Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 54

2013
‎Izan ere, txakurrak lotuta joan zukeen, ez aske. Zalantzan izan duzue zer eta nola egin: jendartean zabaldu ala ez, albaiteroari laguntza eskatu, basozainarengana jo& Zuen etxea ez da betikoa txakurrik gabe, eta, zuek bakarrik, laguntzarik gabe, ez duzue aurkituko.
‎Zer ote da unitate honetako egitekoa? Zer eta zer, zertzeladarik eman al dizue. Zerbaiten arrastoan jarri al zaituzte?
‎Aurreikusten al duzu nolakoa izango den zurea? Norentzat, zergatik eta zertarako egingo duzu?
‎Aurkezten den hura azaldu behar da. Dela liburua, dela bloga, dela filma& zergatik eta zertarako sortu zen.
‎2 Aurkezpena gelakideei ahoz azalduko diezue; beraz, ongi prestatu zer eta nola azaldu. Horretarako, baliagarriak izango zaizkizue honako iradokizun hauek.
‎Unitatearen eskakizunari aurre egiteko, zer eta nola egin planifikatu behar duzue.
‎1 Irakur ezazu Estatistika: zer eta zertarako, testua, eta erantzun galdera hauei, ikerketa estatistikoaren diseinuan bete betean sartu aurretik.
‎ESTATISTIKA: ZER ETA ZERTARAKO?
‎EZAUGARRIAK: ZER DEN, ZERGATIK ETA NOLA GERTATZEN DEN
‎d. Zergatik eta zertarako egin behar dugu?
‎d. Zergatik eta zertarako egin behar dugu?
‎d. Zergatik eta zertarako egin behar dugu?
2014
‎2) Lehenengo argazkia deskribatutakoan, taldekide guztien artean, diskurtso partekatua eraikiz, galdera honi erantzungo diote: zergatik eta nola iritsi da argazkian islatzen den egoera horretara?
Zergatik eta betidanik praktikatu izan delako. Gure arbasoek jateko ehizatu izan ez balute, gu ez geundeke hemen.
Zergatik eta legeak baimentzen duelako. Izan ere, ehiztariek lizentzia bat ordaintzen dute, eta horrek ehizatzeko eskubidea ematen die.
Zergatik eta, historiak erakusten digun bezala, ehizak espezieen biziraupena bermatzen duelako, animalien populazioa kontrolatzen laguntzen baitu.
Zergatik eta horregatik guztiagatik, nik, ehizari bai! Zuk zergatik ez?
Zergatik eta horregatik guztiagatik, nik ehizari ez.
‎d. Zergatik eta zertarako egin behar dugu?
‎d. Zergatik eta zertarako egin behar dugu?
‎d) Zergatik eta zertarako egin behar dugu?
‎d. Zergatik eta zertarako egin behar dugu?
Zer eta nola eraikiko duzuen zehaztu duzuenez, ekin lanari. Diseinatutakoari forma emateko ordua da.
2016
‎Zer funtzio betetzen dute gure organismoan? Zer eta nola jan behar dugu gure dieta orekatua izan dadin?
‎2 Zergatik eta nola sortzen da.
‎Gezur hori egiantzekotasunez kontatzera datorren idazleak erabakiko du zer eta nola kontatzen duen, zer isiltzen duen, zer iradokitzen duen, nondik hasten den, etab.
‎Honako bideo hauetan, idazle ezagun batzuek aspaldi egindako adierazpenak jasotzen dira; zer eta nola idazten duten kontatzen digute.
‎Eta zuk, zer eta nola idatziko duzu?
‎" Zer eta nola idazten dute?"
‎2.1 Baliatuko ditugun informazio iturriak hautatu, eta bakoitza zertarako eta zergatik erabiliko dugun zehaztu.
‎Ondoren, behin ikerketa txostenetan jasotako egoera soziolinguistikoa aztertuta, erabakiak hartu behar dira: zertan eta nola eragin, nork eragin& Euskara Batzordeak biziki eskatu du ikasleok parte hartzea, bai ikerketetan eta bai haien ondorioetatik erator daitezkeen bestelako ekintzetan.
‎Iturri posibleak identifikatu behar dira, eta haien artetik erabilgarriak hautatu. Zer, zertarako eta norentzat ikertu nahi duzuen, horren arabera hautatuko duzue zer komeni zaizuen: behaketak egitea, elkarrizketak, galdetegiak, bilaketak liburuetan, dokumentuetan, Interneten& Zer, zertarako eta norentzat ikertu nahi duzuen, horren arabera, elkarrizketek, galdetegiek, bilaketek eta abarrek ezaugarri batzuk edo beste batzuk izango dituzte:
‎Zer, zertarako eta norentzat ikertu nahi duzuen, horren arabera hautatuko duzue zer komeni zaizuen: behaketak egitea, elkarrizketak, galdetegiak, bilaketak liburuetan, dokumentuetan, Interneten& Zer, zertarako eta norentzat ikertu nahi duzuen, horren arabera, elkarrizketek, galdetegiek, bilaketek eta abarrek ezaugarri batzuk edo beste batzuk izango dituzte: adibidez, galdetegiak aurrez aurre ala Internet bidez bideratzea
‎Euskara batzordearen eskaeran zehaztutakoaren arabera, behin ikerketa txostenetako egoera soziolinguistikoa aztertuta, erabakiak hartuko dira, zertan eta nola eragin, nork eragin& Euskara batzordeak biziki eskatu du ikasleon inplikazioa bai ikerketetan eta bai haien ondorioetatik erator daitezkeen bestelako ekintzetan.
‎1 Irakurri testua, eta idatzi bost lerro inguruko testu labur bat egoera irudikatzeko: zeinen artekoa den, zeri buruzkoa eta zergatik, non dauden& Azaldu ezazue egoki eta beharrezko deritzozuena.
Zergatik eta zertarako
Zergatik eta zertarako
‎Sarreran aurkezten bada tutoretza bideoa (zer den) eta zergatik eta zertarako egin den. (P) Bideoaren edizioa egokia bada.
‎b) Azalduko zenuke zergatik eta nola sortzen diren tximistak?
‎Baina zein da konponbidea? Erraza al da jakitea zertan eta nola hobetu ditzakegun desberdintasun horiek. Horretan trebatzeko, jarduera honetan Ghanarentzako bi etorkizun posible aztertzen hasiko gara, launaka.
‎Iragarpenak jakin min handia sortu du, eta hainbat galdera jaso dituzue azken egunotan. Saioan galdera horiei erantzun diezuenez, zer eta nola erantzun adostu behar duzue.
2017
‎NIRE INTERESEKO ERAKUNDE, ZERGATIK ETA ZERTARAKO?
ZERGATIK ETA ZERTARAKO. OHARRAK (TESTUEN EZAUGARRI
‎KONTSULTA ITURRIA ZERGATIK ETA ZERTARAKO. OHARRAK (ULERGARRITASUNA, EREDU
‎batetik, ongietorria egiteko eta elkarren berri izateko; eta, bestetik, ikasturtearen nondik norakoak azaltzeko: helburuak (zer lortu nahi dugun), metodologia (zer egingo dugun helburu horiek lortzeko) eta ebaluazioa( zer eta nola ebaluatuko dugun).
‎Dedikatorian adierazi badut emanaldi osoa edo nik taularatutako lana zergatik eta nola lotzen dudan hartzailearekin. (P)
‎Kidea ezagutzen duzun moduan ezagututa, hartu jaso duzun orria eta idatzi pare bat esaldi, nolako botila den adierazteko. Zaindu zer eta nola adierazten duzun: ez izan iraingarria.
‎Zeri jartzen diogu arreta pertsonak deskribatzerakoan? Zer eta nolako hitzak erabiltzen ditugu. Jaso erantzunak.
‎Kidea ezagutzen duzun moduan ezagututa, hartu jaso duzun orria eta idatzi zer lapurtuko zeniokeen, pare bat esalditan eta arrazoiak emanez. Zaindu zer eta nola adierazten duzun: ez izan iraingarria.
‎Kidea ezagutzen duzun moduan ezagututa, hartu jaso duzun orria, eta, dagokion tartean, idatz ezazu ikastolan harekin bizi izan duzun unerik gogoangarriena. Zaindu zer eta nola adierazten duzun: ez izan iraingarria.
‎b) Zer eta zergatik gertatu da?
‎b) Zer eta zergatik gertatu da?
Zer eta nola kontatu erabaki.
Zer eta zergatik nahi zituzten mantendu/ aldatu Vienan hartutako erabakiak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia