Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 55

2004
‎Gaztaro literarioa dio ze, antza, gurasoek ez zioten uzten beranduegira arte egoten kalean, asko jota arrastiko zazpiak arte, eta mutilak zinemara nahi zuenez eta herritik urruntxo bizi zenez, ba sekula ez zen heltzen lehenengo saioaren hasierara, eta atsedenaldian sartzen zen eta erditik aurrera ikusten zuen pelikula. Orduan, amaiera bai baina hasiera jakin barik geratzen zen, eta egiten zuena zen hurrengo saioan geratu eta pelikula ikusi atsedenaldira heldu arte.
2008
‎Istorio hasi eta buka, zirkularra baita, New Yorkeko kafetegia batean. Beste zuzendari asiar batek egin zuen pelikula batekin parekotasuna du hasierako planteamenduak: Wayne Wangek eta haren Smoke.
2009
‎Paloma, Teresa eta Fernanda Hurtado aktore eta umore egileen ama 1936an taularatu zen lehenengoz Hortensia Gelabert Konpainiaren El juramento de la primorosa lanarekin eta Gerra Zibilaren hasieran Mexikon erbesteratuta egon ondoren, 1940an, lehenengoz parte hartu zuen pelikula baten, Benito Perojoren Marianela filmean.
‎1986an Aliens en gidoia osatu eta zuzendu zuen, eta 1989an, The Abyss. Laurogeiko hamarkadan ospe handiagoko nahiz txikiagoko filmak zuzendu zituen; 1997an, ordea, gailurrera eraman zuen pelikularen gidoia egin, zuzendu, muntatu eta ekoitzi zuen: Titanic, Leonardo DiCaprio eta Kate Winsletekin batera.
‎Bezeroekikoak egiten dituen bitartean sehaska bati eragiten dion dendari batek ere halatsu: igandean ikusi zuen pelikulako musika darabil eragiketaren erritmoa markatzeko:
‎Sorozabalek Atzo tuntun, gaur (e) re tuntun kanta ezaguneko doinua baliatu zuen pelikula musikatzeko. Euskal neurkera klasiko bat, Etxeparek ere erabili zuen bera:
2010
‎Un sueño imposible (The Blind Side) filma estreinatuko dute aste honetan. Sandra Bullockek Emakumezko Aktore Onenari saria eskuratu zuen pelikula horrengatik. Gainera, Danny Devitok bere amodio platonikoa berreskuratuko du En la boda de mi hermanarekin eta Daniel Burmanek Dos hermanos estreinatuko du.
‎Urriaren 7ko estreinaldirako, Faster, pussycat, kill, kill! aukeratu dugu, Russ Meyer zuzendariak 1965 urtean egin zuen pelikula hain zuzen ere. Lan horrek askatuko dituen hari muturrei tira egiteko, gainera, Irene Ormazabal, Danel Eizagirre eta Iban del Campo egongo dira gurean, geroko solasaldian.
‎Pagafantasekin Goya sarietarako izendatuta egon zinen, baina ematen du sariak paper dramatikoekin baino ezin direla lortu.Bai, zentzu horretan meritu gehiago izan zuen pelikulak. Borja ere izendatuta egon zen zuzendari berri bezala, baina normalean asko kostatzen zaie komediak sarietarako izendatzea edo sariak ematea.
‎Veneziako Zinemaldian arrakasta handia lortu zuen pelikulak, zuzendaritza onenaren Zilarrezko Lehoia eta gidoi onenaren saria eskuratuta. 22:00etan hasi da lanaren emanaldia Donostian, Tabakaleran jarri duten zirku pistetako batean.
‎Urdangarin jaunak argitu zion zalantza. Laurak Bat euskal zentroko presidentea zen eta Wenceslao Insaustik egin zuen pelikulan lan egin zuenean ezagutu zuten elkar. Danielak ez zuen bere aurpegia gogoratzen.
2011
‎«Nire belaunaldiko zuzendariei galdetzen bazaie zeintzuk diren beren hamar film gogokoenak, litekeena da zortzi zuri beltzean izatea. Zuri beltzarekin ikasi nuen zinema maitatzen, eta oso ederra zela jabetu nintzen».Ideia horretan sakondu zuen pelikula eman osteko agerraldian. «Errealitateak ez du egiturarik, beraz, fikzioan errealitate zatiak hartu, egokitu eta zentzua eman behar diezu.
‎espedizioa gidatu zuen, Lord Byronek izendatu moduan, eta gurean ospe handiegirik lortu ez badu ere, Mexiko Hirian eskultura eraiki zioten gudari nafarrari. Ezeizak euskal borrokarekin lotu nahi izan zuen Minaren borroka, eta iraultzailearen heriotza (1817an fusilatu zuten) Eusko Gudariak doinupean irudikatu zuen pelikulak.
‎Hain zuzen, lehen aipatu moduan, hasierarako hautatu zuen pelikulako eszenarik boteretsuena, amaierarako istorioa oso ondo borobiltzen duen ibilbide zirkularra utziz. Erronka horri heldu nahi izan zion, juxtu ohiko eskemari buelta emateko, korrontearen kontra joatea maite duelako.
‎Film horren aitzinean, batera errodatutako Txotx eta 40 ezetz laburretan jada erakutsia zuten Altunak (Bergara, 1969) eta Esnalek (Zarautz, 1966) malaletxez hornitutako umorea, nortasunez betetako ukitua dutela euren lanek. Kalitate horri esker, nazioarteko jaialdietara bidaiatu zuen pelikulak, Koldo Almandozek aurreko kapituluan aldarrikatzen zuen moduan euskal zinemagintza nazioartera zabalduz: –Hemengoek nahiz beste edozein lekutakoek ulertzeko moduko istorioa egiten saiatu ginen, dio Altunak?, eta hori da pozgarriena, beste leku batera iritsi eta filma ulertzen dela ikustea.
‎inguruan dugunaren eta gure bizipen propioen arteko oreka bilatzeko borrokan?. Horrexegatik izan omen zuen pelikulak halako harrera bikaina: –Publikoari interesatzen zitzaion ikustea nola mundu horretan, tradizionala baina egunerokoa eta umila, heroitasuna ere eman daitekeen.
‎Ametsetan. Ur Apalategiren pertsonaia batek ikusi zuen pelikula batean dioten eran, ez da inoiz azpibaloratu behar emakume baten ametsen mediokritatea?, generoa gorabehera. Errudun sentitzen nintzen gero nire helburuen akuilua gizon bat zelako, ipuin bat idazten nuen emakumeentzat oraindik gizonen onespen beharra zenbatekoa den islatuz, eta islatzea salatzea izanik; eskerrak garai hartan idazten nuena eta argitaletxeak guztiz arrotzak ziren bata bestearekiko?.
‎Baina bereziki gogoan gelditu zaidana, Costa Gavrasen Z filmarena. Zentsurak ez zuen pelikula baimentzen, baina Jesusek ezagutzen zuen kazetari zinezale batek emanaldi pribatu bat antolatu zuen, petit comitén emateko. Jesus gonbidatuta zegoen eta, ez nuen ulertzen nola, Jesusek gonbit bat lortu zuen niretzat ere.
‎Nola du izena?, galdetu zion Norak. Lisandro, Lisandro du izena eta zuen pelikula guztiak ikusiak ditu..., adierazi zuen poliziak. Brucek poliziaren eskuetatik kleenexa hartu eta, boligrafo gorriz, hitz irakurtezin batzuk idatzi zituen.
2012
‎Horrela deitzen zen Charles Chaplinek egin zuen pelikula ospetsua. Bertan Charlot, etengabeko borroka batean, saiatzen zen garai hartarako ezin modernoago ziren makinatzar batzuei aurre egiten, gizona makinaren aurkako lehia mitikoa errepikatuz, honek pertsona irentsi ez zezan.
‎Oroitzapen nahasiak biltzen ziren memoriaren olatu guzti horietan. Lupitaren irribarrea, Acapulcoko egun koloretsuak, prestatzen zituen mexikar janariak, gorputz korapilatuen gau izugarriak, amaiera ona zuen pelikula baten gidoia izango bailitzan. Baina orduan, amaiera txarra izandako harreman horren gidoiak kolpatzen zuen haren burua; Lupitak alde egin zuen eguna.
‎Ez zuen pelikula ikusi eta ez zen atzekoekin izandako pelikulaz ohartu ere egin. Meritua behar zen, gero.
2013
‎Irvine Welshen izen bereko eleberriaren moldaketa da Trainspotting; drogen menpe bizi diren bi lagunen eguneroko gorabeheratsua kontatzen du. Soinu banda indartsua du filmak, eta horrek ere lagundu zuen pelikulak izan zuen arrakastan. Berriro ere, Ewan McGregorekin lan egin zuen Boylek, eta harekin batera, beste aktore gazte bat ezagutarazi zuen filmak:
‎Ameriketako Estatu Batuetan eta Kanadan jarri zuten salgai. Zunek aukera ematen zuen pelikulak eta abestiak erosi eta hilabetean kuota bat ordainduta musika streaming bidez entzuteko. Prezio aldetik merkeagoa zen, eta hori erabiltzaileak erakartzeko amua izango zela pentsatu zuten Microsofteko buruak.
‎filma 69.571 pertsonek ikusi zuten. Diotenez, sekula euskarazko pelikula batek izan duen ikusle kopururik handiena lortu zuen pelikula honek. Bestalde, 2006ko Donostiako Zinemaldiaren barruan estreinatu zen Kutsidazu bidea, Ixabel filmak 29.000 lagun erakarri zituen estreinatu eta aste gutxira.
‎Belarra (2002), Almandozen zinema ibilbidearen gailurrik esanguratsuenetakoa, narrazio ariketa iradokitzailea da oso. Kamera digital ez profesional batekin grabatu zuen pelikula zinemagile donostiarrak eta, ondoren, 35 mm-ko formatura pasatu zuen. Formalki Dogma 951 mugimenduaren eragina du eta muntaia oinarri harturik in crescendo doan suspenseko drama da.
2014
‎91 minutu. Izenburuak ongi laburbiltzen duen abiapuntu zinez interesgarria du dokumental onenaren Oscar saria eraman zuen pelikula honek. Izar handien atzealdean dauden ezezagun horien berri eman nahi du.
‎Literaturatik zinemara eginez, aktore lanetan aritu da Michel Houellebeqc idazlea (Saint Pierre, Reunion, Frantzia, 1958) gaurtik aurrera Euskal Herriko zinema aretoetan ikusi ahal izango den L' enlèvement de Michel Houellebecq filmean (Michel Houellebecqen bahiketa). 2013an idatzi eta zuzendu zuen pelikula Guillaume Niclouxek, eta Berlinaleko Forum sailean izan zuen mundu osoko estreinaldia, joan den otsailean. New Yorkeko (AEB) Tribeca Film Festivalen ere eman zuten, eta, gidoi onenaren saria eskuratzeaz gain, epaimahaiaren izendapen berezia lortu zuen.
‎Rocioknerabezaroaz disfrutatu eta askatasuna maite zuen neska alaiaren irudia gorpuztuzuen, eta Enrique ezagutzean, bere autonomia eta izaera indartsuak bien arteko arrazoietako bat bezala agertu ziren. Askatasun horri sekula ukorik egingoez ziola zirudien arren, garaiko pelikuletako neskatila yeye onargarrien antzera, ezkontzaren egunarekin amesten zuen Rociok eta ametsa bete zitzaion munduarautura barneratzen zela adierazten zuen pelikularen azkeneko eszenan. Amaierazoriontsu horrekin helduen egunerokotasun onargarrira egokitu eta, nolabait, agindutradizionalekin bat egin arren, Rocio bezalako garaiko neskatila yeye haiek eta haienbihurrikeriak protagonista izan ziren narrazioetan.
‎Nik ez dut ezer sinesten. Horretan asmatu zuen pelikula horrek. Bakoitza bere dialektoan.
‎Enbaxadore hura, John Lodge, aktore izana zen: Marlene Dietrichek Errusiako tsarinaren rola egiten zuen pelikulan aritu zen [The Scarlet Empress, 1934]. Ezin genuela esan genion.
‎Xabiren buruan emakumeak kontatu zuen pelikula zegoen, saiatu zen irudikatzen gizon haien aurpegiak, hiltzaileena eta hildakoarena, autoaren kolorea. Nolakoa da" gero eta handiagoa den putzu bat"?
‎Bere burua tatuatzen ari zen, orratz arraro batez, argazki batzuei begiratzen zien. Ondo ezagutzen zuen pelikula Irenek, kasualitate handia iruditu zitzaion... Zenbat pelikula, zenbat zine urte, hura jarri zioten.
‎Irenek ez zuen pelikula ezagutzen, hori uste zuen. Gizonak aurrekoan esan zion pelikula guztiak ikusi zituela...
‎ate aitzinean emana zuten telebista, alkiño baten gainean. Dotzena bat haur eta gazte, begiak zurituak, frantsesez ematen zuen pelikula amerikanoari begira.
‎Gaur esploratzaileak egin zuen pelikula ikusi dut.
2015
‎Valcarcel Medinaren kasuan, artearen naufrago peto peto baten aitzinean gaude, arte kontzeptualaren aitzindarietako bat, inoiz artelanik saldu ez duen artista. Iruñera etorriko da 1972an hemen estreinatu zuen pelikula berriz aurkeztera.
2016
‎Baird Whitlock izar handiak paper nagusia lortu zuen pelikulan.
2017
‎Pelikula ikusi zuenetik ezin zuen jasan umeak soka-saltoan ibiltzea. Berehala irudikatzen zuen pelikula eta, Freddy bere ametsetan sartuko zela pentsatuz, loak hartu ezinik pasatzen zuen gaua.
‎Pelikula honen kasua zinez xelebrea iruditzen zait. Izan ere, iaz Paolo Genovese Erroman munduratu zen zinemagileak burutu zuen pelikularen bertsio berria baita. Ez da batere ohikoa horren berria den zinta baten “remake” bat egitea, ez horixe!
‎Buruan takateko on bat jasotzeko desira ere piztu zitzaion, burua estalita zuen eta ezerezetik ateratako norbaitek bate batekin emango ziona, ospitalean esnaraziko zuena handik astebetera, errukiz eta maitasunez baina baita erasotzailearekiko mendeku gosez begiratuko zion jende desenfokatuz inguratuta. Tramak harrapatzen zuenean ikusita izan ez balu bezalako ilusioarekin ikustea lortzen zuen pelikula zen bere bizitza: momentu gorenetan tramatik askatu, distantzia hartu, eta nola jarraitzen zuen gogoratzen zelako zapuzten zen aldiro.
2019
‎Mutil denei gustatzen zitzaien futbola. Berari ez, berak nahiago zuen pelikula bat ikusi. Gazte guztiei gustatzen zitzaien, reggaetoi, a.
‎Ba, hau ere halakoxea zenuen. Ezin zuen pelikula oso bat ikusi, joko bat amaieraraino eraman, ezin zuen.
2020
‎Ez dakit nora oporretan joan eta zinemara joatea planazoa iruditzen zaion horietakoa. Akordatzen naiz nola nerabetan eginez, ostiral gauez, Azpeitira joaten nintzen, bakarrik, zineklubak ematen zuen pelikula ikustera. Gerora Zumaiako Ostarrenakoen zikloetara ere maiz joan izan naiz.
‎Gerora kontatuko zioten zein garrantzitsua zen enegarren belaunaldi izendatutako horientzat frantsesez behar bezala egitea, diferentzia markatzea, (beste) azenturik gabe, beraiek etorkinak ez zirela argi uztea. Horregatik egin zioten barre bi neska haiek, ziurrenik; edo ez, hori berak asmatu zuen pelikula zen eta, besterik gabe, zuen lekuz kanpoko aurpegiari egin zioten barre, batek daki.
2021
‎Notes on Blue (Oharrak urdinaren gainean) (2015) filmak itsutasunean jartzen du fokoa, eta Derek Jarman artista ingelesak egindako Blue (Urdina) (1993) dokumentala du abiapuntu. Jarman itsu geratzen ari zela egin zuen pelikula, 79 minutuz klein tonalitateko urdin koloreko irudi finkoa duena. Moyrak ere bere azalean bizi izan zuen itsutasun pasarterik, eta Jarmanen pelikula, zein Jose Luis Borges edo Sylvia Plathen testigantzak eta idatziak kontuan hartuta, film intimo hori eratu zuen, auto erreferentziaz josirik dagoena.
‎X Films atalean, berriz, Irati Gorostidi, Tamara Garcia eta Elisa Celda zinemagileak lehiatuko dira, eta iaz irabazi zuen pelikula estreinatuko dute: Alberto Graciaren Tengan cuidado ahí fuera.
2022
‎Nicolasek dirua jarri zuen 1979n Ivan Zuluetaren Arrebato, Espainiako zinema azpikoz gora jarriko zuen pelikula, egiteko. Diru dezente.
‎Lehen erran dut Jokintxo irudimen aparteko mutil bat zela. Bihotz handikoa eta jatorra ere bazen, eta gustu ezin hobea zuen pelikuletarako. Baina marrazkilari gisa ez zuen piperrik ere balio.
‎Alabaina, zuzendariaren zine estilo intimista eta poetikoa ez zen egokitzen produktorearen gura arranditsuarekin. John Hustonek hartu zuen pelikula egiteko ardura, baita berak Noeren papera jokatu ere. Bressonek egingo zukeen film intimista eta poetikoa ez genuen ezagutu, ezta De Laurentiisek nahi zuen bezainbeste espektakularra ere, ezta gaiak iradokitzen zuen legez, teologikoki sakona.
2023
‎Igaroa zen ere Sexu Iraultza izenarekin ezagutu zena laburbilduz, emakumeentzako pilula antikontzeptiboen normalizazioa. María José Cantudok alua erakutsia zuen pelikula batean eta dibortzioa legeztatu berri zen. Baina Francok urte eskasak zeramatzan hilik, abortua oraindik delitua zen eta gerra osteko ohitura askok gehiegik oraindik ongi errotuta zirauen.
‎Ettore Scola italiarrak Una giornata particolare lana filmatu zuen 1977an, Sophia Loren eta Marcello Mastroiannirekin. Italiar askok Mussolini babestu zutela azaldu zuen pelikulan. Faxismoa salatu zuen.
‎Nire osaba taldeko kide baten laguna zen, eta kantu hitz batzuk idatzi zituen. Hori horrela izanda, Hertzainak ek izan behar zuen pelikularen soinu banda.
‎" Ondo kontatu, e?", abisatzen zioten zinetik irten bezain laster. Makilak hartu pistola modura eta lurrean jirabiraka ibili behar izaten zuen pelikula ikusteko zortea izan zuen lagunak. Kontalari txarrek ez zuten aukerarik izaten berriz zinera sartzeko.
‎1956an estreinatu zen Hazparnen, Gure Sor Lekua, euskarazko lehen filma. EHUko Nor ikerketa taldeko Josu Martinezek aurkitu zuen pelikula, eta haren inguruko tesia bukatu berri du. Harrezkero, euskarazko zinemak bere lekua bilatzen jarraitu du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia