2000
|
|
Albistearen egituraketan aldaketatxoak egin daitezke faktore hauek eraginda.
|
Zer
eta noiz galdegileei esker, notiziaren iraupena, idazkuntza eta albistegian izango duen garrantzia edo kokapena era batekoa edo bestekoa izango da.
|
2001
|
|
Interesgarri izan badaiteke ere, eztabaida hori irakasle lanetarako haingarrantzitsua ez denez, ez gara horretan sartuko; hizkuntzan kulturaren nolakotasunak aurkitu nahi ditugu guk. Ez dugu konformatu nahi hizkuntza pragmatikarenikuspuntutik aztertzearekin, ez dugu esan nahi
|
zertarako
eta noiz erabiltzen denforma bat edo bestea; erabileratik harantzagoko pauso bat eman nahi dugu, erabilera horren atzean dauden usteak aztertuz. Norbaitek esan dezake nahikoa delaerabilera aztertzea ondoren hizkuntza era egokian erabiltzeko.
|
2002
|
|
Baserriaren auto hornikuntzarako joerak berekin ekarri zuen. XX. mendeanongi sarturik egon arte? zerealak eta garia bera ere nahiko modu orokorreanlantzea, nahiz eta etekin oso eskasak lortu,
|
zertarako
eta elikagai horiek erostekobeharrean ez egoteko.
|
|
Lanaren banaketa ez da gauza tekniko hutsa eta ezin da aldagai politikoetatikbanandu.
|
Zer
eta nola ekoitzi, gizartearen antolaketan parte hartzen duten gizarte erakundeek erabakiko dute, gizarte erakunde bakoitzak eragina egiteko duenahalmenaren arabera. Era berean, gizarte erakundeek finkatzen dituzte bai produktu soziala banatzeko era, bai lanaren banaketa mota eta baita jarduera produktiboakontrolatzeko eta koordinatzeko era ere.
|
|
Ekintzen aldetik ere ikasketa bakoitzean plan orokorra ezarri zen, etalehenengo ereduko ikasketetan ertaineko planifikazioa ipini zen, hau da, behinikusi ondoren zein gai eta zein ikasturtetan ipini behar ziren euskaraz, ikasturtezikasturte
|
zer
eta nola sartu behar zen zehaztu genuen, irakasleak ere horren araberaprestatzeko. Oso zehatz egin zen lan hori.
|
|
Ekintzen aldetik ere ikasketa bakoitzean plan orokorra ezarri zen, etalehenengo ereduko ikasketetan ertaineko planifikazioa ipini zen, hau da, behinikusi ondoren zein gai eta zein ikasturtetan ipini behar ziren euskaraz, ikasturtezikasturte
|
zer
eta nola sartu behar zen zehaztu genuen, irakasleak ere horren araberaprestatzeko. Oso zehatz egin zen lan hori.
|
|
2
|
ZERGATIK
ETA NOLA IRAKATSI AHOZ GORA. IPUINGINTZAOSAGARRIMODUAN
|
|
ikus entzunezkoak zein idatzizkoak.
|
Zertarako
eta ikasle bakoitzak bere ikasketa eta bilakaera kaotikoa gauzatzeko. Ez gehiago, ez gutxiago.
|
|
Tutoreak lehenengo saioan ikasleari sistema aurkezten dio eta ikaslearen hasierako diagnosia egingo du: ikaslearen beharrak zeintzuk diren (komunikaziomailakoak zein hizkuntzarekikoak) zehazten lagunduko dio; nola ikasten duen,
|
zertarako
eta bestelako xehetasunez informazioa bilduko du; helburuak eta eginbeharrekoa ere zehaztuko da.
|
|
Irakasleak momentuanapuntatzen ditu akatsak, landu beharrekoak, ikasleen gustuak, iradokizunak, etab., hurrengo saioetarako edo zuzenketarako kontuan hartzeko. Ikaslea
|
zer
eta nolaesaten ari denari erreparatu behar dio irakasleak; bietan jarri behar du arreta, hizketaldia jarraitu ahal izateko eta hobetu beharrekoa apuntatzeko.
|
|
Ikusten dugunez, ez da bat ere erraza definitzen atua zer den,
|
zergatik
eta noizden. Ez dugu arazo hau konponduko duen giltzarria, baina badirudi lehengaigalgaitzezko atuak edo eskaintzak uzteko ohitura ez zegoela sarritan pentsatu izanden bezain zabalduta eta sistematizatuta, argi baitago gure hilobietan gizabanakoguztiei ez zitzaiela jartzen horrelakorik, eta, lagatzen baldin bazen ere, denei ezzitzaiela atu bera uzten.
|
|
Pertsonak eta gauzak ukitzea arazo handiko kontua da. Nor eta non ukitzen duzun,
|
zer
eta non ukitzen duzun oso modu desberdinez baliosten da han eta hemen. Ukimenaren bitarteko komunikazioan giza, gizarte eta testuinguru faktore asko eduki ohi dira kontuan.
|
|
Esaldi bakar batekin amaitzeko moduko laburra bada, agian ez du besterik; baina hitzaldi luzeagoak gehiago behar du. Garrantzitsua baita
|
zer
eta zelan esaten dugun, baina baita non: beharrezkoa da beraz antolatzea.
|
2003
|
|
...a ideologikoan oinarritutako diskurtsoa da, zeren, horren arabera globalizazioa kapitalismoaren fasetariko bat baita; botere politikoeta ekonomikoek diseinaturiko eraikuntza politiko eta ideologikoaren eredu bat da, inperialismoaren bidez, pentsamendu bakarraren bidez, kultura hegemoniaren bidez, desregulazio eta pribatizazio politika neoliberalen bidez, inmigrazio legeen bidez... adierazten dena,
|
zertarako
eta lehiakortasuna, produktibismoa eta kontsumoaerrazteko. Horrela, enpresa talde transnazionalak eta finantza erakundeak izandira, pentsamendu neoliberalaren formula horiek diseinatuz, sozietatea manipulatudutenak, eta horiexek dira borrokatu beharreko lehendabiziko etsaia.
|
|
Udal bat edobeste, Amorebieta Etxano kasu, proiektu energetikoei eragozpen legalak jarridizkiete; baina hortik gora dena izan da baimena eta esker ona inbertsioak eta lanpostuak ekartzearren. Aurreikusitako planak bertan behera geratu, baina badirudihori inori ez zaiola axola administrazioan, merkatuak azken baten gehiago etahobeto dakielako nondik,
|
zertan
eta nola planfikatu behar den alor energetikoan.Eta gure galdera da: Non daude mugak?
|
2005
|
|
Beharbada antzekotasun formalagatik gertatu zen nominalismoa, bietanematen baitziren gizon armatuen eboluzioak. Eta beharbada alarde foralengainbeherak lagundu egin zuen hitzaren jatorrizko kontzeptua galdu ahala, hitzarenesanahia ere aldatzen,
|
zertarako
eta hain zuzen jatorrizko kontzeptuaren ordezegiten zen beste ekintza hura izendatzeko. Ez litzateke harrigarria, kontuan hartutaIrunen gutxienez 1708az geroztik bakantzen hasiak zirela teorian urtero beharzuten alarde haiek, derrigorrezkoak izanagatik (OASM: 106) 29.
|
|
Egin ez bezala, El Diario Vasco gatazkaren maila diskurtsiboa ikusezinegitera dedikatzen da, garatu gabe gera dadin,
|
zertarako
eta Alardearen errelatomitologikoari mehatxurik ez egiteko,, behialako garaietatik ospatzen ari den bezalbezalaxe, mantentzeko.
|
|
1997ko ekainaren 12an, esaterako, El Paisek portadaren eskuineko gainaldeagordetzen du
|
zertarako
eta «Irungo alkateak Alardean parte hartzeko ia aukerarikgabe uzten die emakumeei» iragartzeko, eta hala jarraitzen du: «BidasoaldekoEmakumeek San Martzial Alardean parte hartzeko gudu legala irabazi zuten lehengo asteartean auzitegiaren aurrean.
|
|
Ikasleak egiten duen lana
|
zergatik
eta zertarako egiten duen jakin behar du.Lan horren zentzua aurkitzea beharrezkoa da.
|
2006
|
|
Baina kontua da, beharbada, benetakoasmatiko batek inhaladorea erabiliko balu kameren aurrean, ez litzatekeelazinemako konbentzioen barruan sinesgarri. Londresko antzoki batean bost urtezantzezlanaren amaieran negar egiten zuen aktorearen istorioa gogoratu bestela: nola egunez egun obra bera egiten zuelarik, bost urteren buruan, ama hilzitzaiolako antzeztokian zinez negar egin zuen aldi hartan, tranpaldo gaineanbenetan negar egin zuen aldi bakarrean?, bere agentea hurbildu zitzaionkamerinora funtzioaren amaieran, esateko,
|
zer
eta, bazela ordua antzezlanaaldatzeko, bost urte asko zirela, eta gau hartan negar egin zuenean, artifizialaksuertatu zirela bere malkoak.
|
|
Lehengo maiatzaren bukaeran Alberto Barandiaran idazle eta kazetariakerreportajea eskaini zigun Berrian. Erreportajea,
|
zertaz
eta Biarritzen gaur hasitaesku artean izanen duzuen gaiaz: gatazka euskal literaturan.
|
|
Nolanahi ere, gaurkoan ekitearen aldeko jarrera euskal arazoaren esparruanzedarriturik ulertuko dugu. Laburbilduz, Sarrionandia gure herri arazoa konpontzeko eta nazioa eraikitzeko ahalegina egitearen alde agertzen dela esan genezake;
|
zergatik
eta eskubidea daukagulako gure herriaren etorkizunaz erabakitzeko.Alegia, naziorik gabeko herrien erresistentzia, berak, laugarren mundua, deitzenduen horren erresistentzia guztiz naturala iruditzen zaio9 edota, alderantziz esateko, hain arbuiagarri egiten zaio edozein inposaketa eta edozein eskubide zapalketa, ezen horrek erresistentzia jarrera du ondorio.
|
2007
|
|
Lurralde ezberdinetako langileekin. Eta ezdakigu zer dagoen gainetik,
|
zerk
eta nola babesten gaituen.
|
|
Pertsona bat ezinbaita inoiz ere motibatuta egon ezertan ere parte hartzen ez badu. Eranaturalean sortu zen erlazio estilo bat mantendu nahi genuen; eta pertsonaguztiek jakin behar zuten zer egiten zuten,
|
zergatik
eta nola hobetu zezaketen.
|
|
Oro har, barrura begirako komunikazioa gauzatzea eta horren garrantzia azpimarratzea zailagoa gertatzen da kanporakoa baino. Komunikazio enpresa denez, oso argi dago kanpora begira
|
zer
eta nola komunikatu behar dugun. Gainera, enpresa publikoa izanik, konpromiso bat daukagu kanpora begira.
|
|
Hiritartasuna, bozkaeskubidea, osasun zerbitzua, lanerako sarbidea, identitate juridikoa, eta abarnorberak berez dituen ezaugarriak direla pentsatu ahal du hainbatek. Nortasun egokia duelako,
|
zeri
eta gizarte zentro sinbolikoari egokitua. Ordu honetan, ahaztu egiten da estatuaren norgintza.
|
|
Eta kontuan hartu, zerbait edo norbait legitimatzen den neurrian beste zerbait edo norbait deslegitimatzen dela. Legitimatu
|
zer
eta noren aurrean. Zelan?
|
|
Horietan zerpartekatzen dute? Adin, genero, hizkuntza, erlijio, talde etniko edo jatorriaskotako jendeek zer edo
|
zertan
eta noiz edo noiz bat egiten dute. Eguneroko beharrizanen karietara elkartu edo harremanak dituztenean zer dute
|
|
Guri? Azter dezagun gure bizimodua eta ikusdezagun
|
zertan
eta zenbat bereizten den munduko gure klasekideen bizimodutik. Bizitzaren zenbat egotzi ahal diogu euskal kulturari?
|
|
Medio eta espazio birtualen parean, errealitateak (eguneroko errealitate hurbil eta ararte gabekoak) ez dubizitasunik, ezta entitaterik ere. Ikasi behar dugu
|
zer
eta nor izan medio horietatik, hortxe sortzen baita merezi duen ia ia dena. Errealitatea medioen ispilu bilakatuzaigu.
|
|
eta ez kide bat? Hor dago gakoa,
|
zergatik
eta nola espainiareta frantziar identitateak euskal herritar askorentzat, bestearenak, bilakatu ziren.Luze joko luke erantzunak, baina ekarri dudan argudioari jarraituz, erantzun labureta azalekoa emango dut:
|
|
Horrez gain, garaiko gizarteetan, kontsumitzen den moduagatikere bai. Era berean, ez da aski ezagutza zientifikoa
|
zertarako
eta nola erabiltzenden. Hori bezain garrantzitsua da, zertarakoaren galdera ez ezik, zergatia.
|
|
Taldebakoitzak idazlan bat aurkeztuko du gelaren aurrean ordubeteko beste bi saiotan (edo gehiagotan) eztabaida giroan. Azkenik, talde txikitan egindako idazlaneksortutako eztabaiden akta egingo da,
|
zertarako
eta ikastaroan zehar azalduko direngaiekin alderatzeko.
|
|
Baina, jarrera horrekin batean, honako hau ondoriozta daiteke: garapen moralari buruz etorkizunean egin daitezkeenikerketek alderdi teoriko, filosofiko eta ideologikoak agerian jarri dituztela, psikologia bakoitza
|
zertaz
eta nondik ari den jakin nahi badugu behintzat1.
|
|
Konkretutik eta singularretik unibertsalera iristeko bidea da indukzioa, Sokratesen eskuetan. Sokrates, bestalde, gauzak nolakoak diren jakitearekin barik, horrela
|
zergatik
eta zertarako diren aztertzearekin egon zen arduraturik. Arrazoiak nahi omen zituen, ez hitz hutsak.
|
|
Bigarren alderdia, nahiz eta garrantzi gutxiago ez izan, garapenaldiaren ondoren dator. Piaget-ek azaldu bezala, erlatibozko proposizioak,
|
zergatik
eta nahiz eta bezalakoak, forma sintaktiko horien egituraren esanahia ulertu baino askoz ere lehenago erabiltzen ditu haurrak. Logikaren ondoren dator gramatika.
|
|
baten atarikoan jaulkitzen ari dela, hainbat deigarriago da, bat batean Kant-ek, ez
|
zer
eta ez hura, polonieraren defentsa ere gehitzea, garbi utziz espresuki, batasun nazional linguistikoa Estatu muga politikoen gainetik zaindu eta indartu beharrekoa dela, eta instrukzioak hizkuntza normalizatu nazionalean izan behar duela, ez dialektoan, hala mintzatuko balira ere Estatuan hiritar berri diren poloniarrak.
|
|
Ez ditu noski Herder, Humboldt eta enparatuak inoiz aipatzen (karaktereak berak, kontzeptuak, ez du Humboldt-en karakterearen adiera ere); ez da, beraz, nazioaren «kontzeptu alemanaren» inolako kritikarik. Aitzitik, nazio karaktereak sumariatzen dituen Kant-en Antropologia, positiboki juzgatzen da, karakterizazio saio ez polemiko gisa bederen (bestela balio handirik ezin aitortu badio ere) 747 Eta Hume-ren saioa Of National Characters dibertigarria (salbu beltzak aipatzen baditu!) «estupendo ensayo» epaitzen da748,
|
zergatik
eta, irakasten omen duelako, ez mitoak baztertzen, baizik, mitoei euren balio zehatza ematen:
|
|
Gure fantasmak uxatze aldera, Marx gaztearen pasarte bat, non ere Volksgeista. aipatzen baitu, lagungarri izan dakiguke ideia bat egiteko, nola ulertzen zen benetan Alemanian adigai hori, laguninguru hegeldarrean adibidez: hor ikusten duzu,
|
zer
eta prentsa libreari deritzola mutilak Volksgeista! Merezi du arretaz irakurtzea testua; izan ere, prentsa librearen gorazarrearen azpian, Volksgeistaren definizio bat ezkutatzen da (zentsura legeen aurka idazten ari da):
|
|
|
Zer
eta zertarako da hizkuntza, galde genezake berriro.
|
|
Zorroztasun gehiegitan sartu barik eta orokorki185, gizakia, Herder-en antropologian ikusi den bezala, alde guztietatik inpresio beti berriek atergabe erasoa dago bere sentsu guztien gainean, etorri bezala doazenak eta berehalaxe ahaztuak. Horrela gizakiaren garunean (ariman) uhol kaotiko bat bezala ari da beti pasatzen, zentzurik gabe, ez
|
zer
eta ez nora, «pentsamendu» inkontziente bat. Pentsamendu hori abereek ere badute:
|
|
Itzuli mitzuli:
|
zer
eta norentzat itzuli?
|
|
Itzuli mitzuli:
|
zer
eta norentzat itzuli?
|
2008
|
|
Hori gertatzen denean, umea bere burua ingurunetik bereizten hasten da. Hala, bizitzako lehen bi urteetan,
|
Zeraren
eta errealitatearen arteko gatazkaren ondorioz, Nia sortzen da. Horrek arrazoia irudikatzen du eta errealitate printzipioaren arabera jarduten du; hau da, beharrizanak asetzeko gizartearentzat onargarriak
|
|
Supernia agertzeak Niaren funtzioa aldatuko du: jadanik ez da
|
Zeraren
eta errealitatearen bitartekaria izango, Zeraren eta Superniaren barruan kokatzen den errealitatearen irudikapenaren artekoa baizik. Hala, zenbait desio ase ahal izango dira.
|
|
Supernia agertzeak Niaren funtzioa aldatuko du: jadanik ez da Zeraren eta errealitatearen bitartekaria izango,
|
Zeraren
eta Superniaren barruan kokatzen den errealitatearen irudikapenaren artekoa baizik. Hala, zenbait desio ase ahal izango dira.
|
|
Irakaslearen lana aztertuko dugu:
|
zer
eta nola landu behar duen, eta zer eta nola zuzendu behar duen. Toki berezia izango dute Elgoibarko Herri Eskolan aplikatu den Kontzientzia Fonologikoa lantzeko programak eta programa horren barnean integratu ditugun bertso ariketek.
|
|
Irakaslearen lana aztertuko dugu: zer eta nola landu behar duen, eta
|
zer
eta nola zuzendu behar duen. Toki berezia izango dute Elgoibarko Herri Eskolan aplikatu den Kontzientzia Fonologikoa lantzeko programak eta programa horren barnean integratu ditugun bertso ariketek.
|
|
– Lehenik,
|
zertaz
eta norentzat idatzi behar duen eta zer testu egitura erabiliko duen erabaki behar du idazleak. Gaiari buruzko informazioa, ideiak, ezagutzak eta bizitzako gertaeren oroitzapenak eskuratu behar ditu epe luzeko oroimenetik.
|
|
–
|
Zer
eta zein helbururekin idatziko duen.
|
2009
|
|
Aita Patxi fraide pasiotar eta Rebelion de la Sal euskal batailoi abertzalekokapilauaren biografia. Euskal abadeok
|
zergatik
eta nola gerra egin zuten jakitekobalio dezakeen lana.
|
|
«Errebotez... errebotez, ni sartu nintzen[...] zera gertatu zen... federazioetakoerrebolta hauetako bat gertatu zen, Presidenteak dirua eraman zuela, ez dakit zer, badakit
|
zer
eta guztia airean geratu zen eta orduan entrenatzaileak bildu ginen etaaita batekin hitz egitea lortu genuen,[.] eta Presidentetza berak har zezan bultzatugenuen, orduan, ni Presidenteorde jarri nintzen. [...] Berak Presidentetza utzi zueneta orduan errebotez ni sartu nintzen, eta ordutik.»
|
|
Bibliografia labur hau hasteko da. Hauek irakurri eta gero, ez bazaizu liburuhorietan aipatzen direnei buruz gehiago irakurtzeko gogorik sortzen, beste batzuekgaiaz
|
zer
eta nola esan duten ikertzeko irrikarik pizten, hobe duzu kultur kazetaritza ez den beste edozein arlotan espezializatzea. Denbora eta indarra aurreratukodituzu, garrantzitsuak biak ala biak, lanbide honetarako.
|
|
Labur esanda: komunikabideek etaekonomia kazetariek mezua helarazten asmatu ez zutelako,
|
zer
eta (objektibokiegin daitekeen baino) kudeaketa okerragoa egitea onartu du Fundazioak. Dituenarriskuak kudeatu ordez, begiak estaltzea onartzen du.
|
|
Irakurle zaitugun horren lehenbiziko programazio lengoaia Perl dela suposatuko dugu. Sarreran esan bezala, programazio lengoaiak, konputagailuari
|
zer
eta nola egin behar duen deskribatzeko erabiltzen diren lengoaiak dira. Gaur egun, programazio lengoaia ugari topa daitezke, bakoitza bere ezaugarri eta erabilera eremu konkretuekin.
|
2011
|
|
Ordeñana Gezuraga, I. (2008): . Nor,
|
zer
eta nola: Bake Epailearen estatutu juridikoaren lerro nagusiak?, Euskonews, 454.
|
|
Euskal gazteriaren goi mailako ekipamendu teknologikoa (Basterretxea et al., 2006) ez dator bat ikus entzunezko komunikazioan duten gaitasun maila baxuarekin. Ondoriozta daiteke informazio eta komunikazioaren teknologiekin duten harremanak ez duela gainditzen prozedurazko edukien eremua; hau da, tresna anitz erabiltzen dituzte baina oso ongi jakin gabe
|
zergatik
eta zertarako.
|
|
Baina, ez du supernia garatzen. Eta superniak berehalako sariari mugak jartzen ez dizkionean, nortasun guztia
|
zerak
eta atseginaren printzipioak menderatzen dute. Zera norbere premietan zentratzen da eta nortasun antisozialak gizarteko arauak hausten ditu.
|
|
Haur txikiak gehiegizko kitzikadura du organismoan; heziketak esango dio
|
zer
eta noiz egin dezakeen. Gorputzaren gozamena gutxiagotzen doa.
|
2012
|
|
Identitate herritarra, horrela, gizartearen zatiketa dikotomiko konkretu batenbitartez sendotzen da. Bi eremu guztiz eta zeharo laburtezin eta bateraezin izendatuz, independentziaren aldeko indar zentripetoamobilizatzendu.Modu berean, borrokarenunibertsala besarkatzen du
|
zer
eta hain justu justizia sozialaren eta berdintasunarenaldeko ideial abstraktuak konkretuki bideratzen dituzten aldarrikapen demokratikoamaigabeak koordinatuz; aldarrikapen demokratikoetan nabaritzen den «barreiatzeinfinitoa»ren arriskuari (S. Hall, 1993) eutsiz eta koherentzia emanez, hain zuzenere.
|
|
ulertzea, alegia, nazio guztiz eratuarenlekunea segurtatze aldera, euskal ethnos horrek, bai tradizionalki bai gaur egunulertzen den eran, ez duela lotura «organiko» tradizionaletatik banatuta dagoennazioa izendatu eta gorpuzten. Alderantziz, gaur egun, euskal ethnos horrengoraipamen etengabeak
|
zer
eta jadanik eratuta dauden beste Demos eta Civitasbatzuen folklorezko gehigarri «multikulturalista» soil gisa funtzionatzen du.
|
|
b) Enpresen barne finantza indartzea bultzatu,
|
zertarako
eta beren erresistentzia gaitasuna handitzeko, hain zuzen, finantza sektorearen gelditze edodesoreka berrien aurrean.
|
|
Epe labur eta ertainera, estrategia koherentea izan daiteke politika jakinakgaratzea,
|
zertarako
eta kreditu erakundeen handizkako zorren mailan eragiteko.Euskal Herria bezala, aurrezteko maila nahikoa daukaten inguruneetan, estrategialogikoa ematen du lurraldeari lotutako erakundeetan eragiteak, ondokoak mugatzeko: kanpo zorretarako sarbidea eta lurraldetik kanporako inbertsioak.
|
|
– Estrategiak definituz
|
zertarako
eta, beharrezkoa denean, aurrezki publikoakosagarri dezan aurrezki pribatua; aurrezki publikoa industriara bideratukolitzateke bide desberdinetatik.
|
|
Euskararenorpotik, jakina. Lehenik
|
zer
eta zertarako irakatsi, eta gero, edo aldi berean, nola; antolaketa hau guztia bertatik abiatuta egitea planteatzen da Euskal curriculumean.Honek, noski, herri nortasuna zertzen duten kultur ezaugarriak esplizitatu eta lantzeaeskatzen du. Hemen kokatzen dira identitateari eta Euskal kulturari buruzko diskurtsoak (Iztueta, 2004:
|
|
Horrelaxe erantzun zuen: «Norbaitek objektatu nahibalit, beraz,
|
zergatik
ETA ez dudan berdin kritikatzen: hor ETAk ez duelako parterik, Estatuaren peko domeinua da hori» (1998:
|
|
Horrelaxe erantzun zuen: «Norbaitek objektatu nahibalit, beraz,
|
zergatik
ETA ez dudan berdin kritikatzen: hor ETAk ez duelako parterik, Estatuaren peko domeinua da hori» (1998:
|
|
Euskararenorpotik, jakina. Lehenik
|
zer
eta zertarako irakatsi, eta gero, edo aldi berean, nola; antolaketa hau guztia bertatik abiatuta egitea planteatzen da Euskal curriculumean.Honek, noski, herri nortasuna zertzen duten kultur ezaugarriak esplizitatu eta lantzeaeskatzen du. Hemen kokatzen dira identitateari eta Euskal kulturari buruzko diskurtsoak (Iztueta, 2004:
|
|
Honelako portaerekin euren burua eta kultura aurkezteko eskubidea bortxatu egin da (Alia eta Bull, 2005). Euren kulturatik
|
zer
eta nola erakusten den kanpotarrek erabakitzen dute. Modu horretan euren irudiaren gaineko kontrola galdu egiten da.
|
|
Beraz, azkenean auzian duguna ondare kulturalaren gaineko kontrola eta autodeterminazioarekin loturiko gaia da: hau da, herri indigenak zer, noiz, norekin,
|
zeren truke
eta, nahi izanez gero, euren ondarea konpartituko duten. Kontrakoa egitea, Mendebaldeko kulturak hain gogoko dituen zatiketak inposatzea eta herri indigenen kultura kolokan jartzea litzateke.
|
2014
|
|
Besterik litzateke ahozko hizkeraren ezaugarriak
|
zergatik
eta zertarako islatzendituen aztertzea; hau da, hondarrean zein helburu komunikatibo dagoen aztertzea: naturaltasuna eta arintasuna idatziari txertatzeko helburu estetikoa, esatarinorentzakoen arteko eragina eta hurbiltasuna erdiesteko helburu soziala, esatarinorentzakoen arteko komunioa, etab. Hori ere izango dugu azterkizun azkenekopuntuan.
|
|
Emakumearen historiak objektu gisa gehiegizko ikusgarritasuna edohiper ikusgarritasuna du, hau da, begiratzeko objektu edo gizonaren zerbitzurakoedertasun espazioa da, baina subjektu bezala ikusezina da. Historian subjektu bezalaez gaude, izan ere, diskurtso maskulinoa izan baita emakumea
|
zer
eta zein den esan
|
|
ITSASO: Bai... oholtza gaineko une hori da ikusgarriena, eta batzuentzatikusgarri den bakarra?... kontzertu aurrekoak eta kontzertu ondokoak ez diraikusgarri. eta ikusgarri denaz aritzea normala da. nola aritu ere ikasi egitendugu, entzunaren entzunaz..
|
zer
eta nola «epaitu»...
|
|
Hopperren pinturetako emakumeen parekoa da zure itxurahorrelakoetan. (Arrazoiz dio Harkaitz Canok agurea kokoteraino dagoela guk bere hilobiaarpilatzeaz,
|
zertarako
eta gure malenkonia dekadente eta gaizki ulertua legitimatzeko.Alabaina, zer, emakume horiengan aurkitzen badut neure islarik doiena).
|
|
Gaurko gaiari dagokionez, gorputzaren trataera nire poesian? esan behar, lehenik eta behin, gorputzak leku nabarmena duela, hainbat ikuspuntutatik, bainanahiago izaten dudala gorpuztasuna hitza erabili,
|
zertarako
eta gorputza bizipenengunetzat eta ezagutza bidetzat hartzean datzan jarrera adierazteko. Izan ere, gorputza, erlazio axalekoetan geratuta esperientzia erotikoarekin lotzen dugun arren, dimentsiozabal batean hartu beharra dago; alegia, geure izatearen sostengua eta denborarenjoanaren lekukoa den bilduki gisa.
|
|
Pertsona bere bizilekutik atera, eta ustekabeko lurralde batean aurkitzen da: ezin da oroitu
|
zergatik
eta nola iritsi den hara. Disoziazio amnesian baino zabalagoa da oroimen galera.
|
|
Jatearen kontrola galdu duela sentitzen du (adibidez, jateari ezin diola utzi,
|
zer
eta zenbat jaten duen ezin duela kontrolatu sentitzen du).
|
2015
|
|
Modu honetan, egungo egoeran eta baita hortik haratago ere, garrantzitsua da familieklangabezia egoeratik sortutako ze beharrizan berri identifikatzen dituzten ezagutzea eta batezere, beharrizan horiek asetzeko
|
asmoarekin
zer eta nola egiten ari diren jakitea. Honen aurrean, familia erresilientzian eragina duten faktore guztien artean, babes soziala garrantzizkoa dirudienfaktore bilakatzen da.
|
|
Hori da lurralde kohesiotzat ulertzen dena, eta orain lurralde antolaketako artezpideak zeregiten duten, eta
|
zertarako
eta zer testuingurutan sortuak izan ziren ikusiko dugu.
|
|
Bestetik, narrazioa ez da mugatzen plataforma bakarrera, eta hortaz, hainbat medio eta plataformatan zabaltzen da dokumentalaren haria. Ikus dezagun lau dokumental hauen kasuan
|
zer medio
eta plataforma erabili diren hari narratibotik tira egiteko.
|
2017
|
|
Memoria kolektiboaren ikerketa, testuinguru sozio historiko batean talde sozial batek nola,
|
zer
eta zergatik gogoratzen duen lantzean kokatzen da. Hau da, gertaeren oroitzapena ikerketa objektu gisa hartzeaz gain, hauek sortzen diren moduari ere egiten zaio erreferentzia eta honela, gehiago jakin daiteke oroimenaren garrantzi sozialari buruz.
|
|
Datuen biltzeko, jendeen etxera joaitea hautatua izan da ahalik eta interferentzia guttienik ukaiteko.Jendeekin harremanetan sartu eta, esplikatua izan zaie
|
zer
eta nola pasako zen. Ez dezaten erakutshaiek egiten ez zutena saioaren helburua inkesta egin eta esplikatua zaien.
|
2019
|
|
Ideia honekin jarraituz, aipatu behar da ebaluazioan ezinbestean irakaskuntza praktikarengaineko hausnarketa ahalbidetu behar dela; hau berrikusi eta planifikatu ahal izateko. Gainera,
|
zer
eta nola irakasten den hausnartzeak; bai eta ikasleek ikas dezaten nola laguntzen denhausnartzeak, ebaluazioa bera hobetzen lagundu dezake. (Larramendy et al., 2015).
|
|
Testu hau garrantzitsua da, alde batetik, irakasleari aukera paregabea ematen diolako ikasleen maila eta zailtasunak jakiteko eta, beste aldetik, prozesuaren amaieran egingo den ondo testuarekin erkatzeko balio duelako. Testu bien konparaketatiklortuko da jakitea
|
zertan
eta zenbateraino lagundu duen SDak ikasleen testuak hobetzen.
|
|
Ingelesaren hedapena ere asko indartu da euskal gizartean, eta, esate baterako, herritarren%52ak atzerriko hizkuntzaren bat daki (Eusko Jaurlaritza, 2017). Aldiz, oraindik ez dagodaturik etxeko testuinguruan gurasoek ingelesaren ikaskuntza
|
zergatik
eta nola sustatzen dutenerakusten duena. Hemendik ondoriozta daiteke euskal gizartearen argazki soziolinguistikoa askoaldatu dela duela hogeita hamar urtekoarekin konparatuta.
|
|
Gero, PARSEMEren corpusaz eta hura etiketatzeko irizpide nagusiez jardungodugu (3 atala), eta agerpen literalen inguruko azalpenei ekingo diegu jarraian (4 atala). Zehazki
|
zer
eta nolaaztertu dugun argitu ondoren, lortutako emaitzak erakutsiko ditugu, eta gako batzuk emango ditugu emaitza horiekinterpretatzeko (5 atala). Azkenik, ondorio nagusiak ezagutarazi, eta etorkizuneko lan ildoak aurkeztuko ditugu (6 atala).
|
|
Honen ondorioa da, askotariko IKT baliabideak (software, gela birtual, arbel elektroniko, eta abar) gaur egungo sistemako parte izatea. Baliabide horiei probetxua ateratzeko
|
zer
eta nola erabili izaten da egin beharreko hausnarketetako bat eta hausnarketa hori irakasgaiarenaraberakoa izaten da.
|