Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 50

2013
‎2 Aurreko erantzunak kontuan hartu, eta balioets ezazue, zuen ustez, sua pizten asmatzeak gizakiarentzat zer garrantzi izan zuen.
‎2 Aurreko erantzunak kontuan hartu, eta balioets ezazue, zuen ustez, gurpila asmatzeak gizakiarentzat zer garrantzi izan zuen.
‎2 Aurreko erantzunak kontuan hartu, eta balioets ezazue, zuen ustez, depilatzeko pintzak asmatzeak gizakiarentzat zer garrantzi izan zuen.
‎2 Aurreko erantzunak kontuan hartu, eta balioets ezazue, zuen ustez, zer garrantzi duen objektu horrek iraganeko bizimoduaren berri jakiteko?
‎2 Aurreko erantzunak kontuan hartu, eta balioets ezazue, zuen ustez, antzerkia ikusteko antzokia asmatzeak gizakiarentzat zer garrantzi izan zuen.
‎4 Eztabaida ezazue, talde handian, honako gai hau: zuen ustez, aurrez ikus ote daiteke edozein egunetako itsas maila. Nola egingo zenukete aurreikuspen hori?
2014
‎1 Jarri lauko taldetan, eta zerrendatu zein diren, zuen ustez, literatura solasaldia egiteko kontuan hartu beharrekoak.
‎3) Lehenengo argazkiarekin bukatzeko, denon artean, beste galdera honi erantzungo diozue: zuen ustez, zer ondorio izan litzake egoera arriskutsu horrek. Eta horrela argazki guztiekin.
‎Irakurketari eta, bereziki, gazteen irakurketari buruz entzundakoak kontuan izanik, zuen ustez, zer irakurtzen duzue edo ez duzue irakurtzen gazteok. Zergatik?
‎1 Testuaren ondoren, hura berrikusteko erabili den kontrol zerrenda daukazue. Jarri taldeka, eta adierazi kontrol zerrendako zer adierazpeni dagozkion, zuen ustez, gutunean nabarmendutako alderdi horiek.
‎1 Binaka, idatz ezazue zuen ustez zer sentipen sentituko zituen Gartxotek Mikelot semea hil zuenean. Horretarako, irakurri komikiaren argumentua, eta beha iezaiezue komikiaren pasarteari.
‎2 Zer gertatu zen benetan, zuen ustez. Zertan oinarritzen zarete hori esateko?
‎a) Futbol taldetan, zuen ustez, zein rol da garrantzitsuena. Zergatik?
‎b) Zein dira, zuen ustez, lanik errazenak. Eta zailenak?
‎1 Podcastaren azken pasartea prestatzeko, Aingeru Epaltzaren Izan bainintzen Nafarroako Errege liburuko Joanaren heriotzaren pasartea eta garai hartako heriotzari buruzko hainbat iturri bildu dituzue. Erabaki ezazue zuen ustez nola hil zen Joana, informazio iturriak aztertuz.
‎d) Arkatzak erdira egitura erabiliz, erabaki denon artean zuen ustez nola hil zen Joana Albretekoa, eta idatzi paragrafo batean.
‎b) Zein dira, zuen ustez, ikasi beharrekoen artean lanik errazenak. Eta zailenak?
‎1 Hauta itzazue honako hauen artetik zuen ustez zein diren garai hartako gatazken kausa zuzenak, hau da, zuzenean matxinadak bultzatu zituztenak.
‎a) Zer ikuspuntu zuten, zuen ustez, zigiluak argitaratu zituztenek Kolonen esplorazioei buruz?
‎d) Nork aurkitu zuen, zuen ustez, Amerika. Arrazoitu ezazue erantzuna.
‎1 Zein dira, zuen ustez, jendea landaguneetatik hirietara joateko arrazoiak. Erantsi pare bat.
‎1 Zer herriri buruz ari dela uste duzue? Non bizi dira, zuen ustez, Papalagiak?
‎Proposamena egin ahal izateko zer urrats egingo lituzkete zuen ustez?
‎4 Zein da, zuen ustez, konoaren bolumenaren adierazpen aljebraikoa edo formula?
‎5 Taulan adierazitako datuek zein grafikoak erakusten dutenez, hiru higikariak hasieran geldirik daude. Zer gertatu da horiek mugimenduan has daitezen, zuen ustez. Zerk eraginda hasi dira mugitzen?
‎a) Talde txikitan, adierazi honako material hauek zer objektu egiteko erabiltzen diren, eta, zuen ustez, zer ezaugarri dituzten.
2016
‎b) Zer aspektu dira garrantzitsuenak, zuen ustez?
‎1 Identifikatu testuen gaiak, eta adierazi zer gai izango liratekeen, zuen ustez, ikerketarako egokiak. Ondoren, talde handian partekatuko dituzue erantzunak; beraz, izendatu taldeko idazkaria eta bozeramailea lehenbailehen.
‎2 Orain, lauko taldeko bikoteak trukatuko dituzue, hau da, A testua landu duen kide batek eta B testua landu duen beste batek osatuko dute bikotea. Emaiozue elkarri egindako azterketaren eta aztertutako testuaren berri, eta, ondoren, erabaki zein den, zuen ustez, euskararen misterioa: jatorria ala iraupena.
‎1 Irakurri informazioa, eta deskribatu nola erabiltzen diren hitzez besteko baliabideak hurrengo hiru bideoetan. Ondoren, galderei erantzunez, adierazi zer eman dezaketen aditzera zuen ustez.
‎2 Zertan arituko zarete, zuen ustez, unitate honetan?
‎b) Irudietan hainbat erreakzio kimikoren emaitzak erakusten dira. Aipa itzazue zuen ustez egunerokotasunean baliagarriak diren beste bi erreakzio kimiko.
‎a) Zer aurkikuntza kimikok arindu du, zuen ustez, familiako kide guztien arropa astero garbitzeko lana modu iraultzailean. Zergatik?
‎este ikasturte baten, beste unitate baten eta beste egoera baten atarian gaude. Izenburuari erreparatuta, zuen ustez, zer ikasiko duzue unitate
‎Zerrendatu zuen ustez ebaluatzaileek egin ditzaketen galderak.
‎d Webgunean ematen duten informazioan oinarrituta, zuen ustez, enpresa iraunkorra al da. Zergatik?
‎1 Binaka, erakunde formalek dituzten eginkizunetan oinarrituta, zerrendatu zuen ustez erakundeek asetzen dituzten beharrak. Adibidez:
‎a) Aukeratu zuen herriko ekimen bat (soziala, kulturala, generoari, lanari, bakeari edo hizkuntzari buruzkoa), zuen ustez gizartearentzat beharrezkoa dena, eta osatu informazio hau, ekimena aztertzeko.
‎Gauez ezin duzue lorik egin eta ez zarete seguru sentitzen, lokal horiek, zuen ustez, arriskutsuak direlako.
‎Nahiko kontserbadoreak zarete eta poliziak lokal horiek hobeto begiratu behar dituela uste duzue, lokalek legea betetzen duten ikusteko. Horrez gain, zuen ustez, lokal horiek ez lukete egon behar eskoletatik gertu, haurrentzat batere eredugarriak ez direlako. Halaber, adin txikikoek ez lukete lokaletan sartzeko baimenik izan behar, askoz interesgarriagoa delako aisialdia jarduera hezigarriagoetan ematea, hala nola xakean jokatzen edo Gaztelekuan.
‎Gehitu zuen ustez fidagarriak diren iturri bat edo bi, gutxienez. Markagailuetan erantsi baino lehen, aztertu iturrien fidagarritasuna.
‎a) Irakasleak zuen ustez bozkatzea garrantzitsua den ala ez galdetuko dizue. Joan ikasgelaren alde batera edo bestera, zuen iritziaren arabera.
‎3 Jarduera amaitzeko, jaso eskua berriro eta bozkatu orain zuen ustez bozkatzea garrantzitsua den ala ez. Irakasleak zuetako batzuei erabakia arrazoitzeko eskatuko dizue.
‎Zerbaitek ez badu funtzionatu, zuen ustez, zergatik izan da?
‎Halaber, aukeratu egun parte hartzen ez duen/ duten baina parte hartu behar lukeen/ luketen erakundea/ k. Erantsi informazioa taulan, eta esan, zuen ustez, erakunde bakoitzak zer egin lukeen.
‎Egin posterrak eta ipini zuen ustez eraginik handiena izango duten tokietan.
2017
‎1 Zer alde egongo da, zuen ustez, kantu eta poesia bi mota horien artean. Zertan bereiztuko ote dira
‎2 Talde txikietan jarrita, hautatu 33 aplikazio jarduerako bertso sorta bat, eraldatzeko; aukeratu, hain zuzen, aurreko zereginean emandako ideiak kontuan hartuz aukera handiena eskaintzen duena, zuen ustez. Zer bide hartuko duzue hura eraldatzeko?
‎d) Oro har, zuen ustez, zein galderei erantzun diete helburu handinahi hori zehaztu dutenek?
‎a Partekatu egindako taula beste gai bat landu duen talde batekin, eta, haren kontrol zerrendari begiratuta, esan, zuen ustez, eskakizunak bete dituzten ala ez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia