2002
|
|
Izan ere, irakasle gehienek ez dute beren burua prestikusten testuliburuak idazteko edo itzultzeko, ikerketa eta irakaskuntzarekin lanezgainezka omen daudelako. Askok azpimarratzen
|
dute
testuliburuak prestatzeaesker txarreko lana dela, apenas baitakar onurarik curriculumaren ikuspuntutik (edo ikerketak baino onura txikiagoak baitakartza). Puntu horrek zer pentsatu ugarieman lieke Euskal Herriko hezkuntza arduradunei, materiala ez baitaberez sortzen, eta unibertsitate mailakoa ez baitaiteke edonoren eskuetan utz.
|
2005
|
|
Liburutegien %72 eskola orduetatik kanpo itxita egoteak ere ez du laguntzen, ezta irakasleen %40k onartzen ez dituela horiek erabiltzen eta ez dituela ikasleak horretara bultzatzen. Irakasleek onartzen
|
dute
testuliburuari lehentasuna ematen diotela ikasleek liburutegietan aurki ditzaketen beste informazio iturri batzuei baino. Baina batez ere hizkuntza eta literatura liburuak, gizarte zientziak, geografia eta historia, natur zientziak eta atzerriko hizkuntzak kontsultatzen dituztenak.
|
2009
|
|
Malagako Unibertsitateko irakasle titularra den José Ramón de Andrések alderdi hori argitzen du bere orrian: “Jasotako apunteek ez
|
dute
testuliburu izan nahi, ez da horietan adierazitako guztia sartzen, ez eta haietan jasotakoa soilik sartzen ere”. Unibertsitate batzuek, argitalpen zerbitzuen bidez, bat egin dute ekimen horrekin.
|
2012
|
|
Txillardegi, Aresti, Mirande, Atxaga eta Saizarbitoria. Multzotik multzora alde nabarmenak daude idazleen presentziari dagokionez; hala ere, bigarren eta hirugarren multzoetan kokatzen diren idazleek ere leku esanguratsua
|
dute
testuliburuetan. Horrek iradokitzen du erdigunean koka daitezkeela hiru multzoak, nahiz eta mailak bereizi.
|
|
Ikasgelan gehien aipatzen diren idazleetan ere hiru multzo, bederen, bereizi daitezke aipamen kopuruaren arabera. Lehenengo bi multzoetako idazleek bat egiten
|
dute
testuliburuek nabarmentzen dituztenekin. Hirugarren multzoan, berriz, bestelako idazleek dute lekua (batetik, testuliburuetan agertu bai, baina erdigunea betetzen ez dutenek; bestetik, eta geroago ikusiko dugun moduan, ikastetxeetan gehien irakurtzen direnek).
|
|
Testuliburuek tradizio luzea dute, eta sendo daude errotuta irakaskuntzan. Hainbat egilek azpimarratu
|
dute
testuliburuek ikastetxeetan duten garrantzia (Richaudeau, 1981; Rosales, 1983; Martínez Santos, 1987; Choppin, 1992; Vea, 1995; Martínez Bonafé, 2002). Vea ren iritziz,« [testuliburuen] garapena modernismoaren funtsezko osagaitzat hartu da» (Vea, 1995, 179 orr.).
|
2016
|
|
Ondarroako Txomin Agirre ikastolako ikasleek ilusioz beteta hasi dute ikasturtea. Hemendik aurrera, ez dute ohiko azterketarik egingo, eta ez
|
dute
testulibururik izango. Gainera, liburuen aurrean jarri eta edukiak buruz ikasi barik, zeharkako proiektuetan lan egingo dute ariketa dinamiko, entretenigarri eta erabilgarrien bidez. Zelan ez, gogo onez hartu dituzte berri horiek, pozik.
|
2017
|
|
EAEn: zer nolako arte hezkuntza ahalbidetzen
|
dute
testuliburuen irudiek?»,
|
|
EAEn: zer nolako arte hezkuntza Gómez Pintado, Ainhoa ahalbidetzen
|
dute
testuliburuen irudiek?
|
2020
|
|
Zentralismoa indartzearen alde gero eta indar politiko gehiago dago; gehiago ez badira ere, lotsagabetu egin dira, eta behin eta berriz eskatzen
|
dute
testuliburuetako edukiak ahalik eta gehien berdintzea, estatu zentralak erabakitzea.
|
2023
|
|
Eskolan ere baztertu egiten dituzte haur sahararrak. Marokoren ereserkia kantatzera behartzen dituzte, eta etxean entzuten duten bestelako historia irakurtzen
|
dute
testuliburuetan".
|