Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2002
‎Baina, askotan, etxean arretarik ez izateak eragiten du telebistaren aurrean “egun osoan egotea”. Ikerketa askoren arabera, aukeratzeko orduan, haurrek nahiago dute telebista ikusi. Hala ere, guraso batzuen aburuz, “kutxa tonta” umezain perfektua da lantokira iristen diren bitartean.
2004
‎Bien bitartean, 6 eta 12 urte bitarteko haurren gurasoen %40k ez du kanalez aldatu edo telebista itzali egiten du adin txikikoarentzat egokia ez den programa bat ikusten ari badira. Bestalde, azterketak adierazten du haurren %92k nahiago duela telebista ikusi eskolatik itzultzean, jolastu (%86, 3), askaria (%85) edo etxeko lanak egin aurretik. Hala ere, une libreetarako beren jarduera gustukoena zein den galdetuta, telebista hirugarren postura joan da lagunekin jolastu eta kirola egin ondoren.
‎Aisialdiko jarduera ohikoena kirola edo ariketa fisikoa da (%60k dio maiz egiten duela), ondoren musika irakurri eta entzuten du etxean (%56); %43k lagunekin edo familiakoekin egoten da etxean; %42k telebista etxean ikusten du. %17k diote ez dutela telebista ikusten, eta %35ek ez dutela inoiz zinemara edo bestelako ikuskizunetara joaten. Aisialdian etxetik irtetean, ohikoena erosketak egitera edo merkataritza guneetan paseatzera joatea da (%57, gutxienez 15 egunean behin), familiarekin edo lagunekin afaltzera edo bazkaltzera ateratzea (%49), kopetatik irtetea edo dantzatzera (%37), zinemara joatea (%26), futbol partidetara eta beste kirol batzuetara joatea (%15), kontzertuetara joatea (%5).
2007
‎Ildo beretik, Torres-ek, Conde-k eta Ruiz-ek (1999) azpimarratzen dutetelebistak gutxienez bi ondorio garrantzitsu dituela. Batetik, bat datoz Winn ekineta uste dute telebista ikusteagatik haurrek alde batera uzten dituztela gizagarapenerako beharrezkoak diren beste jarduera indibidual zein sozial batzuk; besteak beste, jolastea, hitz egitea, musika entzutea edo irakurtzea. Bestetik, jarduera partekatuak direlakoak aipatzen dituzte; hau da, jatea, etxeko lanakegitea, jolastea eta antzeko jarduerak, telebistaren aurrean egitea.
‎berehalako mezularitzako programen bidezko elkarrizketen erdiak (“messenger”) telebistak emandako edukiekin lotuta daude. Txikienek nahiago dute telebista ikusi(% 85), musika entzun(% 70), lagunekin irten(% 68), bideo-jokoetan jokatu eta sarean nabigatu(% 51). Zaharragoak direnek, berriz, musika(% 70), telebista eta lagunekin ateratzea(% 65 biak), DVD bat ikustea(% 60), zinemara joatea(% 59) eta Interneten sartzea(% 56) aukeratzen dituzte.
2008
‎Harreman argia du, beraz, euskarazko hedabideen kontsumoak, hizkuntza gaitasunarekin, etxeko erabilerarekin eta baita euskararekiko jarrera subjektiboarekin ere: euskarak toki handiagoa du telebista ikusteko eta egunkariak irakurtzeko herritarren ohituretan, horiek zenbat eta hizkuntza gaitasun handiagoa izan, etxean zenbat eta euskaraz gehiago egin eta zenbat eta euskaltzaleagoa izan. Hiru aldagai horien kasuetan, hiruretan da estatistikoki adierazgarria euskarazko hedabideen kontsumoarekin duten harremana.
‎Harreman argia du, beraz, euskarazko hedabideen kontsumoak, hizkuntza gaitasunarekin, etxeko erabilerarekin eta baita euskararekiko jarrera subjektiboarekin ere: euskarak toki handiagoa du telebista ikusteko eta egunkariak irakurtzeko herritarren ohituretan, horiek zenbat eta hizkuntza gaitasun handiagoa izan, etxean zenbat eta euskaraz gehiago egin eta zenbat eta euskaltzaleagoa izan. Hiru aldagai horien kasuetan, hiruretan da estatistikoki adierazgarria euskarazko hedabideen kontsumoarekin duten harremana.
‎Bestalde, haurren %72 oinez joaten da eskolara, %86k dio jolas aktiboren bat egiten duela aisialdian (futbola edo saskibaloia), eta %31k hainbat kirol egiten ditu eskolaz kanpoko jarduera gisa. Aisialdian, haurrek nahiago dute telebista ikusi kirola edo jolas aktiboren bat egitera. Pisuarekiko kezka PAC aholkularitza enpresak Sanitas Fundazioarentzat egindako azterketa horren arabera, haurren elikadura ohiturei eta ariketa fisikoa egiteari buruz, 6 eta 14 urte bitarteko nesken %35ek eta adin bereko mutilen %28k diote kezkatuta daudela beren pisuarekin.
2010
‎Gizarte sareek 2.0 belaunaldiko gazteen pentsamoldea aldatu dute; izan ere, telebistak lekua galdu du gazteriaren aisian. % 18,3 gazterentzat entretenigarriena Interneteko gizarte sareetan ibiltzea da; beste% 16,4k, ordea, nahiago dute telebista ikustea.
2012
‎Erreakzioz funtzionatzen dut. Literatura purua edota aktualitateari lotutako artikuluak idazteko, irakurtzeko tartea ere eduki nahi nuke..., baina artxibategietako ikerlanek denbora asko kentzen didate. Mikromundu batean ibiltzen naiz beti, egia esan; azken mohikar gizajo bat naiz, baina lilura eragiten didate orain ehun edo laurehun urte gertatutako istoriotxoek, pasarteek… Jendeak uste du telebista ikusi eta mundua deskubritzen ari dela. Ez dakit ohartzen den gertu gertuko arbasoen bizimodua edo eboluzioa aztertzeak zenbat lagun zaitzakeen mundua ulertzeko. Erreakzioz idazten omen duzu.
‎Galga da irakurtzen hasten naizenean, ezin naizela kontzentratu, ezin dudala telebista ikusi edo musika entzun, eta laster berriro logelan zintzilikatu dut.
2013
‎Pertsona horiek ez dute energiarik, ezin dute telebista ikusi.
2015
‎Ez dut jakin nahi zein egunkari irakurtzen duzuen eta non argitaratzen dituzuen zuen amonaren eskelak. Nik ez dut telebistarik ikusten, ez dut egunkaririk irakurtzen, ez dut irratirik pizten. Aspertu egiten naute kontu horiek guztiek, film kaskar eta luzeegi batek bezainbeste.
2017
‎Egun batzuk pasatu ziren eta Jon gero eta aspertuago zegoen, ezin zuelako telebista ikusi eta ordenagailuan jolastu, begiak bendatuta zituelako, eta horrela hilabete bat egon behar izan zuen gutxienez.
2021
‎Ainhoari sorbaldak heldu dizkio aterantz bideratzeko. Alabak ez du berarekin joateko gogorik, bizilagunaren etxean jarraitu nahi du telebista ikusten. Kroketen bidez kontrolpean izan duela aitortu dio bizilagunak.
‎Aita lanean zen. Gu, bakantzetan ginen eta amak nahi zuen telebistan ikusi eta aditu nola euskaldun beilariek ospatzen zuten Andredena Maria. Orduan, etxeko alki eta kadira guziak ekartzen ginituen jateko salarat eta behar ginuen denek leku hortan elkarretaratu, telebistaren aintzinean, amaren nahia segitzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia