Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 87

2000
‎Albistearen egituraketan aldaketatxoak egin daitezke faktore hauek eraginda. Zer eta noiz galdegileei esker, notiziaren iraupena, idazkuntza eta albistegian izango duen garrantzia edo kokapena era batekoa edo bestekoa izango da.
2001
‎Interesgarri izan badaiteke ere, eztabaida hori irakasle lanetarako haingarrantzitsua ez denez, ez gara horretan sartuko; hizkuntzan kulturaren nolakotasunak aurkitu nahi ditugu guk. Ez dugu konformatu nahi hizkuntza pragmatikarenikuspuntutik aztertzearekin, ez dugu esan nahi zertarako eta noiz erabiltzen denforma bat edo bestea; erabileratik harantzagoko pauso bat eman nahi dugu, erabilera horren atzean dauden usteak aztertuz. Norbaitek esan dezake nahikoa delaerabilera aztertzea ondoren hizkuntza era egokian erabiltzeko.
2002
‎Baserriaren auto hornikuntzarako joerak berekin ekarri zuen. XX. mendeanongi sarturik egon arte? zerealak eta garia bera ere nahiko modu orokorreanlantzea, nahiz eta etekin oso eskasak lortu, zertarako eta elikagai horiek erostekobeharrean ez egoteko.
‎Lanaren banaketa ez da gauza tekniko hutsa eta ezin da aldagai politikoetatikbanandu. Zer eta nola ekoitzi, gizartearen antolaketan parte hartzen duten gizarte erakundeek erabakiko dute, gizarte erakunde bakoitzak eragina egiteko duenahalmenaren arabera. Era berean, gizarte erakundeek finkatzen dituzte bai produktu soziala banatzeko era, bai lanaren banaketa mota eta baita jarduera produktiboakontrolatzeko eta koordinatzeko era ere.
‎Ekintzen aldetik ere ikasketa bakoitzean plan orokorra ezarri zen, etalehenengo ereduko ikasketetan ertaineko planifikazioa ipini zen, hau da, behinikusi ondoren zein gai eta zein ikasturtetan ipini behar ziren euskaraz, ikasturtezikasturte zer eta nola sartu behar zen zehaztu genuen, irakasleak ere horren araberaprestatzeko. Oso zehatz egin zen lan hori.
‎Ekintzen aldetik ere ikasketa bakoitzean plan orokorra ezarri zen, etalehenengo ereduko ikasketetan ertaineko planifikazioa ipini zen, hau da, behinikusi ondoren zein gai eta zein ikasturtetan ipini behar ziren euskaraz, ikasturtezikasturte zer eta nola sartu behar zen zehaztu genuen, irakasleak ere horren araberaprestatzeko. Oso zehatz egin zen lan hori.
‎2 ZERGATIK ETA NOLA IRAKATSI AHOZ GORA. IPUINGINTZAOSAGARRIMODUAN
‎ikus entzunezkoak zein idatzizkoak. Zertarako eta ikasle bakoitzak bere ikasketa eta bilakaera kaotikoa gauzatzeko. Ez gehiago, ez gutxiago.
‎Tutoreak lehenengo saioan ikasleari sistema aurkezten dio eta ikaslearen hasierako diagnosia egingo du: ikaslearen beharrak zeintzuk diren (komunikaziomailakoak zein hizkuntzarekikoak) zehazten lagunduko dio; nola ikasten duen, zertarako eta bestelako xehetasunez informazioa bilduko du; helburuak eta eginbeharrekoa ere zehaztuko da.
‎Irakasleak momentuanapuntatzen ditu akatsak, landu beharrekoak, ikasleen gustuak, iradokizunak, etab., hurrengo saioetarako edo zuzenketarako kontuan hartzeko. Ikaslea zer eta nolaesaten ari denari erreparatu behar dio irakasleak; bietan jarri behar du arreta, hizketaldia jarraitu ahal izateko eta hobetu beharrekoa apuntatzeko.
‎Ikusten dugunez, ez da bat ere erraza definitzen atua zer den, zergatik eta noizden. Ez dugu arazo hau konponduko duen giltzarria, baina badirudi lehengaigalgaitzezko atuak edo eskaintzak uzteko ohitura ez zegoela sarritan pentsatu izanden bezain zabalduta eta sistematizatuta, argi baitago gure hilobietan gizabanakoguztiei ez zitzaiela jartzen horrelakorik, eta, lagatzen baldin bazen ere, denei ezzitzaiela atu bera uzten.
‎Pertsonak eta gauzak ukitzea arazo handiko kontua da. Nor eta non ukitzen duzun, zer eta non ukitzen duzun oso modu desberdinez baliosten da han eta hemen. Ukimenaren bitarteko komunikazioan giza, gizarte eta testuinguru faktore asko eduki ohi dira kontuan.
‎Esaldi bakar batekin amaitzeko moduko laburra bada, agian ez du besterik; baina hitzaldi luzeagoak gehiago behar du. Garrantzitsua baita zer eta zelan esaten dugun, baina baita non: beharrezkoa da beraz antolatzea.
2003
‎...a ideologikoan oinarritutako diskurtsoa da, zeren, horren arabera globalizazioa kapitalismoaren fasetariko bat baita; botere politikoeta ekonomikoek diseinaturiko eraikuntza politiko eta ideologikoaren eredu bat da, inperialismoaren bidez, pentsamendu bakarraren bidez, kultura hegemoniaren bidez, desregulazio eta pribatizazio politika neoliberalen bidez, inmigrazio legeen bidez... adierazten dena, zertarako eta lehiakortasuna, produktibismoa eta kontsumoaerrazteko. Horrela, enpresa talde transnazionalak eta finantza erakundeak izandira, pentsamendu neoliberalaren formula horiek diseinatuz, sozietatea manipulatudutenak, eta horiexek dira borrokatu beharreko lehendabiziko etsaia.
‎Udal bat edobeste, Amorebieta Etxano kasu, proiektu energetikoei eragozpen legalak jarridizkiete; baina hortik gora dena izan da baimena eta esker ona inbertsioak eta lanpostuak ekartzearren. Aurreikusitako planak bertan behera geratu, baina badirudihori inori ez zaiola axola administrazioan, merkatuak azken baten gehiago etahobeto dakielako nondik, zertan eta nola planfikatu behar den alor energetikoan.Eta gure galdera da: Non daude mugak?
2005
‎Beharbada antzekotasun formalagatik gertatu zen nominalismoa, bietanematen baitziren gizon armatuen eboluzioak. Eta beharbada alarde foralengainbeherak lagundu egin zuen hitzaren jatorrizko kontzeptua galdu ahala, hitzarenesanahia ere aldatzen, zertarako eta hain zuzen jatorrizko kontzeptuaren ordezegiten zen beste ekintza hura izendatzeko. Ez litzateke harrigarria, kontuan hartutaIrunen gutxienez 1708az geroztik bakantzen hasiak zirela teorian urtero beharzuten alarde haiek, derrigorrezkoak izanagatik (OASM: 106) 29.
‎Egin ez bezala, El Diario Vasco gatazkaren maila diskurtsiboa ikusezinegitera dedikatzen da, garatu gabe gera dadin, zertarako eta Alardearen errelatomitologikoari mehatxurik ez egiteko,, behialako garaietatik ospatzen ari den bezalbezalaxe, mantentzeko.
‎1997ko ekainaren 12an, esaterako, El Paisek portadaren eskuineko gainaldeagordetzen du zertarako eta «Irungo alkateak Alardean parte hartzeko ia aukerarikgabe uzten die emakumeei» iragartzeko, eta hala jarraitzen du: «BidasoaldekoEmakumeek San Martzial Alardean parte hartzeko gudu legala irabazi zuten lehengo asteartean auzitegiaren aurrean.
‎Ikasleak egiten duen lana zergatik eta zertarako egiten duen jakin behar du.Lan horren zentzua aurkitzea beharrezkoa da.
2006
‎Baina kontua da, beharbada, benetakoasmatiko batek inhaladorea erabiliko balu kameren aurrean, ez litzatekeelazinemako konbentzioen barruan sinesgarri. Londresko antzoki batean bost urtezantzezlanaren amaieran negar egiten zuen aktorearen istorioa gogoratu bestela: nola egunez egun obra bera egiten zuelarik, bost urteren buruan, ama hilzitzaiolako antzeztokian zinez negar egin zuen aldi hartan, tranpaldo gaineanbenetan negar egin zuen aldi bakarrean?, bere agentea hurbildu zitzaionkamerinora funtzioaren amaieran, esateko, zer eta, bazela ordua antzezlanaaldatzeko, bost urte asko zirela, eta gau hartan negar egin zuenean, artifizialaksuertatu zirela bere malkoak.
‎Lehengo maiatzaren bukaeran Alberto Barandiaran idazle eta kazetariakerreportajea eskaini zigun Berrian. Erreportajea, zertaz eta Biarritzen gaur hasitaesku artean izanen duzuen gaiaz: gatazka euskal literaturan.
‎Nolanahi ere, gaurkoan ekitearen aldeko jarrera euskal arazoaren esparruanzedarriturik ulertuko dugu. Laburbilduz, Sarrionandia gure herri arazoa konpontzeko eta nazioa eraikitzeko ahalegina egitearen alde agertzen dela esan genezake; zergatik eta eskubidea daukagulako gure herriaren etorkizunaz erabakitzeko.Alegia, naziorik gabeko herrien erresistentzia, berak, laugarren mundua, deitzenduen horren erresistentzia guztiz naturala iruditzen zaio9 edota, alderantziz esateko, hain arbuiagarri egiten zaio edozein inposaketa eta edozein eskubide zapalketa, ezen horrek erresistentzia jarrera du ondorio.
2007
‎Lurralde ezberdinetako langileekin. Eta ezdakigu zer dagoen gainetik, zerk eta nola babesten gaituen.
‎Pertsona bat ezinbaita inoiz ere motibatuta egon ezertan ere parte hartzen ez badu. Eranaturalean sortu zen erlazio estilo bat mantendu nahi genuen; eta pertsonaguztiek jakin behar zuten zer egiten zuten, zergatik eta nola hobetu zezaketen.
‎Oro har, barrura begirako komunikazioa gauzatzea eta horren garrantzia azpimarratzea zailagoa gertatzen da kanporakoa baino. Komunikazio enpresa denez, oso argi dago kanpora begira zer eta nola komunikatu behar dugun. Gainera, enpresa publikoa izanik, konpromiso bat daukagu kanpora begira.
‎Hiritartasuna, bozkaeskubidea, osasun zerbitzua, lanerako sarbidea, identitate juridikoa, eta abarnorberak berez dituen ezaugarriak direla pentsatu ahal du hainbatek. Nortasun egokia duelako, zeri eta gizarte zentro sinbolikoari egokitua. Ordu honetan, ahaztu egiten da estatuaren norgintza.
‎Eta kontuan hartu, zerbait edo norbait legitimatzen den neurrian beste zerbait edo norbait deslegitimatzen dela. Legitimatu zer eta noren aurrean. Zelan?
‎Horietan zerpartekatzen dute? Adin, genero, hizkuntza, erlijio, talde etniko edo jatorriaskotako jendeek zer edo zertan eta noiz edo noiz bat egiten dute. Eguneroko beharrizanen karietara elkartu edo harremanak dituztenean zer dute
‎Guri? Azter dezagun gure bizimodua eta ikusdezagun zertan eta zenbat bereizten den munduko gure klasekideen bizimodutik. Bizitzaren zenbat egotzi ahal diogu euskal kulturari?
‎Medio eta espazio birtualen parean, errealitateak (eguneroko errealitate hurbil eta ararte gabekoak) ez dubizitasunik, ezta entitaterik ere. Ikasi behar dugu zer eta nor izan medio horietatik, hortxe sortzen baita merezi duen ia ia dena. Errealitatea medioen ispilu bilakatuzaigu.
‎eta ez kide bat? Hor dago gakoa, zergatik eta nola espainiareta frantziar identitateak euskal herritar askorentzat, bestearenak, bilakatu ziren.Luze joko luke erantzunak, baina ekarri dudan argudioari jarraituz, erantzun labureta azalekoa emango dut:
‎Horrez gain, garaiko gizarteetan, kontsumitzen den moduagatikere bai. Era berean, ez da aski ezagutza zientifikoa zertarako eta nola erabiltzenden. Hori bezain garrantzitsua da, zertarakoaren galdera ez ezik, zergatia.
‎Taldebakoitzak idazlan bat aurkeztuko du gelaren aurrean ordubeteko beste bi saiotan (edo gehiagotan) eztabaida giroan. Azkenik, talde txikitan egindako idazlaneksortutako eztabaiden akta egingo da, zertarako eta ikastaroan zehar azalduko direngaiekin alderatzeko.
‎Baina, jarrera horrekin batean, honako hau ondoriozta daiteke: garapen moralari buruz etorkizunean egin daitezkeenikerketek alderdi teoriko, filosofiko eta ideologikoak agerian jarri dituztela, psikologia bakoitza zertaz eta nondik ari den jakin nahi badugu behintzat1.
‎Konkretutik eta singularretik unibertsalera iristeko bidea da indukzioa, Sokratesen eskuetan. Sokrates, bestalde, gauzak nolakoak diren jakitearekin barik, horrela zergatik eta zertarako diren aztertzearekin egon zen arduraturik. Arrazoiak nahi omen zituen, ez hitz hutsak.
‎Bigarren alderdia, nahiz eta garrantzi gutxiago ez izan, garapenaldiaren ondoren dator. Piaget-ek azaldu bezala, erlatibozko proposizioak, zergatik eta nahiz eta bezalakoak, forma sintaktiko horien egituraren esanahia ulertu baino askoz ere lehenago erabiltzen ditu haurrak. Logikaren ondoren dator gramatika.
‎baten atarikoan jaulkitzen ari dela, hainbat deigarriago da, bat batean Kant-ek, ez zer eta ez hura, polonieraren defentsa ere gehitzea, garbi utziz espresuki, batasun nazional linguistikoa Estatu muga politikoen gainetik zaindu eta indartu beharrekoa dela, eta instrukzioak hizkuntza normalizatu nazionalean izan behar duela, ez dialektoan, hala mintzatuko balira ere Estatuan hiritar berri diren poloniarrak.
‎Ez ditu noski Herder, Humboldt eta enparatuak inoiz aipatzen (karaktereak berak, kontzeptuak, ez du Humboldt-en karakterearen adiera ere); ez da, beraz, nazioaren «kontzeptu alemanaren» inolako kritikarik. Aitzitik, nazio karaktereak sumariatzen dituen Kant-en Antropologia, positiboki juzgatzen da, karakterizazio saio ez polemiko gisa bederen (bestela balio handirik ezin aitortu badio ere) 747 Eta Hume-ren saioa Of National Characters dibertigarria (salbu beltzak aipatzen baditu!) «estupendo ensayo» epaitzen da748, zergatik eta, irakasten omen duelako, ez mitoak baztertzen, baizik, mitoei euren balio zehatza ematen:
‎Gure fantasmak uxatze aldera, Marx gaztearen pasarte bat, non ere Volksgeista. aipatzen baitu, lagungarri izan dakiguke ideia bat egiteko, nola ulertzen zen benetan Alemanian adigai hori, laguninguru hegeldarrean adibidez: hor ikusten duzu, zer eta prentsa libreari deritzola mutilak Volksgeista! Merezi du arretaz irakurtzea testua; izan ere, prentsa librearen gorazarrearen azpian, Volksgeistaren definizio bat ezkutatzen da (zentsura legeen aurka idazten ari da):
Zer eta zertarako da hizkuntza, galde genezake berriro.
‎Zorroztasun gehiegitan sartu barik eta orokorki185, gizakia, Herder-en antropologian ikusi den bezala, alde guztietatik inpresio beti berriek atergabe erasoa dago bere sentsu guztien gainean, etorri bezala doazenak eta berehalaxe ahaztuak. Horrela gizakiaren garunean (ariman) uhol kaotiko bat bezala ari da beti pasatzen, zentzurik gabe, ez zer eta ez nora, «pentsamendu» inkontziente bat. Pentsamendu hori abereek ere badute:
‎Itzuli mitzuli: zer eta norentzat itzuli?
‎Itzuli mitzuli: zer eta norentzat itzuli?
2008
‎Hori gertatzen denean, umea bere burua ingurunetik bereizten hasten da. Hala, bizitzako lehen bi urteetan, Zeraren eta errealitatearen arteko gatazkaren ondorioz, Nia sortzen da. Horrek arrazoia irudikatzen du eta errealitate printzipioaren arabera jarduten du; hau da, beharrizanak asetzeko gizartearentzat onargarriak
‎Supernia agertzeak Niaren funtzioa aldatuko du: jadanik ez da Zeraren eta errealitatearen bitartekaria izango, Zeraren eta Superniaren barruan kokatzen den errealitatearen irudikapenaren artekoa baizik. Hala, zenbait desio ase ahal izango dira.
‎Supernia agertzeak Niaren funtzioa aldatuko du: jadanik ez da Zeraren eta errealitatearen bitartekaria izango, Zeraren eta Superniaren barruan kokatzen den errealitatearen irudikapenaren artekoa baizik. Hala, zenbait desio ase ahal izango dira.
‎Irakaslearen lana aztertuko dugu: zer eta nola landu behar duen, eta zer eta nola zuzendu behar duen. Toki berezia izango dute Elgoibarko Herri Eskolan aplikatu den Kontzientzia Fonologikoa lantzeko programak eta programa horren barnean integratu ditugun bertso ariketek.
‎Irakaslearen lana aztertuko dugu: zer eta nola landu behar duen, eta zer eta nola zuzendu behar duen. Toki berezia izango dute Elgoibarko Herri Eskolan aplikatu den Kontzientzia Fonologikoa lantzeko programak eta programa horren barnean integratu ditugun bertso ariketek.
‎– Lehenik, zertaz eta norentzat idatzi behar duen eta zer testu egitura erabiliko duen erabaki behar du idazleak. Gaiari buruzko informazioa, ideiak, ezagutzak eta bizitzako gertaeren oroitzapenak eskuratu behar ditu epe luzeko oroimenetik.
‎– Zer eta zein helbururekin idatziko duen.
2009
‎Aita Patxi fraide pasiotar eta Rebelion de la Sal euskal batailoi abertzalekokapilauaren biografia. Euskal abadeok zergatik eta nola gerra egin zuten jakitekobalio dezakeen lana.
‎«Errebotez... errebotez, ni sartu nintzen[...] zera gertatu zen... federazioetakoerrebolta hauetako bat gertatu zen, Presidenteak dirua eraman zuela, ez dakit zer, badakit zer eta guztia airean geratu zen eta orduan entrenatzaileak bildu ginen etaaita batekin hitz egitea lortu genuen,[.] eta Presidentetza berak har zezan bultzatugenuen, orduan, ni Presidenteorde jarri nintzen. [...] Berak Presidentetza utzi zueneta orduan errebotez ni sartu nintzen, eta ordutik.»
‎Bibliografia labur hau hasteko da. Hauek irakurri eta gero, ez bazaizu liburuhorietan aipatzen direnei buruz gehiago irakurtzeko gogorik sortzen, beste batzuekgaiaz zer eta nola esan duten ikertzeko irrikarik pizten, hobe duzu kultur kazetaritza ez den beste edozein arlotan espezializatzea. Denbora eta indarra aurreratukodituzu, garrantzitsuak biak ala biak, lanbide honetarako.
‎Labur esanda: komunikabideek etaekonomia kazetariek mezua helarazten asmatu ez zutelako, zer eta (objektibokiegin daitekeen baino) kudeaketa okerragoa egitea onartu du Fundazioak. Dituenarriskuak kudeatu ordez, begiak estaltzea onartzen du.
‎Irakurle zaitugun horren lehenbiziko programazio lengoaia Perl dela suposatuko dugu. Sarreran esan bezala, programazio lengoaiak, konputagailuari zer eta nola egin behar duen deskribatzeko erabiltzen diren lengoaiak dira. Gaur egun, programazio lengoaia ugari topa daitezke, bakoitza bere ezaugarri eta erabilera eremu konkretuekin.
2011
‎Ordeñana Gezuraga, I. (2008): . Nor, zer eta nola: Bake Epailearen estatutu juridikoaren lerro nagusiak?, Euskonews, 454.
‎Euskal gazteriaren goi mailako ekipamendu teknologikoa (Basterretxea et al., 2006) ez dator bat ikus entzunezko komunikazioan duten gaitasun maila baxuarekin. Ondoriozta daiteke informazio eta komunikazioaren teknologiekin duten harremanak ez duela gainditzen prozedurazko edukien eremua; hau da, tresna anitz erabiltzen dituzte baina oso ongi jakin gabe zergatik eta zertarako.
‎Baina, ez du supernia garatzen. Eta superniak berehalako sariari mugak jartzen ez dizkionean, nortasun guztia zerak eta atseginaren printzipioak menderatzen dute. Zera norbere premietan zentratzen da eta nortasun antisozialak gizarteko arauak hausten ditu.
‎Haur txikiak gehiegizko kitzikadura du organismoan; heziketak esango dio zer eta noiz egin dezakeen. Gorputzaren gozamena gutxiagotzen doa.
2012
‎Identitate herritarra, horrela, gizartearen zatiketa dikotomiko konkretu batenbitartez sendotzen da. Bi eremu guztiz eta zeharo laburtezin eta bateraezin izendatuz, independentziaren aldeko indar zentripetoamobilizatzendu.Modu berean, borrokarenunibertsala besarkatzen du zer eta hain justu justizia sozialaren eta berdintasunarenaldeko ideial abstraktuak konkretuki bideratzen dituzten aldarrikapen demokratikoamaigabeak koordinatuz; aldarrikapen demokratikoetan nabaritzen den «barreiatzeinfinitoa»ren arriskuari (S. Hall, 1993) eutsiz eta koherentzia emanez, hain zuzenere.
‎ulertzea, alegia, nazio guztiz eratuarenlekunea segurtatze aldera, euskal ethnos horrek, bai tradizionalki bai gaur egunulertzen den eran, ez duela lotura «organiko» tradizionaletatik banatuta dagoennazioa izendatu eta gorpuzten. Alderantziz, gaur egun, euskal ethnos horrengoraipamen etengabeak zer eta jadanik eratuta dauden beste Demos eta Civitasbatzuen folklorezko gehigarri «multikulturalista» soil gisa funtzionatzen du.
‎b) Enpresen barne finantza indartzea bultzatu, zertarako eta beren erresistentzia gaitasuna handitzeko, hain zuzen, finantza sektorearen gelditze edodesoreka berrien aurrean.
‎Epe labur eta ertainera, estrategia koherentea izan daiteke politika jakinakgaratzea, zertarako eta kreditu erakundeen handizkako zorren mailan eragiteko.Euskal Herria bezala, aurrezteko maila nahikoa daukaten inguruneetan, estrategialogikoa ematen du lurraldeari lotutako erakundeetan eragiteak, ondokoak mugatzeko: kanpo zorretarako sarbidea eta lurraldetik kanporako inbertsioak.
‎– Estrategiak definituz zertarako eta, beharrezkoa denean, aurrezki publikoakosagarri dezan aurrezki pribatua; aurrezki publikoa industriara bideratukolitzateke bide desberdinetatik.
‎Euskararenorpotik, jakina. Lehenik zer eta zertarako irakatsi, eta gero, edo aldi berean, nola; antolaketa hau guztia bertatik abiatuta egitea planteatzen da Euskal curriculumean.Honek, noski, herri nortasuna zertzen duten kultur ezaugarriak esplizitatu eta lantzeaeskatzen du. Hemen kokatzen dira identitateari eta Euskal kulturari buruzko diskurtsoak (Iztueta, 2004:
‎Horrelaxe erantzun zuen: «Norbaitek objektatu nahibalit, beraz, zergatik ETA ez dudan berdin kritikatzen: hor ETAk ez duelako parterik, Estatuaren peko domeinua da hori» (1998:
‎Horrelaxe erantzun zuen: «Norbaitek objektatu nahibalit, beraz, zergatik ETA ez dudan berdin kritikatzen: hor ETAk ez duelako parterik, Estatuaren peko domeinua da hori» (1998:
‎Euskararenorpotik, jakina. Lehenik zer eta zertarako irakatsi, eta gero, edo aldi berean, nola; antolaketa hau guztia bertatik abiatuta egitea planteatzen da Euskal curriculumean.Honek, noski, herri nortasuna zertzen duten kultur ezaugarriak esplizitatu eta lantzeaeskatzen du. Hemen kokatzen dira identitateari eta Euskal kulturari buruzko diskurtsoak (Iztueta, 2004:
‎Honelako portaerekin euren burua eta kultura aurkezteko eskubidea bortxatu egin da (Alia eta Bull, 2005). Euren kulturatik zer eta nola erakusten den kanpotarrek erabakitzen dute. Modu horretan euren irudiaren gaineko kontrola galdu egiten da.
‎Beraz, azkenean auzian duguna ondare kulturalaren gaineko kontrola eta autodeterminazioarekin loturiko gaia da: hau da, herri indigenak zer, noiz, norekin, zeren truke eta, nahi izanez gero, euren ondarea konpartituko duten. Kontrakoa egitea, Mendebaldeko kulturak hain gogoko dituen zatiketak inposatzea eta herri indigenen kultura kolokan jartzea litzateke.
2014
‎Besterik litzateke ahozko hizkeraren ezaugarriak zergatik eta zertarako islatzendituen aztertzea; hau da, hondarrean zein helburu komunikatibo dagoen aztertzea: naturaltasuna eta arintasuna idatziari txertatzeko helburu estetikoa, esatarinorentzakoen arteko eragina eta hurbiltasuna erdiesteko helburu soziala, esatarinorentzakoen arteko komunioa, etab. Hori ere izango dugu azterkizun azkenekopuntuan.
‎Emakumearen historiak objektu gisa gehiegizko ikusgarritasuna edohiper ikusgarritasuna du, hau da, begiratzeko objektu edo gizonaren zerbitzurakoedertasun espazioa da, baina subjektu bezala ikusezina da. Historian subjektu bezalaez gaude, izan ere, diskurtso maskulinoa izan baita emakumea zer eta zein den esan
‎ITSASO: Bai... oholtza gaineko une hori da ikusgarriena, eta batzuentzatikusgarri den bakarra?... kontzertu aurrekoak eta kontzertu ondokoak ez diraikusgarri. eta ikusgarri denaz aritzea normala da. nola aritu ere ikasi egitendugu, entzunaren entzunaz.. zer eta nola «epaitu»...
‎Hopperren pinturetako emakumeen parekoa da zure itxurahorrelakoetan. (Arrazoiz dio Harkaitz Canok agurea kokoteraino dagoela guk bere hilobiaarpilatzeaz, zertarako eta gure malenkonia dekadente eta gaizki ulertua legitimatzeko.Alabaina, zer, emakume horiengan aurkitzen badut neure islarik doiena).
‎Gaurko gaiari dagokionez, gorputzaren trataera nire poesian? esan behar, lehenik eta behin, gorputzak leku nabarmena duela, hainbat ikuspuntutatik, bainanahiago izaten dudala gorpuztasuna hitza erabili, zertarako eta gorputza bizipenengunetzat eta ezagutza bidetzat hartzean datzan jarrera adierazteko. Izan ere, gorputza, erlazio axalekoetan geratuta esperientzia erotikoarekin lotzen dugun arren, dimentsiozabal batean hartu beharra dago; alegia, geure izatearen sostengua eta denborarenjoanaren lekukoa den bilduki gisa.
‎Pertsona bere bizilekutik atera, eta ustekabeko lurralde batean aurkitzen da: ezin da oroitu zergatik eta nola iritsi den hara. Disoziazio amnesian baino zabalagoa da oroimen galera.
‎Jatearen kontrola galdu duela sentitzen du (adibidez, jateari ezin diola utzi, zer eta zenbat jaten duen ezin duela kontrolatu sentitzen du).
2015
‎Modu honetan, egungo egoeran eta baita hortik haratago ere, garrantzitsua da familieklangabezia egoeratik sortutako ze beharrizan berri identifikatzen dituzten ezagutzea eta batezere, beharrizan horiek asetzeko asmoarekin zer eta nola egiten ari diren jakitea. Honen aurrean, familia erresilientzian eragina duten faktore guztien artean, babes soziala garrantzizkoa dirudienfaktore bilakatzen da.
‎Hori da lurralde kohesiotzat ulertzen dena, eta orain lurralde antolaketako artezpideak zeregiten duten, eta zertarako eta zer testuingurutan sortuak izan ziren ikusiko dugu.
‎Bestetik, narrazioa ez da mugatzen plataforma bakarrera, eta hortaz, hainbat medio eta plataformatan zabaltzen da dokumentalaren haria. Ikus dezagun lau dokumental hauen kasuan zer medio eta plataforma erabili diren hari narratibotik tira egiteko.
2017
‎Memoria kolektiboaren ikerketa, testuinguru sozio historiko batean talde sozial batek nola, zer eta zergatik gogoratzen duen lantzean kokatzen da. Hau da, gertaeren oroitzapena ikerketa objektu gisa hartzeaz gain, hauek sortzen diren moduari ere egiten zaio erreferentzia eta honela, gehiago jakin daiteke oroimenaren garrantzi sozialari buruz.
‎Datuen biltzeko, jendeen etxera joaitea hautatua izan da ahalik eta interferentzia guttienik ukaiteko.Jendeekin harremanetan sartu eta, esplikatua izan zaie zer eta nola pasako zen. Ez dezaten erakutshaiek egiten ez zutena saioaren helburua inkesta egin eta esplikatua zaien.
2019
‎Ideia honekin jarraituz, aipatu behar da ebaluazioan ezinbestean irakaskuntza praktikarengaineko hausnarketa ahalbidetu behar dela; hau berrikusi eta planifikatu ahal izateko. Gainera, zer eta nola irakasten den hausnartzeak; bai eta ikasleek ikas dezaten nola laguntzen denhausnartzeak, ebaluazioa bera hobetzen lagundu dezake. (Larramendy et al., 2015).
‎Testu hau garrantzitsua da, alde batetik, irakasleari aukera paregabea ematen diolako ikasleen maila eta zailtasunak jakiteko eta, beste aldetik, prozesuaren amaieran egingo den ondo testuarekin erkatzeko balio duelako. Testu bien konparaketatiklortuko da jakitea zertan eta zenbateraino lagundu duen SDak ikasleen testuak hobetzen.
‎Ingelesaren hedapena ere asko indartu da euskal gizartean, eta, esate baterako, herritarren%52ak atzerriko hizkuntzaren bat daki (Eusko Jaurlaritza, 2017). Aldiz, oraindik ez dagodaturik etxeko testuinguruan gurasoek ingelesaren ikaskuntza zergatik eta nola sustatzen dutenerakusten duena. Hemendik ondoriozta daiteke euskal gizartearen argazki soziolinguistikoa askoaldatu dela duela hogeita hamar urtekoarekin konparatuta.
‎Gero, PARSEMEren corpusaz eta hura etiketatzeko irizpide nagusiez jardungodugu (3 atala), eta agerpen literalen inguruko azalpenei ekingo diegu jarraian (4 atala). Zehazki zer eta nolaaztertu dugun argitu ondoren, lortutako emaitzak erakutsiko ditugu, eta gako batzuk emango ditugu emaitza horiekinterpretatzeko (5 atala). Azkenik, ondorio nagusiak ezagutarazi, eta etorkizuneko lan ildoak aurkeztuko ditugu (6 atala).
‎Honen ondorioa da, askotariko IKT baliabideak (software, gela birtual, arbel elektroniko, eta abar) gaur egungo sistemako parte izatea. Baliabide horiei probetxua ateratzeko zer eta nola erabili izaten da egin beharreko hausnarketetako bat eta hausnarketa hori irakasgaiarenaraberakoa izaten da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia