Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2003
‎Zientzi hezkuntza ez du testuliburuekiko konfiantza ia erabatekoak bakarrik ezaugarritzen. Azken batean, beste esparruetako ikasleak ere jotzen du halako liburuetara, nahiz eta oso arraroa izan graduazioko bigarren urtearen ondoren, eta ezta esklusiboki horren lehen urteetan ere.
2006
‎Mailegu bidezko doakotasunak esan nahi du testuliburuen jabea ikaslea izan beharrean ikastetxea dela, ikasleak maileguan jasoko duela liburu erabilia hurrengoari pasatzeko, eta lau urtez behin bakarrik berrituko liratekeela testuok.
2008
‎Horren guztiaren ondorioz, irakasleek testuliburuari estu jarraitzen diote, batez ere EAEn; testuliburua bihurtu da baliabide nagusia ikastetxerik gehienetan, eta irakaskuntza programak ere testuliburuaren edukietan oinarritu ohi dira sarritan. Horrek adierazten du testuliburuak eragin nabarmena duela bai irakasten diren edukietan, bai eta irakasteko erabiltzen diren metodologietan ere. Dena dela, testuliburuek Hezkuntza Curriculuma eduki ohi dute oinarri; curriculumean zehazten diren ikuspegia eta edukiak islatzen dituzte.
2012
‎393). Rico k (1997), matematikako curriculumaren antolatzaileak aztergai dituen lan batean, unitate didaktikoak tradizionalki egituratu dituen ardatzat hartzen du testuliburua. Ez du proposatzen testuliburuak ebaluatzeko eredurik, baina balizko eredu horren antolatzaileek eduki lituzketen ezaugarri eta adierazle batzuk finkatzen ditu.
‎ez hainbeste terminologian, nola matematika deskribatzeko estiloan. Testuliburuetako garapen matematikoak, zorroztasuna eta formalismoa galdu dituen neurrian, bihurtu du testuliburuek darabilten euskara naturalago eta malguago. Lehengo trataera didaktikoak (hau da, matematikaren zorroztasunak edota propietate guzti guztiak garatzeak eta frogatzeak) berez eskatzen zuen mailegu teknikoak erabiltzea, eta euskara hori, naturaltasunik gabekoa eta arrotza adin horretako ikasleentzat, mugarri bat zen matematika ulertzeko eta, batez ere, matematikarenganako gustua sustatzeko.
2015
‎2) Ikastetxeko proiektuak landuta izatea ahozko hizkuntzaren helburu komunikatiboak. Ikastetxeko proiektuan gai hau landuta eta garatuta egoteak lagundu egiten du testuliburuen hautaketan, irakasleak ahozko hizkuntzari ematen dion garrantzian eta gai honekin lotura duten hainbat jardueretan.
‎Andrés Conde Save the Children enpresako zuzendari nagusiak adierazi duenez, «gizarte bazterketako edo pobreziako egoera horretatik ateratzeko aukerak murriztu egiten dira gizartean bazterturik dagoen haur baten ikasteko aukerak mugatzen direnean». Erakunde honek ohartarazten du testuliburuen prezioak %4, 29 igo dira hiru ikasturtetan Irakaskuntzako Liburu eta Materialen Editoreen Elkarte Nazionalaren (ANELE) datuen arabera, horrek familia batzuek kostu hori bere gain hartzea eragozten du eta aukera berdintasunaren eta hezkuntzaren doakotasunaren printzipioa hausten laguntzen du. . European Anti Poverty Network EAPN (Pobreziaren eta Gizarte Bazterketaren aurkako Europako Sarea) haurren pobrezia areagotzea Espainian eta Europan. Hau da pobrezia «zabalagoa eta biziagoa mundu industrializatuaren zati handi batean«, urtero handitzen dena.
2023
‎Garaik ere erabilgarritasun bat baino gehiago ikusten dizkio teknologiari, eta nabarmendu du testuliburuak ere ez direla perfektuak: «Uste dut testuliburuak ez direla hain neutroak, badituztela atzetik hainbat gauza.
‎Baina, orain, zeresana eman du Suediaren erabaki batek: hezkuntzako plan digitala berrikusiko du, eta milioika euroko inbertsioa hitzeman du testuliburuetara itzultzeko. Horiek horrela, galdera bat baino gehiago sortu dira:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia