2003
|
|
Zientzi hezkuntza ez
|
du
testuliburuekiko konfiantza ia erabatekoak bakarrik ezaugarritzen. Azken batean, beste esparruetako ikasleak ere jotzen du halako liburuetara, nahiz eta oso arraroa izan graduazioko bigarren urtearen ondoren, eta ezta esklusiboki horren lehen urteetan ere.
|
2006
|
|
Mailegu bidezko doakotasunak esan nahi
|
du
testuliburuen jabea ikaslea izan beharrean ikastetxea dela, ikasleak maileguan jasoko duela liburu erabilia hurrengoari pasatzeko, eta lau urtez behin bakarrik berrituko liratekeela testuok.
|
2008
|
|
Horren guztiaren ondorioz, irakasleek testuliburuari estu jarraitzen diote, batez ere EAEn; testuliburua bihurtu da baliabide nagusia ikastetxerik gehienetan, eta irakaskuntza programak ere testuliburuaren edukietan oinarritu ohi dira sarritan. Horrek adierazten
|
du
testuliburuak eragin nabarmena duela bai irakasten diren edukietan, bai eta irakasteko erabiltzen diren metodologietan ere. Dena dela, testuliburuek Hezkuntza Curriculuma eduki ohi dute oinarri; curriculumean zehazten diren ikuspegia eta edukiak islatzen dituzte.
|
2012
|
|
393). Rico k (1997), matematikako curriculumaren antolatzaileak aztergai dituen lan batean, unitate didaktikoak tradizionalki egituratu dituen ardatzat hartzen
|
du
testuliburua. Ez du proposatzen testuliburuak ebaluatzeko eredurik, baina balizko eredu horren antolatzaileek eduki lituzketen ezaugarri eta adierazle batzuk finkatzen ditu.
|
|
ez hainbeste terminologian, nola matematika deskribatzeko estiloan. Testuliburuetako garapen matematikoak, zorroztasuna eta formalismoa galdu dituen neurrian, bihurtu
|
du
testuliburuek darabilten euskara naturalago eta malguago. Lehengo trataera didaktikoak (hau da, matematikaren zorroztasunak edota propietate guzti guztiak garatzeak eta frogatzeak) berez eskatzen zuen mailegu teknikoak erabiltzea, eta euskara hori, naturaltasunik gabekoa eta arrotza adin horretako ikasleentzat, mugarri bat zen matematika ulertzeko eta, batez ere, matematikarenganako gustua sustatzeko.
|
2015
|
|
2) Ikastetxeko proiektuak landuta izatea ahozko hizkuntzaren helburu komunikatiboak. Ikastetxeko proiektuan gai hau landuta eta garatuta egoteak lagundu egiten
|
du
testuliburuen hautaketan, irakasleak ahozko hizkuntzari ematen dion garrantzian eta gai honekin lotura duten hainbat jardueretan.
|
|
Andrés Conde Save the Children enpresako zuzendari nagusiak adierazi duenez, «gizarte bazterketako edo pobreziako egoera horretatik ateratzeko aukerak murriztu egiten dira gizartean bazterturik dagoen haur baten ikasteko aukerak mugatzen direnean». Erakunde honek ohartarazten
|
du
testuliburuen prezioak %4, 29 igo dira hiru ikasturtetan Irakaskuntzako Liburu eta Materialen Editoreen Elkarte Nazionalaren (ANELE) datuen arabera, horrek familia batzuek kostu hori bere gain hartzea eragozten du eta aukera berdintasunaren eta hezkuntzaren doakotasunaren printzipioa hausten laguntzen du. . European Anti Poverty Network EAPN (Pobreziaren eta Gizarte Bazterketaren aurkako Europako Sarea) haurren pobrezia areagotzea Espainian eta Europan. Hau da pobrezia «zabalagoa eta biziagoa mundu industrializatuaren zati handi batean«, urtero handitzen dena.
|
2023
|
|
Garaik ere erabilgarritasun bat baino gehiago ikusten dizkio teknologiari, eta nabarmendu
|
du
testuliburuak ere ez direla perfektuak: «Uste dut testuliburuak ez direla hain neutroak, badituztela atzetik hainbat gauza.
|
|
Baina, orain, zeresana eman du Suediaren erabaki batek: hezkuntzako plan digitala berrikusiko du, eta milioika euroko inbertsioa hitzeman
|
du
testuliburuetara itzultzeko. Horiek horrela, galdera bat baino gehiago sortu dira:
|