Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2002
‎Izan ere, irakasle gehienek ez dute beren burua prestikusten testuliburuak idazteko edo itzultzeko, ikerketa eta irakaskuntzarekin lanezgainezka omen daudelako. Askok azpimarratzen dute testuliburuak prestatzeaesker txarreko lana dela, apenas baitakar onurarik curriculumaren ikuspuntutik (edo ikerketak baino onura txikiagoak baitakartza). Puntu horrek zer pentsatu ugarieman lieke Euskal Herriko hezkuntza arduradunei, materiala ez baitaberez sortzen, eta unibertsitate mailakoa ez baitaiteke edonoren eskuetan utz.
2005
‎Liburutegien %72 eskola orduetatik kanpo itxita egoteak ere ez du laguntzen, ezta irakasleen %40k onartzen ez dituela horiek erabiltzen eta ez dituela ikasleak horretara bultzatzen. Irakasleek onartzen dute testuliburuari lehentasuna ematen diotela ikasleek liburutegietan aurki ditzaketen beste informazio iturri batzuei baino. Baina batez ere hizkuntza eta literatura liburuak, gizarte zientziak, geografia eta historia, natur zientziak eta atzerriko hizkuntzak kontsultatzen dituztenak.
2009
‎Malagako Unibertsitateko irakasle titularra den José Ramón de Andrések alderdi hori argitzen du bere orrian: “Jasotako apunteek ez dute testuliburu izan nahi, ez da horietan adierazitako guztia sartzen, ez eta haietan jasotakoa soilik sartzen ere”. Unibertsitate batzuek, argitalpen zerbitzuen bidez, bat egin dute ekimen horrekin.
2012
‎Txillardegi, Aresti, Mirande, Atxaga eta Saizarbitoria. Multzotik multzora alde nabarmenak daude idazleen presentziari dagokionez; hala ere, bigarren eta hirugarren multzoetan kokatzen diren idazleek ere leku esanguratsua dute testuliburuetan. Horrek iradokitzen du erdigunean koka daitezkeela hiru multzoak, nahiz eta mailak bereizi.
‎Ikasgelan gehien aipatzen diren idazleetan ere hiru multzo, bederen, bereizi daitezke aipamen kopuruaren arabera. Lehenengo bi multzoetako idazleek bat egiten dute testuliburuek nabarmentzen dituztenekin. Hirugarren multzoan, berriz, bestelako idazleek dute lekua (batetik, testuliburuetan agertu bai, baina erdigunea betetzen ez dutenek; bestetik, eta geroago ikusiko dugun moduan, ikastetxeetan gehien irakurtzen direnek).
‎Testuliburuek tradizio luzea dute, eta sendo daude errotuta irakaskuntzan. Hainbat egilek azpimarratu dute testuliburuek ikastetxeetan duten garrantzia (Richaudeau, 1981; Rosales, 1983; Martínez Santos, 1987; Choppin, 1992; Vea, 1995; Martínez Bonafé, 2002). Vea ren iritziz,« [testuliburuen] garapena modernismoaren funtsezko osagaitzat hartu da» (Vea, 1995, 179 orr.).
2016
‎Ondarroako Txomin Agirre ikastolako ikasleek ilusioz beteta hasi dute ikasturtea. Hemendik aurrera, ez dute ohiko azterketarik egingo, eta ez dute testulibururik izango. Gainera, liburuen aurrean jarri eta edukiak buruz ikasi barik, zeharkako proiektuetan lan egingo dute ariketa dinamiko, entretenigarri eta erabilgarrien bidez. Zelan ez, gogo onez hartu dituzte berri horiek, pozik.
2017
‎EAEn: zer nolako arte hezkuntza ahalbidetzen dute testuliburuen irudiek?»,
‎EAEn: zer nolako arte hezkuntza Gómez Pintado, Ainhoa ahalbidetzen dute testuliburuen irudiek?
2020
‎Zentralismoa indartzearen alde gero eta indar politiko gehiago dago; gehiago ez badira ere, lotsagabetu egin dira, eta behin eta berriz eskatzen dute testuliburuetako edukiak ahalik eta gehien berdintzea, estatu zentralak erabakitzea.
2023
‎Eskolan ere baztertu egiten dituzte haur sahararrak. Marokoren ereserkia kantatzera behartzen dituzte, eta etxean entzuten duten bestelako historia irakurtzen dute testuliburuetan".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia