Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2000
‎Ez da berria Estatu espainiarrak duen testuliburuak kontrolatzeko nahia, eta ezagunak dira, esate baterako, hauen bidez egin izan dituen herritar abertzaleak abertzale espainiarrak, noski sortzeko ahaleginak279 Zalantzarik gabe testuliburuak hezkuntzaren historia arloko ikerkuntzarako aparteko dokumentu baliagarriak ditugu, besteak beste, transmisio ideologikorako baliabide direlako(. El libro escolar ha sido siempre con la excepció... dio Escolanok280) eta, beste batzuen artean, jarrera politikoen berri ematen digutelako281 Kontrol ideologikora zuzenduta dauden praktika politikoek ematen digute honen froga garbia282; zentzu horretan, Moyano legeak aurreneko urteetako testuliburuen inguruko politika sistematizatu zuen, eta 1868ko iraultzak nolabaiteko etena ekarri bazuen ere,. Restauración?
2001
‎Iazko uztailean Arabako PPk Kongresua ospatu zuen, eta bertan izan zen Espainiako Hezkuntza Ministroa, Pilar del Castillo. Okasioa baliatuz EAEko testuliburuak kritikatu eta zera aldarrikatu zuten, Madrilgo Gobernuak onartu behar lituzkeela testuliburuak eta ikastetxeko klaustroak ez duela testulibururik hautatu behar, horrela ikastetxeari bere autonomia pedagogikoa murriztuz. Honela eman zuen horren berri El Mundo k:
‎Estatu mailan" Decreto de Humanidades" delakoaren aurkezpen publikoa aprobetxatuz, Nafarroako Gobernuaren Lehendakariak argi eta garbi utzi du" Foru Komunitatearen errealitate sozial, politiko eta administratiboa (beraiek ikusten duten errealitatea, noski) islatuko ez dituzten testuliburuak" legez kanpo geldituko direla eta ez dituela onartuko.
2002
‎Irakaskuntza unibertsitarioak ezinbestekoak ditu testuliburuak, liburu osagarriak, artikuluak, eta abar. Horietako asko irakasteko erabiltzen ez den hizkuntzanegon daitezke, gehienetan ingelesez?, ikasleak beste hizkuntza batzuk ulertzekogai izan behar baitute.
2006
‎Mailegu bidezko doakotasunak esan nahi du testuliburuen jabea ikaslea izan beharrean ikastetxea dela, ikasleak maileguan jasoko duela liburu erabilia hurrengoari pasatzeko, eta lau urtez behin bakarrik berrituko liratekeela testuok.
2008
‎Bein da betiko legenda 1893an (itzulpenak egiteko erabiltzen zena), Método práctico para aprender el euskera bizkaino y gipuzkoano (1896), Complemento al método práctico (1896), El euskara ó el baskuenze en 120 lecciones (1896), eta Manual de conversación en euskera bizkaino (1897). Azken hau testuliburu gisa erabili zen urtero katedran, 1908an agortu zen arte350 Aurreko liburuak aldiz katedratik kanpo ere zabaldu ziren, euskara beren aldetik landu nahi zutenen artean (izatez Manual a Azkuek idatzitako liburuen artean ondoen saldu zenetakoa izan zen, urte gutxitan agortuz) 351 Obra hauekin, landu gabeko esparru bat jorratu zuen Azkuek: euskara ikasteko metodoena.
2009
‎Malagako Unibertsitateko irakasle titularra den José Ramón de Andrések alderdi hori argitzen du bere orrian: “Jasotako apunteek ez dute testuliburu izan nahi, ez da horietan adierazitako guztia sartzen, ez eta haietan jasotakoa soilik sartzen ere”. Unibertsitate batzuek, argitalpen zerbitzuen bidez, bat egin dute ekimen horrekin.
2010
‎Dibulgazio liburu ederra osatu zuen Feynmanek hitzaldi horiekin; baina teoriaren xehetasun matematikoak ikusi nahi dituenak testu-liburu baten bila joan du.
2011
‎Pello Salaburuk Baztango euskararen fonetikaren inguruan prestatutako tesia bi liburutan atera zen, baita Salaburuk eta Kintanak prestatutako Euskara hobean hobe (1984) hizkuntz gida. Beraz, UPV/EHUk 1984an ez zuen testulibururik prestatu, baina ondoko urteetan astiro astiro, euskarazko irakaskuntzaren lagungarri izango zen argitalpengintza antolatu zuen.
‎Galizia. Diru publikoarekin sostengatzen diren ikastetxeetako Lehen Hezkuntzan, Bigarren Hezkuntzan eta Hezkuntza Berezian matrikulatutako ikasleek behar dituzten testuliburuak, curriculummaterialak eta material didaktiko eta osagarriak erosteko laguntzen deialdia egiten du. Lehen Hezkuntzako 1 edo 2 mailako ikasle errepikatzaileek bakarrik eska dezakete laguntza, berrerabili ezin den materiala erabiltzeagatik.
2012
‎PROPOSATUTAKO JARDUERAK 1 Adieraz itzazu esku artean duzun testuliburua erostean kontsumitzaileari dagozkion oinarrizko elementuak. 2 Aipa itzazu kontsumitzaileen oinarrizko eskubideak, eta osa ezazu erantzuna eskubide bakoitzaren adibide bat jarrita.
‎Txillardegi, Aresti, Mirande, Atxaga eta Saizarbitoria. Multzotik multzora alde nabarmenak daude idazleen presentziari dagokionez; hala ere, bigarren eta hirugarren multzoetan kokatzen diren idazleek ere leku esanguratsua dute testuliburuetan. Horrek iradokitzen du erdigunean koka daitezkeela hiru multzoak, nahiz eta mailak bereizi.
‎Matematika heziketari dagokionez, aldagai nabarmenetako bat ditugu testuliburuak curriculumari buruzko ikerketak sailkatzerakoan. Hala jasotzen dute Begle k (1979) eta Keitele k (1982) beren sailkapenetan.
‎HLO (Hezkuntzaren Lege Orokorra, 1970) eta HSAOL (Hezkuntza Sistemaren Antolamendu Orokorrerako Lege Organikoa, 1990). Hala ere, bi lege horien eragin aldien ezaugarriak dituzte testuliburu batzuek eta, are gehiago, HLOren (Hezkuntzako Lege Organikoa, 2006) zenbait alderdi ere ager daitezke aztertutako azken ikasliburuetan. Hori kontuan hartuta, hiru alditan banandu da aroa:
2014
‎Sorospenik ez duten edo gutxieneko errenta kobratzen ari diren familiek lehentasuna izango dute, baldin eta dagokion dokumentazioarekin egiaztatzen badute. Hainbat GKEk lau urte baino gutxiagoko antzinatasuna duten testuliburuak biltzen dituzte, besteak beste, motxila, arkatz, boligrafo edo koadernoekin Familiak familiei laguntzeko duen interesaren ondorio da kanpaina; izan ere, 2012an eta 2013an, kalkuluen arabera, «1, 1 milioi ikasle ez dira testuliburuetarako laguntzak jaso», eta 2014an «egoera handitu da», ia erdira jaitsi baita liburuak eta eskolako materiala finantzatzeko aurrekontua.... Hori dela eta, eskaerak iritsitako ordenaren arabera erantzungo dira, familiek ematen dituzten liburuen eta eskola materialaren zerrendaren arabera.
2015
‎James Barry izan zen horietako bat. Ezizenez Hangman, hau da, urka gizona, gutxi gorabehera, bere lanbidean gizon saiatua izan zen eta liburu bat ere idatzi zuen, langintza ikasi nahi zutenek testuliburu egokia izan zezaten. Liburu hau The Business Side of Hanging izan zen, hau da, urkatzearen alde komertziala edo nola atera etekina urkatze lanei.
2016
‎2 Kenkariak kenkariekin Oso neurri eraginkorra da PFEZren zati autonomikoaz baliatzeko, hainbat motatako kenkariak baitaude: osasun asegururen bat sinatu behar duten testuliburuak erostea, eta hizkuntza zentroetan matrikula formalizatzea. Azken orduko gastua izango da, eta familiek hobari handiagoak izan ditzaten lagunduko du hurrengo Errenta Aitorpenaren aurkezpenean.
2018
‎Alde batean zeuden errepublikazaleak, liberalak eta progresistak, pentsamendu librearen aldekoak; beste aldean zeuden burgesia eta eliza katolikoa, egiaren bakartasuna defendatzen zuten intrantsigente eta integristak. Ordura arte elizaren eskuetan egondako oinarrizko lehen hezkuntza estatuaren eskuetara pasatu zen, eta honela, eskola irakasleei askatasuna eman zitzaien nahi zuten testu-liburua eta metodologia erabiltzeko.
2019
‎Arlo metodologikoari dagokionez, ez dugu testu-libururik erabiltzen eta proiektuka egiten dugu lan. Proiektuei buruz hitz egiten dugunean esanahi ezberdinak egoten dira hitz horren atzean.
2020
‎Abagunea baliatuz, Navarra Sumako Alberto Catalan senatariak Madrilgo gobernuari zera eskatu dio, autonomia erkidegoen errealitate zientifikoa eta instituzionala errespetatzen ez dituzten testuliburuen aurka neurriak har ditzala.
2021
‎Halakoren batean, etxea isilik geratu zenean, erlauntzetara joan eta buruz ikasi arte berrikusi nahi zituen testuliburuak berreskuratu zituen. Harrezkero inork ez zion berriz ezjakin deituko.
‎Bere ikasleen artean zeuden, besteak beste, Gasteizko alkate izango zen Jose Angel Cuerda, edo euskara irakasleak izango ziren Peli Presa eta Peli Martin. Klaseak isilpean ematen ziren, eta ez zuten testulibururik, makinaz idatzitako orri batzuk besterik ez.
2022
‎Batzuetan, maila pertsonalean zein profesionalean emakume filosofoak gizonekin izan duten harremanaren arabera aztertzen dira, Hannah Arendtek Martin Heideggerrekin eta Simone de Beauvoirrek Jean Paul Sartrerekin izan zuten harremanaren arabera, adibidez. Mendebaldeko pentsamenduaren historia ikasteko eskura ditugun testuliburuetan, erreferentzietan, bibliografietan, webguneetan... gabezia nabariak daudela onartu behar dugu. Ez dugu horiei esker jakin emakumeek ere filosofatzen dutela.
‎Erantsi behar dugu garrantzitsua litzatekeela emakumeak txertatzeaz gain filosofoen misoginia ere seinalatzea, eta baita emakumeen biografietan ezkutatu diren datu guztiak ematea ere. Olympe de Gouges gillotinaz hil zela aipatzen ez duten testuliburuak daude, horrela zilegitasuna kentzen zaiolako Ilustrazioaren borroka feministaren parte handi bati.
2023
‎Garaik ere erabilgarritasun bat baino gehiago ikusten dizkio teknologiari, eta nabarmendu du testuliburuak ere ez direla perfektuak: «Uste dut testuliburuak ez direla hain neutroak, badituztela atzetik hainbat gauza. Adibidez, emakumeen presentzia txikiagoa dute».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia