Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 52

2000
‎Hariren baten esperantzarik ez da falta. Edozein modutan argi dute zer nahi duten: " Bere desagerpena kontuan hartu dadila, ez dadila ahaztu.
2002
‎Horietatik 600ek beste batzar bat osatzen dute eta Udalbiltza beraiek direla diote. Ni ez naiz sartuko orain gatazkan beste biltzar batekin, guk argi dugu zer nahi dugun, zein den egoera eta gu gure bidea jorratzera goaz.
2006
‎Gaur egun badirudi neskek garbiago dutela zer nahi duten; mutil asko galduago dabil, noraezean bezala, gidoia galdu eta testua oroitu ezinik legez...
2007
‎Komunikazioaren esparruan, aldaketa nabarmenena elkarrizketaren kontzeptua da.Enpresa eta herritarra elkarren ondoan egotetik, enpresa herritarra sortzera jo dugu.Beraz, nahitaez ezagutu behar dugu zer nahi duten, zer espero duten gure interestaldeek. Hori elkarrizketa sistemen bidez egiten da.
‎Begirada kritikoa bota eta nor eta zer garen pentsaka. Nafarroako jendeak gauzak nola ikusten dituen, gizarte horrek esan eta erabaki behar baitu zer nahi duen. Bateragarri al da Nafarroaren nortasuna Euskal Herriaren izaerarekin?
2008
‎Gero gerokoak. Gainera, agiriak erakutsi duen bezala, kirolari askok argi dugu zer nahi dugun.
2009
‎Norbaitek emititzen du, eta zuk irentsi egiten duzu telebistak eskaintzen duena. Hiru abisuko legeen mehatxuak gorabehera, Interneten bila gabiltzana da nahierara telebista izateko aukera, dirurik ordaindu gabe nahi dugunean zer nahi dugun ikustea. Mohebox H2box en atzeko marka da, gure telebista adimendunaren eredua, eta garatzen ari garena ordenagailu estandarra da, software librearekin sortua, entxufatu eta telebista ikusteko modua aldatzen duena.
‎Ez, hori errealitatea da. Ulertu eta jakin egin behar dugu zer nahi duten gazteek eta nola bizi diren. Esate baterako, bideo jokoen kontra hainbeste egin beharrean, saia gaitezke hezkuntza sisteman erabiltzen.
‎Baionako bestetako Planning eko permanentzian ez da medikurik. Onena litzateke inork ez gure beharrik izatea, baina espero dugu zer nahi gerta jendea ausartuko dela guregana hurbiltzera, umiliazioaren beldurra gainditurik. Usu neska gazteak izaten dira, baina mutilak ere etortzen zaizkigu.
‎Definizioa berritu behar dela esatea gauza bat da, ordea, eta definizio berri egokiagoa aurkitzea beste bat. Metrologoek garbi dute zer nahi duten: unitateari balio aldaezina emango dion definizio bat.
2010
‎Ez dugu nahi ez indeterminaziorik ez anbiguotasunik. Espainian hogeita hamar urte pasatu dituzte guri galdezka" zer nahi dute euskaldunek?" Bada, hortxe dute zer nahi duten Lehendakariak, Eusko Jaurlaritzak eta, batez ere, Eusko Legebiltzarreko gehiengo osoak. Argi asko jarrita dago atarikoa, 69 artikulu, xedapen gehigarri bat, 3 xedapen iragankor eta bi azken xedapen dituen testuan.
2011
‎Errespetua. Oso argi genuen zer nahi genuen». Baina ez da arantzarik gabeko bidea.
‎Sistemak ezberdinak dira, baina arlo batean, etxeko lanetan, umeak ardura hartzen badu, errazago hartuko du ardura eskolan ere.Nolanahi ere, eskolak eta familiak ez dute zertan ikusmolde bera izan.Bai, horrela da, eta gatazkak ere sortuko dira. Garbi izan behar dugu zer nahi dugun, eta horrek ematen digu zentzua. Proiektua umea edo gaztea da.
‎Gizarteak erabaki behar du zer nahi duen produktu ekologikotzat: traktoreak erabil daitezke?, eta ureztatze sistema intentsiboak?, edo aski da ongarri eta pestizida naturalekin?
2012
‎Ospea lortu duen margolaria dugu Rufo Criado, eta haren lanetan heldutasuna ageri da. Argi du zer nahi duen landu eta adierazi. Artistaren unibertso bisual eta sentimentala da Rekalden erakusten dena, ikuslearen zentzumen eta sentimenetara zuzendua, eta bide horretan trebetasun kromatiko eta formalak erakusten ditu, batzuetan arrakastaz eta bestetan ez hainbeste, baina oro har erakusketa guztiari osotasun kutsua ematea lortuta.
‎Berdeekin, besteak beste, aztertu eta erabaki behar dugu zer nahi dugun. Tren bat etengabe dabilena, errotazioan, linea esklusibo bat behar dugu?
‎Garbi eduki behar dugu zer nahi dugun komunikatu. Horretarako, garrantzizkoa da gaiarekin zerikusia duen informazio guztia ezagutzea.
‎Mezuak transmititzea lortzeko, lehenik eta behin argi eduki behar dugu zer nahi dugun transmititu. Erraza dirudi, baina ez da.
‎Materialak aukeratu eta eskuratu baino lehen, kontuan hartu behar dugu zertarako nahi ditugun, nolakoak izan behar duten, zer garatzen lagundu behar diguten, nola aurkeztuko ditugun eta noiz berritu ditugun. Jolasteko materialak ez dira erabili behar gizarte interakzioak (hezitzailearekikoak edo gainerako haurrekikoak) ordezteko soilik.
‎Bakoitza jaio den lekuak, garaiak, duen izaerak, etab. neurri batean bakarrikmugatzen du. Norbera momentu oro bere burua sortzen, asmatzen ari da, neukerabakitzen dut zer nahi dudan izan, neuk erabakitzen dut (ditudan baliabideenbarruan) zer izan nahi dudan bizitza honetan. Hauxe baita daukagun bakarra, bizitza.Eta bizitzea, momentu oro aukeratzea da.
‎Egoera horretan dagoenak indartu egin behar du, bere nomina edo pentsioa finkoa dela azpimarratu behar du eta, beraz, dirua errazago itzuli ahal izango duela. 6 Zehaztu zehatz mehatz zertarako erabiliko den dirua Eskatzaileak argi erakutsi behar du zertarako nahi duen dirua. Proforma faktura edo aurrekontu irmo bat baldin badu merkatariak behin betiko faktura entregatzen duen dokumentua, non salmentaren baldintzak zehazten baitira–, askoz aukera gehiago izango ditu dirua lortzeko ahozko informazioa ematen badu edo gorabeherak kontatzen baditu baino, kreditua zertarako nahi duen zehatz mehatz definitu gabe.
‎Dena zait ezezaguna gainera, eta ez nuke jakingo zer esan, zer den hobe eta zer okerrago. Irizpidea izateko esperientzia behar da, eta norberak jakin behar du zer nahi duen ekimena bere gain hartzeko. Eta nik esperientziarik ez dut azpi mundu ezezagun honetan.
2013
‎«Orain tresna batzuk dauzkat, jokabideak identifika ditzaket. Argi dut zer nahi dudan eta zer ez: zerbait gustuko ez badut, ez diot nire bizitzan sartzen uzten.
‎Werten hezkuntza politika gaitzetsi, eta herriko ikastetxeek garbi dute zer nahi duten: " Euskal Herriko errealitatera egokitzen den hezkuntza sistema izatea".
2014
‎Ahalik eta ahulen luke Estatuak. Norberak erabaki behar du zer nahi duen eta Estatuak bakean utzi behar gaitu merkatu librean". Thatcher agintera iritsi arteko egoera balitz, Hunterrek bere irabazien %98 Estatuari pagatu zion zergatan; gaur egun %45 eta gainera karitatea zergetan salbuetsita dago.
‎Jakina, bakoitzak ezaugarri bat emango dio ogitartekoari, baina norberak ikusi behar du zer nahi duen, eta, nola ez, gainerako osagaiek ere badute zer esana.
‎–Erabateko konpromisoa dut Helenekin, esan zuen Marionek?. Jakin nahi nuke zer nahi lukeen nik egitea. Egia esanda, izugarrikeria hura egin zenuen gauetik ez zara izan inor niretzat.
‎1747 Ib., 150 1) Ez duelako esplikatzen nazio bat izan nahi omen dutenok zergatik nahi duten hori, nola etorri diren hori nahi izatera; 2) hainbat kasutan erakunde politiko berean batuta bizi bai (Estatua), baina nazionalitate berezia gordez egin nahi delako: txekiar askok Austrian egon gura du, baina txekiar gisa (Palacky:
‎Babestu egin behar dut Zer nahi duzu egitea?
2015
‎Carmichael jaunak azken finean aditu egiten zituela berak esan ezin zituen gauzak. Tankera eman ezineko agurea zen, bizarrean orban hori harekin, olerki eta asmakizun haiekin, desio guztiak asetzen zizkion mundu batean barrena lasai asko nabigatzen, belardian etzanda zegoen lekutik eskua jaistea nahikoa zuelarik zer nahi, hura harrapatzeko. Lilyk koadrora begiratu zuen.
‎Irizpide hartatik ulertu ahal dugu zergatik nahi duen Identitateak sistema orohartzailea izan, eta zer dela eta nahi duen bere buruaren sistema antolatua, bereizia eta argia. Anomaliak neurrian ere sistema horrekin egiten du amets, baina diferitzen bizi behar duenez, galtze eta eskuratze joko batean jokatzen du.
2016
‎Une honetan ordea, tresna baliagarria izan daiteke. Halere, ez du zertan jende guztiarentzat berdina izan, muinean azaldu behar duzu zertarako nahi duzun estatua. Askotan pentsatzen den bezala, ez da kantabriarrak edo galegoak baino hobeak garelako, hori argudio arrazista da.
‎Madriletik edo Parisetik ez dela zorigaitzez zinez deus onik jinen, lepo gainean uztarri pisuagoa baizik, orain ainitz gisetara gero ta maltzurkiago ikusten ari garen bezala. Alta Euskal Herriak eta hau bezalakoek erakutsia dutela zer nahi duten: duinki bizitzea denen errespetuan.
2017
‎Ikusi gura ez duguna da, Bizkaiko hiltegi bakarra ixten badute, bizkaitar guztioi kenduko digutela konfiantza osoko okela jateko eskubidea. Begetariano egin gaitezke, edo gure gaitzen errua jan dugun okelari bota (txirrindulari batek egin zuen moduan), baina geuk erabaki behar dugu zer nahi dugun: edo bertoko eta kalitatezko produktuak jaten ditugu egunero, edo zentzurik gabeko esplotazio handiei jaten ematen diegu.
‎Enpresan mailaz eta soldataz igotzea, herentzia bat jasotzea, etxe bat erosi ahal izatea, lagun ugari edukitzea? Arrakastaren laukitxo guztiak beteak ditu Jezabelek, argi du zer nahi duen bizitzan eta zirt zart hartu ohi ditu erabakiak. Halako batean, ordea, txikikeria batekin paralizaturik geratuko da.
2018
‎Zaila duk zer nahi dudan esatea esan zien behin entzun nahi zuten guztiei baina nire itsasontziak ez dik jirarik eman bere joera aldatu nahi denean. Zer gertatzen da iparrera hoala, hegoaldera joan nahi duanean?
‎Behin pausoa eman eta taldea osatu genuenean, oinarria bagenuela ikusi genuen. Argiago genuen zer nahi genuen eta zer ez. Talde hau jauzi kualitatibo bat izan zen.
‎Eta eskua luzatu eta" eman" esaten badizu, aurretik jakin behar duzu zer nahi duen, luma beltza, luma gorria, papera edo Clop, bere zulagailua.
2019
‎4 gIZARTE EREDU BERRIA mikel zalbidek aipatzen dituen erronkei dagokienez, gizarte ereduaren bilakaera bat behar dela azpimarratzen da. maila soziokulturalari dagokionez, txostenean aipatzen den moduan Gemeinschaft elkartea eta Gesellschaft gizartea uztartu egin dira: gizarte eredu berri bat osatu da, ez XIX. mendeko gizartearen eredura itzuli. arnasguneetako biztanleriak, ez bestek, erabaki behar du zer nahi duen. antzinako ereduak ez zaizkio, seguruenik, erakargarri gertatuko. garrantzitsua da, beraz, txostenean eredu berritzeaz esaten den hori. aisialdia eta gertuko komunitatea desmaterializatzen ari dira hein batez: eguneroko solaskideak eta harreman sareak; eta ez dira lehen bezain gertukoak eta trinkoak (hala dira kontuak, bereziki, adin batetik aurrera:
‎Haatik, uste du «ezinbestekoa» dela elkarrekin lantzea, eta bakoitzak bere erantzukizuna hartzea. «Herritarrok argi izan behar dugu zer nahi dugun, baina prest egon behar dugu bereizteko. Berdin erakundeek eta hedabideek»Hausnarketaren hirugarren fasea elkarrizketen ondoren egingo dute biharko saioaren barruan.
‎Dagoeneko Gipuzkoako hainbat eskola txiki ezagutu dituzte, bertara joanda baina baita proiektu horietako ordezkarien bisita jasota ere. Argi dute zer nahi duten: " Adeitasunezko eskola bat nahi dugu, umeak errespetatzen dituena, eskola txikien abantailekin:
2020
‎bata, egoerak hobera egiten badu, denboraldia luzatu, eta liga osoa jokatu; bestea, sasoia bertan behera utzi, eta Bera Bera izendatu txapeldun; edo hirugarrena, denboraldia amaitu, baina txapeldunik gabe. Hirurek argi dute zer nahi duten: «Sasoia bukatutzat eman dezala».
‎Nola horrek barnebiltzen du elkarrekin harremantzeko moduetan nola; nolak esan nahi du zer nahi dugun, nahi duguna nola egingo dugun. Nola egingo dugun maitatzeko, delegatu gabe, norberarengandik hasita.
2022
‎Gartziak ez zuen pazientzia handirik, baina ulertu zuen aginduak behar zituztela. Garbi utzi behar zuen zer nahi zuen.
‎Argi du zer nahi duten zaleek. «Bizi bizi jokatzeak pizten ditu gure zaleak.
‎Konturatzerako elkarrekin zeuden, eta, ohartzerako, Haizearen amona zenaren etxean jarri ziren bizitzen. " Gure artekoak bere kabuz egin zuen aurrera; bi pertsonak garbi dutenean zer nahi duten, ez dago esfortzurik egin beharrik", kontatzen zuen harro Eñautek beti.
2023
‎Gaur egun dena oso azkar aldatzen denez, gehiegizko abiaduran doan modernitatean, kapitalismoan eta globalizazioan murgilduta gaude. Horrelako garaietan zaila da identitateari eustea, baina jakin behar dugu zer nahi dugun eta zein bide hartu nahi dugun. Bestela, olatuen edo haizearen ondorioz albo batetik bestera doan taula bat izango gara, eta arroken kontra joko dugu.
‎Garbi duzulako zer nahi duzun?
‎Gauza asko ezkutatzen ditu, eta herritarrek azalpen bat merezi dute. Gobernantza eredugarria aplikatuz, demokratikoki eta herritarren parte hartze zuzenaren bidez erabaki behar dugu zer nahi dugun gure eskualdearentzat». Hala, egoeraren hausnarketa eta diagnostiko «sakona» exijitu dituzte.
‎Loiolak azaldu du ez duela arlo bakarra jorratzen ikasleekin. " Bakoitzak erabaki behar du zer nahi duen, eta horren arabera, erabakitzen da zer arlo landu".
‎" Baina, askotan, ez dugu jakiten mugak nola ezarri. Gainera, kontuan izan behar dugu zertarako nahi ditugun jarri: haurraren onurarako dira ala gure lasaitasunerako?".
‎Artikulu honetan, praktikan ikasi dugunetik abiatuta, antzeko proiektuetarako diseinu gako batzuk partekatuko ditugu. Gako horiek desiderata izendatu dugun zerbaiten barruan bildu ditugu, Olentzerori zuzendutako gutun bat balitz bezala, Jakin 257 maiatza abuztua argitasun nahikoa baitugu zer nahi dugun adierazteko, baina zalantza gehiago ditugu horrelako proiektuetan ageri den konplexutasunari heltzeko moduari dagokionez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia