2002
|
|
lehendabizikoz, arkitekturari zegozkion xehetasunak ulertzea zaila zen, eraikuntzaren eredu baten erreferentziarik izan gabe; eta bigarrengoz, plana ordurako hobetua izan zen. Beraz, ikusten dugu Benthamek berak bigarren hitz atzea
|
zuela
lanaren zatirik ulerterraz eta orokorrentzat, eta segur aski horregatik jarri zuen arreta Dumontek II. hitz atzean bere aipamena prestatzerakoan.
|
|
Utz biezat, arren, jarraian aurkezten diodan planaren arabera espetxe bat eraikitzen eta ni neu izango nau kartzelari; ondoko memoria irakurtzen badu, erreparatuko dio, noski, proposatzen diodan espetxerako, kartzelariak ez duela soldatarik jasoko; ez diola, beraz, nazioak sosik ere ordaindu espetxearen ardura bere gain hartzen duenari. Iruditzen zait, gainera, proiektua martxan lehenengo aldiz jartzekotan, asmatzaileak behar
|
duela
lan horren erantzule bakar izan. Berorrek eta Batzar Nazionalak ere berdin pentsatzen badute, utziko didate, beharbada, nire ametsa aurrera eramaten.
|
2003
|
|
Jaitsierak ez du gizakia askatu beraren beharrizanetatik; aitzitik, beharrizanok biderkatu egin ditu. Aldi berean ere, gizakiak gero eta gehiago behar
|
ditu
lana eta merkataritza, eta, ondorenez, betebehar eta lotura berriak bereganatu behar izan ditu. Inork ezin ditu berak bakarrik bere beharrizan guztiak bete.
|
2004
|
|
Eta ezin esan buruan
|
duen
lana, eta berak egin zuen ekarpena, lan makala direnik, batik bat kontuan badugu gaur egun ere funtzionamendu hori, oso neurri handi batean, Descartesentzat bezain helezina, iluna, zaigula. Handiak izan badira gizakiaren aurrerapenak mundu fisikoaren ezagupenean —eta mila bider handiagoa den arren ezagutzeko dagoena— benetan eskasak eta zalantzatiak dira giza eta gizarte ezagutzan eman direnak.
|
2005
|
|
Karaktere indibidualak euren singulartasuna mantenduz behar dute izan osatuak, baina aldebakartasunean erori gabe. [...] Horrela, bada, guztiek egin behar
|
dute
lan elkarrekin, barrualdera kontsekuente eta kanpoaldera idealarekin kongruente izanik.28
|
|
Aldi berean, gizakia den horretan zehaztasunez ezagutzeko eta berau zertara bihurtu daitekeen askatasunez antzemateko, batera egin behar
|
dute
lan behaketaren zentzu praktikoak eta espiritu filosofikoak.34
|
|
Hain zuzen" irudimena" da bi bide horiek lotzeko gaitasuna duen ahalmena," espirituaren materia eta forma aldi berean eta Bat bezala aurkezteko" gai den ahalmena eta, zalantzarik gabe, hau da bere ustetan ikerketa antropologiko ororen" zailtasunik" handiena48 Antropologia konparatua aldi berean da ezagutzailea eta humanizatzailea: hark gizakiaren indibidualitateari bere idealera hurbiltzen lagundu nahi dio, baina, honetarako," adimenak" (Verstand) eta" arrazoimenak" (Vernunft) elkarrekin aritu behar
|
dute
lanean. Ezinbestekoa da bi hauen arteko interakzioa, alegia, batez ere ezagutza enpiriko objektibora zuzenduriko" adimena" eta batez ere ideia intelektualen kontsiderazio hutsera zuzenduriko" arrazoimena" uztartzen dituen interakzioa.
|
2007
|
|
hezkuntzaren erantzukizuna —gurean bezala orokorrean ere— ez da bakarrik gizabanakoarekiko, baizik eta baita gizataldearekiko ere: baldin eta euskal pertsona bada euskal hezkuntzaren erreferente nagusia —eta ez gizaki abstraktua edota gizabanako isolatua—, orduan hezkuntza horrek ezinbestean egin behar
|
du
lan ere euskal komunitatea bera osatzearen eta berorren talde nortasuna garatzearen alde. " Gizakiak", honela Ferrero," subsistentzia ‘indibidualaren’ beharrarekin batera, subsistentzia ‘kolektiboaren’ edo konpartituaren beharra sentitzen du ere" 228 Subsistentzia kolektiboaren behar hori, gure kasuan, euskal komunitate linguistikoak gutxieneko duintasun batekin bizirik irauteko ahaleginarekin du zerikusia, edo, bestela esanda, balizko euskal hezkuntza nazional batekin.
|
|
Baldin eta pedagogia ekintzaren zientzia bada, baldin eta hura praktika pedagogikotik eta praktika pedagogikorako sortutako teoria bada, orduan pedagogiak modu zentral batez —eta ez bakarrik periferikoki— egin behar
|
du
lan etikaren esparru tematiko honetan.70
|
|
Aldi berean, gizakia den horretan zehaztasunez ezagutzeko eta berori zertara bihur daitekeen askatasunez atzemateko, batera egin behar
|
dute
lan behaketaren zentzu praktikoak eta espiritu filosofikoak.6
|
2009
|
|
Lehenik" Nietzsche, Freud, Marx" idazkiaren gain. Bigarrenik, batez ere Foucaultengan Nietzscheri begira garrantzi gehien
|
duten
lanez, hain zuzen" Nietzsche, la genealogie et l’histoire" eta A verdade e as formas juridicas. Tartean ezinbestean zehaztuko ditugu metodo arazo batzuk;" arkeologia" eta" genealogia" kontzeptuak argitzen ahaleginduko gara, alegia.
|
2014
|
|
Eta zirkulazio handia egon zen. Noski, musika aitzakia hartuta ez
|
zuten
lan inuzenterik egin, eta haien biraoekin Wagnerren testuei musikalei eta hitzezkoeikomentarioen kortesanoek eta espekulatzaileek eskalapoiak gehitu zizkieten. Euren izendapen batzuek ez dute ez gaizkirik ez onik egiten:
|
2021
|
|
Bere lanaren bitartez ezin da salbatu; okupazio bat
|
du
lana, ez justifikazio: libertate arrotzetan oinarritzen du bere justifikazioa.
|
|
Ondorioz, balioa eta zentzua ematen duten zinezko zereginei uko egin behar izaten die: haurtzaindegirik eta behar bezala antolatutako ama eskolarik izan ezean, haur bat bakarra aski dela emakumearen jarduera guztiz geldiarazteko; haurra gurasoen, adiskideen edo zerbitzarien kargu uztea
|
du
lanean segitzeko modu bakarra. Aukeratu beharra dauka:
|