Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2004
‎Asmoa dugu testu hau, dagoeneko sail berean argitaratuta dauden besteekin batera, tresna erabilgarri eta baliotsua izatea, bereziki, erantzukizun desberdinak bereganatuta, justizia egiteko eta sustatzeko zeregina euren gain hartu dutenentzat. Halaxe erdietsiko da, alor honetan euskara eginkizun baino, errealitate bizia izatea, dela zuzenbideko jarduleentzat, dela euren interesak behar bezala asetzeko justizia horrengana jotzen dutenentzat.
2005
‎Gazte ginenekoa gogora ekarri dugu testu honen hasieran, gazte ginen ere, Xabiertxo liburua ezagutu genuenean. Ixaka Lopez Mendizabal lodosar jatorriko tolosarrak 1923an argitara eman zuen gerra aurreko testu liburua.
2006
‎Henrike IV.aren testuingurua eta Ahaide Nagusien kontra buruturiko ekintzak. Ahaide Nagusien erbesteratzea, euren dorreak txikitzea...? kontuan hartzen baditugu, erraz ulertuko dugu testu honetan agertzen den erabakia. Haatik, ezin zituen euren dorreak desmotxatu (bota).
2009
‎Gaur egun, Interneten, helbide lokalari helbide fisikoa deitzen zaio, eta helbide globalari sarearteko helbidea, edo, gero ikusiko dugunez, IP helbidea. Helbide fisikoak adierazteko, # karakterea erabiliko dugu testu honetan (beste hainbat testutan egiten den moduan), eta sarearteko helbideak @ karakterearekin bereiziko ditugu (idem). Beraz, B1 konputagailuaren helbide fisikoa #B1 idatziko dugu, eta bere sarearteko helbidea, @B1.
2014
‎Aipatutakoen adibide batzuekin amaitu nahiko nuke. " Pipa erdi erretzeko behar den denbora" igaro duzu kritika hau irakurtzen eta bi irudirekin itxiko dugu testu hau: ipuinetako pertsonaia pobreak inguratzen dituen lur izoztua eta emakumeek soinean daramatzaten arropen kolore gorrietan eguzkiaren izpiek pizten duten sua.
‎Galderekin hasi eta galderekin amaituko dugu testu hau. Zer geratzen zaiguorain idazteko gorputzaz, generoaz eta sexuaz jabetu eta deseraiki eta gero?
‎Honi guztiari buruz hitz egin da euskal literaturan? Galdera haueiguztiei erantzuna bilatu nahian idatzi dugu testu hau. Balio dezala behintzat euskalliteraturan tradizio feminista queerra osatzeko lanean aletxo bat ipintzeko.
‎Izenburuan aurreratu dugu testu honen xedea, hots, hizkuntza eta literaturarenikasgaian genero rolei eta haiek dakartzaten botere harremanei buruz pentsamendukritikoaren harira gogoeta egitea sormenaren laguntzarekin. Modu horretanparekidetasuna, aniztasuna eta elkarbizitza curriculum gaitasunak landuko ditugu (hezkuntza maila desberdinetan), baita balioetan oinarritutako heziketa ere.
2016
‎Egungo artea, bestalde, arras zabaldua eta difuminatua topa dezakegula nolabait ikusi dugu testu honen sarreran (batik bat oraindik eskultura hitzaz izendatzen ditugun kode barreiatuetan), ekoizpen kultural eta publikoaren zenbait alderdi sozial, politiko eta ekonomikoetan eraginez, besteak beste (hala nola horri guztiorri «eskultura» deitzearen lizentzia onartzen duenarentzat). Bitartean, azken boladako joerek erakutsiko digute arteak mundu mailan edota nazioartekoan jakintza produzitzeko balio duela, eta hortik letorke goiko puntuan aipaturiko urgentzia:
2017
‎Sararen kontakizuna irakurri berri dugu testu hau idazten hasi aurretik. Amorrua eta inpotentzia sentitzen ditugu, Sararen bizipenek harreman sexu afektiboetan bortizkeria matxista bizi izan duen emakume baten testigantza osatzen duelako.
2018
‎Hala ere anonimotasun handia suma dezakegu bertan, ezinezko gertatzen delarik ezein erreferentzia egiaztatzea. Hori horrela, bere aurretikoen ildo berekoa dugu testu hau, zeren haiek ere, ez Durasek bezain argi, baina pasabide bera ezartzen baitzuten biziaren eta obra autobiografikoaren artean. Liburu horretan idazleak hamabost urte zituenean merkatari txinatar gazte aberats batekin izandako amodiozko harremana kontatzen da; Vietnamen, 30eko hamarkadako kolonialismo frantziarraren menpe zegoen herrialde hartan gertatzen da (garai hartan Indotxina zuen izena).
‎Kontuan hartu behar dugu testu hau idatzi zenean, Internet ez zegoela oso zabaldua, mugikorrak ere ez, ez zegoela tabletarik. Egoera orain aztertuko bagenu, teknologia berri horiek guztiak kontuan hartu genituzke, eta ez bideoak bakarrik.
2020
‎zer, nola eta nondik ikertzen dugun etengabe galde egiten digun epistemologia, ikertzaile moduan dugun eragina eta ardura aitortzen duena. Urteotan pilatutako esperientzia aztertu nahi dugu testu honetan, eta bereziki, urte bitartean ereduko kirola izeneko ekintza ikerketaren emaitzak. Horregatik, beste ezer baino lehen, proiektuaren nondik norakoak azalduko ditugu, modu laburrean bada ere.
2022
‎Mariano Ferrerren hausnarketa kritiko batekin amaituko dugu testu hau, Lo que dije y digo (Esan nuena eta diodana) liburuan Imanol Muruak jasotakoa; Muruak ere parte hartuko du ekitaldian. Muruak galdetu zionean gertatzen denari buruzko egia bilatzeaz ahazten ari ote garen, Marianok honela erantzun zion:
‎Irakurle txit agurgarri horrek horietako batzuk edo guztiak inplementatu baldin badituzu, eskerrik asko; euskal hezkuntzak behar zaitu. Espero dugu testu honek balioko dizula bide onetik zoazela gogoratzeko. Horrela ez bada, nahi genuke kitzikagarri izan dakizula, motibazio pizgarri eta beldurrak kontrolatzeko antidoto beldur pitin batekin jarduteari sano deritzogu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia