2000
|
|
Tabernetara sartzeko ere bai. Eta
|
zertarako
daude orduan bat bateko inpultsoak. Komeriak izango lirateke Tere hona baletor:
|
|
Hemen zuria, han beltza. Baina
|
zer
zegoen, zer dago zuriaren eta beltzaren aitzinetik. Zeren batetik sortzen baita bia eta, beraz, anai arrebak dira zuria eta beltza, sorburuan bat dira.
|
|
Hemen zuria, han beltza. Baina zer zegoen,
|
zer
dago zuriaren eta beltzaren aitzinetik. Zeren batetik sortzen baita bia eta, beraz, anai arrebak dira zuria eta beltza, sorburuan bat dira.
|
|
finitua infinituan urtzekoa, baina baita, aldi berean, infinitua finituaren mugetarat ekartzekoa ere? Eta, baldin amorioaren kontra ez banago,
|
zergatik
egon nuke komunionearen aurka, jakinik ezen sorburu eta iturburu bera dutela eta infinitutasun egarriak iturri hartarat garamatzala, batean bide batetik: emazteki bihurturikako jainkosa baten gorputzaren bitartez; bertzean bertzetik:
|
|
Gibelasmorik gabeko galdera zen Josurena; bakoitza non, norekin eta
|
zertan
gauden jakinik, solasaldia denok onartutako eremu nabarretara eraman nahi deneko gatz-ozpinarena, bertze kargarik ez zuen. Erantzunak, beraz, lur berean ongarritua behar zuen, handiari handiagoa.
|
2001
|
|
Anartz ikusi diagu kalean, jakinarazi dio Iñakik Tasiori, hire koadrilakoa.
|
Zer
zegok, langabezian, galdetu du. Bai, erantzun du Tasiok, ez diote kontratua berritu tailerrean.
|
|
Gaizkienik, aldiz, Rajasthan: liburu batean
|
zer
dagoen jakiteko %6 lagun bakarrik dira gai.
|
2002
|
|
–Pertseo, esan zion ahotsak?,
|
zergatik
zaude horren triste?
|
|
–erantzun zion Amesgaitzek erdi haserre?. Ezin al dut nik zuk bezain ondo ikusi
|
zer
dagoen sastraka horien atzean. Zurea bezain nirea da begia, eta zuk bezain ongi erabil dezakedala uste dut, zuk baino hobeto ere bai agian.
|
|
heuk ikusi. Badakik
|
zer
dagoen eta zer jartzen duan jokoan. Gehiago eskatzen badiok, hori ere galtzeko arriskua daukak...
|
2003
|
|
Baina ez zekien galdera nola egin: " Zer dira eskafandra eta enborra?","
|
Zergatik
daude eskafandra eta enborra?", zer zergatik noiz nola. Galdetzen hasi zen, beraz, zelan galdetuko zuen jakin gabe:
|
|
Eta horrelako hainbat esaldi inkonexo esan zituen Luvinok, bata bestearen atzetik. Ordurako ez zegoen jakiterik
|
zergatik
egon zen Luvino kartzelan; ez zegoen jakiterik Luvino preso politikoa izan zen, lapurra izan zen edo tenplario baten alaba izan zen. Baina berdin zion Matiasi.
|
|
Intimotasuna literaturaren genero bat gehiago da, beraz, eta, ondorioz, fikzioa itxura egiteko, gezurra esateko modu bat", dio narratzaileak eta orrialde batzuk aurrerago nobelan egiak gehiago nabarmentzen direla dio eguneroko intimoetan baino, eta Teresaren egunerokoetara jotzen du hori frogatze aldera. ...en bezala edo nobelarena fikzioa, intimotasuna izan daiteke egunerokoen oinarria, baina zer da intimotasuna?", galdetzen du narratzaileak eta" Kanporatuz gero, besteekiko gure harremanak kolokan jar ditzaketen gure baitako egiek osa lezakete gure intimotasuna, baina eskandaluak, indiskrezioa eta exhibizionismoa, intimotasunaren alderdi zaratatsuenak hain indarrean dauden gizarte honetan,
|
zer
dago intimoagorik isiltasuna baino?", jarraitzen du galdera batekin berriro ere.
|
|
Eskuman baldak, apalak eta kaxoiak, dozenaka kaxoi, zientoka bitxikeria gordetzen zituzten kutxatilak. Amona Sarak ondo baino hobeto zekien
|
zer
zegoen haietako bakoitzaren barruan. Puntapaxak, hariak, botoiak edo zeloa.
|
2004
|
|
Hori horrela baldin bada oro har, zer esango dugu aipuaren etorkian autore aipatuaren testu zatia hartu ordez, bere adierazpenak kazetariaren eskutik jasoak direnean? Orduan, bistan denez, kimatu ez ezik jatorrizko mezuaren esanahi zehatza erabat aldrebestu ere egin dezakegu, ez baitakigu ziur gurera aldatu dugun aipuaren iturburuan zehatz mehatz
|
zer
zegoen, bitarteko baten bidez eskuratu dugunez gero. Bego, honetarako eta bestetarako, gure prozedura honek dituen arriskuen aitorpen hau.
|
|
–Adibidez, nire ustez euskararen munduan baikorkeria ikaragarria dago, autista! Jakin nahi nuke
|
zergatik
dauden hain pozik ereduan ez dakit zenbat mila lagun matrikulatzen delako. Ez al dute entzun nola hitz egiten duten ereduko umeek?
|
|
Esker oneko erakustaldi hori eginda, galdera bat datorkit tximista baten ziztuan: hizkuntza etnikoa, balio sozialik ez duen mintzaira diglosikoa, seme alabei irakastea deliberatu duten jokabide horretan,
|
zer
dago zinez azken azkenean. Euskal Herriaren nazio nortasunari zor zaion aitorpena, edo bizitzaren ardatza bera duten nazio identitate espainiarraren eranskin folklorikoa?
|
|
Zauriok apika ez baitira gain axaleko fenomenoak. Azala harrotu eta goazen, besterik gabe, barne muinean
|
zer
dagoen so egitera Benjamín Tejerina gidari hartuta: –Si nos atenemos a la dimensión objetiva, podemos decir que un conflicto lingüístico se produce en aquella situación en la que una lengua o variedad lingüística va suplantando el lugar que ocupa otra.
|
|
|
Zer
dago, azken batean, Arregiren hizkuntza liberalismoaren eta tolerantziaren atzean. Non oinarritzen da planteamendu horren maltzurkeria?
|
|
Hizkuntzaren estatus kontzeptuaren baitan
|
zer
dagoen jakiteko, aztarrika dezagun bere barrunbean. Soziolinguistikaren garapenak ezer jakingarririk aditzera eman badigu, nik uste, honako hau da ezer hori:
|
|
Ulertzekoa da, nola ez, mendebaldeko euskaldunon zabarkeriaz kexu izatea, Nafarroaren historian helduleku politiko sendoa daukagulako, eta horren kontzientziarik ez zitzaigulako piztuko daramaten ekimen tematia ez izatera. Ikus dezagun, bada, zer
|
zeri
dagokion: –Euskal Herria:
|
|
Hona hemen bi euskaltzale handi, kontzeptuaren ohiko esanahiari era bateko eta besteko ñabardurak egiteko gertu. Lehendabizi, Anjel Lertxundik jakinaraziko digu, izatez, bi lurraldetasun mota daudela hizkuntzaren
|
zerari
dagokionez. Ohikoa ez den bigarren aspektua baliteke Sarasuaren intuizioan idoro uste genuen bera izatea.
|
|
|
Zer
zegoen orduan zorioneko gizarte arauaren funtsean. Integrazio sozio-ekonomikoa.
|
|
Ez da sinestekoa, baina horrelakoxea da egungo euskalgintzaren testuinguru arrotza.
|
Zer
dago jokabide horren funtsean. Kulturaren balizko izaera neutrala apika?
|
|
" je ne sais pas".
|
Zeri
dagokio" pas" hori. Beste azterketa bat dugu.
|
|
" I do not know".
|
Zeri
dagokio" do" hori españeraz. Non du bere kidea euskal esakuntzan?
|
|
|
Zertarako
gauden hemen:
|
|
Min egiten diote masailezurrek, hain estu du itxita ahoa. Bazkaltzeko
|
zer
dagoen galdetu dio karabanara sartzean. Zopa eta oilaskoa, erantzun dio Nadiak ezpain gogortuen artetik ireki zaion arrakala estu batetik.
|
|
bere jatorriko nekazari jende xumearen hizkuntzari eta bizikizunei, lanari, naturaren bizipenari. Atzera begira, eskola eta ahalegin poetiko literario guztiak baino barrenago, zinez bere barruan
|
zer
dagoen, ohartzen du orain: " Arantzazuko baserriak, artzain etxabola, bide zaharrak, harrobiak, izan dira niretzat, nik sekula estudiatu dudan guztian ikas-libururik aberatsena".
|
2005
|
|
Baina batez ere, zer ari da gertatzen?
|
Zer
dago Ametsen buruan. Ez du sekula horrelakorik ikusi, eta gauza bakarra du argi:
|
|
Eta zer aldatu behar luke?
|
Zeren aurrean
daude?
|
|
Bada, tira, ados. Ez dakit
|
zer
nagoen instalatzen baina. Mp3 entzuteko programa?
|
|
Baina ez, bazakiat zozokeria dela. Ez zakiat hau dena
|
zertan
dagoen, baina begi bat gainean izango dudan susmoa diat.
|
|
Pentsa, Argentinara bidali nahi ninduten, zugandik urrun, eta berak zurekin elkartu ahal izateko lagundu zidan. Berak badaki
|
zertan
dagoen hau guztia, uste dut gure alde dagoela, benetan –isilune labur baten ostean jarraitu egin du– Azken finean, zuk Madokarengan jarri zenuen zure uste ona, ezta. Ez dugu ezer galtzen.
|
|
Ametsek begiak ireki dituenean Madoka eta Tetsuo ikusi ditu, bere aurrean eta berari begira jesarrita. Hasiera batean burua hutsik sentitu du, baina berehala kokatu du non eta
|
zertan
dagoen. Aulkian bira osoa egin du, zerbaiten bila.
|
|
Alu hauek hemen gorde dute Ametsen buruak gordetzen zuena, ala? Ez dut instalaziorako gunean
|
zer
dagoen ikusi nahi, hobe ez. Orri nagusira.
|
|
Hitz horietatik Naroak atera du Amets arazorik gabe gogoratzen dela non eta
|
zertarako
dauden. Dirudienez, beraz, konexio labur horrek ez dio kalterik egin.
|
|
Gero esango dinat zer egin behar dunan. Oraindik ez zakinat ondo
|
zeren aurrean
gauden, Urko sanek zerbait azaldu badit ere.
|
|
Ergela sentitzen da duela minutu batzuk horrelako arriskua hartu izanagatik. Ez dakite
|
zeren aurrean
dauden eta, hala ere, zer ekar zezakeen ezagutzen ez zuten pausoa emateko prest egon da. Inozoa.
|
|
Aireportu barruko jatetxea bilatu eta mahai batera jesarri da. Ingelesez bilatu du
|
zer
dagoen jateko, alemaniar jaki tipikoak. Garagardo ona edukiko dute, zalantzarik ez.
|
|
|
Zer
dago etxetik alde egiten duenaren buruan. Zergatik azalpen hitz bat bera ere ez?
|
|
Ez dakit zergatik. Ez dakit
|
zer
egongo zen hor. Hasi ziren ingelesak esaten egongo zela Europan ebanista hoberik.
|
|
–Baina egon egongo da.
|
Zertarako
gaude gu, Gur. Hainbeste behar da, ala, errugbi zelai bat egiteko?
|
|
Izeko Martinak esan dit. Madagaskarren ez dakit lehoiak edo panterak edo gepardoak edo
|
zer
egongo den. Iñesi galdetuko diot igual.
|
|
Horregatik esan diet putzuetara joateko, ezin genuelako futbolean egin. Baina Dolfok eta Ismaelek esan didate Zertarako joango gara putzuetara,
|
Zer
dago putzuetan, Putzuetan ez dago ezer. Baina konbentzitu egin ditut nik.
|
|
–Zer moduz? –galdetu zigun Karlos Felixek–
|
Zer
dago hor goian?
|
|
Aitonak, mahats ale guztiak aldi berean irentsi ondoren, alfonbra gainera bota zituen, eta orduantxe hasi zen amona bereak jaten. Aitak telebistako aldagailua hartu eta programak ziztuan aldatzeari ekin zion, kanal bakoitzean
|
zer
zegoen ere ikusi gabe.
|
2006
|
|
H.. Teologia/ Ideologia?,. Sinisten dut?...
|
Zer
dago garai hartako titulu horien atzean?
|
|
Ados, dena ez da negatiboa – historian ezer ez da izaten dena negatiboa (ezta faxismoa ere). Baina aski duzu inguruan so egitea, ikusteko garai bateko Euskal Herria
|
zer
dagoen bilakatua. Historialari eta soziologoak behingoz utzi eta, poetak esango dizu, berak nola bizi duen.
|
|
Berak bidali duela. Joateko esan diola, joateko lasai, berak geratu behar duenez, ea
|
zertarako
egon behar duten han biek. Eta horregatik ez dagoela orain neba gelan.
|
|
–Ez zizuten erran
|
zer
zegoen kutxa haietan?
|
|
Eta zer lapurtu zuten gazteluan?
|
Zer
zegoen kutxa haietan?
|
|
Norekin edo
|
zertan
egon nintzen esan gabe, ohera sartu nintzen zuzenean, Zunbeltzek gaueko lehenengo makakorroekin esnatu bitartean lo pittin bat behinik egiteko.
|
|
–Eta giri horiek,
|
zertan
daude?
|
|
Oso erabaki erraza, nola ez dut lehenago pentsatu okurritu zitzaidan.
|
Zergatik
egon behar nuen zure gosez nire buruko minentzako aspirinarik ere ez bazeneukan. Gorrotatu egingo zintudan.
|
|
Legoa laurdena haratago, zakutoa kausitu du bide erdian. Barnean
|
zer
dagoen begiratu gabe lotu dio bere zelari.
|
2007
|
|
Txixa egin beste asmorik ez neukan baina, han barruan eta atea itxita nengoela, ikus-min itsu batek hartu ninduen. Kaxoiak irekitzen hasi nintzen, barruan
|
zer
zegoen miatzen. Gure etxean bezalakoak ziren hangoak:
|
|
Urte hauetan bidalitako zundei esker jakin dugu hodei geruza lodiaz behera
|
zer
dagoen.
|
|
Zientziak errealitatea zer den, ez zer behar lukeen, ikertu eta atzematen du. Balioespen moralak ez dira zientziaren (filosofiaren) arazoa; horrek faktoak ikertu egiten du soilik; egon
|
zer
dagoen eta zergatik dagoen, kito. Zientzia objektiboa da.
|
|
barbaroen banitate kaldarra litzateke hori»457 Favoritvolk ik ez dago. Nazio bat dena
|
zerak
dago egina, «klimak», hezkuntzak, beren auzoekin harremanak eta beste faktore aldagarri eta enpirikoek, eta ez esentzia barnetar haztaezinen batek, ala arraza edo kolorea bezalako faktore aldagaitzek. Hau dena bere bizitzako azken aldera esan zuen eta doktrina ilustratu huts hutsa da.
|
|
arrazoimenak, historia ibili nola dabilen, ez du diktatzen, baina bai nola ibili behar lukeen. Giza arrazoimen aldaezinaren printzipio (moral) eternalek, historian zer den gizatiarra eta zer ez ebazteko, argi zuzena ematen dute (ematen dutela uste da); beraz,
|
zer
dagoen, emantzipatu, beharra eta, zuzenbide natural?
|
|
Konklusio hau Ilustrazioarentzat katastrofala da eta burugalgarria: izan ere, irizpiderik gabe uzten gaitu,
|
zer
dagoen ongi eta zer gaizki, ebazteko. Arrazoimen puskatu honen lekuan aurreneko historizismoak tradizioa inbokatuko du.
|
|
–
|
Zer
zaude hor geldi, txotxoloa halakoa. Lagundu altxatzen.
|
|
esan zuen. . Baina
|
zer
dago barruan?, galdetu zion gorpuaren ondoan tente zegoen polizia buruak.
|
|
Hainbat urteren ondoren, ezinegonez altxatu zuen burua aitonak, baina ez clochardaren poltsen barruan
|
zer
zegoen asmatu ezinik zebilelako bakarrik: egun hartan gurutzegramako azken hitza ohi baino lan handiagoa ari zitzaion ematen.
|
2008
|
|
–
|
Zergatik
hago kezkatuta?
|
|
Holismoaren talaia bide dauka kide politikoak; zati iritzia besterik ez berriz euskaltzaleak.
|
Zer
dago ordea egiatik eta zer egia itxuratik honetan guztian. Kulturalismoaren ikuspegi murritza benetakoa ote?
|
|
Ez da berba luzekoa, turismo negozioa eroateko, eta hitz jario eta harrotasun hori barik ere bazterrotako gauza asko kontrolatzen dituen inpresioa daukagu. Ezin ukatu, tipo atsegina da, adeitasunez mila proposamen egin dizkigu Mali eta ibai inguru honi buruz, nora joan aipatu digu,
|
zer
dagoen erraz eta zer ezinezko, baita galderak Euskal Herriari buruz. Gaur arrastian Bani eta Niger ibaien ingurumarian pinassez ibiltzeko gelditu gara, eta bihar dogon herrietan trekkinga egiteko.
|
|
–
|
Zergatik
dago honen zikin?
|
|
–
|
Zer
dago, zer ezkutatzen da Orlanek bere gorputza etengabe ireki eta eraldatzeko erakusten duen grinaren atzean. Zeri dio beldur?
|
|
PANTAILANbegiratu dut ea
|
zer
dagoen ikusgai. Musika atalera joan naiz lehenik.
|
|
–BARKATUatrebentzia, baina
|
zer
egon zara irakurtzen? –galdetu dit ezustean nire alboko emakumeak.
|
2009
|
|
–
|
Zergatik
zaude etxean. Zerbait gertatu al da?
|
|
Izan ere, heriotzarenean bezala, hastapenen galderan, galderaren esanahi ezberdinak korapilatzen dira (hastapenaren Jainkoak esanahi ezberdinak izan ditzake); ez da munduaren (edo gizakiaren) egile/ kausarena bakarrik. ?
|
Zergatik
dago deus, eta ez deusez?. Arrazoiren bat egon behar du.
|
|
|
Zer
nago ni hemen. Zein da unibertsoaren zentzua?
|
|
Arrazoimena, mitoa: ez dago konfliktoa
|
zergatik
egon (orain horrela esan ohi da); baina, nik uste, ez dago zergatik ez egon. Praktikan badago:
|
|
Baina
|
zer
egon daiteke, pentsa daiteke, gizakiarentzat, hitzak baino gehiago dena, heriotzaren aurrean?
|
|
88 Testu hori,
|
zergatik
dago grafia arkaikoan? (eta bertso lerroak ez errespetatuz, s eta z, zaraustarren maneran?
|
|
Balioren baten balio intrinsekoa, absolutua, ez dago razionalki zimentatzerik, probatzerik.
|
Zer
dagoen ongi eta zer gaizki juzgatzea, historikoki, sozialki, indibidualki kondizionatua da. –It is we who create value, and our desires which confer value.
|
|
–
|
Zergatik
zaude etxean, Oskar. Zergatik ez zaude
|
|
Ederki, neu mintzatuko nauk orduan: bihar mundu guztiak jakinen dik
|
zer
zegoen hire urbanizazio alu honen azpian. Eta ez hire diru zikinak ez hire politikari ustelek ezinen ditek eskandalua amatatu.
|
|
–Ez dut ezer ulertzen. Begira, Armentia, nik ez dakit nork eman dizun gutun azal hau, ezta
|
zer
dagoen barnean, baina gezurretan ari zaizu. Ana ez zen ezer gertatzeko beldur.
|
|
Voilà! Ikus dezagun benetan
|
zer
dagoen disko gogor honetan.
|
|
Erotzeko modukoa zen.
|
Zer
zegoen baso alu hartan. Xabierrek bere begiez ikusi behar zuen tokia.
|
|
Grabagailu digital bat da. Ikus dezagun
|
zer
dagoen traste honetan, entzungailu ñimiño bat belarrian jarri eta aparailua piztu zuen. Segundo batzuen ostean, bekozkoa ilundu eta botoitxo batzuk sakatu zituen?.
|
|
Edonor ikaratzeko moduan. Batek daki
|
zerekin
nengoen ametsetan.
|
|
–
|
Zertarako
dago bihotza, umea, apurtzeko ez bada?.
|
|
Inoiz entzun dion hitz egiteko modurik ez profesionalena jarri zaio, bat batean, perfumez betea?. Bakoitzaren atzean
|
zer
dagoen ezagutzeko gogoa ematen dute.
|
|
Baina hobe zenuen ez begiratu, arriskua baitzegoen ispiluak harrapatzeko eta beste munduetara eramateko. Oraindik begiak itxita joaten naiz gauean komunera, ispiluetan
|
zer
dagoen jakin nahian baina izututa.
|
|
esan zidan, baina zerbait egon behar da, zerbait bai.
|
Zer
dago. Nik munduaren beste aldea dagoela uste dut baina eskolan gauzak imajinatzen ditudala esaten didate.
|
|
Ekarrisua deitzen diote. Han bizi zen ume bat, zure oso antzekoa eta behin eskolarekin joan zen, Mamisantua izeneko kobazulora eta galdetu zuen honen beste aldean
|
zer
dago, eta esan zioten deus ez, umea baina apur bat koxkortu zenean, gizon izateko beste koxkortu zenean, berak deskubritu nahi izan zuen.
|
|
Galderak arrosarioa bukatu ondoren etorri zitzaizkion, anai arreba guztiek jakin nahi baitzuten
|
zer
zegoen edo zer aurkitu zuen zeru hartan:
|
|
Neska mutilak, baina, izeba Ernestina biziki estimatzen zutenak, erantzunak dezepzionatuta geratzen ziren, halako moldez, non berriro ekiten baitzioten:
|
zer
dago, izeba?, loreak eta txoriak izango dira, gutxienez, baina izebak berdin erantzuten zien, ez, ezer ez dago, ez lorerik eta ez txoririk, eta nola haiek hirugarren aldiz ekiten baitzioten, izebak eransten zuen:
|
|
baina zertan zebilen Domingo lehia itsu hartan sartuta?; Domingok garbi ikusten baitzuen, ikusteko moduan zegoen bederen?
|
zer
zegoen jokoan joko hartan, zeinak baitzuen oilarren arteko borrokatik asko: esan nahi baita Domingok nekez ikus zezakeela garbiago, zeren, kanpora begira, Teofilo Mariak protagonizatutako eszena osoa izan baitzuen Domingok ikusgai, esanahiz betetako estreinako esaldiak laburbiltzen zuena eta Teofilo Mariaren begirada kementsuak azpimarratzen?. Nik ere zerbait berezia egin nahi dut Gabinoren alde??:
|
|
–Non zaude, Txaro??; Ada, beraz, Txarok inoiz irudikatu zuen bezala irudikatzen ari zen bere burua, ile motzagoarekin, apur bat mutilen estiloan, Frantziatik etorritako modan; hala, bada, tarteka izaten zituèn ametsetako Txaro hura oroitzen al zuen une hartan, arrenka esaten ziona: . Ez dizut maita nazazun eskatzen, nik zu maitatzen uztea baizik??;
|
zer
zegoen gaizki, baina, Txaroren jarrera hartan?; berak, baina. Adak?, beti ematen zion ezezko biribila; zergatik?; ez al zion behin gutxienez baietz esan behar?;. Non zaude, Txaro?, esan zuen berriro, bigarren aldi hartan begiak itxi eta ispiluaren gainaldea ferekatzen zuela, eskuaren bizpahiru joan etorri ezin gozoagotan; gero, baina, bat bateko arranpa batek gorputza hartu balio bezala, begiak zabaldu eta burua eta ilea astindu zituen, bi mugimenduak batera, indartsu eta kementsu; eta, ahotsa zakartzen zuela, esan zuen:
|
|
–Zer? Esango dizut
|
zer
dagoen egiteko.
|
|
–
|
Zergatik
egon behar dut bada haserre. Gauza asko egin ditut nik bizitzan?
|
|
Erregina Joanak argia ikusia zuenez geroztik, ez zen inauteririk Nafarroan.
|
Zertarako
egon behar zuen halakorik, Garizumaren atari baziren eta Garizuma, berriz, Jainkoari laido egiten zion superstizio papista bat?
|
|
Miru baten begiak zituen, larruazala zulatzen duten horietarik gibelean
|
zer
dagoen ikusi beharrez. Gondik egiazki nor nintzen ote zekien galdegin nion neure buruari.
|
|
" Non zaude, Txaro?"; Ada, beraz, Txarok inoiz irudikatu zuen bezala irudikatzen ari zen bere burua, ile motzagoarekin, apur bat mutilen estiloan, Frantziatik etorritako modan; hala, bada, tarteka izaten zituèn ametsetako Txaro hura oroitzen al zuen une hartan, arrenka esaten ziona: " Ez dizut maita nazazun eskatzen, nik zu maitatzen uztea baizik"?;
|
zer
zegoen gaizki, baina, Txaroren jarrera hartan?; berak, baina –Adak–, beti ematen zion ezezko biribila; zergatik?; ez al zion behin gutxienez baietz esan behar?;" Non zaude, Txaro?" esan zuen berriro, bigarren aldi hartan begiak itxi eta ispiluaren gainaldea ferekatzen zuela, eskuaren bizpahiru joan etorri ezin gozoagotan; gero, baina, bat bateko arranpa batek gorputza hartu ba... " Non zaude, Domingo?
|