Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 28

2002
‎UPNko gobernuaren euskararen kontrako politika beldurrak eragiten du. Hots, Nafarroako agintariek uste dute lehen hezkuntzan euskararen ereduen hazkundeak etorkizunean eragingo duen hiztunen potentzialak nabarrismo eta espainolismoari aurre egingo diola, eta horregatik indartzen dute euskararen kontrakoja rrera bortitza lehen hezkuntzaren matrikulazio garaietan. Etorkizunean, ordea, euskal hiztunen kopuruak orduan egongo den gobernua ren eta unibertsitateen hizkuntz eta kultur estrategiak aldatzera behartuko ditu, beti ere, euskara eta euskal kulturaren onerako.
2008
‎Irakaskuntza estatal horren aurrean, Azkuek proposatzen zuen alternatiba, bertoko udalek sostengaturiko ikastegi sare paralelo bat eratzea zen. Planteamendu honek garai foraleko antolaketan zuen oinarri, non udalek zuten lehen hezkuntzaren kargua. Hala ere, bazen berrikuntzarik, irakaskuntza tokiko ardura izateko eskatzeaz gain, euskal hezkuntza proiektu bat errebindikatzen baitzen:
2009
‎Madrilgo Hezkuntza Saileko Etxez Etxeko Laguntza Zerbitzua 2001ean hasi zen modu esperimentalean, eta erkidego osora zabaldu zen hurrengo urteetan. Zerbitzu hori funts publikoak dituzten Lehen Hezkuntzako eta DBHko ikasleentzat da, baldin eta, medikuaren aginduz, eskoletara ohikotasunez joan ezin badira eta gaixoaldia 30 egunetik gorakoa bada. Hezkuntza laguntzako ordutegia astean 6,7 edo 8 ordukoa da Lehen Hezkuntzan, haurra 1, 2 edo 3 zikloan dagoen kontuan hartuta, eta astean 9 ordukoa DBHko ikasleentzat.
2012
‎Nafarroan ere euskarak proportzio gero eta handiagoa du Lehen Hezkuntzan: 1996/ 97 ikasturtean, ereduko ikasleak% 19,9 ziren eta 2006/ 07an% 28,8 Beredua ia ez da existitzen. A eredua, eremu ez euskaldunean hezkuntza publikoakeuskaraz eskaintzen duen aukera bakarra?
‎De este modo, se confía en estimular el gusto de los niños por la lectura. Hay lecturas apropiadas para bebés menores de 2 años. Lehen Hezkuntzan umeei laguntzeko jolasak Lehen Hezkuntzako jolasek trebetasunak bereganatzen eta garatzen lagundu behar dute Lehen Hezkuntzako gutxieneko irakaskuntzen helburua da haurren garapen pertsonala eta ongizatea sendotzea, ahozko adierazpenari eta ulermenari buruzko oinarrizko kultura trebetasunak lortzea, irakurketari, idazketari eta kalkuluari laguntzea, eta gizarte trebetasunak, lanerako eta ikasteko ohiturak, arte zentzua, sormena eta afektibitatea garatzea. Etapa honetan oinarrizkotzat jotzen diren gaitasunak eskuratzen laguntzeko, gurasoek hainbat jolas proposa ditzakete familiako kideen artean edo Interneten.
2013
‎Ez dagokigu Werten erreforma hori. Hautaketaren filosofia du Lehen Hezkuntzatik. Emaitzetara jotzeaz mintzo dira.
‎Hala ere, lehen eta bigarren hezkuntzan desberdintasuna ezabatzea, oraindik ezin da egin ospatu. Nerabeek ez dute beti izaten hezkuntzarako sarbidea bigarren hezkuntza eta neska pobreek zailtasun gehiago dituzte lehen hezkuntzan. Lanari dagokionez, ordaindutako eta egoera hobean dauden enpleguek lehentasuna ematen diete gizonei; politika, berriz, eremu eskuraezinenetako bat da haientzat.
‎Hau da, noizbait guraso izan diren bikoteei eragiten die. Haurtxo bat izanez gero, zailagoa da lehen aldiz saiatzea baino. Infertilitate sekundarioak eragin handiagoa du lehen hezkuntzak baino (lehen haurdunaldia lortzeko ezintasuna). Osasunaren Mundu Erakundearen arabera, berriki egin den nazioarteko azterlan baten arabera, lehen mailako ernalezintasunak bikoteen %2ri eragiten dio.
2014
‎Baina Enkarterriko haraneko herrietan ez dira ase dauden beharrak, EHIGEko koordinatzailearen arabera: " Zallako eskola berria txiki geratu zen hasieratik, eta Sopuertan oraindik ez dute Lehen Hezkuntza publikorik".
‎Presio egiten hasi dira guraso batzuk. La Baluga ikastetxeak ez du Lehen Hezkuntzarik eskaintzen, baina, halere, zazpi haur matrikulatu dituzte han Lehen Hezkuntza egiteko. Administrazioak zer erantzungo zain daude orain.
‎Hiru gela hutsik daude, eta gela bat beharrik gabe bikoiztuta dago. Eskola horretan, nahi genuke lehen hezkuntzako eskaintza egitea. Herrian, lehen hezkuntzako eskaintza bakarra San Viator itunpeko ikastetxeak egiten du.
‎Aferak nola eragiten die Sopuertako familiei? Zazpi familiak eskaera egina dute lehen hezkuntzan, eskaintza egon ez arren. Eredu publikoan ikasteko, Zallara eraman behar dituzte haurrak, herritik 26 kilometrora.
‎Hala ere, eredu horrek ere ez du lortzen ikasle gehienak euskara maila aurreratuan aritzea, ezta hurbiltzea ere. Txostenaren arabera, ereduan ari direnean eskola publikoko ikasleen %35, 5ek euskara maila aurreratua dute Lehen Hezkuntzako 4 mailan; eta itunpekoetan, %44, 2k. DBHko bigarren mailan, berriz, %23, 7 eta %32, 7 dira, hurrenez hurren, maila jaso hori dutenak.
2017
‎Jarduera fisikotik harago, baloreak lantzen saiatzen da entrenamenduetan. " Denak batera aritzen dira, hala behar du Lehen Hezkuntzan: neska eta mutil, jatorria dena delakoa, adinak nahastuta...
‎Hizkuntzen arteko elkarreragina: Zer nolako hizkuntza baliabidetransferitzen dituzte Lehen Hezkuntzako ikasleek euskara ikastekogaraian?
‎Oskola, Santa Claus bezala, ume eta gazteentzako fantasiazko burbuila da, paradisua, oskola, eta, aipatu kasuan bezala, burbuila apurtzean agertzen da frustrazioa eta ezinegona (eskola burbuila hori, hala ere, burbuila askoz handiago baten barnean legoke, Oskola ez baitago isolaturik, ezin baita testungurutik bereizi). Egungo gurasoek ahalik eta gehien luzatu nahi dituzte Lehen Hezkuntzako kurtso dibertigarriak, jolasak eta zoriontasuna (gozamena); paradoxikoki, behin Oskolatik ateratzen direnean, hamaika eskolaz kanpoko ikas bideetan matrikulatzen dituztelarik, jakin baitakite oihanean behar bezala prestaturik egon behar dutela arrakasta izateko. Beraiengatik, itxuraz behintzat, oraindik ere gehienek emaitza akademikoei begira jarraitzen dutenez, urte zoragarri horiek luzatuko lituzkete Bigarren Hezkuntzan ere.
2018
‎Gelako ikasle ratioak jaisteko proposamen eza. “Soilik gelak guztiz beterik eta berariazko hezkuntza laguntza beharreko bost ikasletik gora dituzten Lehen Hezkuntzako geletan bi tutore ezartzeko proposamena egin dute. Neurri horrek apenas sortzen dituelarik lanpostu gehiago eta oso ikastetxe gutxitan arintzen ditu lan kargak”.
2019
‎batzuk berriak, beste batzuk urterokoak, eta berritasunekin datozenak ere izango dituzte. " Gaztekonkis txiki bat egingo dugu LH eta LH mailetakoekin; zaborraren kontzientzia hartzeko Urkulu garbitzeko ginkana bat egiteko asmoa dugu Lehen Hezkuntzako lehen mailakoekin; sanferminak, bestalde, egingo ditugu, baina moldaketa batzuekin egitea erabaki dugu aurten. Egingo ditugu, baina betiko formatua aldatuta; zezenak ez dira egongo, adibidez".
2020
‎Gizarteak uste du haurrak ez dituela gauzak egiten ez diolako gogorik ematen, egin nahi dituenean, baina ez ditu tresnak. TDAH duen lehen hezkuntzako ikasle batek lankideek baino hiru edo bost aldiz gehiago behar izaten du lana egiteko, eta, hala ere, adimentsua izan behar du. — Zer egin etxean eta ikastetxean Adituek aholkatzen dute eguneroko errutinak ezartzea, egin beharreko ekintzak begiz babestea, lanak egiteko denbora gehiago ematea, azalpenetan laguntzea edo erlaxazioa eta autokontrola bultzatzea.
‎Hori bai, beste edozein ikastetxetara joateko, eskaera egin dute gurasoek. Institutu atxiki bat baino gehiago dituzten Lehen Hezkuntzako ikastetxe publikoen kasuan ere eskaera egin behar dute.
2021
‎Batez ere, txikietan aldaketa azkarrago ematen ari da, bereziki konfiantzaren pedagogian. Arazo gehiago ditugu Lehen Hezkuntzan.
‎Jakina, aberatsak ziren eskolara sartzen lehenak eta eskola uzten azkenak. Hala ere, Grezia europarrean bederen, esklabo ez ziren haurrek beste inoizko garaitan baino aukera gehiago zituzten lehen hezkuntza jasotzeko —Miletoko edo Teoseko eskola legeek hala ematen dute aditzera— Teoseko hiriko legediak argitzen du, gainera, oinarrizko irakaskuntza berdin zuzentzen zitzaiela neskei zein mutilei, eta, antza denez, hori toki askotako kontua zen. Are gehiago, Egeoko eta Asia Txikiko hiri askotan, familia dirudunetako neskentzako irakaskuntza eskaintza oparoa izan zen:
2022
‎Greg Brook informatikaria da egun, eta gogoan du lehen hezkuntzan ongi ibili izana, jakintza xurgatzen zuen" belaki" bat izatea," klaseko aurrena" izatea. Klase aurreraturako aukeratu zuten (lehen hezkuntzaren amaierako alde selektiboa), eta aise egin zuen unibertsitaterainoko bidea institutuan barrena.
‎Bailara guztietakoak kontentu uzteko aldaera azpi dialektal txikien hiztegi bat egitea ondo dagoela aipatu diot, baina urteak eta denbora baliabide apurrak horretan erabiltzen badituzte, corpusak behar dituen premiazko terminologia lanak egin gabe geratu litezkeela. Nola hasi behar dute lehen hezkuntzan matematika nahuatlez irakasten. Eta bigarren hezkuntzan gizarte zientziak?
2023
‎Aintzat hartu behar dugu Lehen Hezkuntzan gurasoak direla hizkuntza ereduaren hautatzaileak eta, ez dakite seme alabek nolako bidea eginen duten ziklo horretan zehar eta aise edo nekez jarraikiko dioten irakasgaiaren eskakizunari. Egia da, zenbait ikaslek oso nekez egiten dutela aurrera eta salbuespena erdiesten dutela, irakasgai samurrago batera igaroz.
‎Hala ere, SM Fundazioaren txostenak eta EduCaixa Reimaginar plataformak elkarrekin egin dituzte gure etorkizunak: hezkuntzarako kontratu sozial berri batek berresten du Espainian 100.000 haur baino gehiagok ez dutela Lehen Hezkuntzarako sarbiderik (adingabeen% 2,7). Eta gazteen kasua are okerragoa da, tasa %3, 2koa baita.
‎Nafarroako Gobernuaren otsailaren 5eko 2021/ 35 ebazpenaren arabera, segregazioa modu mailakatuan bertan behera utzi behar zuten Lehen Hezkuntzako ikastetxeek 2021 eta 2026 ikasturteen artean, diru publikoa jasotzen jarraitu ahal izateko.
‎Han alfabetatu nintzen, gaztelaniaz. Ez dut garbi gogoratzen, baina uste dut Lehen Hezkuntzako (OHO, garai hartan; EGB, alegia) azken mailetan baizik ez genuela izan euskara irakasgai, frantsesaren pare; Lengua vernácula zioen euskara irakasgaiari zegokion atalak noten liburuxkan. Institutuan, sortu berri samarra zen euskarazko adarrean ikasi nuen; a zer zalantzak erabakia hartzerakoan, lengua vernáculako eskoletan ondo moldatzen bainintzen, baina matematikak eta euskaraz...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia