Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 142

2004
‎Arrastia bada, italiarra seguru. Eta hor umeak biltzen dira bereziki, oraindik ez dutelako ondo bereizten zer den kalitatea, eta ez dute protesta egiten, aurrean dutena pelikula italiarra izan arren, koitaduok.
‎Baina onena da, pentsatu du Lucak, onena da ministerioan uste dutela pelikula italiarrak baino ez dituela jartzen," huts hutsik", euren berbetan esateko.
‎–Jartzen ditudan pelikulek usainik balute, bainilarena izango litzateke. Pentsa ze pelikula onak diren.
‎Film laburrekin emanaldi ezberdinak antolatzen dira hiriburu eta herrietako zinema, kultur etxe eta gaztetxeetan. Ez dute pelikula luzeen prestigioa baina, uste denaren aurka, gure kasuan behintzat, eragingarriagoak eta popularragoak direla esango nuke.
2005
‎Baina esan dit seietan dela aitaren meza eta seiak baino apur bat lehenago irten behar dudala zinetik eta elizara joan. Eta nik pentsatu dut pelikulak inoiz ez direla seiak baino lehen amaitzen eta pentsatu dut ez dudala pelikula osorik ikusiko, baina Bai esan diot izekori. Gero esan dit izekok zapatak jarri behar ditudala elizara joateko.
‎Nik uste dut pelikula bat ikusten ikasi egin behar dela, telesailak ikusten ikasi egin behar dela, albistegiak ikusten ikasi egin behar dela, zeren osterantzean... (A.
2006
‎Nik ez ulertuaren aurpegia jarriko nuen, Hermannek gaineratu baitzuen: Joan zen igandetik bera duk pelikulen proiektatzailea. Film guztiak aurretik ikusteko pagotxa dik.
‎Kolpean haserretu egiten zen, baina berehala egiten zuen atzera: gizontasuna zuen egitekoen eta ez egitekoen neurri; arrago izaten lagunduko zioten ala ez erabakitzen zituen ekintzak, harremanak, ikusi nahi zituen pelikulak, edariak. Ahuldaderik ez, femeninotzat jotzen ditugun fintasunaren edo forma gozoen arbuioa, artasunaren defentsa.
2007
‎(Ardi elektrikoekin amets egiten al dute androideek?) nobela laburrak hura izan zen Blade runner pelikularen hazia 2019 urtean kokatzen ditu bertan gertatzen direnak. Oraindik ez gara horraino heldu, baina dagoeneko munduko hiri handi batzuek badute pelikulako itxura bera. Ilunak, jendez gainezka…».
‎Baina noski. Gauza bat zen gu baino bi hiru urte nagusiago ziren mutilekin zirrika ibiltzea, eszena erotiko famatuak zituzten pelikulak alokatzea eta gero, urrutiko agintea lagun, eszena horietara zuzenean jotzea, ikastetxeko atzeko iturrian kondoiak urez betetzea eta pasatzen zen lehenengo autobusaren kontra lehertzea, eta beste gauza bat, askoz zikinagoa, askoz ilunagoa, gure gorputza Onofre delako baten eskuetan uztea. Bost segundoz bazen ere.
2008
‎Baliteke horregatik izatea. Fikzioan jeinuen pare ezin aritu, gaia ezin landu gabe utzi eta dokumental generora edo, fikziozkoak izan arren, oso itxura errealista eta gordina duten pelikulak egitera jo dute Irak eta Afganistanera abiatu diren zuzendariek. Battle for Haditha lasai asko izan zitekeen soldaduek euren kamerarekin grabatutako sekuentzia sorta bat; Brian de Palmak Redacted filmatzeko ezinbestekotzat jo zuen aktoreen inprobisazioa, ikusleari soldaduak galduta zebiltzala adierazteko.
‎Jada ez ditut pelikulak egiten sariak lortzeko, baina egia da zure lana aintzat hartzea atsegina eta estimulagarria dela, batez ere lanbide honetan aurrera jarraitzeko aukera ematen dizulako. Gaztetan gustura hartzen nituen, eta orain, Cannesen lau aldiz eta beste hainbat jaialditan egon ostean ez diet garrantzirik ematen.
‎Esquidek lehendabizikoz lan egin du gurekin, eta oso ondo moldatu gara. Lucio Godoy musikaria ere aurreneko aldiz izan dugu gurekin, eta arazo barik ulertu du zer motatako musika nahi genuen pelikularako?.
‎«Ikustea merezi duen pelikula sorta» emango du, halaber, Zinebik. Bost lan hautatu dituzte antolatzaileek.
2009
‎Jendea elkarrengandik urrundu edo elkarrengana hurbildu daiteke etxeetan, gatazkak sortu eta gaindituko dira, baina dena amaituko da kafe bat, garagardo bat, Cola Cao bat hartuz edo txokolate izozkia janez, azken hau pelikula eta telesail angloetatik hartutako ohitura goxoa; ai, globalizazioa!. Hau guztia, Katixa Agirrek proposatutako etxeetan, behintzat, bai.
‎Gaur egun punta puntako teknikarekin egindako animazio lan onenen erakusleiho bilakatu da Animabasauri. Egunotan normalean ikusi ezin ditugun pelikulak ikusteko aukera paregabea dugu.
‎Hemendik aurrera biziko duzuena ez zaizue sekula ahaztuko. Zuen pelikularen protagonistak zarete. Onerako eta txarrerako.
‎erabateko zoriontasunak ez baitu barre egiten, negar baizik, negar gozo gozoa, ez dakit badakizun? Greta Garbo ere sentiarazi nauzu une batez, benetan bizitzea merezi duen pelikula bateko protagonista, atera hortik kontuak! Taupaden kontu hori, batez ere, izugarri gustatu zait:
‎Protagonista bakoitzak bere papera du pelikula honetan. EAJ PSOEk, protagonista nagusien paperean, AHTren abantaila mirariazkoak direla sinetsarazten eta inposizioa mozorrotzen dute; kolore guztietako poliziek, polizia onaren paperean, AHTren kontrako gaizkileak jipoitzen eta atxilotzen dituzte; eta, azkenik, komunikabideek, EiTB denen buru, batetik AHTri etengabeko bultzada ematen diote eta bestetik AHTren kontra daudenen ahotsa isilarazi eta hauek kriminalizatzen dituzte.
‎Maisulan bat egitea fundamentuzko kontuak itxurazko errazkeria baten pean mozorrotzea da. Edonork batere problemarik gabe ikusten ahal duen pelikula da Gran Torino; antza, ez du beste munduko deus kontatzen; are gehiago, filmaren lehen partean Kowalski eta bere jokabidea gorrotagarri gertatuko dira maiz.
‎Izen bereko filmean gertatzen den bezala, belar usaintsuak zaintzen dituzte erretiratuek, baina hori estalki bat baino ez da, marihuna saltzen ari baitira benetan. " Nik ez nuen pelikularen berri eta lan hau idatzi nuenean, El jardin de la alegria deitzea proposatu zuen taldeko kide batek. Gainerakoei gustatu egin zitzaigun eta horregatik jarri genion izen hori.
‎Hain erabatekoa, non negar batean ere egon bainaiz... erabateko zoriontasunak ez baitu barre egiten, negar baizik, negar gozo gozoa, ez dakit badakizun... Greta Garbo ere sentiarazi nauzu une batez, benetan bizitzea merezi duen pelikula bateko protagonista, atera hortik kontuak! Taupaden kontu hori, batez ere, izugarri gustatu zait:
2010
‎Baina igande honetakoa izugarria izan da; bere bila joan ginean ez genuen ikusten umeen filmerik, eta batek esan zigun" Niños grandes" filma ematen ari zirela. Ez ditut pelikula asko ikusten baina nerekin zihoan pertsona komentatu zidan ez zela posible, orain dela gutxi ikusi zuela pelikula hori eta inondik inora ez zela umeek ikusteko pelikula. Txikia erten zuenean hasi zen esaten, mozkortuta zeudala, mutila neskakin" follatu" egin zutela... harri eta zur gelditu nintzen.
‎Istorioa gauza askotan apala da, klasikoa, baina arlo batzuk bereziki zaindu ditugu, eta ahalik eta urrunen joan gara: aktoreen lana batetik, ikusten genuelako batik bat pertsonaien istorio bat dela eta aktore egokiak aurkitzen ez bagenituen pelikulak behera egingo zuela. Aktore aproposenak bilatzen behar adina lan eta denbora hartu genuen, ez baitzen hain erraza, kontuan hartuta behar genituela 70 urte ingurukoak, euskaraz ongi dakitenak eta paper hauek egiteko prest daudenak.
‎Zenbat pelikula amerikar erakutsi behar dituzten, zenbat hemengoak… Ander-ena ez da kasu bakarra. Guk zortea dugu pelikula estreinatuko delako, eta hori bada zerbait gaur egun.
‎Positibotzat jo dut hainbatek esan izana" euskaraz zela ahaztu egin zait". Uste dudalako horrekin esan nahi dela ez duela pelikula ikusi militantzia puntu batekin eta euskaraz delako; hizkuntzaz ahaztu egin da eta istorioan zentratu. Eta hori lortzen badugu, istorioa barneratzea eta disfrutatzea, primeran.
‎EITBren laguntza du pelikulak eta Gabonetan helduko da zinema aretoetara.
‎Pagafantasekin Goya sarietarako izendatuta egon zinen, baina ematen du sariak paper dramatikoekin baino ezin direla lortu.Bai, zentzu horretan meritu gehiago izan zuen pelikulak. Borja ere izendatuta egon zen zuzendari berri bezala, baina normalean asko kostatzen zaie komediak sarietarako izendatzea edo sariak ematea.
‎Susmoa dut amets hura asmatua zuela, umetan ere ametsak asmatzen ibiltzen baikinen, zein baino zein handiago eta ezinezkoago, sinetsi ere, bat baino gehiago sinesten genuen, azkenean, seguru: iruzurrontzi bat ote da oroimena, Damaso??, mundu honetan inork ez baitu pelikulako ahate itsusia izan nahi, baina, ametsa Domingok asmatua bazuen ere, asmatzen ariko ez balitz bezala kontatu zidan, eta algara batean aritu ginen; gero, hara eraman ninduèn gairik garrantzitsuenari ekin genion, serio, eta berak argibideak eman zizkidan:
‎GERMAN. Ikusi nahi duzu pelikula bat?
‎KEVIN. (haserre) Txorradak? Ni nauk pelikulako gaizto bakarra. Gogoratzen?
‎Lan honek duen lehenengo sekuentziak arrasto handiak ematen dizkigu ikusi behar dugun pelikularen inguruan. Izan ere, zintaren tonua hasieratik zein izango den argi uzteaz gainera, aurrez aurre ditugun fotogrametan gertatzen den lez, filmean ezer ez dela izango ematen duena nabermentzen baitu.
‎Lan honek duen lehenengo sekuentziak arrasto handiak ematen dizkigu ikusi behar dugun pelikularen inguruan. Izan ere, zintaren tonua hasieratik zein izango den argi uzteaz gainera, aurrez aurre ditugun fotogrametan gertatzen den lez, filmean ezer ez dela izango ematen duena nabermentzen baitu.
‎Gainerakoan, sorpresa atsegina da Everybody' s fine. Molde komertzialetatik abiatuta, Barrymore eta Beckinsale! indie eremura egin nahi du pelikulak. Ez da bete betean sartuko, hatz puntaz ukitu bai, baina ez du antzeko gaiak jorratzen zituen The Savages eko (Tamara Jenkins, 2007) gordintasuna.
‎Susmoa dut amets hura asmatua zuela, umetan ere ametsak asmatzen ibiltzen baikinen, zein baino zein handiago eta ezinezkoago —sinetsi ere, bat baino gehiago sinesten genuen, azkenean, seguru: iruzurrontzi bat ote da oroimena, Damaso? —, mundu honetan inork ez baitu pelikulako ahate itsusia izan nahi... baina, ametsa Domingok asmatua bazuen ere, asmatzen ariko ez balitz bezala kontatu zidan, eta algara batean aritu ginen; gero, hara eraman ninduèn gairik garrantzitsuenari ekin genion, serio, eta berak argibideak eman zizkidan: " Nik neure erabakia hartu nuen, eta eskertzen dizuet orain arte eman didazuen babesa.
‎Frantseseko klaseko hiru kide azaldu ziren handik gutxira, haiek ere Adrian ikustera; Joseba ez ezik Susana eta Victoria izeneko neskak. " Ezin ditut pelikula hauek ikusi. Gorroto ditut gerrak", esan zuen Victoriak sofan esertzearekin batera.
‎Océans en orain arte ezagutu gabeko espezieak agertzen dira, eta ikusleak bertatik bertara ikusten ditu itsasoan bizi diren ugaztun, arrain, itsaski eta gainerako izakiak. Mezu ekologista garbia du pelikulak: inoiz baino aukera gehiago da itsas bazter osoa arakatzeko eta filmatzeko, inoiz baino mehatxatuago dago ezinbesteko ekosistema hori.
2011
‎Gure ospea ez da garrantzitsuena; Mendi zinemaldia plataforma edo erakusleiho bat baino ez da.Mendizalea izan behar al da filmekin gozatzeko. Erraza da mendizalea ez denari amua jartzea. Batetik, estetikoki irudi ikusgarriak dituztelako pelikulek, eta, bestetik, istorio sakonak dituztelako atzean. Mendia dute agertokia, baina kontatzen dutena harago doa; gidoi landua dute, ez dira mendi bat igotzearen kontakizun soila.Mendiko zinema azken horrekin lotzeko joera al dugu. Eta ez da horrela.
‎Bizitza osoa baino, izan ez duen, izan zezakeen, erauzi zioten bizitza laburbiltzen du protagonistaren azken hitzak, baina ez dugu misterioa gehiegi argituko, akaso baten batek ez baitu oraindik ikusi Orson Wellesen Citizen Kane filma. Aurten 70 urte bete ditu pelikulak eta aitzakia egokia izan daiteke urte mordoxka pasatuagatik indarrik galdu ez duen lan honetaz (bir) gozatzeko.
‎Gainera, El Rito Anthony Hopkins protagonista duen lana eta Gnomeo y Julieta Elton Johnek sortutako soinu banda duen pelikula ere badaude estreinaldien artean.
‎Tamaina horretako desafioaren aurrean, nondik hasi? . Ia herri guztietan barruko begirada duten pelikulak izan ohi dira aurrenekoak, bertako mitologia, legendak, ipuinak, oinarri?.
‎sortu dituzten lanak beti proiektatu dira zinema aretoetan eta 20.000 ikusle biltzeko gauza izan dira, gehienak Euskal Herrian,, eta hemen aretoan 18.000 pertsona sartzea arrakasta da; objektiboki neurtuta gainera, aintzat hartuz biztanle kopurua, euskaraz zenbatek dakiten eta abar. Ordea, 18.000 horiek ez dute pelikularen kostua ordaintzen?, zehaztu du zinemagile eskizofrenikoaren enpresari ikuspegiak. Animazioaren osasuna laburbiltzeko, baina, artista ikuspegiak hitz egin digu:
‎Hitz onak baino ez ditu zarauztarrarentzat, profesionalki nahiz pertsona moduan. . Batzuetan zinegileen artean beldurra dago musikak pelikula jango ote duen, batez ere Espainian, eta nik uste dut pelikula on bat baldin baduzu ezerk ez dizula ezer jaten?.
‎Alegia,, eskultorea banintz bezala sentitzen naiz, harria zizelkatzen. Fede handia daukat egiten ditudan pelikuletan, baina tentsio bat ere sortzen didate, zailtasunak, erronkak proposatzen dizkidaten lanak aukeratzen ditudalako eta ezinegona eta zalantza ditut lagun, benetako harri hori lortu arte?.
‎Gainera, oso ondo dakit zein kritikariri ez natzaion gustatuko eta ez natzaion inoiz gustatuko. Pertsona batzuek ez dute pelikula ikusiko nik proposatzen diedan moduan, beti faltan botako dutelako eurek nahiko luketena izatea filma edo gustatuko litzaiekeena izatea ni zuzendari bezala?. Hitz horiekin bai, argi geratu da, zerbait pertsonala du hainbatekin, edo hainbatek berekin.
‎Niri asko kostatzen zait nire pelikulekin aurkezpenak egitea: batez ere Euskal pilota rekin, baina baita Lucía y el sexo rekin ere, nahiago izan nuen zirkuitua kanpoan hasi, Torontoko jaialdian, horrela ez dudalako pelikula lurretik utziko duen taldetxo hori atzean abiatzeko unean?.
‎Elementu eta estilo medemtarrak mantentzen ditu hortaz, baina irudietan, argumentuan eta ikuslearen begietan zein desberdina den, Behiak lehenengo lanarekin alderatuta. Bestalde, Medemen lan ia guztietan bezalatsu, Alberto Iglesias konpositore donostiar prestigiotsu eta sarituaren soinu banda du pelikulak.
‎Kurioski, egindako lehena izan arren Burgosko prozesua bere ibilbidean gustukoen duen pelikula dela onartu dit zuzendariak; horretaz konturatu omen zen duela urte gutxi filmografia osoaren errepasoa egin zuenean, berari eskainitako liburu baten aitzakian: –
‎Eta zer da zuzendari ona izatea? Uriberen ustez, egin nahi duen pelikula taldeari transmititzen jakitea eta proiektuko kide bakoitzari errendimendu altuena ateratzea. –Zuzendariak ditu puzzlearen pieza guztiak buruan eta besteei hori transmititu behar die, ilusioa eta energia, zuzendariak bakarrik ez duelako pelikula egiten, talde lana da funtsean.
‎Aipamena merezi du pelikulak izan zuen finantzazio mota, auzolan ekonomikoaren eredu honek era guztietako proiektuak aurrera ateratzeko balio izan baitu ondoren Euskal Herrian. Pelotari laburrerako dirua lagunen artean bildu zuten, baina herritar gehiagoren kolaborazioa zuten Ama Lur egiteko.
‎Zinemagile batek pelikula baino ez du egin nahi, eta Madrilek jartzen badu dirua, edo Parisek, hara joango da. . Arrazoi sozio-politikoak medio, dena eraikuntza nazional gisa ulertu da hemen, baina sortzaileari ezin zaio eskatu torloju saltzaileari eskatzen ez zaiona, azken honek enpresa deslokalizatu eta Txinan egin ditzakeelako torlojuak, eta euskal zinemagileak euskaraz egin behar du pelikula, hemengo ekoizpenarekin??. Belaunaldi berriek, dena den, ikuspegi irekiagoa dutela nabarmendu du, mundura irekiagoa, ohituta daudelako bidaiatzera eta leku batetik bestera mugitzera.
‎Helena gerora konturatu zen horretaz, Yoyes en ondorengo proiektuak babesteko produktorarik aurkitu ez zuenean. Horrela jaio zen bere ekoizpen etxea, Lamia Produkzioak, zuzendu nahi zituen pelikulak finantzatzeko askatasun osoa lortuz.
‎batetik, konfiantzazko talde teknikoaz inguratu gara, dena ahalik eta ondoen atera zedin. Bestetik, aktoreen lana funtsezkoa izan da, ikusten genuelako batik bat pertsonaien istorio bat zela eta aktore egokiak aurkitzen ez bagenituen pelikulak behera egingo zuela. Lan asko egin genuen aktore aproposak topatzen, 70 urte ingurukoak, euskaraz ongi dakitenak eta paper hauek egiteko prest?.
‎Garañoren ustez, lehen bazegoen jendea zinemara joaten zena euskaraz zelako, eta orain kontrakoa gertatzen da sarri, euskaraz delako ez joatea. Are gehiago, Goenagak positibotzat jotzen du hainbati entzun izana pelikula ikusterakoan ahaztu egin zaiola euskaraz zela,, uste dudalako horrekin esan nahi dena dela ez dudala pelikula ikusi militantzia puntu batekin eta euskaraz delako; hizkuntzaz ahaztu egin naiz eta istorioan zentratu. Eta hori lortzen badugu, istorioa barneratu eta disfrutatzea, primeran?.
‎Kontua da gehienetan guri komedia ateratzen zaigula, baina istorio gogorrak dira hala ere, umore ukituekin?. Atsegin dute pelikula sailkaezinak egitea, komedia hutsean geratu beharrean. Akaso, drama errazago kontatzen da umorearekin?
‎Ez da 80 egunean en kasua. Nahi zuten pelikula egin zuten Jon Garañok eta Jose Mari Goenagak, ekoiztetxe propioa izatea ere lagungarria baita. Beraiek ere, Pasai San Pedron hartu naute, Moriarti Produkzioek lantokia duten herrian.
‎Egoerak agintzen du filmatzeko garaian, baina oinarria landuta eramaten baduzu, aldaketak egitea errazagoa da. Autoreek nahi zuten pelikula izan zen Aupa Etxebeste! , aurretik lan asko egin zutelako:
‎–Beraien arteko hartu emanak ez ditugu ezagutzen, zenbat film amerikar erakutsi behar dituzten, zenbat hemengo? Guk zortea dugu pelikula estreinatu delako, eta hori bada zerbait gaur egun. Ander ena ez da kasu bakarra, Nacho Vigalondo, film laburrarekin oihartzun handia jaso ostean eta Oscarretara izendatua egon ondoren, film luzearekin Sundancera joan zen, AEBetan oihartzuna izan zuen, eta ez zuen lortu hemen estreinatzea.
‎–Sariak bizi garen gizartearen zati dira. Ez ditut pelikulak egiten jaialdietan sariak irabazteko edo Honoris Causa izenda nazaten, baina datozenean, asko eskertzen dira, oxala askoz gehiago emango balidate, zein ez da pozten saria lortzen duenean. Gainera, merkatuaren egitura dela-eta, filmak saltzeko sare horretan sartzea beste erremediorik ez dago; alegia, nahiz eta garaikurra xede ez izan, jaialdietan aurkeztuko dut filma, badakidalako plataforma ona izan daitekeela.
‎Berau prestatzeko, Koldo Izagirre izan zuen ondoan, eta nabaria da idazlearen eskua, euskararen kalitatean nahiz testuaren lanketan. Poesiak ere lekua du pelikulan, pertsonaietako baten ahotik: –Baina dei egizu, egidazu dei.
‎Ez zuen hurbiltzeko keinurik egin. Oihu egin zion Elisak;, nahi duzu pelikula ikustera pasa. Nik hasieratik ikusi behar dut berriro?.
‎Zoragarria da hori pentsatzen ez duzunean?. Bere gauak habitatu zituztenengan pentsatu zuen, kasik nostalgiaz, begiak itxirik, jarrerak ziren garrantzitsuak eta eskotearen angeluak, asimetriak, soineko ibizenkoa, alua airean uzten zuten larruzko galtza luzeak, Concha Velascoren titiak Berlangaren Paris Tombuctú gainerakoan legez kanpo behar lukeen pelikulan? –Hori eta gehiago amesten nuen, ez desiratzen nuen zerbait bezala, bere horretan edukiz baizik?, eskuak geldirik jasan zuen kitzikadura mailara iritsi aurretik abiatu zen tabernara, lanpernek baretuko zutelakoan.
‎Denek uste dute pelikulen arduradunek mezu zehatz bat zabaltzeko asmoa dutela, agerikoa ez dena, eta ikus entzulearen papera ezkutatuta dagoen hori irakurri eta interpretatzea dela.
‎Nik uste dut pelikularen egileak animalien jokaera erabiltzen duela gizartea nola ikusten duen islatzeko. Animalien pelikulen atzetik beti dago zerbait islatu nahi dena, filmaren bidez egileari nolako gizartea gustatuko litzaioke kontatzen duena?
‎Esandakoa errepikatuz amaituko dut: zoazte ikustera, ez euskal kulturari lagunduko diozuelako edo merezi duen pelikula bat bultatuko duzuelako, ez horregatik bakarrik, baizik eta oso ondo pasatuko duzuelako.
‎Gero, luncha egongo da. Bihar Caramel izenburu duen pelikula izango da ikusgai Kultur etxean (18:30).
‎Baina bereziki gogoan gelditu zaidana, Costa Gavrasen Z filmarena. Zentsurak ez zuen pelikula baimentzen, baina Jesusek ezagutzen zuen kazetari zinezale batek emanaldi pribatu bat antolatu zuen, petit comitén emateko. Jesus gonbidatuta zegoen eta, ez nuen ulertzen nola, Jesusek gonbit bat lortu zuen niretzat ere.
‎Gurea bezalako zine forum guztiz amateur eta marjinalentzat beti zen zaila eta garestia nahi genituen pelikulak kontratatzea. Amorru handiz eramaten genuen banatzaileek gure ahalegina gutxiesteko modua, Bilboko edo Donostiako zine forumei ez bezalako tratua ematen ziguten herrietakoei.
‎Nola du izena?, galdetu zion Norak. Lisandro, Lisandro du izena eta zuen pelikula guztiak ikusiak ditu..., adierazi zuen poliziak. Brucek poliziaren eskuetatik kleenexa hartu eta, boligrafo gorriz, hitz irakurtezin batzuk idatzi zituen.
‎Alde egin zenigun presaka behar zenuen pelikula mota erostera, herrian ez zeukaten.
2012
‎Mahmoud Ahmadinejaden Gobernuak arbuiaturiko zuzendari iraniarrei elkartasuna adierazteagatik tartean Jafar Panahi kartzelaratua edo Bahman Ghobadi erbesteratua, filmaren errodajea gelditzera behartu zuten Farhadi. Barkamena eskatu ostean, ordea, eta batez ere nazioartean sariz sari dabilenetik, Teheranen babes sutsua du pelikulak. Farhadik berak, diplomazia handiz erantzuten ditu kazetarien galdera arantzatsuenak, batzuk zein besteak ez mintzeko hitzak neurtuz.
‎Guztiok. Irudi dramatikoak dituzten pelikulak ikusten ditugu; animazioak, koloreak eta irudi dramatikoak dituzten bideo-jokoekin jolasten gara. Eta unibertsoaren funtzionamenduari buruz zientzialariek lortzen dituzten emaitza harrigarriak ez dira azalduko, adibidez, egunkari baten azalean, sorgintzen zaituen irudi ikusgarri batekin batera ez bada.
‎Bakarrik sentitzen da, neguko igande arratsaldeetan bereziki. Norbaitekin egon nahi luke pelikula bat ikusten sofan, belaunetan manta jarrita. Baina ezin da edonor izan.
‎Horietako batek, Andoni Esparza jaunak, adierazi berri du euskal burgesiak ez zuela filma batere babestu, ez ekonomikoki eta ezta ere geroko zabalkunde lanetan. Mikel Insausti zine kritikoak idatzitako liburuxkan esaten denez, jakinik diktadura frankistak ez zuela pelikula Espainian bultzatuko ikusi zen irtenbide bakarra zela nazioarteko banaketa bermatzea munduan zehar barreiaturik dauden" euskal etxeak" bitartekari hartuz. EAJk, ordea, kontrako lana egin zuen distribuzio eta ezagutza hori suerta ez zedin, lehen ere laguntza ekonomikoa jartzerako orduan kontra azaldu zen bezalaxe.
‎Oroitzapen nahasiak biltzen ziren memoriaren olatu guzti horietan. Lupitaren irribarrea, Acapulcoko egun koloretsuak, prestatzen zituen mexikar janariak, gorputz korapilatuen gau izugarriak, amaiera ona zuen pelikula baten gidoia izango bailitzan. Baina orduan, amaiera txarra izandako harreman horren gidoiak kolpatzen zuen haren burua; Lupitak alde egin zuen eguna.
‎Ez zuen pelikula ikusi eta ez zen atzekoekin izandako pelikulaz ohartu ere egin. Meritua behar zen, gero.
2013
‎Izarren argia filmeko zuzendari izana da lehenago, baina hau da bakarrik zuzendu duen lehen lana, eta, dioenez, oso lan pertsonala da. «Nire gauza asko ditu pelikula honek». Sei urte daramatza A escondidas (Ezkutuan) filmarekin bueltaka, eta azken sekuentziak grabatzen dabil orain.
‎The Wish Fish, Baleuko eta Talape etxeek Indiako Image Venturekin egin zuten. Bi urteko lana du pelikulak eta hori nabaritzen da Eduardo Barinaga produktorearen aburuz.
‎KANDIDO. (Zutitu eta) Benga? Hau jaso eta zuk nahi duzun pelikula ikusiko dugu.
‎Aldaketa guztiak kontuan hartuz, pelikulan datorrena itzultzen da, noski(?) Ondoren itzulitako testu hori egokitzaileari ematen zaio eta honek pelikulako pertsonaien aho mugimendua eta kontuan hartuz egokitzen du testua: neurrian bat etorri behar dute pelikulan esaten denak eta testuak, baita ezpainen mugimenduan ere, gero bikoizterakoan bat etor daitezen jatorrizkoa eta euskal bertsioa (Zubizarreta, 1984: 65).
‎Haurrak ulertu behar du ez duela inolako arriskurik bere bizitzarako. Gainera, telebistako programazioa gainbegiratu behar da, eta ez da ikusi behar irrigarri gisa aitortu ezin diren irudi edo egoera fantastikoak dituzten pelikularik edo serierik.
2014
‎" Batzuk diziplina bakarrera mugatzen dira, baina denarekiko interesa nuen nik, artista batek espresatzeko eskura dituen tresna guztiekiko, bat bera ere baztertu gabe, eta helburu horrek eraman ninduen zinemara azaldu zigun Basterretxeak duela hiruzpalau urte. Gainera, beste arte diziplinek ez daukaten abantaila handia dute pelikulek: leku ilunean ikusten dira eta aretoa beteta egon arren, harreman intimoa, zuzen zuzena, sortzen da ikuslearen eta pantailaren artean.
‎Dagoen armarik indartsuenetakoa da umorea, probokazioa bezainbestekoa. Pertsonaiei eta historiari errespetua diegun bitartean… Egigurenen inguru ideologikoko jendea kezkatuta omen dago pelikularekin, baina berak ez du kezka hori; hainbeste muturreko jasotakoa da leku guztietatik, itxaropena du pelikulak irudi hobea emango ote dion. Bestalde, euskaldunok badakigu gure buruaz barre egiten eta gai honetan halako terapia puntu bat behar dugu oraindik, umorea".
‎Baina gero, ongi pasatzea edo ez... hori da pelikuletan bezala, asko aipatzen denean, oso gustura...? esan nahi du pelikula oso txarra delako besterik aipatzeko. Orduan, nik esan...
‎Berrikuntzen garrantzia gutxietsigabe, oro ohar, Hollywoodeko zinema klasikoaren oinarrizko formak dira, oraindikere, ikusleriak gogo handienez jarraitzen eta kontsumitzen dituenak. Hau da, egituramelodramatikoarekin bat egin ohi duten pelikula popularrak, muntaia jarraituadutenak, sarrera, korapiloa eta bukaera proposatzen dituzten narrazio lineal etaulergarriak, eta kameren plano eta kontraplanoen arteko txandaketa jokoa erabiltzenduten zintak dira zine forma ohikoenak. Mezu kontserbadore xamarren igorleizateaz salatua eta, besteak beste, masen kontsumo eta entretenimendurako hedabideizateagatik gutxietsia izan den zinema mota horrek ibilbide luzea egin behar izandu analisirako merezimendua lortu arte.
‎Arinkeriarako tartea eskaini zuten pelikula haienartean, endredozkoak bereziki erabilgarriak dira gerraosteko amodio eta sexuharreman heterosexualen inguruko azterketa egiteko. Orduko ikusle gehienentzateskuraezinak ziren luxuz eta aberastasunez inguraturiko errealitateak marraztuohi zituzten pelikula horiek. Agian, oparotasunezko giroek, bukaera hezitzaileekinbatera, emakume bihurrien protagonismoa zuritzeko balio izan zuten.
‎Lazaga, 1968) izenburuen antzera, turismoa antzeztoki izan zuten pelikulek eragin nabarmenaizan zuten turismoari lotutako identitate eraberrituen eraikuntzan (Afinoguenova etaMarti Olivella, 2008; Del Rey Reguillo, 2007). Erbesteko bisitari femenino guztiakordezkatzen zituen pelikuletako suediarraren irudiak bertakoen subjektibotasuneaneragitea zuen helburu nagusitzat: atzerritarrek sexu harremanak arazorik gabepraktikatzen omen zituzten bitartean, espainola amatarra eta birjina izango zennarrazio horietan.
‎Bestelako iturriak aztertuz, garaiahobeto ezagutzeaz gainera, pelikulen irakurketa analisirako beharrezko informazioaere izango dugu. Ariketa honekin ez genuke pelikuletan kontatzen dena egiaztatukoedo ezeztatuko, zeren material horietara egiten dugun hurbiltzearen funtsa formenesanguretan eta gorputz aztarnen esanahietan murgiltzea baita. Orotara, aztertu nahiditugun aldi edo gaien inguruko kolore eta ahots anitzez osaturiko mapa berezikiaberatsa irudikatzeko aukera eskaintzen digu zinema popularrak.
‎Marcelino, pan y vino pantailan, László Vajda hungariarrarena. Protagonistak sei urte zituen pelikula filmatu zutenean, Irene Arriasek baino hilabete batzuk gehiago. Umetan baino ez zen aktore izan, ingeniaritza ikasi zuen gero, esaten da alderdi komunistakoa izan zela.
2015
‎Hiru Eztarrien Presako eraikitze lanetan izan zen; Bangladesh-ko ontzioletan ere bai. Esan genion ongi zegoela, baina grabazio haiekin bakarrik ezin genuela pelikula bat egin. Berak Txinara itzuli behar zuenez, berarekin joan ginen.
‎Hala, Twilight edo Greyren 50 itzalak ikusterakoan, ez dira Anastasia eta Bella rekin identifikatuko; ez dute Grey edo Edward euren printze urdin bihurtuko; ez dute pentsatuko emakume izateagatik mendekotasun rola bete behar dutela eta gizonen fantasiak asetzea ez da izango euren xede erotiko nagusia. Arrakasta duten pelikula, telesail, liburu eta kantak aztertzea berdintasunaren aldeko sentikortzerako ariketa bikaina da, maitasun harreman toxikoei edota indarkeria sinbolikoari buruz hitz egiteko era eraginkorra.
‎Bertsolari dokumentala egiteko sortu genuen ekoiztetxea, prozesu guztia guk kontrolatu nahi genuelako hasieratik bukaerara eta batez ere ekoiztetxe bat atzean ez baduzu ezin duzulako pelikularik egin Euskal Herrian, fiskalitate kontuetarako, finantzazio akordioetarako, eta abar. Marian Fernandez da produkzio lanetan gehien aritzen dena eta estilo berezia ematen die pelikulei, segurtasuna ematen digu, zuzendariak urruti joaten garenean jaisten laguntzen digulako.
‎Komertzialtasunak ikuspegia murrizten baitu, planoa itxi, kalitatea leihatilan neurtarazi. Bankuarentzat oso irizpide interesgarria izango da, baina jendarteak ezin du pelikula baten maila bildu duen sosaren arabera soilik neurtu. Horrek best-sellerretara dedikatu eta poesia edo saiakera kondenatzea esan nahi du.
‎«Hitzik ez dutenekin pelikulak egiten eman ditut hirurogei urte, gehienbat kolonialismo eta kapitalismo basaren ondorioak pairatzen dituztenekin. Betidanik izan dut erresistentziarako espiritua pizturik».
‎euskarazko filmek (alegia, kalitate eskaseko filmek) oihartzuna soilik izan dezakete botere politikoen bultzadaz. Bestela, kalitatea duen pelikula bada, gatazkaren ingurukoa izan behar du derrigorrez. Nola iritsiko da bestela Zinemaldira?
2016
‎Star Wars VII ere nire teoria azpimarratzera dator: funts gabeko remake kamuflatua pasatu digute.Jada ez dituzte pelikula osoak egiten, atal berrien aukerak saltzen dizkigute. Istoriotxo hauek ez dira sekula agortu behar, berdin dio zer kontatu, blockbuster berria zain dago, beti heltzear dagoen sekulako errebelazio bat iradokitzen.
‎Bikain eginak daude, bai, estilo handiz, eta oso entretenigarriak dira. Baina bere osotasunean, ez dute pelikula baten zentzu epikoa, ez daude luzaroan irauteko sortuak. Behin betiko filmak sortu barik, kate mailen izaera dute, trantsizio hutsa dira.
‎Eta gidoia eraikitzeko ez zuten errazegi izango, Euskal Herria, ETA, GAL eta Espainiako Gobernua zein haren botere betearazlearen ingurukoak gardentasunez azaltzeko. Beraz, esango dugu gure historiaren pasarte mingarria biltzeko nahia duen pelikula estreinatu zutela astelehenean ETB1en.Fermin Etxegoienek aurkeztu zigun filma, emanaldiari garrantzi berezia emanez. Orduantxe altxatu zen nire aldamenekoa.
‎–Baakirrek telebista ikusteko erraten dit, burua beste kontu batzuetan jartzeko, baina ezin dut. Nola arraio ikusi behar dut pelikula bat, Harkaitz hilik baldin badago?
‎Koldo Serra bilbotarrak zuzendutako bigarren film luzea da Gernika. Ekoizpen handia du pelikulak. Drama erromantiko eta emozionala kontatzen du Euskal Herriko historiaren gertakari tragikoenetariko baten testuinguruan kokatua:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
du 19 (0,13)
duen 14 (0,09)
dut 10 (0,07)
dute 10 (0,07)
zuen 10 (0,07)
duten 7 (0,05)
ditut 4 (0,03)
zituen 4 (0,03)
zituzten 4 (0,03)
dituen 3 (0,02)
dituzten 3 (0,02)
dugun 3 (0,02)
duzu 3 (0,02)
bagenituen 2 (0,01)
baitu 2 (0,01)
ditu 2 (0,01)
ditudan 2 (0,01)
ditugun 2 (0,01)
dituzte 2 (0,01)
dudala 2 (0,01)
dugu 2 (0,01)
genituen 2 (0,01)
zuten 2 (0,01)
Zuen 1 (0,01)
badute 1 (0,01)
baduzu 1 (0,01)
bazuen 1 (0,01)
ditugu 1 (0,01)
dituztelako 1 (0,01)
dudalako 1 (0,01)
duela 1 (0,01)
duk 1 (0,01)
dutela 1 (0,01)
dutelako 1 (0,01)
dutena 1 (0,01)
dutenekin 1 (0,01)
duzuen 1 (0,01)
duzulako 1 (0,01)
duzun 1 (0,01)
genuela 1 (0,01)
genuen 1 (0,01)
genuke 1 (0,01)
hau 1 (0,01)
luke 1 (0,01)
lukeen 1 (0,01)
nauk 1 (0,01)
ninduen 1 (0,01)
nuen 1 (0,01)
nuke 1 (0,01)
zenuen 1 (0,01)
zuela 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 41 (0,27)
Berria 22 (0,14)
Argia 20 (0,13)
Pamiela 8 (0,05)
UEU 6 (0,04)
EITB - Sarea 5 (0,03)
Susa 5 (0,03)
Alberdania 4 (0,03)
goiena.eus 3 (0,02)
Goenkale 3 (0,02)
aiaraldea.eus 3 (0,02)
Jakin 2 (0,01)
Uztaro 2 (0,01)
alea.eus 2 (0,01)
hiruka 2 (0,01)
Open Data Euskadi 2 (0,01)
Urola kostako GUKA 2 (0,01)
Booktegi 2 (0,01)
Consumer 1 (0,01)
ETB serieak 1 (0,01)
HABE 1 (0,01)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 1 (0,01)
erran.eus 1 (0,01)
plaentxia.eus 1 (0,01)
uriola.eus 1 (0,01)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ukan pelikula bat 18 (0,12)
ukan pelikula ikusi 8 (0,05)
ukan pelikula egin 7 (0,05)
ukan pelikula estreinatu 3 (0,02)
ukan pelikula oso 3 (0,02)
ukan pelikula agertu 2 (0,01)
ukan pelikula ahate 2 (0,01)
ukan pelikula behe 2 (0,01)
ukan pelikula guzti 2 (0,01)
ukan pelikula hau 2 (0,01)
ukan pelikula italiar 2 (0,01)
ukan pelikula kontatu 2 (0,01)
ukan pelikula alokatu 1 (0,01)
ukan pelikula arduradun 1 (0,01)
ukan pelikula asko 1 (0,01)
ukan pelikula aurretiaz 1 (0,01)
ukan pelikula baimendu 1 (0,01)
ukan pelikula behar 1 (0,01)
ukan pelikula berri 1 (0,01)
ukan pelikula egile 1 (0,01)
ukan pelikula ekoitzi 1 (0,01)
ukan pelikula emanaldi 1 (0,01)
ukan pelikula ere 1 (0,01)
ukan pelikula erridikulu 1 (0,01)
ukan pelikula esan 1 (0,01)
ukan pelikula Espainia 1 (0,01)
ukan pelikula filmatu 1 (0,01)
ukan pelikula finantzatu 1 (0,01)
ukan pelikula gaizto 1 (0,01)
ukan pelikula hasiera 1 (0,01)
ukan pelikula hauek 1 (0,01)
ukan pelikula hori 1 (0,01)
ukan pelikula horiek 1 (0,01)
ukan pelikula ikusteko 1 (0,01)
ukan pelikula irudi 1 (0,01)
ukan pelikula itxura 1 (0,01)
ukan pelikula kontratatu 1 (0,01)
ukan pelikula kostu 1 (0,01)
ukan pelikula lur 1 (0,01)
ukan pelikula luze 1 (0,01)
ukan pelikula mota 1 (0,01)
ukan pelikula nora 1 (0,01)
ukan pelikula on 1 (0,01)
ukan pelikula osorik 1 (0,01)
ukan pelikula parte 1 (0,01)
ukan pelikula popular 1 (0,01)
ukan pelikula proiektatu 1 (0,01)
ukan pelikula proiektatzaile 1 (0,01)
ukan pelikula protagonista 1 (0,01)
ukan pelikula sailkaezin 1 (0,01)
ukan pelikula sekulako 1 (0,01)
ukan pelikula soinu 1 (0,01)
ukan pelikula suediar 1 (0,01)
ukan pelikula talde 1 (0,01)
ukan pelikula usain 1 (0,01)
ukan pelikula xume 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia