Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2009
‎Zertarako da Toki bloga? Zuen lana gizarteratzeko tresna da?
‎Nola definituko zenuke zuen lan prozesua?
2012
‎Jasangarritasunari begira edo, Bartzelona Smart [specific, measurable, appropiate, realistic, time bound] City mugimenduan sartu da buru belarri. Nola ikusten duzu mugimendu hori zuen lan metodologiaren ikuspegitik?
2016
‎Haren proposamenari kasu eginez, laster ginen harremanetan umeekin eremu ezberdinetan lan egiten genuen pertsona eta taldeak, batez ere bizkaitarrak, tartean donostiarren bat badago ere. TEO Arkitekturako kideok adibidez, Teo Arkibirak egitasmoa dugu lan ildoetako bat, eta horren bitartez Bizkaiko herri batzuetako umeekin arkitektura eta sormenaren inguruko gaiak lantzen ditugu era askotako tailerretan. Gizaarte Elkarteak, bere aldetik, artearen alor ezberdinak eta hezkuntza uztartzen dituen jarduerak jorratzen ditu.
‎Gidalerro hauek «ikasketa esanguratsua» deiturikoa («benetako» ikasketa; modu egokian barneratua eta ulertua, eta, beraz, aplikatua izateko gaitasuna bideratuko duena) lortzera bideratuta daude.Arkitekturak eta Hirigintzak berezkoak dituzten lan eta prozedurak ikastetxeetako testuingurura egokituz, posible litzateke dagoeneko hezkuntzan jorratzen diren edukien «ikasketa esanguratsu» hori lortzen laguntzea, aipatu ditugun irizpideak beteko liratekeen neurrian. Hau da, «behar programatiko eta espazial» batzuei erantzuna emango dien esku hartze edo proiektua diseinatzera bideratutako jarduera batek ikasgai ezberdinetako curriculumean jasotzen diren edukien aplikazio praktikoa bidera dezake.
2017
‎Beraz, elkarketa leku irekiak identifikatzeaz gain, leku horien inguruan sortzen diren harreman sozialak azpimarratzen ditu. Silvia Federicik baieztatu duen moduan, zaintzarekin erlazionatzen dira halako harreman asko, ekoizpen kapitalistatik at geratzerakoan, beste kolaborazio eta erabilera mota batzuk bilatu behar izan dituztelako bizitzaren mantenuak behar dituen lanak egin ahal izateko (2013, 199). Beraz, zaintzak komunaren adierazpidetzat hartu eta jolas parkeekin duten harremana landuko da ikerketa honetan.
‎amak elkarrekin eroso egoteko espazioen planteamendua hobekuntza funtzionala litzateke noski, baina batez ere, gizarte hobekuntza litzake, eta alderdi horri garrantzi berezia eman litzaioke. Ama askok espazio horietan bilatu behar baitituzte lana utzitakoan galdutako sare sozialak, funtsezkoak bilakatzen dira kalitatezko zaintza bermatzeko. Espazio fisikoa izateaz gain, jolas parke hauek konplexutasun handiko gizarte lekuak direla uste dugu, umeentzako ez ezik, euren amentzako ere.
‎Haren jatorria XIX. mendeko etxebizitza burgesean kokatu behar dugu, barne hartzen duen familia egitura (aita, ama eta seme alabak) ezartzen den unean. Emakumeak etxean zuen tokia eta ez zuen lan ordaindurik egiteko aukerarik. «Garai hartan, baita gaur ere, emakumearen bazterketa lortzeko, haren ezaugarri berezko eta naturaltzat hartzen da besteen zaintza, seme alaben hezkuntza eta senar langilearenganako arreta; horiek dira emakumearen existentziaren zentroa.
‎XX. mendearen hasierako Europan, langileen hirian bizitzeko arazoari erantzuteko konponbide baten beharraren aurrean, etxebizitza espazio minimora txikitzen da. Baina lanaren banaketak irauten du (produktiboa gizonek, erreproduktiboa emakumeek), gainera emakumeek orain etxetik kanpo ere jardun behar dute lanean, etxeko ekonomian laguntzeko. Garai horretan, espazioen diseinuak efizientziaren aldetik joan ziren.
‎Lan egiteko modu honek a priori abantaila handiak dituen arren lanaren abiadurari dagokionez, oso zorrotza da beste alderdi batzuetan. Oroz gain, beharrezkoa da proiektuaren bisio orokorra gordetzea, baina bisio horrek edozein proiektutan agertzen diren arazoak jaso eta bere gain hartu behar ditu prozesuan zehar, egituraren eskakizunetatik eraikuntza xehetasunetara.
‎Muga geografikoen aurrean axolagabe ageri zen denbora errealeko komunikabide horrek izugarrizko iraultza segurtatzen zuen eragile askok parte hartze zuten lan kolaboratiboetarako. Ildo horretan elkarlanerako hainbat tresna digital eta esperimentu garatu izan ziren hainbat arlotan, eta nola ez arkitekturan ere, batez ere unibertsitate testuinguruetan.
2021
‎Arkitekturak dauzkan potentziala eta eragin positiboa zalantzan jarri gabe, Lefebvre-ren pentsamenduak bi akats salatzeko aukera ematen du. Lehenik, espazio arkitektonikoa —etxebizitza— arkitekturari esklusiboki zor zaiola pentsatzea, horrek" soziala eta praktika soziala parentesi artean jartzen [bait] ditu lanak entitate isolatutzat soilik jotzeko" (Lefebvre, 2013:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia