2000
|
|
Latinotasunaren zigiluan oinarrituta, Gran Vfa Musical taldearen bitartezmusikan ere sartzen saiatu da, diskoetxeak, edizio etxeak eta abar bilduz. Askoz presentzia esanguratsua
|
du
ikus entzunezkoetan, bereziki ordaindu beharreko telebistareneta zerbitzu digitalen gestioan. Bere atal hori Canal Plus eta Canal Satelite Digitalkontrolatzen dituen Sogecable da.
|
2005
|
|
Beraz, ondorio gisa, informazio arlo ahula eta konatibo eta espresibo indartsua
|
du
ikus entzunezkoak; kasu horretan, telebistak.
|
2011
|
|
Gazteek
|
duten
ikus entzunezko lengoaiaren ezagutza ebaluatzeko kode hori ulertzeko gaitasuna aztertu genuen eztabaida taldeetan, kontuan hartuta mezuen zentzua eta esangura, narrazio egiturak zein kategoriak eta generoak identifikatzeko erakusten zuten erraztasunaren maila.
|
|
Hala ere, formazio berezia jaso duten edo jasotzen ari diren ikasleek bestelako baliabideak
|
dituzte
ikus entzunezko lengoaiaren oinarrizko kontzeptuak erabiltzeko, irakurketa sakonagoa eta aberatsagoa egiteko gai dira.
|
|
Era berean, gazteek uste
|
dute
ikus entzunezko produktu batzuk beste batzuk baino baliagarriagoak direla umeei balio positiboak irakasteko eta mezu batzuk arriskutsuak izan daitezkeela. Haien ustez, badaude umeentzat egokiak ez diren baina haiei gustatzen zaizkien ikus entzunezko produktuak, eta hainbat eredu jartzera ere ausartzen dira. South Park eta Family Guy, besteak beste?.
|
|
Beraz, edozein dela espezializazioa ere, ikasketa mailak erlazio zuzena
|
du
ikus entzunezko gaitasun mailarekin.
|
|
Unibertsitate ikasketak dituztenak dira puntuazio altuena lortu dutenak dimentsio guztietan. Heziketa mailak eragin handiagoa
|
du
ikus entzunezko komunikabideek eta Internetek helarazten dituzten balioen ebaluaziorako behar den kritika gaitasuna garatzeko, bitarteko horien erabilerarako behar den ezagutza teknikoak baino.
|
|
Gazteek arazoak
|
dituzte
ikus entzunezko lengoaian erabiltzen diren baliabideak identifikatzeko. Ikus entzunezko gramatika arrotza egiten zaie; hutsune asko dituzte.
|
|
Ikastea eta prestatzea da kontua, hainbat alorretan bezala, baita honetan ere. Gizarte modernoak ez badu nahi bere herritarren arteko lubakiak sendotzea eta handitzea, betekizun demokratikoa
|
du
ikus entzunezkoetarako prestatzea populazioa, gaztea izan, heldua izan herritarra.
|
2015
|
|
Youtubeko kontsumoaren izaera zatikatuak eta musika klipen laburtasunak deskribatzen dutedigitalizazioaren hurrengo urteetan garatu den on demand kultura, eta zenbait autoreren (Bolin, 2010; Scolari, 2013) hipotesia baieztatu du kontsumo eredu honek, hots, audientziak, etabereziki nerabeak nonahi eta noiznahi kontsumitu nahi
|
dituela
ikus entzunezkoak.
|
|
Amaitzeko, ikerketaren hirugarren fasean Tuenti sare sozial birtualaren gainean sakondu zen.Ikerketaren lehenengo fasean eskuratutako emaitzek erakutsi ziguten Tuentik berebizikogarrantzia zuela gaztetxoen media multitasking jardueran, eta beraz, ezagutu nahi izan zen, batetik, nerabeek Tuentiri ematen zioten erabileran zein presentzia
|
zuten
ikus entzunezkoek, etabestetik, zelako garrantzia zuen sare sozial horrek nerabeen arteko komunikazioan. Ikerketarenfase honetan parte hartu zuten pertsonak sakoneko elkarrizketetako berberak izan ziren; 26elkarrizketatutik bakarrak aipatu zuen ez zeukala Tuentin profilik, beraz, 25 pertsonek betezuten Tuentiren erabileraren inguruko galdetegi bat.
|
|
Baina, azken batean, talde bitara mugatu daitezke prozesu horiek, ekoizpenaren erakusteko moduari erreparatzen badiogu, bederen: 1) streaming bidez erakusteko sortutako telebista saioak, eta 2) bideo biltegiak elikatzen dituzten bestelako bideoak, bereizi egin behar baitira komunikabide tradizionalek zibergunean hartzen duten itxura, eta izaera propioa
|
duten
ikus entzunezko forma berriak (Díaz Arias, 2009: 64)?.
|
|
Bideo-jokoen estetikaz gain, produktu mota honek
|
badu
ikus entzunezkoen tekniken eragina ere. Hona teknika horietariko batzuk:
|
2017
|
|
Ildo horretan, lan honek erakutsi nahi
|
du
ikus entzunezko irisgarritasuna bermatzeko zein ikus entzunezko itzulpengintzaren transferentzia linguistikoa gauzatzeko metodoek ahalbidetu dezaketela zinema nahiz telebista eduki eleaniztunen kontsumoa. Alegia, hizkuntza, jada, ez da oztopo ulertzen ez den ikus entzunezkoa kontsumitzeko, entzumen edo ikusmen urritasuna ez den bezalaxe.
|
2019
|
|
Artikulu hau idatzi denean ikerketa oraindik amaitu gabe dagoen neurrian, ezinezkoa daemaitzen gaineko ondorio sendorik aurkeztea. Kasurik onenean, ikus entzunezkokomunikazioko laugarren mailako ikasleek euren sormen eraginkortasun auto pertzepzioaareagotuko
|
dute
ikus entzunezko eduki edo formatu berritzaile baten garapenean lan egitenduten bitartean. Aitzitik, Alemaniako University of Kassel-eko esperientziak erakutsi bezalaikasleek ez balute euren sormen eraginkortasun auto pertzepzio mailetan hobekuntzarikerakutsiko, kausa posibleen artean taldearen eraginean sakondu litzateke (Ohly, Pluckthun eta Kissel, 2017).
|