Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2000
‎Latinotasunaren zigiluan oinarrituta, Gran Vfa Musical taldearen bitartezmusikan ere sartzen saiatu da, diskoetxeak, edizio etxeak eta abar bilduz. Askoz presentzia esanguratsua du ikus entzunezkoetan, bereziki ordaindu beharreko telebistareneta zerbitzu digitalen gestioan. Bere atal hori Canal Plus eta Canal Satelite Digitalkontrolatzen dituen Sogecable da.
2005
‎Beraz, ondorio gisa, informazio arlo ahula eta konatibo eta espresibo indartsua du ikus entzunezkoak; kasu horretan, telebistak.
2011
‎Gazteek duten ikus entzunezko lengoaiaren ezagutza ebaluatzeko kode hori ulertzeko gaitasuna aztertu genuen eztabaida taldeetan, kontuan hartuta mezuen zentzua eta esangura, narrazio egiturak zein kategoriak eta generoak identifikatzeko erakusten zuten erraztasunaren maila.
‎Hala ere, formazio berezia jaso duten edo jasotzen ari diren ikasleek bestelako baliabideak dituzte ikus entzunezko lengoaiaren oinarrizko kontzeptuak erabiltzeko, irakurketa sakonagoa eta aberatsagoa egiteko gai dira.
‎Era berean, gazteek uste dute ikus entzunezko produktu batzuk beste batzuk baino baliagarriagoak direla umeei balio positiboak irakasteko eta mezu batzuk arriskutsuak izan daitezkeela. Haien ustez, badaude umeentzat egokiak ez diren baina haiei gustatzen zaizkien ikus entzunezko produktuak, eta hainbat eredu jartzera ere ausartzen dira. South Park eta Family Guy, besteak beste?.
‎Beraz, edozein dela espezializazioa ere, ikasketa mailak erlazio zuzena du ikus entzunezko gaitasun mailarekin.
‎Unibertsitate ikasketak dituztenak dira puntuazio altuena lortu dutenak dimentsio guztietan. Heziketa mailak eragin handiagoa du ikus entzunezko komunikabideek eta Internetek helarazten dituzten balioen ebaluaziorako behar den kritika gaitasuna garatzeko, bitarteko horien erabilerarako behar den ezagutza teknikoak baino.
‎Gazteek arazoak dituzte ikus entzunezko lengoaian erabiltzen diren baliabideak identifikatzeko. Ikus entzunezko gramatika arrotza egiten zaie; hutsune asko dituzte.
‎Ikastea eta prestatzea da kontua, hainbat alorretan bezala, baita honetan ere. Gizarte modernoak ez badu nahi bere herritarren arteko lubakiak sendotzea eta handitzea, betekizun demokratikoa du ikus entzunezkoetarako prestatzea populazioa, gaztea izan, heldua izan herritarra.
2015
‎Youtubeko kontsumoaren izaera zatikatuak eta musika klipen laburtasunak deskribatzen dutedigitalizazioaren hurrengo urteetan garatu den on demand kultura, eta zenbait autoreren (Bolin, 2010; Scolari, 2013) hipotesia baieztatu du kontsumo eredu honek, hots, audientziak, etabereziki nerabeak nonahi eta noiznahi kontsumitu nahi dituela ikus entzunezkoak.
‎Amaitzeko, ikerketaren hirugarren fasean Tuenti sare sozial birtualaren gainean sakondu zen.Ikerketaren lehenengo fasean eskuratutako emaitzek erakutsi ziguten Tuentik berebizikogarrantzia zuela gaztetxoen media multitasking jardueran, eta beraz, ezagutu nahi izan zen, batetik, nerabeek Tuentiri ematen zioten erabileran zein presentzia zuten ikus entzunezkoek, etabestetik, zelako garrantzia zuen sare sozial horrek nerabeen arteko komunikazioan. Ikerketarenfase honetan parte hartu zuten pertsonak sakoneko elkarrizketetako berberak izan ziren; 26elkarrizketatutik bakarrak aipatu zuen ez zeukala Tuentin profilik, beraz, 25 pertsonek betezuten Tuentiren erabileraren inguruko galdetegi bat.
‎Baina, azken batean, talde bitara mugatu daitezke prozesu horiek, ekoizpenaren erakusteko moduari erreparatzen badiogu, bederen: 1) streaming bidez erakusteko sortutako telebista saioak, eta 2) bideo biltegiak elikatzen dituzten bestelako bideoak, bereizi egin behar baitira komunikabide tradizionalek zibergunean hartzen duten itxura, eta izaera propioa duten ikus entzunezko forma berriak (Díaz Arias, 2009: 64)?.
‎Bideo-jokoen estetikaz gain, produktu mota honek badu ikus entzunezkoen tekniken eragina ere. Hona teknika horietariko batzuk:
2017
‎Ildo horretan, lan honek erakutsi nahi du ikus entzunezko irisgarritasuna bermatzeko zein ikus entzunezko itzulpengintzaren transferentzia linguistikoa gauzatzeko metodoek ahalbidetu dezaketela zinema nahiz telebista eduki eleaniztunen kontsumoa. Alegia, hizkuntza, jada, ez da oztopo ulertzen ez den ikus entzunezkoa kontsumitzeko, entzumen edo ikusmen urritasuna ez den bezalaxe.
2019
‎Artikulu hau idatzi denean ikerketa oraindik amaitu gabe dagoen neurrian, ezinezkoa daemaitzen gaineko ondorio sendorik aurkeztea. Kasurik onenean, ikus entzunezkokomunikazioko laugarren mailako ikasleek euren sormen eraginkortasun auto pertzepzioaareagotuko dute ikus entzunezko eduki edo formatu berritzaile baten garapenean lan egitenduten bitartean. Aitzitik, Alemaniako University of Kassel-eko esperientziak erakutsi bezalaikasleek ez balute euren sormen eraginkortasun auto pertzepzio mailetan hobekuntzarikerakutsiko, kausa posibleen artean taldearen eraginean sakondu litzateke (Ohly, Pluckthun eta Kissel, 2017).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia