Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 85

2001
‎Filmak zuzentzea etzaneko terapia gisakoa duela aitortzen du Armendarizek: bizitza, mamuak eta sentimenduak ulertzeko modu pertsonala zabaltzen du pelikuletan.
2002
‎20 minutu irauten ditu eta soinu magnetikoa du. Benetako produktora baten izenaren antzeko bat sortuz, telebista kate baten emanaldia eskaintzen du pelikulak. Gidoia Pako Aristik egin zuen, eta kamera lanak eta montaia Agustin Arenasek egin zituen.
2004
‎Eta gauez bada, gaua ondo sartuta eta ilunduta badago, kaletik inor ez badabil, orduan Luca Straccik zerbait inportanteagoa egiten du pelikula italiarrak jartzea baino, edo hori dio berak, inportantea dela egiten duena.
2008
‎Tropic Thunder AEBetako txarteldegietan arrakasta izaten ari da eta dagoeneko 3.500 milioi dolar lortu ditu mundu osoan. Vietnameko gerrari buruzko liburu batean oinarritutako superprodukzio bat filmatzeko saiakera deskribatzen du pelikulak. Aberriko heroi batek idatzi du ustez liburua.
‎Andrea Martinez Crowther mexikarrak Cosas insignificantes koprodukzioa aurkeztuko du; galdu, ahaztu edo botatako trasteak jasotzen ditu Esmeralda izeneko nerabeak. Kutxako hiru objektu eta horien jabe izandako pertsonen istorioa azaltzen du pelikulak.
‎Pelikularen amaieran izan da. Gaiztoaren aurpegia daukan aktore batek goxotasunez ligatu du pelikulako liraina. Denen bistan, gainera.
‎Hortaz aparte, zer pentsa ematen du pelikulak duen mezu sasifaxistak. Hiriko zaborra garbitu bere adierarik gordinenean nahi duten polizien apologia horretan ez da kritika izpirik ikusten; bai, ordea, begirada ulerbera.
‎–Esate baterako, Berta Friasek editatu du pelikula. Carmen Friasen alaba da Berta Frias, eta Carmenek Guantanamera eta Lista de espera filmak muntatu zituen.
2009
‎Eta Anton Corbijn, argazkilari lanetan behintzat, beti izan da gris eskalen zalea. Horrela erretratatu zituen Joy Division taldeko kideak momenturik onenean zeudenean ikusi alboko orrialdeko argazkia, eta horrela egin du pelikula ere. Control filma 2007an estreinatu zen ia mundu guztian, baina Bidasoaren alde honetakooi ia hamarkada bukatu zaigu zinema aretoetan noiz ikusiko.
‎Ramuntxo zine zuzendariak, bere lankideekin batera, bunker tankerako zinemaren kontra egindako borroka azaltzen du pelikulak, merkantzia huts lez erabilia den ikusleari bestelako aukerak emanez.
‎Ramuntxo zine zuzendariak, bere lankideekin batera, bunker tankerako zinemaren kontra egindako borroka azaltzen du pelikulak, merkantzia huts lez erabilia den ikusleari bestelako aukerak emanez. Umorez eta maitasun handiz landutako pelikula honen bidez, 7.artearen industrializazioari eta komertzializazioari aurre egiteko makina bat lan egin duen mundu txiki baten lan dinamikaren berri ematen digu.
‎Pertsonaiaren iragan bortitz eta erromantikoa erakusten du pelikulak, Victor Creed (Sable Hortzak) anaiarekin duen harreman konplexua eta Arma C. Programa. Bidean zehar, Lobeznok beste hainbat mutanterekin egingo du topo, Gambitorekin, Agente Cerorekin, Deadpoolekin eta Cicloperekin gaztetan, besteak beste.
‎Izuaren erdian pelikula beldurgarri batTxerri gripearen alarma pixkanaka gutxitzen doan heinean, datorren udazkenean Carriers pelikula estreinatuko da, Alex eta David Pastor anaien lana, hain zuzen ere. Pandemia baten garapenaren inguruan hitz egiten du pelikulak. Arau zehatzak dituen beldurrezko filma da, mundu osoko jendea atzemango duen film mehatxatzailea.
‎Protagonista bakoitzak bere papera du pelikula honetan. EAJ PSOEk, protagonista nagusien paperean, AHTren abantaila mirariazkoak direla sinetsarazten eta inposizioa mozorrotzen dute; kolore guztietako poliziek, polizia onaren paperean, AHTren kontrako gaizkileak jipoitzen eta atxilotzen dituzte; eta, azkenik, komunikabideek, EiTB denen buru, batetik AHTri etengabeko bultzada ematen diote eta bestetik AHTren kontra daudenen ahotsa isilarazi eta hauek kriminalizatzen dituzte.
‎Esparru horretan kokatu du Az Zaharrek Imad Akel filma. Izen bereko Hamaseko militante baten bizitza kontatzen du pelikulak, eta Palestinako organizazio politiko islamistak berak zuzendu eta ekoitzi du. Az Zaharrena da gidoia.
‎–Gure bizitzaren une jakin batzuetan geure burua berrasmatzen dugun moduaz, fantasiak berrasmatze horretan jokatzen duen rolaz eta horrek duen arriskuaz hitz egiten du pelikulak?, azaldu zuen Egoyanek. Bi emakumeen arteko harremanaren bidez,. Catherinek lortzen du bere senarra eta bera ere berriz izaki erotikotzat ikustea, eta Chloek bere arima duindu eta babesteko modua aurkitzen du Catherineren alboan; horregatik maitemintzen da?.
‎Kiniela gehienetan Urrezko Maskorra eramateko faborito agertzen zen pelikulak, El secreto de sus ojos ek, ez du saririk jaso, eta alde horretatik galtzaile atera dela esan daiteke. Baina areto komertzialetan etorkizun oparoa izango du pelikulak, kritika osoa ados jartzeaz gain publikoak ere goraipatu baitu Juan Jose Campanella argentinarraren filmea. Zalantzarik gabe, El secreto de sus ojos eta Urrezko Maskorra eraman duen pelikula nabarmendu dira batez besteko maila apala izan duen sail ofizialeko lehiaketan.
‎Kontua da horrez gain hainbat istorio paralelo kontatu nahi izan dituela Amenabarrek, eta horien garapenean huts egiten du pelikulak, nabarmen. Batetik, Hipatiaren beraren alderdi zientifikoa adabakiz osatuta dago.
2010
‎EITBren laguntza du pelikulak eta Gabonetan helduko da zinema aretoetara.
‎Bestek beste, The Curious Case of Benjamin Button (2009), Seven (1995) eta Borroka kluba (1995) egin dituen David Fincher zuzendariak egin du pelikula. Ben Mezrichek idatzitako The Accidental Billionaires liburuan oinarrituta, sare sozialak lehen pausuak eman zituenean izan ziren arazoak kontatzen ditu filmak.
‎Asteazken honetan bertan Bizar Zuriaren Ipuina eskainiko da, ilusioa, eskuzabaltasuna eta adiskidetasuna oinarritzat hartzen dituen gabonetako filma. Nicolas txikia ume zenetik, nagusitan Santa Klaus bihurtu zen arteko istorioa kontatuko du pelikula honek, elur, orein, iratxo eta bestelako gabonetako topikoetatik ihes eginez.
‎Gainerakoan, sorpresa atsegina da Everybody' s fine. Molde komertzialetatik abiatuta, Barrymore eta Beckinsale! indie eremura egin nahi du pelikulak. Ez da bete betean sartuko, hatz puntaz ukitu bai, baina ez du antzeko gaiak jorratzen zituen The Savages eko (Tamara Jenkins, 2007) gordintasuna.
‎Océans en orain arte ezagutu gabeko espezieak agertzen dira, eta ikusleak bertatik bertara ikusten ditu itsasoan bizi diren ugaztun, arrain, itsaski eta gainerako izakiak. Mezu ekologista garbia du pelikulak: inoiz baino aukera gehiago da itsas bazter osoa arakatzeko eta filmatzeko, inoiz baino mehatxatuago dago ezinbesteko ekosistema hori.
2011
‎600.000 euroz hitz egiten ari gara. Diru horrek berme bat ematen du pelikula bat modu taxuzkoan egiteko».Lehorte luze bati amaiera eman zion Aupa Etxebeste! k. Ordura arte marrazki bizidunetako film gutxi batzuk baino ez zuten euskarazko ekoizpenen panorama osatzen.
‎Zoritxarrez, Zambranok nahiago izan du zinema espainiarreko betiko eskema zaharkituarekin segitu.Filmaren oinarri politikoekin ados egonda ere, digeritzen gaitza da guztiz manikeista den planteamendua, ikusleari esan bazitzaion bezala nortzuk diren gaiztoak eta nortzuk onak. Interpretazio kaskartxoek eta eszenaratze zurrunak ez diote batere mesederik eginen La voz dormida ri, eta gehiegitan telesail baten traza hartzen du pelikulak, hortik akaso kolore okreak?. Gabezia horiekin guztiekin zuzen zuzenean hunkidurara jo nahi izan du zuzendariak; horretarako, osagai nahiko izan baditu eta aukera hori behin eta berriz baliatzen ahalegindu da.
‎Elementu eta estilo medemtarrak mantentzen ditu hortaz, baina irudietan, argumentuan eta ikuslearen begietan zein desberdina den, Behiak lehenengo lanarekin alderatuta. Bestalde, Medemen lan ia guztietan bezalatsu, Alberto Iglesias konpositore donostiar prestigiotsu eta sarituaren soinu banda du pelikulak.
‎Zuzendari batek bere filma jaialdi batetik erretiratzen duen lehenengo aldia izango litzateke zinemaren historian. Bahitu edo egin behar duzuena egin ezazue, baina epaimahaiak hautatu du pelikula eta nik ez dut kenduko?. Eta hor bukatu zen dena?.
‎Espetxe giro hits eta estua transmititzen du pelikulak, bukaerako itsaso zabalarekin kontrastean. Lagungarria da Amaia Zubiriaren ahots garbia, Uso xuria ren gisako melodiak interpretatuz, batzuetan ahaltsu, ia xuxurlaka besteetan.
‎Aipamena merezi du pelikulak izan zuen finantzazio mota, auzolan ekonomikoaren eredu honek era guztietako proiektuak aurrera ateratzeko balio izan baitu ondoren Euskal Herrian. Pelotari laburrerako dirua lagunen artean bildu zuten, baina herritar gehiagoren kolaborazioa zuten Ama Lur egiteko.
‎Aldi berean, soinu naturala atsegin du, eta eguneroko tonua bilatu zuen horrela, kutsu dokumentala. . Musikak asko laguntzen du, hasieratik kokatzen du pelikula, giroa ematen dio, tonua, zinema mugatua delako, fotograman sartzen zaizuna erakusten duzu, baina musika irekia da. Abantailak eta desabantailak ditu, horrelako istorio xume batean adibidez musikak gehiegi laguntzen duelako, protagonismo larregi bereganatu eta istorioa jango luke?.
‎Zinemagile batek pelikula baino ez du egin nahi, eta Madrilek jartzen badu dirua, edo Parisek, hara joango da. . Arrazoi sozio-politikoak medio, dena eraikuntza nazional gisa ulertu da hemen, baina sortzaileari ezin zaio eskatu torloju saltzaileari eskatzen ez zaiona, azken honek enpresa deslokalizatu eta Txinan egin ditzakeelako torlojuak, eta euskal zinemagileak euskaraz egin behar du pelikula, hemengo ekoizpenarekin??. Belaunaldi berriek, dena den, ikuspegi irekiagoa dutela nabarmendu du, mundura irekiagoa, ohituta daudelako bidaiatzera eta leku batetik bestera mugitzera.
‎Azken finean, nahiko sentimendu unibertsala planteatzen du pelikulak: familiaren pisua vs. pasioa, benetan nahi dugunaren eta bizkarrean daramagun zamaren arteko borroka.
‎Berau prestatzeko, Koldo Izagirre izan zuen ondoan, eta nabaria da idazlearen eskua, euskararen kalitatean nahiz testuaren lanketan. Poesiak ere lekua du pelikulan, pertsonaietako baten ahotik: –Baina dei egizu, egidazu dei.
‎Bere zuzendaria, William A. Wellman, baditu beste luzemetrai bikainak; The public enemy, adibidez, baina hau famatuagoa da. Hau guztia, eta Henry Fonda, Dana Andrews eta Anthony Queen filme honen aktore multzo barruan egoteak zailago egiten du pelikula honen ospe falta azaltzea edo ulertzea.
‎Hau da argumentua: zinema talde batek Boliviara bidaiatzen du pelikula bat egin nahian. Pelikulak espainolen kolonizazioaren gaineko ikuspegi ez horren heroikoa eman nahi du, indioen sarraskiak erakutsiz, hala nola indioak tratatzeko modua salatu zuten gutxien patua zein izan zen (ez oso ona, asma dezakegu).
2012
‎Kontua da eskatzen zaigula errealitatearekiko atxikimendu gehiegizkoa. Adibidez Urbizuk oso ondo egiten du pelikula horretan, errealitatetik interesatzen zaiona hartzen du, baina fikzioak askoz pisu handiagoa dauka eta oso ondo irensten den pelikula da. Zenbaiti entzun diot pelikula horrek ez diola errealitateari heltzen.
‎Mahmoud Ahmadinejaden Gobernuak arbuiaturiko zuzendari iraniarrei elkartasuna adierazteagatik tartean Jafar Panahi kartzelaratua edo Bahman Ghobadi erbesteratua, filmaren errodajea gelditzera behartu zuten Farhadi. Barkamena eskatu ostean, ordea, eta batez ere nazioartean sariz sari dabilenetik, Teheranen babes sutsua du pelikulak. Farhadik berak, diplomazia handiz erantzuten ditu kazetarien galdera arantzatsuenak, batzuk zein besteak ez mintzeko hitzak neurtuz.
‎1977 inguruan sortu zuen Carlos Ezquerra marrazkigile espainiarrak. Pete Travisek zuzentzen du pelikula futurista hau eta zinema beltzezko hainbat elementurekin. Karl Urban aktore eskoziarrak (The Lord of the Rings pelikulan ezagutu genuen)   hartzen du protagonistaren papera. 
‎Azkenik, eguenean, hilaren 26an, zineklub emanaldian, Jane Eyre pelikula emango dute (20:00). Umezurtz etxe batean hezi eta haurtzaro gogorra izan duen neskato baten istorioa kontatzen du pelikulak.
‎pelikula bat non ezin den jakin egiatan ari den edota ikusleari zertxobait jotzen dion adarra. Berak zuzendu du pelikula eta bera azaltzen da bertan (burua beti estalita). Batzuek diote pelikula horretan protagonismo gehien hartzen duen Mr.
2013
‎Lau urtaroetan barrena, Euskal Herriaren puzzlea osatzen du pelikulak, 103 minututan: mendiak, ibaiak, itsasoa, euskal dantzak, idi demak, zezenketak, meatzeak, Labe Garaiak, baserriak,, erlijioa, folklorea, tradizioa, jaiak, bertsolariak, artistak, nabigatzaileak, diaspora, historia, euskara… jartzen dizkigu begien aurrean, galdera bati erantzuteko asmoz:
‎Ikusten dugunean norbait dela maltzurkeria bat egiteko kapaza, pentsatu behar dugu hori gizakion baitan dagoela. Xabier Kerexeta soziologoak zera esaten du pelikulan: «Alardeak sintoma bat dira».
‎Ikusmina piztu du pelikulak, eta gaurko estreinaldirako sarrerak amaituta daude. Horregatik, etzi berriro emango dute, Viktoria Eugenia antzokian (22:30).
‎«Oso pozik». Ibrahim izeneko gazte marokoar baten eta Rafa izeneko gazte bilbotar baten arteko maitasun istorioa kontatzen du pelikulak. Galdu xamar sentitzen diren bi neraberen istorioa, alegia.
‎Hark Margaux ahizparekin izandako harremana azalduz, gaixotasunek eta autosuntsiketak familia horretan izan duten lekua aztertzea da bi Oscar sari irabazitako zinemagilearen helburua. Oprah Winfrey AEBetako talk show etako izarrak ekoitzi du pelikula, eta Sundanceko jaialdian (Utah, AEB) estreinatu zuten joan den urtarrilean; gainera, New Yorkeko Tribeca festibalerako ere aukeratu zuten. Joan den azaroaren 1ean hasi ziren AEBetako zinema aretoetan ematen, eta Zinebi Bilboko Zinema Laburraren eta Dokumentalaren Nazioarteko Jaialdiko Beautiful Docs sailean proiektatuko dute gaur, Guggenheim museoko auditoriumean, 20:00etan hasita.
‎The Wish Fish, Baleuko eta Talape etxeek Indiako Image Venturekin egin zuten. Bi urteko lana du pelikulak eta hori nabaritzen da Eduardo Barinaga produktorearen aburuz.
2014
‎Esperientzia pertsonaletik euskal gatazkara egindako hurbilketa saioa da Aitor Merinoren dokumentala. Asteburuan emango dute Aita Marin, ohiko ordutegian –ostiralean ez da saiorik izango– Aitor Merino egileak horrela azaldu du pelikularen mamia: " Asier eta biok Iruñean ikaskide izan ginen 80ko hamarkadan.
‎Esperientzia pertsonaletik euskal gatazkara egindako hurbilketa saioa da Aitor Merinoren dokumentala. Asteburuan emango dute Aita Marin, ohiko ordutegian –ostiralean ez da saiorik izango– Aitor Merino egileak horrela azaldu du pelikularen mamia: " Asier eta biok Iruñean ikaskide izan ginen 80ko hamarkadan.
‎Dagoen armarik indartsuenetakoa da umorea, probokazioa bezainbestekoa. Pertsonaiei eta historiari errespetua diegun bitartean… Egigurenen inguru ideologikoko jendea kezkatuta omen dago pelikularekin, baina berak ez du kezka hori; hainbeste muturreko jasotakoa da leku guztietatik, itxaropena du pelikulak irudi hobea emango ote dion. Bestalde, euskaldunok badakigu gure buruaz barre egiten eta gai honetan halako terapia puntu bat behar dugu oraindik, umorea".
‎Baina gero, ongi pasatzea edo ez... hori da pelikuletan bezala, asko aipatzen denean, oso gustura...? esan nahi du pelikula oso txarra delako besterik aipatzeko. Orduan, nik esan...
‎Aipatutako elementu guztien konbinaketarekin lortzen du pelikula batekikuslea arima eta gorputz hunkitzea, genero identitateen eraikitze eta berreraikitzeprozesuetan gogotsu aritzen delarik. Dena den, ikusleen eta pelikulen artekoa, hartuemaneko harreman dinamikoa da.
2015
‎Etxeko gizona da, egiten duen eta egiten ez duen guztiarekin; lanean, hizketan, ibileran eta bizimodua ulertzeko eran. Une jakin bat arte, aitak markatuko du pelikulan zer gertatuko den eta nola, bizi eredu baten jarraipena xede. Kostatuko zaio, ordea, ikustea baserria orain artean bizi eta sentitu izan duten bezala bukatu dela, ez duela jarraipenik.
‎Komertzialtasunak ikuspegia murrizten baitu, planoa itxi, kalitatea leihatilan neurtarazi. Bankuarentzat oso irizpide interesgarria izango da, baina jendarteak ezin du pelikula baten maila bildu duen sosaren arabera soilik neurtu. Horrek best-sellerretara dedikatu eta poesia edo saiakera kondenatzea esan nahi du.
‎Karra Elejalde eta Andres Gertrudix dira protagonistak, eta iaztik, estreinatu zutenetik, 24 sari eskuratu ditu hainbat zinema jaialditan.Halaber, beste euskal ekoizpen bat ere badago izendatuen artean, animaziozko film onenaren Goya sarirako lehiatzeko hautatu baitute Dixie eta matxinada zonbia. Ricardo Ramon eta Beñat Beitiak zuzendua, Abra Produkzioak ek ekoitzi du pelikula.
2016
‎Koldo Serra bilbotarrak zuzendutako bigarren film luzea da Gernika. Ekoizpen handia du pelikulak. Drama erromantiko eta emozionala kontatzen du Euskal Herriko historiaren gertakari tragikoenetariko baten testuinguruan kokatua:
‎Bihar joan zaitezen nahi du pelikula baterako froga egitera.
‎jantziei, orrazkerei, tresneriari, zein berba egiteko moduari lotuta, aurre lanketa handia egin dute. “Bidaia oso interesgarria proposatzen du pelikulak: mundu zahar eta berriaren arteko talka gertatu zen garai hura eta orduko pentsaera ezagutzera garamatzana”, dio Sagardoyk.
2017
‎Hitzordua bariku honetan izango da, azaroaren 17an, 19:00etan, Goñi Portalen. Euskal aktore ezaguna den Mario Pardok ere parte hartu du pelikulan; Ander Pardo zinemagile gaztearen aita da bera.
2019
‎Eta hortxe atera zuten, beraz, gaia mahai gainera: zerk egiten du pelikula bat feminista? " Gauza bat da emakume batek zuzendutako pelikula bat jartzea", dio Olaizolak," baina beste gauza bat da pelikula bera feminista bezala irakur daitekeen ala ez, hau da, emakume batek zuzendu dezake pelikula bat, baina zine horrek jarraitu dezake eskemarik edo lengoaiarik klasikoena edo konbentzionalena.
‎Gipuzkoan orokorrean oso ondo joaten dira saioak; Arabak eta batez ere Gasteizek ere ondo erantzuten dute; eta Bizkaia da nabarmen ikusle gutxien mugitzen dituena. Baina beno, jendeak oso ondo pasa du pelikula ikusten eta asko eskertzen da, hori baitzen helburu nagusia.
‎Maitale berriak Cassidy arte bildumariaren etxera joango dira bidaian, eta hor katramilatuko da istorioa. Hain zuzen, bihar hasiko den Veneziako zinema jaialdia itxiko du pelikula horrek.Sutherlandek ingeniaria izateko asmoa zuen hasieran, eta ikasketa horiek ere egin zituen. Azkenean, ordea, antzezpenaren aldeko hautua egin zuen, eta Londresera joan zen hango musika eta arte dramatikoaren akademian ikasteko.
‎Gaur abenduaren 31 da, urteko azkeneko eguna, munduaren azkeneko eguna. Amak aukeratu du pelikula.
‎Fantasiak eraikuntza kulturalak dira. Frogatuta dago Jessica Lange eta Jack Nicholsonek Postariak beti birritan deitzen du pelikulan duten sexu eszena sutsuaren ondoren (arropa urratu eta mahaiaren gainean etzaten du zer apurtzen duen kontuan izan gabe) instantean bilakatu zela 80ko hamarkadako fantasia espazial bat, adibidez.
‎lubakitik alde egindako soldaduz eta inguruetako umez betetzen da. Jabe portugesak alde egin zuen, proiektoreak bere kontura jarraitu du pelikulak ematen, baina jabe ohiak bobina bakarra utzi zuen ahaztuta, eta hori ematen du etengabe, Emmanuelle.
2020
‎Zinkunegik azaldu zuen lagun talde handi bat aritu dela lanean proiektuan. «60 bat pertsonak jardun du pelikula honetan lanean; marrazkilari multzo garrantzitsu batek». Horien artean, Jose Angel Lopetegi, Iñaki Holgado, Patxi Pelaez eta Aitor Etxebeste aipatu zituen, besteak beste.
‎Hain zuzen, amonaren baserrira asteburua pasatzera doaz Lur eta Amets, eta bertan «gauza magikoak» gertatzen direla azaldu du Olasagastik; historia abentura bihurtzea, esaterako. Abentura hori kontatzen du pelikulak, «garai batetik bestera salto eginez», Olasagastiren hitzetan. «Lur eta Amets beti dira protagonista istorioetan, beti daude herri honen hainbat garaitako une garrantzitsu horietan; beharbada ez erdigunean, baina bai ondoan, badakigulako historia ez dela bakarrik erdigunean idazten».
2021
‎Beltza, hasieratik azken segundora arte. 2020ko martxoko itxialdia kontatzen du pelikulak ere, baina, hartan, itxialdia ez du koronabirusak eragin, baizik eta Jupiter planetak, bere orbitatik desbideratu eta ilargiaren lekua hartu duelako, eta horrek osasun arazo larriak eragiten dizkielako biztanleei. Apokalipsia eragotzi, eta itxialdia amaitzean, ordea, beste katastrofe baten atarian da berriz mundua.
‎Efektu berezietan aritzen diren profesional askok goraipatu dute Peter Jacksonen trilogiak egin zituen ekarpenak. David Heras Ellamedia Studioseko efektu berezien ikuskatzaileak —Goya saria irabazi zuen Handia filmeko lanagatik— uste du pelikulak «oso garrantzitsuak» izan zirela: «Inflexio puntu bat markatu zuten; konfiantza sorrarazi zuen ekoizleengan eta zuzendariengan mota horretako filmak egiteko».
‎Asteburuan, halaber, Eusko Jaurlaritzako lehendakariorde eta PSEko buru Idoia Mendiak ere hitz egin du pelikulaz asteburuan. Zehazkiago, pelikularako dokumentazio lanetan azaleratu diren Alberto Peroteren eta Pedro Gomez Nietoren arteko torturari buruzko grabazioez.
‎Besteak beste, hitzarmen berrian adierazten da Udalak zineforumaren jarduera erraztuko duela, eta, zentzu horretan, Leioako Zineforumaren programazioak" lehentasuna izango du pelikulen aukeraketan kointzidentziarik egongo balitz". Halaber, emanaldi guztiak kultur aretoaren iragarpenen tabloian argitaratuko dira, eta Kultur Leioak zineforumean egingo diren emanaldien kartelak eta trailerrak eskuratzeaz arduratuko da, horien promoziorako.
2022
‎" Zaldiak egunsentian hiltzen dira, eta film bat filmatu nahi denean beti aurkitzen da filmatzeko bidea". Hala erakusten du pelikulak. Sail berean ikusi ahal izango da nazioartean hainbat sari irabazi dituen Arantza Santestebanen 918 gau ere aldizkari honetan zuzendariarekin izandako elkarrizketak ematen du obra horretan sakontzeko aukera.
‎Gidoi onenaren saria Stephanie Lansaqueren eta Francois Leroyren The Awakening of the Insects film laburrak irabazi du. Memoria galdu duen gizon heldu baten «bidaia» kontatzen du pelikulak, eta, epaimahaiaren arabera, gidoiaren eta animazioaren tratamenduak gizonaren nahasmendua «sentiarazten» die ikusleei.
‎indarkeria, sexua, gorputza, esperimentazio zientifikoa... Giza gorputzaren mutazioak ardatz dituen etorkizun ilun bat irudikatzen du pelikulak. «Ez naiz gauzak iragartzen saiatzen.
‎Igoera horren ondotik, lan solidario bat hasi zuen alpinistak EKi fundazioaren laguntzarekin. Fundazioak Sierra Leonako hainbat eskola eta ospitaletan energia autonomia ahalbidetzen duen eguzki energia sistema eskaintzen du eta hura ezagutu du pelikulan protagonistak.
‎Film modernoetan hain omen dira sinesgarriak aktoreak, non gaiztoek protagonista kolpatzen dutenean, Lilik mina sentitzen baitu gorputzean. Doktoreak gogo onez onartu du pelikula zaharrenganako Liliren joera: iruditzen zaio zuri beltzak indartu egiten duela trama epikoen handitasuna.
2023
‎Bihar hasiko da, ostegunarekin, Zinema eta zientzia zikloa, Gasteizko Artiumen, Der Name Der Rose filmaren emanaldiarekin (Jean Jacques Annaud, 1986). Diez Muiñok berak parte hartuko du pelikularen gaineko solasaldian. Ostiralean, Donostiako Tabakaleran emango dute film bera; larunbatean, EHUren Bizkaia aretoan, Bilbon, eta azkenik, asteartean, Iruñeko Golem zinema aretoetan.
‎Gaur hasiko da zikloa, Gasteizko Artiumen, Der Name Der Rose filmaren emanaldiarekin (Jean Jacques Annaud, 1986). Ricardo Diez Muiño Donostia International Physics Centerreko zuzendariak parte hartuko du pelikularen gaineko solasaldian. Ostiralean, Donostiako Tabakaleran emango dute film bera; larunbatean, EHUren Bizkaia aretoan, Bilbon, eta azkenik, asteartean, Iruñeko Golem zinema aretoetan.
‎Jazz kontzertu bat ikusi ondoren, protagonistak erabakiko du saxofoi jotzailea izan nahi duela. Ikasketa bide hori kontatzen du pelikulak. «Amaiera izugarria izango da, halakoxea delako Hiromi Uehararen musika», zikloaren programatzaileen hitzetan.
‎«Zain». Negu hurbilak filmeko elkarrizketa labur horrek —filmeko elkarrizketa apurretako batek— ondo adierazten du pelikulak berak kontatzen duena. Itxaroteari eta isiltasunari buruzko lan bat da, Mikel Ibargurenen hitzetan.
‎AEBetako kazetari batek Tenorio Jr. nor izan zen eta nola desagertu zen ikertuko du pelikulan. Makina bat elkarrizketa egingo ditu Rion, Buenos Airesen eta AEBetan, baina kontakizun hori guztia animaziozko filmean azpimarratuegia gelditzen da.
‎Egoera horri zukua ateratzen dio Rejtmanek, komediaren hainbat osagai erabiliz. Ez du pelikulak sekulako gidoi birarik egiten, ez du zirrara handirik ere eragiten. Baina lozorro atsegin horretan, nahikoa ongi funtzionatzen du, eta Argentinako zinemagileak film arin jostagarri bat ontzea lortzen du.
‎Arratsaldean, Cristi Puiu zinemagilearen MMXX lana hartu zuen Kursaalek. COVID gaitzaren pandemiak zeharkatzen du pelikula, gai bakarra ez den arren. Film luzea aurkeztu du Puiuk lehiara, 160 minutukoa, lau ataletan banatuta.
‎Zinemaren jolasean, dena dago jokoan: «Ematen du pelikula xumea eta soila dela, baina, sinetsidazue, filmatzean oso ahula zen; hori zen haren bertutea».
‎Denboraren, memoriaren, maitasunaren eta harremanen inguruko lanketa egiten du pelikulak, eta dementzia prozesua eta horrek eragindakoak ere jasotzen ditu. Tatsuya Fuji aktoreak azaldu duenez —dementzia duen aitaren papera antzezten du—, erraza egin zaio pertsonaia interpretatzea, eta filmatzeko denbora «oso azkar» pasatu zaio.
‎" Publikoa oso tajantea da. Ikusten du pelikula, ez zaio gustatzen, eta esaten du txarra dela; eta sinetsarazten dizute zuri ere txarra dela. Jendearen iritziak baldintzatzen gaitu erabat.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia