Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 37

2004
‎Enpresa hori patata frijituen sektoreko munduko liderra da, eta ganadua elikatzeko borrokak saldu zizkien hainbat nekazaritza ustiategitako dioxinekin kutsatu zen. Holandako Nekazaritza Ministerioko bozeramaile Cindy Heijdrak esan zuenez, patatak hautatu, zuritu eta garbitzeko prozesuan McCainek osasun arauak bete zituen egiaztatu nahi du ikerketa honek. Dioxinak, antza denez, enpresak patatak hautatzeko erabiltzen duen buztin alemanetik etorriko lirateke.
2010
‎Prozesuak emandakoak nahiz ondorengo urteetan gertaturikoak, ordea, beste ikerketa batean jorratzea eskatzen du, dagokion sakontasunarekin eta denboran beharrezkoa den distantziarekin. Aurrera baino, atzera begiratzea baitzen irakurleak esku artean duen ikerketa honen helburua.
2011
‎euskararen balio soziala, esaterako. Baina argitu behar dugu ikerketa hau ez dela «hizkuntza paisaiari» buruzko ikerketa bat. Kontzeptu aberasgarri horrek «kaleko ateak» ireki dizkio hizkuntza aniztasunari buruzko ikerketari (Landry eta Bourhis, 1997; Shohamy eta Gorter, 2008; Gorter, 2006).
‎Bartzelonako Unibertsitateak parte hartu du senilen dementzien arloan interes berezia duen ikerketa honetan
‎hurbildu zaitez unibertsitatera eta, egin ezazu berba Alexandraren irakasleekin eta, batez ere, eskolako lagunekin. Esaiozu Pavel-i laguntza behar dugula ikerketa honetan; joan dadila Hlavnà nà ¡ dražà tren geltokira, eraman dezala Alexandraren argazkia eta galde diezaiela goiz hartan txartelak saltzen zituenari eta Jirkov erako treneko txartel zulatzaileari ea neska gogoratzen duten.
2012
‎Azken bi autoreek nabarmendutako norabidean ekarpenen bat egiteko asmoa ere badu ikerketa honek.
‎Atal hau amaitzeko, eta inongo zalantzarik egon ez dadin, argibide txiki batzuk eman behar ditugu ikerketa honetan baliatu dugun termiPertsuasio iturriari lotutako aldagaiak hiru dira nagusiki aztertu direnak: sinesgarritasuna, erakargarritasuna eta boterea.
‎behin komunikatzeko hautua eginda, ahalik eta modurik emankorrenean aritu nahi dugulako, lortu asmo genuena lortzeko moduan alegia. ...atik, harrituta ikusten dugu oraindik ere asko direla Euskal Autonomia Erkidegoan –aurrerantzean EAE– marketingaren eta publizitatearen eremuan gazteleraz soilik egiten duten markak2 Konbentzituta gaude eremu horietan euskara ere erabiltzea mesedegarria dela EAEn diharduten bertako zein kanpoko mota guztietako erakunde, enpresa, gizarte eragile eta abarrentzat, eta horretara animatu nahi lituzke ikerketa honek.
‎Konbentzituta gaude eremu horietan euskara ere erabiltzea mesedegarria dela EAEn diharduten bertako zein kanpoko mota guztietako erakunde, enpresa, gizarteeragile eta abarrentzat, eta horretara animatu nahi lituzke ikerketa honek.
‎Testuinguru horretan, ziur gaude pertsuasio jardunetan tokian tokiko hizkuntza gutxituak (ere) erabiltzeak abantaila nabarmenak ekarriko lizkiekela alor eta maila guztietako pertsuaditzaileei. Intuizio hori izan dugu abiapuntu, eta intuizio horri oinarri zientifikoa jartzeko ahaleginaren lehen urratsa izan nahi luke ikerketa honek.
2013
‎(Adierazi zer lortu nahi duzun ikerketa honekin)
‎(Adierazi zer lortu nahi duzun ikerketa honekin)
‎(Adierazi zer lortu nahi duzun ikerketa honekin)
‎(Adierazi zer lortu nahi duzun ikerketa honekin)
2014
‎Aipatu berri denak, eragina dauka noski, esku artean duzun ikerketa honetan. Atxutxiamaikaren hartzaileen artean, oro har, 9 urtera arteko haurrak daudela kontuan harturik eta 12 urtera artekoak oso gutxi direla aitorturik, azterketa honetan eginiko inkesten artean, 4 urte bitarteko haurren erantzunak bildu dira.
‎Bizitzako bertsiorik negatiboena (hau da, platera hutsik egongo dela uste izatea) irabazten zuen. Baina zer ondorio praktiko ditu ikerketa honek bizitza partekatzen dugun harburuetan. Garrantzitsua da ulertzea zer erlazio dagoen ikuspegi desberdin horien (ezkorra, baikorra) eta animaliak bereizketaren ondoriozko antsietate sindromea nozitzeko arriskuaren artean, baita konfiantzarik ezak eragindako beste arazo psikologiko batzuen artean ere.
2015
‎Aurrera egin baino lehen, argi utzi nahi dugu ikerketa hau ez dela Espainiatik etorritakoen eta arabar erdaldunen jarrera kritikatzeko aitzakia. Gainditutako auzitzat dugu hori, edo behintzat horrela nahiko genuke.
‎Lehenbiziko, 24 perpaus edo erranaldi hautatu dira, luze xamarrak: txikienak 35 silaba ditu, eta luzeenak 93; 64 silaba lituzke ikerketa honetako «batez bertzeko perpausak»13 Oinarrizko perpaus horietako bakoitza azterketa honetarako item bat da. Perpaus horien osagaiak edo elementuak hiru modutan ordenatu dira eta horrela antolaturiko erranaldi guziek betetzen dute kondizioa gramatikalak direla.
‎Hala, idatzizko hedabideek lantzen dituzten ikus entzunezkoetan sakondu nahi du ikerketa honek. Pere Masipek aditzera eman zuen ikus entzunezko medioen hazkundeak, eta merkatuan presentzia galtzeko beldurrak, eraman zituela «zibermedioak bideoen aldeko apustua egitera euren webguneetan...» (Masip, 2008:
2016
‎Ez zen gaztea, ez zitzaion erraza izanen lana lortzea. Uste dut ikerketa honetan zehar Edurne Iriarte ezagutzea lortu dudala. Emakume horrek erronka bat bezala hartuko zuen bahiketaren antzezpena:
‎Are gehiago, gatazka bat ulertzeko bi bertsioak ezagutzea ezinbestekoa da. Kasu honetan baina, lan honek ez du ematen biak sakon lantzeko, eta hori egin ezean, nik neuk kritikatutako azaleko azalpen bat bihurtuko zen zuen aurrean duzuen ikerketa hau.
‎Aldi berean agotak beharrezkoak eta bereiziak ziren herrietan. Antzerako baztertuak baziren Frantziako eta Espainiako hainbat lekutan, arrazoi bat edo bestengatik, ez ditudanak ikerketa honetan aipatu, ez bainuen gaia sobera barreiatu nahi.
2017
‎Laburpena. Jarraian duzuen ikerketa honetan ikertzaileak gazteek hitanoa zein balore eta usterekin lotzen duten jakin nahi du eta aldi berean Eskoriatzako kasu bat azaltzen saiatzen da non, azken honetan, gazteek hitanoarekiko hurbilpen bat egin duten. Hau da, gazteak hitanoa erabiltzen hasi dira lehen erabiltzen ez zutenean.
‎Hautesleen portaera elektorala aztertzen duten ikerketek interes akademiko handia dute. Interes horren erakusgarri da, ikerketa horiek mundu mailako aldizkari prestigiotsuenetan duten presentzia esanguratsua (Healy eta Lenz, 2014; Hersh eta Nall, 2016). Dena dela, eskuartean dugun ikerketa honek badu bestelako motibazio bat.
‎Aipatu dugu, halaber, bitartekariaren figura ere kontuan hartu behar dela haur literaturan; batzuetan, umearekin irakurtzen duen gurasoak, irakasleak edo beste heldu batek zentzua eraikitzen laguntzen dio umeari (Riquelme eta Munita, 2011). Gure aldetik, azaldu behar dugu ikerketa honetan ez ditugula analizatu testuaren harrerarekin lotutako alderdiak.
2019
‎Gure doktore tesiak euskararen eta boto abertzalearen arteko lotura aztertzea du helburu, eta, beraz, eskuartean dugun ikerketa hau soziologia elektoralaren arloan kokatuta dago. Ikerketaegiteko, metodologia mistoa erabili dugu.
‎Trantsiziozko justiziaren egoera hori azpimarratu eta, hainbat helburu ditu ikerketa honek:
2020
‎Adituen arabera azpimarratzekoak dira ahulguneak erabilera planen diseinuaz, inplementazioaz, jarraipenaz eta ebaluazioaz ari garela (Martinez de Luna, 2014). Xumeki, nolabaiteko jarraipen akademikoa ekarri nahi du ikerketa honek orain arteko euskal soziolinguistikaren esparru honetara.
‎Umeen tratu txarrak saihestu eta haiei aurre egiteko, 2005ean, Uharten, profesionalen sare bat eratu zen. Sareko lan horren ebaluazio konplexu bezain beharrezkoan lagundu nahi du ikerketa honek, murgildutako profesionalen iritzien balorazioa eta bost kasu adierazgarri jakitera emanez.
‎Haur Hezkuntzan egiten diren lanketei dagokienez, ez da soilik erregistratu, baizik eta horiek duten izaeraren inguruan hainbat argibide ere topatu dira, hainbat indargune eta ahulgune identifikatuz, Hots, ikerketa honek agerian uzten du oraindik lan handia geratzen dela egiteke Haur Hezkuntzan. Hala ere, kontuan izan behar dugu ikerketa hau bost adituren elkarrizketetan oinarritu dela, beraz, nahiz eta gaiaren begirada poliedriko bat lortu nahi izan, lan honek ere zenbait muga ditu, ez baita hezkidetza lantzen den proiektu oro ezagutu eta aztertu.
2021
‎Bertsolaritzaren klasikoez, korronte eta bultzatzaileez, historiaz eta istorioez dezente jakin izan dugun irudipena daukagula esango nuke. Ba hara, esku artean dugun ikerketa hau begi aurrean izan dudanean ohartu naiz lehen aldiz marraztu zaidala gure ibilbidearen kontakizun sendoa. Ez geneukan.
‎Azkenik, adierazi nahi genuke ikerketa honetako emaitzak ezin direla orokortu, lagina, oraindik, txikia baita ondorio orokortuak atera ahal izateko. Arestian aipatu gisa, ikerketa esploratzailea da eta lagin handiagoa lortutakoan osatu ahal izanen da hemen aurkezten den lehen hurbilpena.
2022
‎Ikusitakoak ikusita, beste ondoriorik ezin dutela atera uste du Martinezek. «Itxura guztia du ikerketa honekin gu zigortzeko espediente bat ireki nahi dutela». Ikerketa osoa xede horren inguruan ardaztua dagoela uste dute.
‎Zergatik ez dute ikerketa hau inoiz
2023
‎Haurren sozializazioaren diagnosia egiteko helburu duen ikerketa honetan, metodologia desberdina erabiliz bigarren datu bilketa egin da, kasu honetan, inkesta bitartez ikasle zein gurasoek osaturtako inkesta batez jasotako datuak dira. Beraz, emaitzak ikasle zein gurasoek emaniko datu aitortuak dira, eta, kontrastean jarriko dira aurreko atalean ikasleak ohartu gabe jasotako datu behatuekin.
‎Honenbestez, Ocean i3 proiektuan parte hartzeak maila pertsonaleko eta maila profesionaleko alderdi batzuetan eragina izan duela uste dute ikerketa honetako parte hartzaileek. Hurrengo irudian laburbiltzen dira aipatutako alderdiak:
‎Lan honetan, irudikapen sozialen ikuspegi teorikoa baliatzen dugu zahartzaroko mendekotasunari buruz gizartean errotutako esanahia soziokulturalak sakonago ulertzen laguntzeko, eta egungo tentsio eta kontraesanak zeintzuk diren ezagutzeko. Beraz, gaiari buruz dauden ikuspegiek egun gertatzen ari diren eraldaketa eta eztabaida sozialak azaleratzen laguntzea espero dugu ikerketa honekin.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia