Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2011
‎euskararen balio soziala, esaterako. Baina argitu behar dugu ikerketa hau ez dela «hizkuntza paisaiari» buruzko ikerketa bat. Kontzeptu aberasgarri horrek «kaleko ateak» ireki dizkio hizkuntza aniztasunari buruzko ikerketari (Landry eta Bourhis, 1997; Shohamy eta Gorter, 2008; Gorter, 2006).
2012
‎Pertsuasioaren teoria zientifikoaren esparruan eta, zehazkiago esanda, aurreko atalean azaldu dugun ELMaren marko teorikoaren baitan garatuko dugu ikerketa hau. Gure ikergaia kontuan izanik, ordea, beharbeharrezkoa iruditzen zaigu soziolinguistikaren eremuko zenbait argibide ematea, haiek ikerketa honetan zein zentzutan hartzen ditugun argi uzteko.
‎Azkenik, euskaraz pentsatu eta idatzi dugu ikerketa hau. xix. mendean barrena, Batzar Nagusietan, Bizkaian eta Gipuzkoan populazioaren gehiengoak euskaraz pentsatu eta hitz egiten zuen. Baina ez hori bakarrik.
2013
‎Hiru galderen inguruan oinarritu dugu ikerketa hau. Lehen Mundu Gerran, Eskualduna astekaria Frantziaren alde inplikatu zela erakutsi dugu lanean zehar.
2014
‎Hizkera formalean ere/ x/ erabiltzea da joera nagusia, nahiz eta euskarabatuak/ j/ erabiltzea proposatu. Goizuetan oso gutxitan entzuten da/ x/, hitz jakinbatzuetan bakarrik, eta horregatik,/ j/ hartu dugu ikerketa honetan Goizuetakohizkeraren ezaugarritzat. / x/ gehienak elizarekin lotutako lexikoko euskal hitzak diraedo gaztelaniatik mailegatutakoak, jainkoa edo majoa bezala.
2015
‎Aurrera egin baino lehen, argi utzi nahi dugu ikerketa hau ez dela Espainiatik etorritakoen eta arabar erdaldunen jarrera kritikatzeko aitzakia. Gainditutako auzitzat dugu hori, edo behintzat horrela nahiko genuke.
‎Zalbidek azaldutako ikuspegia aintzat hartzea ezinbestekotzat jotzen dugu ikerketa honek azaleratutako hainbat joera baloratzerakoan. Ezer baino lehen, ordea, argitu dezagun guk landutako" udalerri euskaldunen" eta" arnasguneen" artean egon daitekeen harremana.
‎Mirenek aipatu du UEMAren definizioa zein den udalerri euskaldunak operatibizatzeko garaian, eta guk ere irizpide berdina hartu dugu ikerketa honetarako. UEMAk eskatutako ikerketa bat zen, eta guk ontzat hartu dugu irizpide hori.
2016
‎Bestalde, Plan Estrategiko baten premia ikusi dugu ikerketa hau egitean.Arkitektura oztopoak izan dira gure interesguneak, horiek izan baitira zahartze demografikoari emandako erantzun ikusgarrienak (eta ia bakarrak). Etxebizitza bloke «exentu» edo bakanak dira Zaramagan nagusitzen direnak, esan bezala, Mugimendu Modernoaren ildoei jarraituz, o" en planninga izan baitzen planifikazioaren paradigma. Baina, bakantasun hori aintzat hartuz, arkitekturaren eta hirigintzaren arteko bateratzerik eza da nagusitzen dena.
2017
‎Tutoreek talde hausnarketaren garapenean duten garrantzia (Harford eta MacRuairc, 2008; Gelfuso eta Dennis, 2014) baieztatua ikusi dugu ikerketa honi esker. Gure ikerketaren emaitzek tutoreek hausnarketa prozesuak sustatzerako orduan ematen dituzten laguntzak aurre ezagutza edo esperientziekin nola teoria eta ikerketekin loturak egitera bideratuta egon behar dutela erakutsi digute, bide honek beraien praktika modu esanguratsuagoan egokitzen lagunduko baitie ikasle edo irakasle gaiei (Berliner, 1988).
‎Horretaz gain, neutroieiburuzko ezagutza eta simulazioak erabiliz, gelaxkari dimentsio egokiak eman dizkioguneutroien transmisioa errazteko. Egiaztatu dugu ikerketa honetan garatutako bateria egokia delaneutroiak erabiltzen dituzten tekniken bitartez aztertu ahal izateko. Izan ere, neutroi izpierasotzailearen seinalea era egokian transmititzen da gelaxkan zehar, eta horrek barneprozesuen inguruko informazioa eskuratzea ahalbidetzen du.
‎Aipatu dugu, halaber, bitartekariaren figura ere kontuan hartu behar dela haur literaturan; batzuetan, umearekin irakurtzen duen gurasoak, irakasleak edo beste heldu batek zentzua eraikitzen laguntzen dio umeari (Riquelme eta Munita, 2011). Gure aldetik, azaldu behar dugu ikerketa honetan ez ditugula analizatu testuaren harrerarekin lotutako alderdiak.
2019
‎Hirugarrenik, Carmen Larrañagak (1995, 2000) kritikatu izan du orain arte bertsolaritza inprobisazioarekin, plazarekin eta gizonekin lotu izan dela, gauzak asko sinplifikatuz aniztasunaren kaltean. Guk ere bat egiten dugu ikerketa honetan Larrañagarekin, gizonak ez ezik emakumeak ere egon direlako eta, bat batekotik haraindi, bertsoak beste bideak ere egin dituelako bere ibilbidean.
2020
‎Haur Hezkuntzan egiten diren lanketei dagokienez, ez da soilik erregistratu, baizik eta horiek duten izaeraren inguruan hainbat argibide ere topatu dira, hainbat indargune eta ahulgune identifikatuz, Hots, ikerketa honek agerian uzten du oraindik lan handia geratzen dela egiteke Haur Hezkuntzan. Hala ere, kontuan izan behar dugu ikerketa hau bost adituren elkarrizketetan oinarritu dela, beraz, nahiz eta gaiaren begirada poliedriko bat lortu nahi izan, lan honek ere zenbait muga ditu, ez baita hezkidetza lantzen den proiektu oro ezagutu eta aztertu.
2021
‎Horrek gazteen errealitatera eta egunerokotasunera hurbiltzea eskatu du. Abiapuntu horretatik diseinatu dugu ikerketa honen planteamendu metodologikoa.
‎zer jaten zuten, ariketa fisikoa egiten zuten, non egiten zuten lan... Hori guztia beren airearen kutsaduraren esposizio maila zein zen ikertzeko erabili dugu ikerketa honetan. Eta umeei jaiotzean orpotik bi odol tanta hartu genizkien, hormona tiroideoen maila neurtzeko.
2022
‎Eta guztien datuekin ondorioen txosten bateratua ere garatu dute. Jarraian azalduko dugu ikerketa honen datuek erakusten duten baratzegintza ekologikoaren panorama:
‎Euskal Herrira etorrita, Txikipedia ere badugu, euskal wikilari batzuek 2015ean abiatutako Vikidia egitasmotik haur eta gaztetxoei bideratuta sortua, eta beste herrialde batzuetako egitasmoak ez bezala, Wikipedian integratutakoa (Biguri in Irureta, 2018). Txikipediak badu matematika sarrerez osatutako atal berezia, eta arestian aurreratu gisa, atal hori osatzen duten zenbait matematika sarreraren edukia baliozkotu nahi izan dugu ikerketa honen bidez.
2023
‎Lan honetan, irudikapen sozialen ikuspegi teorikoa baliatzen dugu zahartzaroko mendekotasunari buruz gizartean errotutako esanahia soziokulturalak sakonago ulertzen laguntzeko, eta egungo tentsio eta kontraesanak zeintzuk diren ezagutzeko. Beraz, gaiari buruz dauden ikuspegiek egun gertatzen ari diren eraldaketa eta eztabaida sozialak azaleratzen laguntzea espero dugu ikerketa honekin.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia