2000
|
|
Ez da berria Estatu espainiarrak
|
duen
testuliburuak kontrolatzeko nahia, eta ezagunak dira, esate baterako, hauen bidez egin izan dituen herritar abertzaleak abertzale espainiarrak, noski sortzeko ahaleginak279 Zalantzarik gabe testuliburuak hezkuntzaren historia arloko ikerkuntzarako aparteko dokumentu baliagarriak ditugu, besteak beste, transmisio ideologikorako baliabide direlako(. El libro escolar ha sido siempre con la excepció... dio Escolanok280) eta, beste batzuen artean, jarrera politikoen berri ematen digutelako281 Kontrol ideologikora zuzenduta dauden praktika politikoek ematen digute honen froga garbia282; zentzu horretan, Moyano legeak aurreneko urteetako testuliburuen inguruko politika sistematizatu zuen, eta 1868ko iraultzak nolabaiteko etena ekarri bazuen ere,. Restauración?
|
2001
|
|
Iazko uztailean Arabako PPk Kongresua ospatu zuen, eta bertan izan zen Espainiako Hezkuntza Ministroa, Pilar del Castillo. Okasioa baliatuz EAEko testuliburuak kritikatu eta zera aldarrikatu zuten, Madrilgo Gobernuak onartu behar
|
lituzkeela
testuliburuak eta ikastetxeko klaustroak ez duela testulibururik hautatu behar, horrela ikastetxeari bere autonomia pedagogikoa murriztuz. Honela eman zuen horren berri El Mundo k:
|
|
Estatu mailan" Decreto de Humanidades" delakoaren aurkezpen publikoa aprobetxatuz, Nafarroako Gobernuaren Lehendakariak argi eta garbi utzi du" Foru Komunitatearen errealitate sozial, politiko eta administratiboa (beraiek ikusten duten errealitatea, noski) islatuko ez
|
dituzten
testuliburuak" legez kanpo geldituko direla eta ez dituela onartuko.
|
2002
|
|
Irakaskuntza unibertsitarioak ezinbestekoak
|
ditu
testuliburuak, liburu osagarriak, artikuluak, eta abar. Horietako asko irakasteko erabiltzen ez den hizkuntzanegon daitezke, gehienetan ingelesez?, ikasleak beste hizkuntza batzuk ulertzekogai izan behar baitute.
|
2006
|
|
Mailegu bidezko doakotasunak esan nahi
|
du
testuliburuen jabea ikaslea izan beharrean ikastetxea dela, ikasleak maileguan jasoko duela liburu erabilia hurrengoari pasatzeko, eta lau urtez behin bakarrik berrituko liratekeela testuok.
|
2008
|
|
Bein da betiko legenda 1893an (itzulpenak egiteko erabiltzen zena), Método práctico para aprender el euskera bizkaino y gipuzkoano (1896), Complemento al método práctico (1896), El euskara ó el baskuenze en 120 lecciones (1896), eta Manual de conversación en euskera bizkaino (1897). Azken
|
hau
testuliburu gisa erabili zen urtero katedran, 1908an agortu zen arte350 Aurreko liburuak aldiz katedratik kanpo ere zabaldu ziren, euskara beren aldetik landu nahi zutenen artean (izatez Manual a Azkuek idatzitako liburuen artean ondoen saldu zenetakoa izan zen, urte gutxitan agortuz) 351 Obra hauekin, landu gabeko esparru bat jorratu zuen Azkuek: euskara ikasteko metodoena.
|
2009
|
|
Malagako Unibertsitateko irakasle titularra den José Ramón de Andrések alderdi hori argitzen du bere orrian: “Jasotako apunteek ez
|
dute
testuliburu izan nahi, ez da horietan adierazitako guztia sartzen, ez eta haietan jasotakoa soilik sartzen ere”. Unibertsitate batzuek, argitalpen zerbitzuen bidez, bat egin dute ekimen horrekin.
|
2010
|
|
Dibulgazio liburu ederra osatu zuen Feynmanek hitzaldi horiekin; baina teoriaren xehetasun matematikoak ikusi nahi
|
dituenak
testu-liburu baten bila joan du.
|
2011
|
|
Pello Salaburuk Baztango euskararen fonetikaren inguruan prestatutako tesia bi liburutan atera zen, baita Salaburuk eta Kintanak prestatutako Euskara hobean hobe (1984) hizkuntz gida. Beraz, UPV/EHUk 1984an ez
|
zuen
testulibururik prestatu, baina ondoko urteetan astiro astiro, euskarazko irakaskuntzaren lagungarri izango zen argitalpengintza antolatu zuen.
|
|
Galizia. Diru publikoarekin sostengatzen diren ikastetxeetako Lehen Hezkuntzan, Bigarren Hezkuntzan eta Hezkuntza Berezian matrikulatutako ikasleek behar
|
dituzten
testuliburuak, curriculummaterialak eta material didaktiko eta osagarriak erosteko laguntzen deialdia egiten du. Lehen Hezkuntzako 1 edo 2 mailako ikasle errepikatzaileek bakarrik eska dezakete laguntza, berrerabili ezin den materiala erabiltzeagatik.
|
2012
|
|
PROPOSATUTAKO JARDUERAK 1 Adieraz itzazu esku artean
|
duzun
testuliburua erostean kontsumitzaileari dagozkion oinarrizko elementuak. 2 Aipa itzazu kontsumitzaileen oinarrizko eskubideak, eta osa ezazu erantzuna eskubide bakoitzaren adibide bat jarrita.
|
|
Txillardegi, Aresti, Mirande, Atxaga eta Saizarbitoria. Multzotik multzora alde nabarmenak daude idazleen presentziari dagokionez; hala ere, bigarren eta hirugarren multzoetan kokatzen diren idazleek ere leku esanguratsua
|
dute
testuliburuetan. Horrek iradokitzen du erdigunean koka daitezkeela hiru multzoak, nahiz eta mailak bereizi.
|
|
Matematika heziketari dagokionez, aldagai nabarmenetako bat
|
ditugu
testuliburuak curriculumari buruzko ikerketak sailkatzerakoan. Hala jasotzen dute Begle k (1979) eta Keitele k (1982) beren sailkapenetan.
|
|
HLO (Hezkuntzaren Lege Orokorra, 1970) eta HSAOL (Hezkuntza Sistemaren Antolamendu Orokorrerako Lege Organikoa, 1990). Hala ere, bi lege horien eragin aldien ezaugarriak
|
dituzte
testuliburu batzuek eta, are gehiago, HLOren (Hezkuntzako Lege Organikoa, 2006) zenbait alderdi ere ager daitezke aztertutako azken ikasliburuetan. Hori kontuan hartuta, hiru alditan banandu da aroa:
|
2014
|
|
Sorospenik ez duten edo gutxieneko errenta kobratzen ari diren familiek lehentasuna izango dute, baldin eta dagokion dokumentazioarekin egiaztatzen badute. Hainbat GKEk lau urte baino gutxiagoko antzinatasuna
|
duten
testuliburuak biltzen dituzte, besteak beste, motxila, arkatz, boligrafo edo koadernoekin Familiak familiei laguntzeko duen interesaren ondorio da kanpaina; izan ere, 2012an eta 2013an, kalkuluen arabera, «1, 1 milioi ikasle ez dira testuliburuetarako laguntzak jaso», eta 2014an «egoera handitu da», ia erdira jaitsi baita liburuak eta eskolako materiala finantzatzeko aurrekontua.... Hori dela eta, eskaerak iritsitako ordenaren arabera erantzungo dira, familiek ematen dituzten liburuen eta eskola materialaren zerrendaren arabera.
|
2015
|
|
James Barry izan zen horietako bat. Ezizenez Hangman, hau da, urka gizona, gutxi gorabehera, bere lanbidean gizon saiatua izan zen eta liburu bat ere idatzi zuen, langintza ikasi nahi
|
zutenek
testuliburu egokia izan zezaten. Liburu hau The Business Side of Hanging izan zen, hau da, urkatzearen alde komertziala edo nola atera etekina urkatze lanei.
|
2016
|
|
2 Kenkariak kenkariekin Oso neurri eraginkorra da PFEZren zati autonomikoaz baliatzeko, hainbat motatako kenkariak baitaude: osasun asegururen bat sinatu behar
|
duten
testuliburuak erostea, eta hizkuntza zentroetan matrikula formalizatzea. Azken orduko gastua izango da, eta familiek hobari handiagoak izan ditzaten lagunduko du hurrengo Errenta Aitorpenaren aurkezpenean.
|
2018
|
|
Alde batean zeuden errepublikazaleak, liberalak eta progresistak, pentsamendu librearen aldekoak; beste aldean zeuden burgesia eta eliza katolikoa, egiaren bakartasuna defendatzen zuten intrantsigente eta integristak. Ordura arte elizaren eskuetan egondako oinarrizko lehen hezkuntza estatuaren eskuetara pasatu zen, eta honela, eskola irakasleei askatasuna eman zitzaien nahi
|
zuten
testu-liburua eta metodologia erabiltzeko.
|
2019
|
|
Arlo metodologikoari dagokionez, ez
|
dugu
testu-libururik erabiltzen eta proiektuka egiten dugu lan. Proiektuei buruz hitz egiten dugunean esanahi ezberdinak egoten dira hitz horren atzean.
|
2020
|
|
Abagunea baliatuz, Navarra Sumako Alberto Catalan senatariak Madrilgo gobernuari zera eskatu dio, autonomia erkidegoen errealitate zientifikoa eta instituzionala errespetatzen ez
|
dituzten
testuliburuen aurka neurriak har ditzala.
|
2021
|
|
Halakoren batean, etxea isilik geratu zenean, erlauntzetara joan eta buruz ikasi arte berrikusi nahi
|
zituen
testuliburuak berreskuratu zituen. Harrezkero inork ez zion berriz ezjakin deituko.
|
|
Bere ikasleen artean zeuden, besteak beste, Gasteizko alkate izango zen Jose Angel Cuerda, edo euskara irakasleak izango ziren Peli Presa eta Peli Martin. Klaseak isilpean ematen ziren, eta ez
|
zuten
testulibururik, makinaz idatzitako orri batzuk besterik ez.
|
2022
|
|
Batzuetan, maila pertsonalean zein profesionalean emakume filosofoak gizonekin izan duten harremanaren arabera aztertzen dira, Hannah Arendtek Martin Heideggerrekin eta Simone de Beauvoirrek Jean Paul Sartrerekin izan zuten harremanaren arabera, adibidez. Mendebaldeko pentsamenduaren historia ikasteko eskura
|
ditugun
testuliburuetan, erreferentzietan, bibliografietan, webguneetan... gabezia nabariak daudela onartu behar dugu. Ez dugu horiei esker jakin emakumeek ere filosofatzen dutela.
|
|
Erantsi behar dugu garrantzitsua litzatekeela emakumeak txertatzeaz gain filosofoen misoginia ere seinalatzea, eta baita emakumeen biografietan ezkutatu diren datu guztiak ematea ere. Olympe de Gouges gillotinaz hil zela aipatzen ez
|
duten
testuliburuak daude, horrela zilegitasuna kentzen zaiolako Ilustrazioaren borroka feministaren parte handi bati.
|
2023
|
|
Garaik ere erabilgarritasun bat baino gehiago ikusten dizkio teknologiari, eta nabarmendu du testuliburuak ere ez direla perfektuak: «Uste
|
dut
testuliburuak ez direla hain neutroak, badituztela atzetik hainbat gauza. Adibidez, emakumeen presentzia txikiagoa dute».
|