2004
|
|
Arauak zenbait betebehar ezartzen dizkio operadore ekonomikoek Kontsumo Ikuskaritzari, eta horiek ez betetzeak zehapena dakar. Horrela, eta kontsumitzaile eta erabiltzaileen eskubideak babesteko, ondasun edo zerbitzuen ekoizpenean edo komertzializazioan edozein modutan parte hartzen
|
duten
pertsona fisiko edo juridikoek edo erakundeek, kontsumo gaietan eskumena duten organoek edo Kontsumo Ikuskaritzako funtzionarioek egindako edozein motatako ikuskapen edo salgai motari buruzko informazioa eta datuak, izaera pertsonalekoak barne, emateko betebeharra izango dute, egindako salgaiak, salgaiak edo zerbitzuak egiaztatzeko kontratuak direla-eta, Eta alderdi garrantzitsu bat, zailtasun ug... Alderdi horrek, ikuskapena egiten denean, salmentarako indarrean dagoen legeriak eskatzen dituen baldintzak betetzen dituela justifikatu du.
|
2005
|
|
Lege horren arabera, babes ofizialekoak ez diren eta bizileku familiarrerako, eraikuntza hasi aurretik edo bitartean diru kopururen bat emanez, etxebizitzen eraikuntza sustatzen
|
duten
pertsona fisiko eta juridikoak baldintza hauek bete behar dituzte:
|
|
Eraikin baten eraikuntzan esku hartzen
|
duten
pertsona fisiko edo juridikoen betebeharrak eta erantzukizunak Eraikuntzaren Antolamenduari buruzko Legeak (LOE) arautzen ditu. Lege hori 2000ko maiatzaren 6an jarri zen indarrean, eta etxebizitza baten erosleen interesak babesten ditu.
|
2006
|
|
Ikuspegi horretatik, esan dezakegu ezkutuko publizitateak. zerbitzuen merkatuan eragina duela. Merkaturako iluna den forma bat erabiltzen bada publizitatea zabaltzeko, horrek baldintza ekonomikoetan eragin dezake, ordain litekeen ordainsaria (halere, batzuetan, ez da ordainsaririk egongo) ez baita merkatuko preziosisteman sartuko; beraz, publizitatea zabaldu duen hedabideak ez du ordainsari hori jasoko, iragarkiaren euskarrian parte hartzen
|
duten
pertsona fisikoek baizik. Ondorioz, informazioaren profesionalen artean, desberdintasunak eta gehiegikeriak sortuko dira, eta hedabideek beren euskarriak erabiltzeagatik jaso zezaketena galduko dute (De la Cuesta, 2002:
|
|
Publizitate subjektuei buruz eman dugun kontzeptu juridikoaren arabera, publizitatearen teknikari, agente eta profesionalak ez dira publizitate subjektu juridikoakblizitate subjektuentzat lan egin ohi
|
duten
pertsona fisikoak (Santaella, 2003: 146).
|
|
PLOren 10 artikuluak publizitate subjektuen kontzeptua jasotzen du. Testua irakurrita, ikus daiteke subjektuak banatzen dituela komunikazio prozesuan parte hartzen dutenak eta ez dutenak; hau da, batetik, publizitate komunikazioan parte hartzen
|
duten
pertsona fisiko edo juridikoak jasotzen ditu (iragarlea, publizitate agentziak, hedabideak eta publizitatearen hartzaileak) eta, bestetik, publizitate komunikazioan parte hartzen ez dutenak (iragarle, agentzia eta hedabideen hiru kideko organizazioak, kontsumitzaile eta profesionalen elkarteak) (Martín, 1972: 53; Santaella, 2003:
|
2007
|
|
Onura horiek inoiz ezin izango dira banatu elkartekideen artean, ez horien ezkontideen edo antzeko maitasun harremanez eurekin bizi diren pertsonen artean, ez elkartekideen ahaideen artean. Halaber, onura horiek ezin izango zaizkie dohainik laga irabazteko asmoa
|
duten
pertsona fisiko zein juridikoei.
|
|
II. kapituluan, alderdi kontratugileak arautu dira, eta, horretarako, berrikuntza garrantzitsuak egon dira, besteak beste, ondasun erkidegoek eta kontratatzeko gaitasuna
|
duten
pertsona fisiko edo juridiko guztiek kontratuak egin ahal izatea. Hain zuen ere, erkidegoa gero eta gehiago erabiltzen den elkarte modua da, 1999ko Nekazaritza Erroldak erakusten duenez (9 artikulua).
|
|
Europar Batasuneko estatu kideetan naziotasuna
|
duten
pertsona fisikoak, juridikoak eta bestelako erakundeak, Europako Esparru Ekonomikoan jatorria dutenak, eta lehen aipatu estatuetako herritarrentzat zein araubide ezarri eta araubide hori hedatzeko nazioarteko hitzarmenen bat sinatuta duten estatuetakoak.
|
|
Amaitzeko, ez da ahaztu behar Europar Batasunaren barruan eta Batasuneko herritartasunari dagokionez, Europar Batasuneko Oinarrizko Eskubideen Agiriko 44 artikuluaren eta EETren 21 eta 194 artikuluen arabera, Europar Batasuneko herritar guztiek, eta Europar Batasuneko estatu kide batean gizarte egoitza
|
duten
pertsona fisiko edo juridiko guztiek eskubidea dutela bakarka edo beste herritar edo pertsona batzuekin batera, zuzeneko eragina duen eta Europako Erkidegoaren esparrukoa den gai baten inguruko eskari bat Europako Parlamentuari aurkezteko (hau da, gai hauen inguruan: Europako herritartasuna, ingurumena, kontsumitzailearen babesa, pertsonen, ondasunen eta zerbitzuen joan etorri askea, barruko merkatua, lana eta gizarte politika, kualifikazio profesionalen aitorpena, etab.). Horretarako, Europako Parlamentuaren Erregelamenduak prozedura berezia ezarri du, 191 artikuluan eta hurrengoetan arautua.
|
|
Atal honetan, demanda indibidualei erreparatuko diegu. Hitzarmenaren 34 artikuluaren arabera, hitzarmenean edo horren protokoloetan aitortutako eskubideak Itungile Gorenek urratu dituztela uste duten eta euren burua biktimatzat
|
duten
pertsona fisikoek, gobernuz kanpoko erakundeek edo partikularren taldeek Estrasburgoko Auzitegira jo dezakete, betiere, aurretik, jatorriko estatuan errekurtsoak egiteko bide guztiak agortu badituzte, behin betiko barne ebazpenaren datatik sei hilabeteko epean (35.1 art.). Hiru epaileko batzorde batek, aho batez, demanda indibidual bat onartezina dela adieraz dezake, ebazpen hori hartzeko azterke...
|
|
Hori dela eta, finantzaketa publikoaren iturriez gain, ekarpen pribatuak ere arautzen dira. Horiek Herri Administrazioekin kontraturik ez
|
duten
pertsona fisiko edo juridikoengandik jaso behar dira, publikoak izan behar dira (hau da, ekarpen anonimoak debekatzen dira), eta muga jakin batzuk errespetatu behar dituzte. Izan ere, finantzaketa formula moduan erabateko liberalizazioaren eredua onartuko balitz, zalantzan jarri ahal izango litzateke beti erabaki politiko jakin batean finantzaketa iturri jakin batetik iritsitako ekarpenak izandako eragina, eta hori alderdi politikoen konstituzio eginkizunaren aurkakoa izango litzateke, herri nahia bideratzen duten erakundeak diren neurrian.
|
|
Kasu honetan, bi eratara egingo da: alde batetik, enplegatzaile batekin lan harreman mugagabea
|
duten
pertsona fisikoen langabezia estaliko da, eta, bestetik, autonomo, funtzionario edo aldi baterako langileentzat, aldi baterako ezintasun egoeran hileko kuotak ordainduko direla bermatzen baita. Hileko kuota maximoa 1.600 eurokoa da hipoteka maileguetarako, eta 900 eurokoa mailegu pertsonaletarako.
|
|
haurtzaindegiak familia kargak dituzten emakumeen haurrak sartzeko lehentasuna dutenak, eta diru-laguntzak emakume ezkongabeentzat, alargunentzat edo seme alabak dituztenentzat. Oinarrizko beharrak asetzeko baliabide ekonomiko nahikorik ez
|
duten
pertsona fisikoentzako edo familia unitateentzako aparteko laguntzak azpimarratzen ditu Madrilgo Erkidegoak. Bestalde, EAEn, Bizkaiko Foru Aldundiak laguntza orokorrak eskaintzen ditu udalen bidez; Errioxan, aldiz, ez da familia mota horretarako berariazko programarik aurreikusten, udalen bidez kudeatzen dituzte laguntza orokorrak.
|
2008
|
|
Horren arabera, kenkariaren gehieneko oinarria zergaldi bakoitzean Enpresa Berria Sozietate Mugatuaren partaidetzak harpidetzen diren egunera arte gordailatutako kopuruen %15 izango da, eta gehienez ere 9.015 euroko kenkari oinarria izango du urtean, lau urteko epean. Beste gordailu mota batzuek ez bezala, gordailua eratu eta hurrengo lau urteetan enpresa berria sortzeko asmoa
|
duten
pertsona fisikoek baino ezin dute sinatu. Produktu honen desgrabazio fiskalaz baliatu behar dutenek titular gisa agertu behar dute gordailuari lotutako kontu korronte batean.
|
|
Beraz, legeak ez du inor kontratatzera behartzen eta komunitateko bizilagunen erabaki bati erantzuten dio. Legeak ez du behartzen administratzaile bat kontratatzera, eta ez dio erantzuten auzokoen erabaki bati Artikulu berak aurrerago gehitzen du administratzaile kargua edozein jabek bete ahal izango duela, bai eta funtzio horiek betetzeko behar adinako kualifikazio profesionala eta legez onartua
|
duten
pertsona fisikoek ere. Korporazioak eta bestelako pertsona juridikoak ere izan daitezke.
|
|
Fakturak aurkeztu dira horretarako. Halaber, hilaren 1eko eta 8ko uholdeen ondorioz etxebizitzetan, trastelekuetan edo saltokietan sortutako kalteak konpontzeko lan baimena eskatu
|
duten
pertsona fisikoentzat eta juridikoentzat dirulaguntza emango dute. Gehienez eraikitze, instalazio eta lanetako zergaren dirua gehi hirigintz baimenagatiko tasaren dirua emango du Udalak.
|
2009
|
|
Murrizteko modua zigorra da, 5.000 eurora irits daitekeen isuna. Legea anbiguoa da eta nahiz eta agintariek ziurtatu duten legeak esparru publikoari eragiten diola 1.5 artikuluak besterik dio, alegia, ez zaiela aplikatuko Estatuko eta udaletako agintariei bakarrik, baizik eta baita pertsona juridikoei, norberaren kontura lan egiten
|
duten
pertsona fisikoei eta partikularrei ere. Hona BBC telebista kateak azaldutako gertaera bat.
|
|
60.000 euro bitarte eskaintzen ditu, eta gabezia epea, eragiketaren arabera, eta haren baldintza ekonomikoak aurreko proposamenekoak bezalakoak dira. Mikrokredituek finantziazio txikiagoa eskaintzen dute, baina baldintza hobeak dituzte Bermerik eta kreditu historialik ez izan arren, autoenpleguko proiektu bati ekiteko finantzaketa behar
|
duten
pertsona fisikoak, profesional gisa edo mikroenpresa bat sortuz, Caja Canariasen kredituez balia daitezke. Negozioek baldintza hauek bete behar dituzte:
|
|
300 euro. Aurrekoak baino gutxiagotan gertatzen den arren, Ogasunak zigortzen duen beste akats bat da jarduera ekonomikorik egiten ez
|
duten
pertsona fisikoek ez jakinaraztea beren helbide fiskala edo haren aldaketa. Arau haustea arina da eta zenbateko finkoko isuna 100 eurokoa.
|
2010
|
|
Edozein pertsonak, interesdunak ezdiren arren. Beraz, interes hutsa
|
duten
pertsona fisiko edo juridikoekbaliatu dezakete.
|
2011
|
|
Delitu horietan pertsona juridikoek Gizarte Segurantzarekin zorra metatu ondoren, kotizatzeko betebeharra ez betetzeagatik, enpresaren izena aldatu edo enpresaren deskapitalizazioa eragiten dute ondare elementuak horretarako sortutako beste merkataritza elementu batzuetara aldatuz, kasu gehienetan testaferroekin; beraz, zorduna kaudimengabezia egoeran geratzen da. Gainera, hutsegite horretan sartzen dira kotizatzeko betebeharra sistematikoki betetzen ez
|
duten
pertsona fisikoak, eta Gizarte Segurantzak premiamendu prozedura hasi duela dakitenean, beren ondasunen salmenta saldu edo simulatzen dute, eta horrek kaudimengabezia egoeran uzten du zorduna. Dokumentu faltsifikazioak Gehien errepikatzen den beste delitu bat kotizazio dokumentuak faltsutzea da.
|
|
Hala ere, zenbait arrazoirengatik, Konkurtso Legea ez da kontsumitzaileen legea. Alde batetik, nahikoa da adieraztea merkataritza epaitegietan irekitako 1.300 hartzekodun lehiaketatik 250 baino ez direla enpresa jarduera
|
duten
pertsona fisikoak. Hipoteka zorrak espresuki baztertuta daude konkurtso prozesuetan Horrelako prozesu judizial baten kostuak azaltzen du, neurri batean, arazoa, 12.000 euro inguru baita.
|
2012
|
|
Kontsumitzaileak edo erabiltzaileak. Enpresa edo lanbide jarduerekin zerikusirik ez duten eremuetan jarduten
|
duten
pertsona fisikoak edo juridikoak.
|
|
Publizitate subjektuei buruz eman dugun kontzeptu juridikoaren arabera, publizitatearen teknikari, agente eta profesionalak ez dira publizitate subjektu juridikoak PLOrentzat; hau da, ikuspegi juridikotik ez dira eskubide eta obligazioen titularrak; aitzitik, beren kasa lan egiten duten profesionalak izango dira normalean publizitate subjektuentzat lan egin ohi
|
duten
pertsona fisikoak (Santaella, 2003: 146).
|
|
Ikuspegi horretatik, esan dezakegu publizitate estaliak zerbitzuen merkatuan eragina duela. Merkaturako iluna den forma bat erabiltzen bada publizitatea zabaltzeko, horrek baldintza ekonomikoetan eragin dezake, ordain litekeen kontraprestazioa (halere, batzuetan, ez da ordainketarik egongo) ez baita merkatuko prezio sisteman sartuko; beraz, publizitatea zabaldu duen hedabideak ez du kontraprestazio hori jasoko, iragarkiaren euskarrian parte hartzen
|
duten
pertsona fisikoek baizik. Ondorioz, informazioaren profesionalen artean, desberdintasunak eta gehiegikeriak sortuko dira, eta hedabideek beren euskarriak erabiltzeagatik jaso zezaketena galduko dute (De la Cuesta, 2002:
|
|
PLOren 8 artikuluak publizitate subjektuen definizioak jasotzen ditu eta PLOren testua irakurrita, ikus daiteke subjektuak banatzen dituela komunikazio prozesuan parte hartzen dutenak eta ez dutenak; hau da, batetik, publizitate komunikazioan parte hartzen
|
duten
pertsona fisiko edo juridikoak jasotzen ditu (iragarlea, publizitate agentziak, hedabideak eta publizitatearen hartzaileak) eta, bestetik, publizitate komunikazioan parte hartzen ez dutenak (iragarle, agentzia eta hedabideen hirukideko organizazioak, kontsumitzaile eta profesionalen elkarteak) (Martín, 1972: 53; Santaella, 2003:
|
|
Azterketa horrek xehe xehe aztertzen ditu alza metatuak, urtez urte konparatuta eta autonomia erkidegoen araberako batez besteko zenbatekoak eta etxe berriaren eta erabilitako prezioen bilakaeraren arteko aldea erakusten ditu. IPV Notariotzaren Kontseilu Nagusiak ematen dituen eskriturei buruzko informazioan oinarritzen da, Ziurtapeneko Notario Agentziaren bidez (ANCERT), eta aztertutako epean etxebizitza bat eskuratu
|
duten
pertsona fisikoen eta ez egoiliarren multzoa hartzen du. Indize fidagarrienetako bat da, eragiketa burutuen gainean egiten baita.
|
|
Titularrak Espainiako lurraldean bizi diren pertsona fisikoak badira eta jarduera ekonomiko bat garatzen badute eta beren kontabilitatea Merkataritza Kodean xedatutakoaren arabera eramaten badute, eta kontuetako informazioa beren zenbakiaren, kreditu erakundearen eta irekita dauden sukurtsalaren arabera erregistratuta badago. Egoitza Espainian
|
duten
pertsona fisikoen, juridikoen eta gainerako entitateen kontuak, Espainian helbideratutako kreditu erakundeetan atzerrian irekita badaude. Salbuespen hori gertatzen da, baldin eta kontu horiek titularrek aitortu behar badituzte, uztailaren 27ko 1065/ 2007 Errege Dekretuaren 37 artikuluan aurreikusitakoaren arabera, betiere kontua kokatuta dagoen herrialdeko araudiaren arabera deklaratu badira.
|
|
Titularrak pertsona juridikoak eta Espainiako lurraldean egoitza duten gainerako entitateak direnean, edo Espainian egoiliarrak ez direnen establezimendu iraunkorrak direnean, beren kontabilitatean indibidualki eta modu egokian identifikatuak badira ondasunak. Ondasun higiezinak lurralde espainiarrean egoitza
|
duten
pertsona fisikoen jabetzakoak badira eta jarduera ekonomiko bat garatzen badute eta kontabilitatea badute, Merkataritza Kodearekin bat etorriz, eta kontabilitate agiri indibidualizatuak eta ondo identifikatuak erregistratuta badaude.
|
2014
|
|
Batzuen eta besteen motibazioa berdina da: dirua azkar lortzea. Likidezia urgentea behar
|
duten
pertsona fisikoek eta enpresa txiki eta ertainetako autonomo edo enpresaburu batzuek dute horretarako aukera. Azalpena, sektoreko zuzendari batek dioen bezala, honetan datza:
|
2016
|
|
–Aduana zorra ordaindu behar
|
duten
pertsona fisikoak edo juridikoak eta entitateak, produktua inportatu den unean sortu bada zerga.
|
|
e) Inportazioak badira, aduana zerga ordaintzeko betebeharra
|
duten
pertsona fisikoek edo juridikoek eta entitateek ordaindu behar dute zerga.
|
|
9 Kirola egiten
|
duten
pertsona fisikoentzako kirolarekin zerikusia duten zerbitzuak, baldin eta salbuetsita ez badaude. .....................................................................................................
|
|
Laguntza programa honen onuradunak, ostalaritzan izan ezik, beste edozein jarduera ekonomikoren baitan, enpresa bat osatzen
|
duten
pertsona fisiko edo juridikoak izango dira, baldin eta honako baldintzak betetzen badituzte, besteak beste:
|
2017
|
|
Europako Arartekoa izendatzea. Haren ardura da zaintzea ea Batasuneko instituzioek administrazio lana behar bezala egiten
|
duten
pertsona fisiko zein juridikoekiko.
|
|
Eskubidea edo interes legitimoa
|
duten
pertsona fisikoak edo juridikoak.
|
|
Pertsona batek eskubideak eta betebeharrak erabiltzeko edo gauzatzeko duen aukera da. Adminis trazio publikoen aurrean jarduteko gaitasuna honako hauek izango dute: Arau zibilen arabera jarduteko gaitasuna
|
duten
pertsona fisiko edo juridikoek.Adingabeek, beren eskubideez baliatzeko eta interesen alde egiteko, ordenamendu juridikoaren arabera hori gurasorik edo tutorerik gabe egin dezaketen kasuetan (jarduteko gaitasun zibila). Adibidez, ikasle adingabe batek botoa eman dezake ikastetxe bateko eskola kontseiluko hautes kundeetan.
|
|
Besteak beste, hauxe: Debagoiena eskualdean enpresa bat eratzeko proiektua sustatzen
|
duten
pertsona fisikoak edo asko jota sei hilabetetako antzinatasuna duten enpresak izan behar direla –banakako enpresaburuak ere sartzen dira– Eta eskaerarekin batera proiektuaren bideragarritasun plana aurkeztu beharra dago.
|
2018
|
|
Izan ere, adin mugak urratu egiten du Euskadiko Kirol Federazioen 16/ 2006 dekretuaren 41 artikulua. Horren arabera," lehiaketek irekiak izan dute lizentzia
|
duten
pertsona fisiko eta juridiko guztientzat, inolako bereizketarik onartu gabe".
|
2021
|
|
Iraurgi Berritzenek azaldu duenez, TBAI indarrean jartzen denetik aurrera –2022ko urtarrilaren 1ean jartzea aurreikusten dute–," jarduera ekonomiko bat egiten
|
duten
pertsona fisiko eta juridiko guztiek argitaratzen diren beharkizun teknikoak betetzen dituen fakturazio softwarea erabili dute". Sustatzaileen arabera," sistema berriak foru ogasunei ahalbideratuko diete zergadunen jarduera ekonomikoen diru sarrerak kontrolatzea.
|
|
dirua azkar lortzea. Likidezia urgentea behar
|
duten
pertsona fisikoek, autonomo batzuek edo enpresa txiki eta ertainetako enpresaburu batzuek egiten dute hori. Horren azalpena, sektoreko zuzendari batek adierazten duen bezala, enpresaburu txiki eta ertaina da garai hauetan zailtasun gehien dituena:
|
|
Jokin Perona Gipuzkoako Ogasun eta Finantzetako foru diputatuak esan du proiektuak enpresa txiki eta handien jarduera ekonomikoak gertatzen diren momentutik kontrolatuko dituela. Hala, indarrean jartzen den unetik aurrera, jarduera ekonomiko bat egiten
|
duten
pertsona fisiko eta juridiko guztiek fakturazio software bat ezarri dute beren enpresetan.
|
|
Diru-laguntza Elgoibarren lantokia
|
duten
pertsona fisiko edo juridikoek, sozietate zibilek eta elkarteek jaso ahal izango dute, betiere DLOren 13.2 artikuluan ezartzen diren debekuetatik bat bera ere ez badute. Kontratuko diren pertsonek Elgoibarren erroldatuta egon dute, gutxienez 2020ko urtarrilaren 1etik, langabezian eta Lanbiden enplegu eskatzaile gisa izena emanda egon dute.
|
|
Izenak berak dioen moduan, tiketaren erabilerari baiezkoa eman zaio datorren urtetik aurrera; bai behintzat, Gipuzkoan. Hau da, jarduera ekonomiko bat egiten
|
duten
pertsona fisiko eta juridiko guztiek fakturazio software bat ezarri –edo aurrez zutena moldatu– dute beren enpresetan. Software horren bidez, tiket bat sortuko da salerosketa bakoitzean, eta tiket hori sortzen den unean haren inguruko informazio guztia Ogasunera joango da zuzenean; era berean, informazio hori Ogasunera iritsi dela ziurtatu ahal izango du bezeroak tiketeko QR kodearen bidez. Horrela, lurraldeko jarduera ekonomiko guztia Ogasunarekin lotuko da, eta foru erakundeak denbora errealean jasoko du erregistratzen den salerosketa bakoitzaren informazioa.
|
2022
|
|
Botere Judizialaren Kontseilu Nagusiaren ‘Krisi ekonomikoaren ondorioak organo judizialetan’ txostenaren arabera. Guztira, 10.006 enpresa jarduerarik ez
|
duten
pertsona fisikoek aurkeztutako lehiaketei dagozkie. Lehiatzaile horiek% 45,6ko hazkundea izan dute 2020 urtearen aldean, eta% 96,7koa 2019 urtearen aldean.Gainerakoak pertsona juridikoak (5.374) eta pertsona fisiko enpresariak (3.512) dira.
|
|
Azken horren protagonismoa handia da Andrulakisen kasuan, Reporters United kazetari sareak eta Inside Story ikerketa atariak argitara eman baitzuten Dimitriadisek harremana zuela «telefonozko entzuketen aferan zuzenean edo zeharka parte hartu
|
duten
pertsona fisikoekin eta juridikoekin».
|
|
hiru foru aldundiek eta Jaurlaritzak batera abiatutako proiektua da, eta bere helburua lege eta teknika arloko betebehar batzuk ezartzea da. Ticket Bai indarrean jartzen denetik, jarduera ekonomiko bat egiten
|
duten
pertsona fisiko eta juridiko guztiek erabili dute argitaratzen diren beharkizun teknikoak betetzen dituen fakturazio software bat.
|
|
TicketBai sistema indarrean jartzen den unetik jarduera ekonomiko bat egiten
|
duten
pertsona fisiko eta juridiko guztiek –enpresak, negozioak eta autonomoak; ostalariei, besteak beste, bete betean eragiten die, beraz, aldaketak– fakturazio software bat erabili dute, eta bezeroaren ordainketa unean bertan erregistratuko dute ogasunek, Internet bidez. Administrazioa aurten hasiko da aipatutako moduan diru sarrerak kontrolatzen, eta 2024tik aurrera gastuak ere kontrolatu ...
|
|
Jarduera ekonomiko bat egiten
|
duten
pertsona fisiko eta juridiko guztiei eragiten die Ticket Bai sistemak, baina praktikan, norbanako zein elkarte guztiei ez die modu berean eragin, eta horrenbestez, horien guztien ikuspuntua eta kezkak ere ez dira berberak. Merkataritzarena da, esaterako, Ticket Bai sistemak zuzenean eragin dion sektoreetako bat, eta Dendartean Gipuzkoako merkatarien, ostalarien, zerbitzu enpresen eta autonomoen elkarteak kezkaz bizi ditu derrigorrezko epea heldu aurreko hilabeteak.
|
2023
|
|
Bigarren arau haustea, ostera, jarduera ekonomikorik egiten ez
|
duten
pertsona fisikoek egoitza fiskala zein den edo haren aldaketarik egon den jakinarazteko eginbeharra ez betetzea da. Jarduera ekonomikorik eginez gero, arau haustea izango litzateke errolda aitorpena ez aurkezteagatik eta goian aipatu bezala zigortuko litzateke.
|
|
" Lehenengo zenbaki honen lehen paragrafoan adierazitakoa gorabehera, zergapeko bera dela-eta prozedura berri bat hasteko, ez da beharrezkoa izango aurreko prozeduraren aurreko edo aldi bereko [iraungitze] deklarazio espresoa". horiek lehentasunez aukeratu baditu, edota derrigorrean, betebeharpekoak halako bide teknologiko egokiak izatea bermatuta badago eta erregelamenduetan horrela ezarri bada. Horren adibide izan daiteke urriaren 29ko 1363/ 2010 Errege Dekretua, sozietate anonimo eta mugatu guztiak eta BEZaren hileroko itzulketen araubidean daudenak behartzen dituena; edota Bizkaiko Kudeaketari buruzko Erregelamendua, pertsona juridikoak eta Sozietateen gaineko Zergaren zergadun diren beste erakunde batzuk, eta jarduera ekonomikoak gauzatzen
|
duten
pertsona fisikoak, baldin eta berariaz bide horien erabilera onartu badute lehenespenez erabiltzeko. Halakoetan, bide elektronikoz egindako jakinarazpena gauzatu dela uste da egoitza elektronikoan egintza eskura jartzearekin, jakinarazpena gauzatutzat noiz jotzen den gorabehera.
|
|
(g) Lan autonomo arrunta: LAELren arabera, langile autonomo dira ohikotasunez, modu pertsonalean, zuzenean, beregainean eta beste pertsona baten zuzendaritzaeta antolaketa esparrutik kanpo, irabazteko asmoarekin, ekonomiaedo lanbide jarduera gauzatzen
|
duten
pertsona fisikoak, horiek inorentzako langileak okupatu ala ez.
|