Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2001
‎7 ere zuen seme alabek zer pentsatzen duten ba aitatxok zer egiten duen amatxok zer
2002
‎semeari irakastea berak bere kabuz, eta ez inoren beldurrez, joka dezan zuzentasunez; hori da aitaren eta ugazabaren arteko desberdintasuna. Hau ez dakienak onartu du ezin dituela seme alabak gobernatu.
2006
‎Haurrak ez du bere lagun multzoa galdu behar: gurasoek ikastetxeberera eraman behar dituzte seme alabak eta lehen zituzten lagun berakizan behar dituzte: oso garrantzitsua da hori.
2007
‎Horrekin batera, saiatu behar dute seme alabek izaera kritikoa gara dezaten, gurasoengandik eta beste bide batzuetatik jasotzen dutena balioets dezaten.
‎Bildurrik ez baluke galduko duela etxaguntza, eta atsekabe asko eman diezaiekete gurasoei; baina hauek daukatenean eskubidea eta aukera [emaTEKO gura duenari seme alaben artean, ekarri eragingo diete lotsa, eta gordeko dira dongaro bizi izatetik. (Dialogo III, 69 or.)
2009
‎Sexuaren arabera estrategia ezberdinak erabiltzeak dituen ondorioak ikertzearekin aldatu beharreko elementuak zein diren agertu nahiko genuke eta ez gurasoekgaizki egiten dutena agerian utzi. Jakin, badakigu, denok ahal dugun ongien hezinahi ditugula seme alabak, baina horrek ez du esan nahi noizbehinka nahasten ezgarenik.
‎«Ea ba, eh., ez dakit nire bikotekideak nola jasaten duen, baina tira, eh. gehiagoigertzen dut seme alabak dituztenengan,.. . edo... eta orduan diote:
2011
‎Azken batean, hobe da jarduera aktiboa pasiboa baino. Adibidez, nik nahiago dut seme alabak ordu eta erdi elkarrekin jolasten ikustea, edo lagunekin Wii speechean daudela sumatzea, film arrunt bat ikusten ari direla konprobatzea baino. Askoz aktiboak dira jolas horiek.
‎Gurasoek funtsezko papera jokatzen dute beren seme alabek fobia soziala pairatzeko dituzten aukeretan. Horrela, gurasoak babesleegiak, kontrolatzaileegiak eta zorrotzegiak badira haurrekin, afektua erakusteko zailtasunak badituzte, inhibiziorako joera duten seme alabei laguntzarik ematen ez badiete, eta diziplina teknika gisa lotsa sentimendua eta «besteek zer pentsatuko duten»ari buruzko erreparoa erabiltzen badituzte, beren seme alabek fobia soziala garatzeko bidea errazten dute.
2015
‎– Epe luzeko langabeziari gehitutako faktore estresagarriak identifikatu (langabetuaren adina eta sexua, prestakuntza maila, kargura dituzten seme alaben adina eta kopurua, beharrizan bereziak dituztenpertsonak, etab.).
2017
‎Azkenik, aipatzekoa da 60 urtetik gorakoen kasua, nahiz eta adin honetan erretiroaren eragina nabarmena izan, emakumeek etxeko eta zaintzaren eremuarekiko lotura estuagoa erakusten dute eta gizonek, ordea, lan merkatuarekiko.4Datuen iturria: http://eu.eustat.eus/elementos/ele0011500/ti Euskal AEn 16 urteko eta gehiagokoen enplegu tasa hiruhilekoaren arabera menpean duten seme alaba kopurua n eta sexuan jarraiki/ tblOO 11543 e.html#axzz4ZV0fGM5C(). 3 Grafikoa. Gizarte denboraren Erantzunkidetasun indizea adinaren arabera, DAI1993 2013Iturria:
2019
‎Lehenengo senarra Asentsio2Telleria zegamarra zuen, alarguna, eta 1857an ezkondu ziren. Ez zuten seme alabarik, gukdakigula. Asentsio 1861eko abuztuan hil zen, eta Manuela handik lau hilabetera, abenduan, berriz ezkondu zen, oraingoan, Joakin Luzuriaga Oriarekin, Segurako itxua rekin3 Biakalargunak ziren.
‎Asentsio 1861eko abuztuan hil zen, eta Manuela handik lau hilabetera, abenduan, berriz ezkondu zen, oraingoan, Joakin Luzuriaga Oriarekin, Segurako itxua rekin3 Biakalargunak ziren. Manuelak ez zuen seme alabarik, baina Joakinek lau zituen. Zein egoeratanzeuden bertsoetan kontatzen du Joakinek berak (Zavala 1971:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia