2000
|
|
Haur teoria sexualak
|
ditugun
modu berean, haur teoriak ere baditugu oro har. Baina horrek ez du esan nahi haurrak egiten duen guztia oinarri gisako haur teoria batetik sortu denik.
|
2003
|
|
2 Nahierarako legeek, berez, ezin ondoriorik sor etorkizuneko kontuetan baino; denez ere, horiek agintzen dutena bat badator zuzenbide naturalarekin edo indarrean dagoen beste nahierarako lege batekin, iraganari buruz izango dute indarra eta hori ekarriko du zuzenbide horren edo antzinako beste batzuen araberakoa izateak. Kasu horretan, horiek baliagarriak dira haien interpretaziorako, aspaldikoek gerogarrenean ezarritakoaren interpretaziorako balio
|
duten
modu berean. Hala diote eusten eta elkarri ulertzen, batak besteari, lege guztiek.
|
|
Arrazoiaren argiak, beraz, agerian jartzen ditu egia horiek guztiak, baita lehen printzipioak ez dakitenentzat ere. Alabaina, arrazoiaren argiak ez
|
du
modu berean jokatzen gizaki guztiongan, eta, horregatik, guztiontzat ez du jokatzeko arau bera ezartzen. Hori gorabehera, arrazoiaren argiak badu behar besteko indarrik, bidegabe jokatzen dutenek ere justiziaren berri izan dezaten, eta justiziaren aurkako egintzak kondenatuak eta gorrotatuak izan daitezen.
|
|
Gainerako oinarriekin alderatuta, beste oinarri horiek ezagunak dira alderdi guztietan; egiazko erlijioa, aldiz, estatu batzuek bakarrik bereganatu eta jaso dute. Eta, are gehiago, estatu horietan ere, erlijioaren espirituak ez
|
du
modu berean agintzen, guztiek haren erregelak betetzen dituztela baieztatzeko. Nolanahi den ere, egiazko erlijioa betetzen den tokietan, gizarteak egoerarik berezkoena bizi du, eta, ondorenez, ordena onari eusteko egoerarik onena du.
|
2005
|
|
20 Haatik, zuzenbideak ez du eragin oro galtzen, indarraz gabetua bada ere, justiziak kontzientziaren lasaitasuna dakarrelako eta justizia ezak oinaze urratzaileak, Platonek esan legez, tiranoen bihotzetan. Zintzoen adostasunak justizia onesten du eta justizia eza gaitzesten; hurrean ere, justizia ezak Jainkoa du etsai, justiziak laguntzaile
|
duen
modu berean, Jaunak bere epaiak gordetzen baititu bizitza honen ondorengorako; hain moldez, non anitzetan bere indarra bizitza honetan ere erakusten baitu. Horixe erakusten du historiak, adibide asko emanik.
|
2006
|
|
Hau da, sinpatia aldakorra da. Hala bada, ez
|
dugu
modu berean ebaluatuko gertuko eta urrutiko pertsonek egiten dutena. Sinpatiaren indarra aldakorra izanik eta sinpatia nire ebaluaketen oinarrietan egonik, ez ditut berdin ebaluatuko nire semeak egindako gaiztakeria eta ezezagun batenak egindako antzeko gaiztakeria.
|
2007
|
|
Horrekin ez dugu Hesiodoren ekarpen filosofikoa ukatzen: Ferezidesen edo Epemenidesen testuetako oinarri filosofiko esplikatzaile eta ordenatzaileak ukatzen ez
|
ditugun
modu berean.
|