Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2002
‎Baina, askotan, etxean arretarik ez izateak eragiten du telebistaren aurrean “egun osoan egotea”. Ikerketa askoren arabera, aukeratzeko orduan, haurrek nahiago dute telebista ikusi. Hala ere, guraso batzuen aburuz, “kutxa tonta” umezain perfektua da lantokira iristen diren bitartean.
2005
‎«Aberatsak eta zoriontsuak bagina ez genukeela telebistarik ikusiko» diozu. Aberatsek ez al dute telebistarik ikusten?
‎dokumentalak, euskarazko zein gaztelaniazko kateetan, eta foiletoiak nahiz Pasalo eta antzeko saioak gaztelaniazkoetan. Donostiako taldeak, berriz, bi ordu eta erdiko atseden tartea zeukan eguerdian —13: 00etatik 15: 30era—, berriz eskolara itzuli aurretik; bestela ezin, eta tarte hori baliatzen dute telebista ikusteko: eta marrazki bizidunak etaHasibe rriak ikusten dutela diote (euskaraz).
2006
‎Telebistak lehen postuan jarraitzen du. Jupiter Research ek Erresuma Batuan, Frantzian, Alemanian, Italian eta Espainian egindako 5.000 elkarrizketa baino gehiagotatik abiatuta egindako ikerlanaren arabera, Europako herritarrek hiru aldiz denbora gehiago pasatzen dute telebista ikusten Sarean nabigatzen baino. Aldaketa horrek komunikazio, banaketa eta publizitateko inbertsio estrategiak birmoldatuko ditu, azterlanaren ardura duen aholkularitzaren arabera.
2007
‎Ildo beretik, Torres-ek, Conde-k eta Ruiz-ek (1999) azpimarratzen dutetelebistak gutxienez bi ondorio garrantzitsu dituela. Batetik, bat datoz Winn ekineta uste dute telebista ikusteagatik haurrek alde batera uzten dituztela gizagarapenerako beharrezkoak diren beste jarduera indibidual zein sozial batzuk; besteak beste, jolastea, hitz egitea, musika entzutea edo irakurtzea. Bestetik, jarduera partekatuak direlakoak aipatzen dituzte; hau da, jatea, etxeko lanakegitea, jolastea eta antzeko jarduerak, telebistaren aurrean egitea.
‎Bestalde, transmisioaren teorialarien ustez, telebistako indarkeriaren eragina gai oso kezkagarria daguraso, psikologo eta pedagogoentzat (ikus VII. kapitulua; Gradow eta Sprafkin, 1993). Ildo horretatik, estatistikak erabatekoak dira.Haurrek denbora gehiago ematen dute telebista ikusten? 2 ordu egunean, beste edozein jarduera egiten baino, loa alde batera utzita. Horren arabera, 21 urtebetetzen dituztenerako, 8.000 hilketa ikusi dituzte batez beste.
‎berehalako mezularitzako programen bidezko elkarrizketen erdiak (“messenger”) telebistak emandako edukiekin lotuta daude. Txikienek nahiago dute telebista ikusi(% 85), musika entzun(% 70), lagunekin irten(% 68), bideo-jokoetan jokatu eta sarean nabigatu(% 51). Zaharragoak direnek, berriz, musika(% 70), telebista eta lagunekin ateratzea(% 65 biak), DVD bat ikustea(% 60), zinemara joatea(% 59) eta Interneten sartzea(% 56) aukeratzen dituzte.
2008
‎Bestalde, haurren %72 oinez joaten da eskolara, %86k dio jolas aktiboren bat egiten duela aisialdian (futbola edo saskibaloia), eta %31k hainbat kirol egiten ditu eskolaz kanpoko jarduera gisa. Aisialdian, haurrek nahiago dute telebista ikusi kirola edo jolas aktiboren bat egitera. Pisuarekiko kezka PAC aholkularitza enpresak Sanitas Fundazioarentzat egindako azterketa horren arabera, haurren elikadura ohiturei eta ariketa fisikoa egiteari buruz, 6 eta 14 urte bitarteko nesken %35ek eta adin bereko mutilen %28k diote kezkatuta daudela beren pisuarekin.
2010
‎Gizarte sareek 2.0 belaunaldiko gazteen pentsamoldea aldatu dute; izan ere, telebistak lekua galdu du gazteriaren aisian. % 18,3 gazterentzat entretenigarriena Interneteko gizarte sareetan ibiltzea da; beste% 16,4k, ordea, nahiago dute telebista ikustea.
2011
‎Ohiko telebista kateen webguneak erabiltzeko motibazioen inguruan, gehienek aitortzen dute telebistan ikusi ezin izan dutena ikusteko sartzen direla webgune horietara, edo telebistan ikusi dutena berriz ikusteko: «Ezin izan badut ikusi serieren bat edo, grabatu beharrean, ordenagailuan ikusten dut».
2012
‎Beste% 30ek esan dute, etxeko lanak egin ondoren, parkera edo kalera ateratzen direla jolastera, eta% 6k jakinarazi dute telebista ikustea edo bideo-jokoetan aritze izaten dela ohiko jokabidea.
2013
‎Txakurrak pertsonak baino hobeto detektatzen du mugimendua, horregatik telebista arruntak nekatu egiten du. «Pertsonak gai gara segundoko 55 argi keinu bereizteko; aldiz, zakurrak 75 detekta ditzake aldi berean «azaldu du Stanley Coren, British Columbiako (Kanada) Unibertsitateko ikertzailea, eta Psikologiako Estatu Batuetako Elkarteko kidea, ‘»Txakurrek ulertzen al dute telebistan ikusten dutena?» artikuluan. ‘ Telebista arrunt batek igortzen duen argia 60 aldiz aldatzen da segundoko.
‎Eremu honetan, World Vision eurite ugarirekin ohituta dauden eta bizi diren etxeak suntsitzen dituzten hainbat txikitako istorioak berreskuratu ditu. Hala ere, azpimarratzen du «Sahelen bizitza ez dela errutinazkoa, baina ez da ohiz kanpokoa».»Haurrek ez dute beren panpinekin jolasten, ez dute telebista ikusten, baina horrela dibertitzen dira», azaltzen du. Beraiek ere «Mayor Ser Mayor» kanpainaren bidez kontatzen dute, bideo hauetan Malí, Bolivia, Zimbabue edo Ghanako haurrek beren ametsak eta beren etorkizuna nola ikusten duten azaltzen dute.
‎Pertsona horiek ez dute energiarik, ezin dute telebista ikusi.
2015
‎142 ikasleetan 12k ez dute telebistarik ikusten. Beste 130ek 21 telebista aipatu dituzte.
2019
‎Hona hemen adibide bat: Gurasoekin batera hitz egitea familiarekin chat bideo bidez. Zergatik ez dute telebista ikusi behar haurrek, ez eta tabletak eta mugikorrak erabili ere Zergatik. Hezkuntzagatik, baina baita osasunagatik ere.
2020
‎Ospitalez Kanpoko Pediatriako eta Oinarrizko Osasun Laguntzako Espainiako Elkarteak bi urtetik gorako haurrei gomendatzen die pantaila denborak ez dezala gainditu 1,5 ordu eskola egunetan eta bi ordu asteburuetan eta oporretan. Bi urtetik beherakoek ez dute telebista ikusi behar: “Garapen psikomotor handieneko etapa da, eta pantailarekiko denbora galduta dago prozesu garrantzitsu horretan”.
‎Bai, gazteek albo batera utzi dute telebista ikusteko modu tradizionala. Eta, pixkana pixkana, hori gertatzen ari da irratiarekin ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia