakarrekoak eta gaur agintean dagoen taldeak ez du, nahitaez, bihar ere agintean
|
zertan
egon.
|
|
Gauzak horretara, Mendebaldeko herritar asko eta asko ezgauza dira europarrez aparte munduan dauden bestelako kontzeptzioak, bestelako sentimenduak, bestelako emozioak, bestelako aztura erritualak edo bestelako beharrizan espiritualak ulertzeko.
|
Zer
dago munduan geurea baino hoberik, galdetzen diete euren buruei.
|
|
Ekin diezaiogun atal honetako hirugarren azterbideari. Begira dezagun
|
zer
dagoen publizitate omnipresentearen azpian. Izan gaitezen kritiko iragarkien diskurtsoarekin.
|
|
Mizion. ?
|
Zergatik
zaude betilun?
|
2003
|
|
Globalizazioaren aurkako mugimenduan
|
zer
dagoen berri galdetzen digutenei esandiezaiekegu mugimendu berri horren berritasuna ez dela erakundeen aurkakoa, transnazionalen aurkako edo kapitalismoaren aurkako mugimendua izatera mugatzen. Mugimendu hori, kapital internazionala, ren erretorika zaharra baino aurrerago doa, Berlingo harresia erori ostean hilzorian zegoen ezkerraren iratzarraldiaeta agian berriro osatzea ekarri baititu (Cockburn eta beste batzuk, 2000: 4).
|
2004
|
|
Hori da elkarrizketa metafisikoetan Platonek sortzen duen galdera zaila.
|
Zertaz
badago Ideia. Guztiaz:
|
|
hitz hutsbilakatuko da. Izatearen unibertsakasuna(, izatea gauza guztiei komun zaie?), generoazharago badoa, zabalagoa bada, orduan diskurtsotik at dagoen
|
zeri
dagokio unibertsaltasunhori. Zer da generoan sartzen ez dena, baina bai unibertsaltasunaren esparruan?
|
|
Horrela, egiaren bat baiego, hura aurkitzcko epe luzeabeharko genuke, epe luzcak bcrmatuko luke-eta aurkikuntza. Jakina, tesia ez da oso garbiaez baitu argitzen
|
zeri
dagokion, bermatif, terminoa.
|
2005
|
|
egiten du. Alegia, anatomiak
|
zer
dagoen agerian uzten duen bitartean, morfologiak zer horren esangura adierazten du: morfologiak errealitatea abstraditu egiten du.
|
2006
|
|
Baten batek arrazoi osoz, galda liezadake, holako nobela probokanteakkometiturik, elizaz, politikaz eta sexuz mukuru,
|
zergatik
egon naizen uzkur etamutu borroka armatuaren aurrean. Segur aski aitzakia gorago zerrendatu ditudanarranguretan bilatuko dut, Euskal Herriko jende gehienaren antzera.
|
|
Horren guztiaren estalki gisa, petxina gainean eraikitako ganga zihoan. Ganga hori XIII. edo XIV. mendean egindako erreformetan desegin zuten, baina tinpanoan aztarnak daude oraindik eta ekialdeko horman petxinetarako zegoen lekua geratzen da34 Hormak barrutik estalita zeuden, baina zaharberritzeko lanen hasieran, lan arkeologikoaren aurretik, kendu zuten zegoena eta ez dakite espezialistek
|
zer
zegoen (horma irudirik zegoen?). Jatorrizko hutsune edo leihoa dauka absideak:
|
|
44). Ez dakiguna da aurretik
|
zer
zegoen Segurako nukleoan. Pentsa daiteke testuak dioenagatik, aurretik ere izango zela herriguneren bat, bere izaera bazuena, agian, hiri gutunean aipaturik agertuko zena, baina, ez denez dokumentua gorde, ez dugu ezagutzen; aldi berean, bertako barrutia ere finkatuko zen, hobeto ezagutaraziko zigukeena, baina hori ere jakiterik ez dugu.
|
2007
|
|
Lurralde ezberdinetako langileekin. Eta ezdakigu
|
zer
dagoen gainetik, zerk eta nola babesten gaituen.
|
|
«Jendeak ez du edari bat edaten, markabat baizik». Esaterako,
|
zergatik
dago Coca Cola eta ez Pepsicola alboko tabernan. Zergatik Heinneken. Ardoaren merkatua aztertuz gero ere, argi dago etorkizunadaukatenak markadun ardoak direla.
|
|
Hori eta horrenbestez,
|
zer
dago hitz lelo gogaikarri hauen azpian. Zer dago, alegia, aniztasunaren, pluraltasunaren, tolerantziaren, konplexutasunaren, eskubideen, demokraziaren eta abarren atzean, hitzok ideologia espainolistarenahotik datozkigunean?
|
|
Hori eta horrenbestez, zer dago hitz lelo gogaikarri hauen azpian?
|
Zer
dago, alegia, aniztasunaren, pluraltasunaren, tolerantziaren, konplexutasunaren, eskubideen, demokraziaren eta abarren atzean, hitzok ideologia espainolistarenahotik datozkigunean. Dudarik gabe, honako beste hitz jarduera hauek dauzkaguindarrean hitz eder horien mozorropean:
|
|
Antzeko zerbaitek inoiz guztiak bat egiten ahal gaituela sinesteko oinarriakizan badirela ez dugu ukatuko. Hain zuzen ere, helburu horri buruz urratsakemateko asmoz, eta guztion Europa eraikitzeko gogoari jarraikiz, ezinbestekoa da, batetik, egun
|
zertan
gauden ohartzea eta, bestetik, europarrok gure antzekotasunaketa berezitasunak nola ulertu behar ditugun jabetzea.
|
|
Horretarako euskalkultura zer den zehazten saiatuko naiz: batetik, euskal hori
|
zeri
dagokion arakatuz, eta bestetik, kultura zer den aztertuz eta batez ere kultura zertan den gaurko garaihonetan, hau da, gaurko kulturgintzaren baldintzak eta zereginak zeintzuk diren.
|
|
lehian eta elkarren aurka diharduten eragile, jarduera eta maila asko aridira jokoan.
|
Zer
dago, ordea, jokoan. Alde batetik, euskal kulturaren eremuan: nagusitasuna, bestetik, munduko kulturaren eremuan:
|
|
Kamutsaren kamutsaz, ezin dudeus ebaki. Ezin du, bada, salbuespenak salbuespen, errealitate soziolinguistikoaren eta dimentsio nazionalaren arteko harremanak zertan diren jakiteko eginbehar genukeen ebakuntzarik egin barruan
|
zer
dagoen ikusteko. Horren lekukodira, hain zuzen ere, egunero egunero euskararen inguruan aditu eta irakurtzenditugun arinkeria gogaikarriak.
|
|
Zure lagunen artean
|
zer
dago neska ala mutil gehiago. Zergatik?
|
|
Gatazkei aplikatutako ikerketa metodoa da unitate didaktikoak aplikatzekoaukeratu den oinarrizko lerro metodologikoa,
|
zeren inguruan
dauden gatazkeninguruko ikerketa proiektu txikien bitartez proposatutako edukiak lantzea ahalbidetzen baitu. Hala, unitate didaktikoak honako modu honetan daude antolatuta:
|
|
Onartu beharra dago irauten duela eta inork ezin duela hori ukatu.
|
Zer
zegoen, orduan, argizari zati horretan zerbait bereizia bezala ezagutuko genuena. Ezin izan daiteke sentipenen bidez atzeman dudan ezer, zeren dastamenean, usaimenean, ikusmenean, ukimenean edo entzumenean sartzen diren gauza guztiak aldatu baitira, argizari berak iraun duen artean332.
|
|
eta duintasunarekin zerikusitua baino bestelakorik373 «Zer ezezagun» hori berau zehazki zer den arakatzeko, estreina kontzeptuan edo helburuan
|
zerk
egon beharra daukan jasoa zedarritzen da (erdietsiko den kontzeptuak bete beharreko baldintzak) 374, eta bidean jardunerako jada ezaguna zaigun metodo bikoitza proposatzen da375: enpirikoa376, eta razional edo filosofikoa377 Erdiespenaren behin behineko izena da «der Geist der Menschheit» («gizatasunaren izpiritua») 378 Baina orain ohar luze batek jarraitzen du, zer ulertu behar den «izpirituarekin», eta esplikatzen digu hori, besteren artean (arnasa, indarra, etab.) areté grekoaren oso hurbileko zerbait dela, aberatsagoa ordea, beste hizkuntza guztien artean Geist alemanak bakarrik daukan aberastasun konplexu bat? 379 Izpiritua, gizakia gizaki egiten duena, gizakiaren hastapena eta jomuga?
|
|
Begietako betaurrekoek aurrerantz ikusteko balio dute, ez begiaren atzerantz. Munduaren ezagutzaren baldintzak munduaren baldintzen barruan gelditzen dira; kategoriek ez dute balio munduaren kanpotik
|
zer
dagoen eta zer nola diharduen jakiteko (munduaren kausa transzendente hipotetiko batek, adibidez): munduko kausak ezagutzeko balio dute, munduaren kausak ezagutzeko ez, dio Kant-ek.
|
|
Kontuan hartuta
|
zer
dagoen landuta 5 unitatean, ez da derrigor erabili behar Berako (bihur dezakegu BeraN):
|
2009
|
|
Nire ustez memoriaz ari garenean, gure iragana modu kritikoan aztertu egin behar dugu, bainanolabait krisol edo arrago kritiko bat egin behar du giza eskubideen eta demokraziaren ikuspegietatik. Orduan handik etorriko zaigu, iraganean zer egin dengaizki eta
|
zer
dagoen konpontzeko. baina beti etorkizunari begira.
|
|
(G):
|
Zer
dago egiteko?
|
|
|
Zer
dagoen salgai: zein argitaletxek zein liburu, zein diskoetxek zein disko, zein dantza taldek zein ikuskizun, zein pintorek zein erakusketa, zein zein mahai inguru eta abar eta abar (hau ere beharrezkoa, baina eznahikoa).
|
|
Gutxitan kontatukodizute ezer berria, argitaratzeko baimenarekin behintzat. Baina baliagarriak izanohi dira etor daitekeenari buruz jakinaren gainean egon ahal izateko, edo azalekoeztabaiden azpian benetan
|
zer
dagoen ulertzen laguntzeko.
|
|
Bestalde, herri horietako kontaktuak ere funtsezkoak dira albisteak ez ezik, albiste horien interpretazioa ere osatzeko. Berri horien atzean
|
zer
dagoen jakiteko.Zergati misteriotsu hori zein den argitzeko. Sarri, Errusiako krisi politikoarenbenetako arrazoiak zein diren ez badakigu, nolatan jakingo dugu, bada, Faroeuharteetan izan den ustelkeria kasua?
|
|
Nori ez. Eta batez ere, zergatik gertatu da hau?
|
Zer
dago horren guztiaren atzean. Nazioarteko albisteei buruzko kazetaritzan, oro har, kazetaritzako beste atal batzuetanerabil daitezkeen galderez balia gaitezke gertakari edo albiste jakin baten aldeguztiei heltzeko.
|
|
|
Zer
zegoen euskaraz sarean garai hartan. Fernandezek berak erantzungo digu (1998:
|
|
1991n Tim Berners Lee ingelesak World Wide Web asmatu zuenetik, sarea alegia, gure komunikatzeko moduak erabat aldatu dira. (?) Hasierako urte haietan, Netscape eta Mosaic nabigatzaileen garaian, webguneak antolatzen ziren dendetako erakusleihoak bezala, jendeak sartu eta ikus zezan
|
zer
zegoen han109 Informazio gordailuak ziren, erabiltzaileek asko jota irakur zezaten han jarritakoa. Azken lau urteotan, berriz, sarea erabat aldatu zaigu, webgune dinamikoak agertu dira, eta erabiltzaileak, lehenengo aldiz, ahotsa hartu du, aukera du-eta orain bere arrastoa uzteko iritzi bidez, bere edukiak beste erabiltzaileekin batera antolatzeko eta komunitateak sortzeko(?).
|
|
Tirabirak ez ziren soilik Tolosara mugatu.
|
Zer
zegoen, baina, berauen oinarrian. Hara zer dioen Zuberogoitiak horri buruz (2005:
|
|
Irakurlearen komentarioak eta gomendioak ongi etorriak izango ditut. Esadazue, zuen ustetan, zer sartu nukeen hurrengo edizio batean, eta zer ez nukeen sartu behar,
|
zertan
zaudeten gustura liburuarekin eta zertan ez. Mesedez, bidali iezazkidazue zuen mezuak tcpipsareak@ehu.es helbidera.
|
|
Helburua gure sareak
|
zertarako
egon behar duen prest identifikatzea da. Oro har, honako bi motatako arriskuak identifikatu behar dira:
|
2011
|
|
Beraz, 1979ko Premia larriko neurrien txostenetik, UPV/EHUk aparteko normalkuntzako neurririk hartu gabe, irakasgaien herena euskaraz eskaintzen zuen.
|
Zer
dago horren atzean. Unibertsitateak korporazio osorako plangintzarik edo helburu zehatzik izan ez zuen arren, unibertsitateko fakultate eta unibertsitate eskoletan, irakasle eta ikasle euskaltzaleen eragin, eskari, lan, sustapen eta abarri esker, euskarazko irakaskuntza sortuz eta antolatuz joan zen.
|
|
Sarasolak 90eko hamarkadan sortu zuen Leioako euskalkia kontzeptua. Igone Zabalak eta Agurtzane Elorduik kontzeptu horren atzean
|
zer
dagoen esplikatzen dute:
|
|
Horrek esan nahi du gero eta euskaldun ikasi gehiago zegoela, hau da, hazkunde prozesu bat inplikatzen du. Iztuetaren lanean ez dugu fenomenoaren gaineko azalpenik aurkitu, eta ez dakigu
|
zer
dagoen horren atzetik, agian harpidetza kanpaina bat... ez dago esaterik. Horregatik guztiagatik, Euzko Gogoaren harpidedunen kopurua zalantzazkoa iruditzen zaigu147.
|
|
Desagertzea, ala, erailketa? Gaur egun munduan gertatzen ari den hizkuntzen desagertze erailketaren atzean
|
zer
dagoen jakiteko baliatuko dugu «hizkuntzazidio»ari buruzko atala. Bukatzeko, hizkuntza aniztasunaren hainbat aldarri bildu dugu.
|
|
Aurreko esperientzietan bezala, ikus entzunezkoen lengoaia ezagutzea da helburu nagusia: gauzak nola egiten diren,
|
zer
dagoen telebistan azaltzen denaren atzean, eta abar. Gelan planoak, kameraren mugimenduak, angeluazioa eta muntaketaren teknika irakasten da.
|
|
Lurraldez eta izenez aldatzen da. Ingalaterran espetxean
|
zergatik
egon zen azaltzean, gezurra esaten du.
|
|
Nortasun antisoziala duenak gutxiegi garatua dauka erruduntasun sentimendua, eta arauak hauts ditzake. Nortasun obsesibo konpultsiboa duenak badaki
|
zer
dagoen ongi eta zer gaizki eta gehiegi garatua dauka arduraren zentzua. Nortasun histrionikoa duenak gehiegi garatua dauka besteak inpresionatu beharra eta haiegan lilura sortu beharra.
|
|
Beren kognizio automatikoak honelakoak dira: ...egin behar dut», «lana errepikatu egin behar dut, ongi eginda dagoela ziurtatzeko», «pertsona baliotsua izateko, hutsegiterik ez dut egin behar», «huts egitea porrot egitea da, eta porrota eramanezina da», «hutsegiteak eramanezinak dira», «hau hobeto pentsatu behar dut, bestela hanka sartuko dut», «hau egin behar nuke», «neure buruaren eta besteen arduraduna ni naiz», «nik badakit
|
zer
dagoen ongi», «neuk egiten ez badut, ez da ongi egina geldituko», «nik egiten ditudan moduan egin behar lituzke jendeak lanak», «besteak arduragabeak eta gaitasun gabeak dira», «kontrola galtzea arriskutsua eta eramanezina da», «eta zerbait ahanzten bazait?», «lagunekin irtetea baino hobe dut zerbait probetxuzkoa egitea», «zerbait probetxuzkoa egin nuke, hemen denbora galtzen egon o...
|
2012
|
|
Erlijioaren protagonismoaren galerak, batetik, apurka apurka jardun demokratikoaren baldintzetara moldatu beharrak, bestetik, eta etenik gabe haziz doan kulturaaniztasunak, azkenik, eragin dute kezka zabala egotea gure artean herritarrenheziketa zibikoaren inguruan. Nolako herritarra izango da bihar egungo haurra. Eta
|
zer
dagokio egitea Administrazioari. Horiexek dira galderak, ezinegon sakonaadierazten dutenak, erantzun errazik ez baitute aurkitzen.
|
|
Sistematizazio zorroztasun handirik gabe, saia gaitezke zehazten naturbaliabideen barruan
|
zer
dagoen sartuta. Lehenengo eta behin, ohartu behar lauesparru daudela:
|
|
«Egiak» sortuko ditu, alegia. Horrela, jendarte konkretu batean hegemonikoa den diskurtsoak finkatukodu egiazkoa zer den eta zer ez,
|
zer
dagoen ondo eta zer ez, eta azkenik, zein helburupolitiko lehenetsi eta zein ez. Diskurtsoak, hortaz, ez dira deskriptiboak, errealitateaaldatu edo bere horretan mantentzeko tresnak dira.
|
|
erlatibismo erlatiboarena. Hau da, Mendebaldekokrisiak fondamentu gabeko gizarte batera eraman bagaitu, eta kriterio absoluturik ezbadago ongi edo gaizki
|
zer
dagoen bereizteko, edo antolamendu politiko egokienazein den erabakitzeko, zer egin behar da. Azurmendiren erantzuna:
|
|
Horrek printzipioz, ondorio bat ekarri du gizartera: ezin definitu daiteke gehiagozer egin, ongi eta gaizki
|
zer
dagoen, eta zer jakin irizpide absolutuen arabera.Erori gara eta ez dakigu zeri heldu altxatzeko.
|
|
«Jainkoa hil da». Ez daukaguez inor ez ezer seguru eta absolutuki zer egin, ongi eta gaizki
|
zer
dagoen?, zerjakin... esango digunik. Erori gara eta ez dakigu zeri heldu altxatzeko.
|
|
«Egiak» sortuko ditu, alegia. Horrela, jendarte konkretu batean hegemonikoa den diskurtsoak finkatukodu egiazkoa zer den eta zer ez,
|
zer
dagoen ondo eta zer ez, eta azkenik, zein helburupolitiko lehenetsi eta zein ez. Diskurtsoak, hortaz, ez dira deskriptiboak, errealitateaaldatu edo bere horretan mantentzeko tresnak dira.
|
|
«Jainkoa hil da». Ez daukaguez inor ez ezer seguru eta absolutuki zer egin, ongi eta gaizki
|
zer
dagoen?, zerjakin... esango digunik. Erori gara eta ez dakigu zeri heldu altxatzeko.
|
|
Horrek printzipioz, ondorio bat ekarri du gizartera: ezin definitu daiteke gehiagozer egin, ongi eta gaizki
|
zer
dagoen, eta zer jakin irizpide absolutuen arabera.Erori gara eta ez dakigu zeri heldu altxatzeko.
|
|
erlatibismo erlatiboarena. Hau da, Mendebaldekokrisiak fondamentu gabeko gizarte batera eraman bagaitu, eta kriterio absoluturik ezbadago ongi edo gaizki
|
zer
dagoen bereizteko, edo antolamendu politiko egokienazein den erabakitzeko, zer egin behar da. Azurmendiren erantzuna:
|
2014
|
|
jakin, ez dakit, baina atzetik jo edo harrapatu egiten naute ikerkizun edo igarkizun batzuek, eta esana dut horri lotu behar gatzaizkiola:
|
zertara
gauden zaletuak eta hartaraxe, zertara garamatzan gure Einfuhlung delakoak, gure intropatiak edo barrensumatzeak, eta hartaraxe. Eta bukatzeko nire gogoak narama ikertzera, edo bilatzera, edogaldetzera, noiz eta nola esan zuen, edo esan omen zuen Mitxelenak harako esalditriste hura:
|
|
, (1998): ?
|
Zer
dago dialektologiaren gibelean??, in Camino (arg.), 111144.
|
|
Eman diezaiogun begirada bat orain beste aldeari. Beste modu bat esateko,
|
zer
dago negatiboan irudia positibatu baino lehen. Ezkutuan gorde ohi dugunariargia emanez, ateratzen den argazkiak existitzen den baina gure begientzat ikustenzailagoa den errealitate bat erakusten digu.
|
|
Diferentziaren nagusitasunak gure pentsamendua osatzen du modu batean, zeinean gure pentsamenduari ezinezkoa zaion bere baitara jiratzea bere buruazalantzan jartzeko, hori egitea ezinbestekoa bada ere gure pentsamendu horren berarenoinarrian
|
zer
dagoen atzemateko. Diferentzia bat termino dialektikoetan atzemateada konpondu beharreko termino kontraesankorrak agerian uztea.
|
|
Ikertzaile batek gozoki kutxa bat erakusten dio Aneri (hiru urtekoa), eta barruan
|
zer
dagoen galdetzen dio. «Gozokiak», erantzuten du.
|
|
Di Nardo eta lankideen (Di Nardo, Lawrence eta Rita, 1988) arabera, txakurrei fobia dieten askok txakurrekin gertaera traumatikoren bat bizi izan badute ere, txakurrei fobiarik ez dieten askok ere gertaera traumatikoren bat izan dute txakurrekin.
|
Zertan
dago batzuen eta besteen arteko aldea. Gertaera traumatikoa bizi izan arren fobiarik garatu ez dutenek ez dute barne hersturarik sentitu; beraz, ez dute fobiarik garatu.
|
|
–
|
Zer
dago erosketa konpultsiboen atzean?
|
2015
|
|
Gai garrantzitsu asko ikertu gabe gelditu dira, ez dugu adibidez fenomeno hau belaunaldien arabera nolagertatzen den aztertu, haurren artean, gazteen artean... Eta batez ere, gertatu denaren argazkiaegiteaz haratago, pixka bat guzti honetan sakontzera iritsi ginatekeela uste dut, guzti honenoinarrian
|
zer
dagoen ikusi. Zalantzarik ez daukat fenomeno asko daudela hor atzean:
|
|
Eta nik baietz, partaidetzaipuin bat dela pentsatzen dut, baina nik esango nuke gure bizitzaren ipuina dela. Eta askotan, ipuinak ezagutzen ditugu, baina ez dugu ipuinaren atzean
|
zer
dagoen pentsatzen. Ipuinaren irtenbideona magiatik datorrela pentsatzen dugu baina inoiz ez dugu pentsatzen zer den ipuinaren magiahori.
|
|
Eta nik baietz, partaidetzaipuin bat dela pentsatzen dut, baina nik esango nuke gure bizitzaren ipuina dela. Eta askotan, ipuinak ezagutzen ditugu, baina ez dugu ipuinaren atzean
|
zer
dagoen pentsatzen. Ipuinaren irtenbideona magiatik datorrela pentsatzen dugu baina inoiz ez dugu pentsatzen zer den ipuinaren magiahori.
|
|
Eta nola ematen diogu buelta?
|
Zer
dago gaizkiguzti honetan. Zenbat Mari Errauskin daude?
|
|
Zer suposatzen du horrek?
|
Zer
dago horren atzean. Lehen esandako euskalurbea, hori al da?
|
|
Ikasleek beste gaitasun bat garatu behar dute enuntziatuari zentzua emateko: proposaturiko egoera ulertu behar dute, jakin behar dute
|
zer
dagoen jokoan ikuspuntu matematikotik, horrela, egoerari hoberen egokitzen zaizkien estrategiak eta tresnak aukeratu egingo dituzte (Briand eta Chevalier, 1995: 81).
|
2017
|
|
Hori bizi izan duen emakume batek enpresen lan ideologia kritikatzen du: Xx1?
|
zer
dago programatuagorik haurdunaldi batek dakarren baja bat baino. Baina ez?.
|