Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 539

2000
‎Bederatzi ikastetxetako esperientzia nolakoa izan da? Zer eta nola landu duzue?
‎Ondoren, historian zehar gure Lingua Navarrorum zeritzanak izan duen zoritxarra noiztik eta nola izan duen eta jarraian Araban euskara, zigorpeturik, zerk eta nola eraman zuen atzeraka. Guztion jakinerako, lekukoak hor daude.
‎Bekadunaren (A) lekukotasuna argi baino argiagoa izan da eta xehetasunik lizunena ere zehaztasunez azaldu du, begirada Danengandik bereizi ere egin gabe (argi dago orain arteko haren estrategiak huts besterik ez duela egin eta epaiketan ere ez duela ahantzi): noiz eta nola ezagutu zuten elkar, zer nolako klabeak zituzten elkarri mezuak igortzeko, zer eta nola egiten zuten (egunean zehar Tomekin batera gehiegi ez ikusi arren, Adelak ongi baino hobeki prestatua zuen bere jarduna). Baina azalpen horretan, eskolan hitz bat ehun bider kopiatzera zigortzen gintuztenean bezala, amodioa izan da Lewinskyk (A) behin eta berriro errepikatu duen hitza.
2001
‎Zein da Matadeixeren egituraketa? Matadeixen erabiltzaile garenok, talde nahiz banakoak, eraikinaren kudeaketa zein hobekuntzan, nahiz ekintzak burutzeanpartaide zuzen gara, astean behin (hala komeni ezkero, edotabeste maiztasun batez, hobeto iritziz gero) egiten dugunasanblada edo bilera horretarako bide hartuta. Beharrenaraberako maiztasunez egindako bileren bitartez, taldeen artekokomunikazioa bertan gauzatzen da, denon beharrak eta nahiakazalduaz horiek bideratzen saiatu eta elkar koordinatzeko.Komunikazio horren fruitua da zer eta nola egin erabakitzea, datorrenaren aurrean. Denon artean interesgarriak deritzegunekintzak aztertzen, aukeratzen eta burutzen ditugu, epeak zehaztueta talde lanak eratuz. 3 Zertan ari zarete une honetan?
‎Hizkuntzaren jabe da Etxaide, zeharo eta osoro. Baina, horretaz gainera, jabetu ote da honelako irudimen edo asma lanak eskatzen dituzten zer eta nola guztiez. Ez behar adina, oso oker ez banago.
‎Harrigarria zen zinez. Ez nuen nehoiz zehatz konprenitu, gizon zalea nintzela bizkitartean, arrunta hots, zergatik eta nola aurkitu ginen Lili eta biok, ohean, bata bestearen besoetan gatibu, elkarri musuka. Halako raid urbano batetik berant etxeratu ginen eta lanera lehiatu aitzineko bi orduak larruak larruari pasatu genituen.
2002
‎(Algarak denen artean). Baina gai hau benetan serioa dela esango nuke, igoal beste ARGIA edo LARRUN batean jorratzeko; alegia, zergatik eta nola ailegatu ginen euskaltzaletasun mundu horretara. Ni politikoki ez nintzen sekula iritsi, beste bat izan zen nire bidea.
‎Egitate horren berri ematen du orain dela hilabete gutxi argitaratzen hasitako «Articulo 20» izeneko Madrilgo astekarian elkarrizketatu duten lekuko batek. Hona hemen zer eta nola dioen:
‎Lanaren banaketa ez da gauza tekniko hutsa eta ezin da aldagai politikoetatikbanandu. Zer eta nola ekoitzi, gizartearen antolaketan parte hartzen duten gizarte erakundeek erabakiko dute, gizarte erakunde bakoitzak eragina egiteko duenahalmenaren arabera. Era berean, gizarte erakundeek finkatzen dituzte bai produktu soziala banatzeko era, bai lanaren banaketa mota eta baita jarduera produktiboakontrolatzeko eta koordinatzeko era ere.
‎Ekintzen aldetik ere ikasketa bakoitzean plan orokorra ezarri zen, etalehenengo ereduko ikasketetan ertaineko planifikazioa ipini zen, hau da, behinikusi ondoren zein gai eta zein ikasturtetan ipini behar ziren euskaraz, ikasturtezikasturte zer eta nola sartu behar zen zehaztu genuen, irakasleak ere horren araberaprestatzeko. Oso zehatz egin zen lan hori.
‎Ekintzen aldetik ere ikasketa bakoitzean plan orokorra ezarri zen, etalehenengo ereduko ikasketetan ertaineko planifikazioa ipini zen, hau da, behinikusi ondoren zein gai eta zein ikasturtetan ipini behar ziren euskaraz, ikasturtezikasturte zer eta nola sartu behar zen zehaztu genuen, irakasleak ere horren araberaprestatzeko. Oso zehatz egin zen lan hori.
‎2 ZERGATIK ETA NOLA IRAKATSI AHOZ GORA. IPUINGINTZAOSAGARRIMODUAN
‎Ai, nola desiratu izan nuen, prismatikoekin ikusi bezain laster, miruaren gainera igotzea, zaldizkoa zaldiaren gainera bezala, eta batetik bestera ibili, zeruz zeru eta hodeiz hodei, neure bertigoa eta neure beste ezintasun guztiak menperatuta! Umetatik izan baitut bertigoa, esplikatuko dut aurrerago zergatik eta nola. Gero, Santio menditik bueltan, afalondoan, amaren magalera igo, eta osabak esana kontatu nion.
‎" Ama nire zain". Eskaileretan gora egiten dut, amari zer eta nola esan asmatu nahian. Baina ez dut hitzik aurkitzen.
‎Beraz, hoberena norbera izatea da, norberaren buruarekin zintzo jokatzea; hau da, beste jendilaje horri jaramonik ez egitea, alegia, modaren eta merkatuaren orakuluei; ustez jendeari gustatzen edo komeni zaionaren eta ez zaionaren jakitun, zer eta nola idatzi behar genukeen aholkatzeko muturra dutenei.
‎Lehen esan bezala, horretarako daude egituratuak; eta gabezia, arazo eta behar handiak dauden arren, nik esango nuke irakastea dela hoberen egiten dugun unibertsitate jarduera. Baina ez dugu orain galdetu behar irakatsi behar ote den; zertarako eta nola irakatsi behar den dugu benetako gakoa. Goazen, beraz, zer, zertarako eta nola horiek erantzutera.
‎Baina ez dugu orain galdetu behar irakatsi behar ote den; zertarako eta nola irakatsi behar den dugu benetako gakoa. Goazen, beraz, zer, zertarako eta nola horiek erantzutera. Erantzunak ez dira bistakoak.
2003
‎Eta behar da. Apenas dakigun zertaz eta nola hitz egiten duten euskara hiztunek. Intuizio handia dago, batzuetan bete betean asmatzen du intuizio horrek, baina ez da nahikoa.
‎Udal bat edobeste, Amorebieta Etxano kasu, proiektu energetikoei eragozpen legalak jarridizkiete; baina hortik gora dena izan da baimena eta esker ona inbertsioak eta lanpostuak ekartzearren. Aurreikusitako planak bertan behera geratu, baina badirudihori inori ez zaiola axola administrazioan, merkatuak azken baten gehiago etahobeto dakielako nondik, zertan eta nola planfikatu behar den alor energetikoan.Eta gure galdera da: Non daude mugak?
‎Ez zuela inoren laguntzarik nahi. Bazekiela zer eta nola egin. Aire, fuera, kanpora!
‎Pentsatu al duzu sekula nola gerta litekeen halakorik. Pentsatu al duzu inoiz zergatik eta nola agertzen diren intsektuak gorputza gorpu bihurtzen den une berean.
2004
‎Selekzionatzeko, ordea, irizpideak behar; historia eta historiako pasarteak epaiketaren galbahean iragazi; juzkatu. Zeintzuk dira, ordea, irizpideak; zer eta nola epaituko dugu, abiada handian eta sakontasunik gabe bizi garenok?
‎Ez da inolako informazio pertsonalik eskaini behar nork bilduko duen, zergatik eta nola erabiliko duen jakin gabe.
Zertarako eta nola darabilgu euskara gure komunikazio trukean. Alderdi hau ere euskararen zoriari datxekion auzia da, dudarik gabe.
‎Oihal horren josturetan dago josia hizkuntza, baina honek badu, hala ere, nolabaiteko autonomia erlatiboa gainerako egitura eta jarduerekiko. Zertan eta nola antzeman ordea delako autonomia erlatiboaren zer hori. Zeren, dirudienez, hizkuntzaren estatusa bera aldakorra da, horrek gizarte bizitzan daukan itzalaren arabera.
‎Jaioterria, nire nortasuna, aitarena, amarena... begien aurrean izateak sortuko didanaz pentsatzen jardun dut. Ikara, zirrara, poza... zer eta nola sentitzeak sorturiko hutsunean murgildu naiz eta irakurketarekin jarraitzea hobe izango dela erabaki ondoren, hartu dut eskuetan nire aita zenaren liburuxka. Aita hitza erabiltzeak ere sortarazten didanaz jarduteko gogoa ere sartu zait, baina beste une baterako uztea erabaki dut.
2005
‎Ala Etxepareko Janinaren maneran, kantonamenduko hiriburuko zahar egoitzara jo behar zuen? Ez zekien zer eta nola egin. Arimaren zokoan hargatik semearen baiezko txepelaren oihartzuna zetxikan, amodiozko seinale ahul.
2006
‎Irakurketa ugari egin daitezke gaurko egoerara zergatik eta nola iritsi garen horri buruz, eta alde bakoitzak berea egiten du. Hau da, eta hobeto ulertzeko, zergatik iritsi gara egungo egoerara:
‎Proposamen horien artean, politikari dagokionez, bereziki garrantzitsua izango litzateke alderdien mahaia osatzeko batzorde prestatzaile bat martxan jartzea, mahai horretan zer eta nola eztabaidatuko den adosteko alegia.
‎Ortega-k, ikusiriko bere konklusio horretan konfirmatu ahal izateko (korrespondentziarena), aurretiaz garbiketa erabakigarri bat egin behar izan du bere zalantzetan. Argitu du nola ulertzen den gizon emakume batzuk –arrazak, kontinenteak– gizakiak izatea, eta ez izatea historikoak; zergatik eta nola diren horiek Izpirituak ezhistoriara baztertuak; nola pirritatzen den horien existentzia menderen mendetan, beti joaten eta beti leku berean. Soluzioa korrespondentzia modu bat da berriro, eta oraingoan bai, bitxiki, Herrien Psikologo mekanizisten maneran:
‎Unibertsitateko ikasleak eta. Batzuek ohitura zuten, bazekiten zer eta nola egin behar zen, baina beste batzuk lehenengo aldiz zetozen, halako gixaixo aire batekin, lotsaren eta poxaren artean nola jokatu ez zekitela.
‎Urtebete barru egingo dut errepaso orokorra, zergatik eta nola hasi eta zer nola moldatu naizen. Halaber, izan ditudan laguntzak, izan ditudan trabak, eta horiekin nahasian usteak, iritziak eta datuak.
2007
‎Gure neuropsikiatra herriz herri ibili da, bere azalpen teorikoak bestelako esperimentu praktikoekin nahasten. Bere maletan daraman plastikozko masa grisarekin, emakumearen garunean gertatzen diren erreakzioak zergatik eta nola gertatzen diren azaltzen saiatzen da. Bere iritzian, hipokanpoa izeneko garunaren atala bertan osatzen dira emozioak eta baita memoria eta oroimena ere handiagoa da emakumeengan, eta, beste muturrean, gizonek 2,5 aldiz gehiago eskaintzen diote euren garunean bulkada sexualak kontrolatzen dituen eremuari, eta beste puska eder bat oldarkortasunari.
Zergatik eta nola hartu behar da aintzat psikologoarengana jotzeko egokiera?
‎Lurralde ezberdinetako langileekin. Eta ezdakigu zer dagoen gainetik, zerk eta nola babesten gaituen.
‎Pertsona bat ezinbaita inoiz ere motibatuta egon ezertan ere parte hartzen ez badu. Eranaturalean sortu zen erlazio estilo bat mantendu nahi genuen; eta pertsonaguztiek jakin behar zuten zer egiten zuten, zergatik eta nola hobetu zezaketen.
‎Oro har, barrura begirako komunikazioa gauzatzea eta horren garrantzia azpimarratzea zailagoa gertatzen da kanporakoa baino. Komunikazio enpresa denez, oso argi dago kanpora begira zer eta nola komunikatu behar dugun. Gainera, enpresa publikoa izanik, konpromiso bat daukagu kanpora begira.
‎eta ez kide bat? Hor dago gakoa, zergatik eta nola espainiareta frantziar identitateak euskal herritar askorentzat, bestearenak, bilakatu ziren.Luze joko luke erantzunak, baina ekarri dudan argudioari jarraituz, erantzun labureta azalekoa emango dut:
‎Horrez gain, garaiko gizarteetan, kontsumitzen den moduagatikere bai. Era berean, ez da aski ezagutza zientifikoa zertarako eta nola erabiltzenden. Hori bezain garrantzitsua da, zertarakoaren galdera ez ezik, zergatia.
‎Batzuetan, zentzumen asaldurak sor daitezke elikagaian, ontziaren materiala ukituz gero. Kimikako Elkarte Amerikarrak antolatu berri duen topaketa batean, aditu talde batek nabarmendu du oso garrantzitsua dela ikertzaileen, prozesadoreen eta kontsumitzaileen arteko komunikazio egokia izatea aldaketa horiek zergatik eta nola gertatzen diren ulertzeko. Horretarako, hizkera komuna sortzeko eskatzen dute, elikagaian alterazio organoleptikoak daudenean jarduteko.
‎Eta halaxe, mon ami, ikusi dut neure burua iritsi nahi ez nuen geltokira iritsita, eta datorren ostiralean Iturrino Handiaren trukua berpiztuko dudala agindu diot. Dedio, arroza garesti atera zait gaurkoan, eta hitz ematen ari nintzaiola, ez dakit zergatik eta nola, John Hustonek behin eman zidan hitzaz oroitu naiz.
‎– Zein eritasunek eraman zintuen Lyongo ospitalera? Zein emakumek egin zintuen birrin edo, zerk, zergatik eta nola?
‎Alta une zoriontsu anitz bihikatuak genituen batera, han edo hemen, eztitasun franko, desertuetarako bidaia zenbait, zinema gaualdiak eta noizbait haria hautsi zen. Zergatik eta nola ezin jakin. Banekien hein batetik aitzina jendeak aspertzen eta nardatzen nituela, zafla zein ostikoka neure inarrosteko gutizia biolentoa sortzen zitzaien, isila eta itxuraz lasaia nintzelako, apatia leporatzen baitzidaten, alabaina, bizitza hau gerla bat zela deiadarkatzen zuten beraien gaiztakeria eta enekiko mespretxu errazaren justifikatzeko, eta orobat Baionan Erikari nioenez, ez nintzen ederra, ez behintzat Nicole Kidman bezainbat.
‎Ez nuen horrelakorik edonon eta edonorekin aldarrikatuko. Normalean kasu egitea komeni zen, zer eta nola erraten ziren gauzak. Azkenean isilik bukatzen genuen, eta isiltasuna euskaldunaren bigarren larrua zen, etsaien eta txakurren aurka oihuka pasatzen ez genituen uneetan behintzat.
‎... eta, ez aipa gehiago zuri ta belzez ilestatuak diren xakur aihartu txar horiek, arrotzak gainerat leku hotzetarik baiderabila, ardietaz ni bezala (ez, ez arras ni bezala ez!) arduratzen baitira, beti nagusiaren zangopetan, hunek aintzin berek aintzin, hunek gibel berek gibel, buztana beheiti, dirudi herrestan ibiltzen direla, alde guzitarat so, ez jakin zer eta nola egin, xanpaka ez baitute ikasi ere, iledun izakiak iziturik atxikiz hain dira faltsuak, ixilak, zitalak, ustelak, aurpegi biko eta xanpa zuri, beren bi hankadun jabeari kausitzeko... hobeko baitzuken, hunek, labrika xume eta bizi bat ezinez eta" colley" bastart zikin horietan konfidantza eman.
‎Eta bestea aldiz, ez bada nehoiz ez nihoate joan, ez du sekulan jakin enekin zer eta nola egin. Haurra delarik, aita batengandik espero dugu gure eskolako bizian interes hartzea, adiskideek eman kanikak miratzea, xokolet puska bat askaritzat ematea, kartabla pisuegi bada garraiatzen laguntzea, xoriek habian dituzten umeen erakustea, eta abar.
‎Maddi izan zen, ingurumeneko biztanle guzitan, laguntza ekartzeko prest zitaken bizikide bakarra: " zerbait nahi nikek egin, Xano, bainan ez dakiat zer eta nola. Hola hire ikusteak bihotza daldaran ezartzen daitak, barnealdea airean, malkoak begira heldu zaizkiat.
2008
‎Artikulu honen izenburu hori handiustekoa iduri daiteke. Halere, euskararen alde egiten dena aztertzen, neurtzen, ebaluatzen entseatzea garrantzitsua dela uste dugu, nondik nora gabiltzan ulertzeko, zer eta nola egin behar dugun jakiteko, hots gure hizkuntzaren aldeko lana hobetzeko1 Ikerketa alor horretan Erramun Baxokek parte hartu eta hartzen du noski Ipar Euskal Herrian. Bistakoa da, bere biografiak erakusten duen bezala, gure lurraldeko euskararen eragile inportanteenetarik bat izanez haraindian, hausnarketa ekarle garrantzitsuenetarik bat izan eta izaten dela oraino.
‎Euskararen alde egiten dena aztertzen, neurtzen, ebaluatzen entseatzea garrantzitsua dela uste dugu, nondik nora gabiltzan ulertzeko, zer eta nola egin behar dugun jakiteko, hots gure hizkuntzaren aldeko lana hobetzeko. Ikerketa alor horretan Erramun Baxokek parte hartu eta hartzen du noski Ipar Euskal Herrian.
‎Funtzional izateari utzi dion hizkuntza beste hizkuntza batez ordezkatuko da, eta hiztunek onartuko dute hizkuntza horren balio instrumentalarengatik. Atxikitze tazitua soilik instrumentaltasunari erreparatuz aztertuta ere —atxikitzea nahita edo behartuta izan; instrumentaltasuna, berriz, batzuetan halabeharrezkoa eta ezinbestekoa izango da, noski—, ez litzateke aztertu gabe utzi behar atxikitze hori gizartean zergatik eta nola gertatu den (Boyer 2007: 41).
‎ikastetxe batzuetan guztiz baztertu dira literatur edukiak, eta beste askotan bigarren mailara zokoratu. Literatura lantzen den ikastetxeetan irakaslearen esku geratzen da zenbat denbora eskaini, baita zer eta nola irakatsi ere. Ondorioz, irakasleen artean ez dago irizpide bateraturik, eta horrek eragiten du ikastetxe batzuetan ikuspegi historizistaren zantzuak nagusi izatea eta beste batzuetan, berriz, irakasleak metodologia parte hartzailea bultzatzen saiatzea.
‎Etxekoneko Anttoniok goiz ikusi omen zuen Erramun, atxurra bizkarrean hartuta pagadi inguruko bidezidorretik zihoala. Zer eta nola gertatu zen esaten ez zen ausartzen, ordea.
‎Irizpideak zehaztean sailkapena izan da kontuan, orokorra baina lagungarria, ahozko materiala zer eta nola bildu, corpusaren tamaina (bai abiapuntukoa, bai gerokoa ere) eta, batez ere, azpicorpusak zehaztu dira. Hala ere, oreka mantenduz, edozein unetan gehi daitezke azpicorpus bereziak, irekia baita.
‎Beraz, soziologiaren ikuspegitik edo soziolinguistikaren ikuspegitik edo, hor zer eta nola egin behar den ez dut nik esango. Lantalde horrek, Jagon saileko Euskalkien> hor hitz egingo du, aztertuko du eta, halako adostasunik lortu eta onduz gero, Euskaltzaindiari proposamenen bat egingo dio.
‎Eta horiek ikertzean proiektuen helburu ustez erudituek gizarte mailan oihartzuna eta arrakasta izateko zuten bokazioa aztertuko da, bai eta eragin soziala lortze aldera bilatu zituen sostengu publikoak arakatu ere, modu horretara politikarekin izandako harremanak argituz. Beraz Azkueren jarduera intelektuala zertan eta nola konkretatu zen ikusiko da. Zentzu horretan, II. eta III. parteak bereiz landu dira, batean proiektuak eta bestean botere plataformak ikusiz.
‎Irakaslearen lana aztertuko dugu: zer eta nola landu behar duen, eta zer eta nola zuzendu behar duen. Toki berezia izango dute Elgoibarko Herri Eskolan aplikatu den Kontzientzia Fonologikoa lantzeko programak eta programa horren barnean integratu ditugun bertso ariketek.
‎Irakaslearen lana aztertuko dugu: zer eta nola landu behar duen, eta zer eta nola zuzendu behar duen. Toki berezia izango dute Elgoibarko Herri Eskolan aplikatu den Kontzientzia Fonologikoa lantzeko programak eta programa horren barnean integratu ditugun bertso ariketek.
‎Esanahia ematea ez da aukera bat, etengabe eta nahitaez egin behar dugun lana baizik. Beste kontu bat da zeri eta nola eman esanahi bat edo beste, baina ematea bera ezinbestekoa dugu jendeok. Zentzudun mundu batean bizi beharra dugu, zentzukide den jendearekin:
‎Horren zabalkuntzan komunikabideetara jotzea ere ez da aukera txarra. Joan den aste buruan, Tolosan eginiko sei metroko tarta erraldoiak oihartzun nabarmenagoa izan zuen, eta hori ez pentsa Lehiaketari buruz zer eta nola kontatu ez dagoelako denik. Haur, gaztetxo eta jende martxoso eta interesgarri ugarik hartuko du ostatu Gipuzkoan, Lehiaketaren aitzakian.
‎Kritikak kritika, Ezker Abertzaleko ordezkariek Udalak euren proposamenarekin bat egiteaz poztu egiten direla ere azaldu zuten," garrantzitsuena ez baita nork proposatzen duen, zer eta nola proposatzen den baizik".
2009
‎Inoiz ezer idazteari utzi zion galdetu nionean, ez zekiela erantzun zidan: " Ez dakit zer eta nola idatziko nukeen ondoan inor izango ez banu. dut inoiz jakin".
‎Aski izango da pixka bat gainbegiratzea eta zuzenketatxo batzuk egitea; horrela jokatzea komeni da, eta ez haurra ikusle soil izatea, helduek zer eta nola egiten duten begira edukitzea.
‎Musika gustuko dutelako eta elkarrekin ondo pasatzen dutelako itzuliko ei dira. Non, zer eta nola, dena ikusteko dago oraindik, baina berehala emango dute guztiaren berri.
‎Bide batez, kristalaren bestekaldean dagoena ere ezagutzeko parada egingo dute Bi errepidean saioan: zer eta nola jaten duten arrain espezie ezberdinek eta akuariumak betetzen duen funtzio zientifiko eta ikerketa ezberdinak. Adibidez, nola ugaltzen dira marrazoak?
‎Ia inork ez zekien orduko Euskal Telebistako langileen artean zer eta nola sortzen ziren telebistarako produktuak. Geuk ere ez genekien ezer.
‎Simulazioak egiten dituzte aldian aldian, larritasun egoera posibleetan erreakzio denbora eta eraginkortasuna hobetzeko. Muturreko larrialdiak ere simulatzen dituzte, argi izateko zer eta nola egin, adibidez, estatu oso bat argirik gabe gelditzen bada. Muturreko egoera horretan, lehenengo lana da segurtasun egoera berreskuratzea.
‎Leonek bazekien zer eta nola esan min egiteko. Bera minduta zegoen, eta bere arantza kentzeko ezagutzen zuen modu bakarra beste bati ezpata sartzea zen.
‎Enrollatu, enrollatu? , galdetu nuen zer eta nola jakin gabe.
‎sozialak sortarazten duten, garbiaren? gosea (errealitatearen ukoa), beste espazio batzuetan asea bilatu behar izaten duena 106. Baina hemen ezin has gaitezke luzeago aztertzen, zergatik eta nola XIX. mende hondarrean garbitasunaren obsesio forma politiko, erlijioso, literario diferenteak ilki diren euskal gizarte deskontsolatuan!
‎Aita Patxi fraide pasiotar eta Rebelion de la Sal euskal batailoi abertzalekokapilauaren biografia. Euskal abadeok zergatik eta nola gerra egin zuten jakitekobalio dezakeen lana.
‎Bibliografia labur hau hasteko da. Hauek irakurri eta gero, ez bazaizu liburuhorietan aipatzen direnei buruz gehiago irakurtzeko gogorik sortzen, beste batzuekgaiaz zer eta nola esan duten ikertzeko irrikarik pizten, hobe duzu kultur kazetaritza ez den beste edozein arlotan espezializatzea. Denbora eta indarra aurreratukodituzu, garrantzitsuak biak ala biak, lanbide honetarako.
‎Irakurle zaitugun horren lehenbiziko programazio lengoaia Perl dela suposatuko dugu. Sarreran esan bezala, programazio lengoaiak, konputagailuari zer eta nola egin behar duen deskribatzeko erabiltzen diren lengoaiak dira. Gaur egun, programazio lengoaia ugari topa daitezke, bakoitza bere ezaugarri eta erabilera eremu konkretuekin.
‎Lezamako Eskolako Gurasoen Elkarteak kezka hau izan du: seme alabek zertan eta nola ematen duten aisialdia. Izan ere, behin adin batera helduta, Lezaman “ez dituzten” ekimenak herritik kanpo topatu behar dituztela antzeman dute.
‎Ironikoa da jakitea politikariek komunikazio aholkulariak dituztela, coach edo entrenatzaile antzekoak, mitinetan zer eta nola esan behar duten jakiteko. Diktadura garaian hitza debekatuta zegoen.
‎Baina marka horien neurriz kanpoko publizitatearen eragina erabatekoa bilakatzen ari da; eta ez soilik kontsumoan, toki publikoetan sortzen duen diskriminazioagatik baizik. Dirua duenak erabakiko du non, zer eta nola. Saiatu bestela Zurriolako ate zabaleko, diskoteka irekian?
‎Lehen askoz errazago egiten genituen gauzak. Lehen film laburretan argi genuen zer eta nola egin, ziur aski askoz ere gutxiago genekielako. Orain gehiago dakigu, eta pentsatzen duzu modu batera zein bestera egin litezkeela gauzak, eta...
‎Gasol zer eta nola egin oso ondo dakien mutil puska da, gizaseme jantzia buruz. Lehen begiratuan kontrako sentsazioa ematen badu ere.
‎Kalitateko produktuak, eta gertukoak. Erosketak egin aurretik, ekoizlea nor den, nongoa den, zer eta nola egiten duen jakiteko eta ekoizleari galderak egiteko aukera ere izango du erosleak. Ardoa edo olioa nola egiten duten, eta prozesuen inguruko argazkiak eta bideoak ikusi ahal izango dira.
2010
‎Euskara Zerbitzuen II. Topaketak aurkeztu zituzten ostiralean Gipuzkoako Foru Aldundian.Bi lasarte oriar izan ziren aurkezpenean: Estibalitz Alkorta, Gipuzkoako Foru Aldundiko euskara zuzendari nagusia, eta Ricardo Ortega, Lasarte Oriako Udaleko Euskara batzordeko burua izan ziren ostiralean Foru Aldundian Udaltopeko II. edizioko xehetasunak eman zituztenak.Aurten landuko den gaia Nerabeen aisia eta lagunartea izango da eta Zer eta nola egin daiteke udaletatik nerabeek aisian eta lagunartean euskara gehiago erabiltzeko, galderari erantzuna ematen ahaleginduko dira.Jardunaldien bigarren edizio hau apirilaren 21ean eta 22an izango da eta, berriz ere, Manuel Lekuona izango dute leku.Euskara teknikarien bilgune" Iaz bezala, topaketa hauen helburua Euskal Herriko euskara teknikariak bildu eta urteroko elkargune bat izatea da", adierazi zuen Estibalitz Alkorta Aldundiko euskara zuzendariak.Lasarte Oriako Udaleko Euskara batzordeko buruak, Rikardo Ortegak azaldu zuenez," Topaketak urtero egiteko asmoarekin jaio dira.
‎Jo dezagun telebistan bertan ere: guk ez bestek erabakitzen du dela heriotza baten kasuan, edo itsasontzi baten bahiketarenean, zer eta nola zabaldu albistea, gure baitan halako eta halako interpretazio eta ustea ezartzeko… Izugarria da errepresentazio horiek duten eragina! Izugarria!
‎Aritz Galarragak, Beñat Sarasolak, Ion Olanok eta Gorka Bereziartuak. Zergatik eta nola eragin zuten azkenean oharkabe samarrean pasa zen nahasketa. Orain argitzea erabaki dute.
‎garia landu nahi duenak lurra prestatzen du, ongarritu, ureztatu... baina behin hazia ereinda, nekazariak badaki berez etorriko dela landarea," horretarako aurreprogramatuta dago". Ikasleen ondoan egoten dira hezitzaileak, baina ikasleek erabakitzen dute zer eta nola egin, euren artean adostutako arauak jarraituz.
‎" Merkatu balioari" dagokionez, euskara ez da produktuen edo zerbitzuen aukera hoberena eskaintzen duen hizkuntza, eta, horrela, merkatu balio gutxikoa da euskara, gaur egun behintzat. Zer eta nola egin euskararen aldeko joera erakargarria izateko?
‎Katalunian eta Valentzian (75 bulego) badago masa kritikoa gastua justifikatzeko katalanez bulegoetako eskaintza, on line kanala eta informazio korporatiboa biderazteko. Baina Galizian, 10 bulego besterik ez dago; beraz, zer eta nola egin hausnartu beharra dago.
‎zergatik ez zuen idatzi gehiago euskaraz arrasatearrak? eta mundu politiko instituzionalera gatozela, iruñea, kalahorra edo baionako diozesiek zergatik eta nola ez zuten sustatu idazkuntza bortitz bat kristau herritarrak hezi eta apaiz jendeari lanabes teologiko pastoral duinak eskaintzeko; zeren eta etxauz en kasua salbuespen mugatu bakarra baitugu zerbait geroago(), ezaguna da, adibidez, nola araban herritarrei trenkoko asmoen berri eman zitzaien, parrokiaz parrokia.
‎Eta kontrolatzeko modurik onena, hauxe da praktikan: egunero egunero idaztea zer eta nola jan dugun.
‎Albert Lopez Softoniceko kideak esandakoaren arabera, bi faktore garrantzitsuenak edukia eta malgutasuna dira. Edukiaren kalitatea erabakigarria da (Interneten zer eta nola idaztea garrantzitsua da). Malgutasuna ere berebiziko garrantzia du, oso azkar aldatzen direlako.
‎13 edo 15 kolpe emanda, guri guri geratzen da; 12, 14 edo 16 emanda, berriz, gogor gogor. Bizi osoa olagarrotan eman duenak ongi baino hobeki daki zer eta nola egin behar den.
‎Darwinen teoriak onartzen ditut, baita Jainkoagan sinesten ere, haatik: esango dizut aurrerago zer eta nola??, baina, zuk ez bezala, sinetsia nago utopia ere lur bat dela, nora mailaz maila hurbildu, kibbutzetako esperientzia mugarri bat da, utopiaren haragitzerako bidean, eta non, geure bilakaeraren azken mailan, oina ezarriko dugun, han gizarte solidario bat aurkitzeko, armarik gabekoa, landarejalea, animaliak anai arrebatzat hartuko dituena, frantziskotarra naiz, azken batean, ez ahaztu!?, aberetasunaren inertziak gaindituta:
‎Elene zer eta nola esan pentsatzen geratu zen. Gauza asko zegoen kontatzeko; aukeran gehiegi, eta ez onak denak batera esateko.
‎Guinness pinta pare bat hartuz, The Dubliners entzunez, altabozetatik ez baita besterik ateratzen. Zer eta nola bestela??
‎Modalitateetan, badakigu ZuBe formak direla malguenak, izan ere, ZER eta NOLA galderak batera biltzen baitituzte. Ikus nola erantzuten diren bi galdera horiek ZuBe eta ZeBe erabiliz:
‎Olio erabilia birziklatzea: zertarako eta nola
‎Morboa sor dezakeen topaketa, begiratu batean; ustea ustel geratzen da, hala ere, hein batean. Biak ala biak trebeak edo zaku zaharrak baitira non, noren aurrean, norentzat... zer eta nola esan behar den arte horretan. Politikari profesionalen artea, alegia, kazetarien aurrean edo blog batean egundoko epelak esanez aurkari politikoa larrutzera ohituta dauden horiena.
‎Darwinen teoriak onartzen ditut —baita Jainkoagan sinesten ere, haatik: esango dizut aurrerago zer eta nola... —, baina, zuk ez bezala, sinetsia nago utopia ere lur bat dela, nora mailaz maila hurbildu —kibbutzetako esperientzia mugarri bat da, utopiaren haragitzerako bidean— eta non, geure bilakaeraren azken mailan, oina ezarriko dugun, han gizarte solidario bat aurkitzeko, armarik gabekoa, landarejalea, animaliak anai arrebatzat hartuko dituena —frantziskotarra naiz, azke... kristaua eta komunista, hitz bitan...
‎–Ez dakit zer eta nola esan. Joxe Ferminek esan duen bezala, ez gara animalia hutsak.
‎Honetaz bakarrik ez omen zuten hitz egin. Anizetok esan zidanez, gure artekoaz ere hitz egin zutela ziur zegoen, emazteak hala izan zela aitortu ziolako, baina ez zuen lortu Magdalenari zer eta nola komentatu zuten ateratzea.
‎Berehala zabaldu ziren zurrumurruak. Zergatik eta nola gertatu zen hilketa hori. Hainbat urte igaro dira eta orduan esandakoek hor jarraitzen dute.
‎Orain, ikasgeletako errealitatera egingo dugu jauzi. Horretarako, Hego Euskal Herriko hogeita bat ikastetxetan Batxilergoan zer eta nola irakasten den ikusiko dugu7.
‎Esandako orok erakusten du zein den tratatu honen xedea eta zein hori aztertzeko ikusmoldea. Hartara, xede hori aintzat harturik ez da lan zaila izango azaltzea zer eta nola garatuko den gaia. Lehendabizi, legeaz jardungo dugu orokorrean, gero horren motak zehazteko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
zer 303 (1,99)
zergatik 81 (0,53)
Zer 47 (0,31)
Zergatik 28 (0,18)
zertan 28 (0,18)
zertarako 21 (0,14)
zertaz 6 (0,04)
zerk 5 (0,03)
Zertan 3 (0,02)
Zertarako 3 (0,02)
ZERGATIK 2 (0,01)
zerekin 2 (0,01)
zeri 2 (0,01)
zeri buruz 2 (0,01)
ZER 1 (0,01)
Zeri buruz 1 (0,01)
Zerk 1 (0,01)
zertako 1 (0,01)
zertara 1 (0,01)
zertatik 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia