2011
|
|
euskararen balio soziala, esaterako. Baina argitu behar
|
dugu
ikerketa hau ez dela «hizkuntza paisaiari» buruzko ikerketa bat. Kontzeptu aberasgarri horrek «kaleko ateak» ireki dizkio hizkuntza aniztasunari buruzko ikerketari (Landry eta Bourhis, 1997; Shohamy eta Gorter, 2008; Gorter, 2006).
|
2012
|
|
Pertsuasioaren teoria zientifikoaren esparruan eta, zehazkiago esanda, aurreko atalean azaldu dugun ELMaren marko teorikoaren baitan garatuko
|
dugu
ikerketa hau. Gure ikergaia kontuan izanik, ordea, beharbeharrezkoa iruditzen zaigu soziolinguistikaren eremuko zenbait argibide ematea, haiek ikerketa honetan zein zentzutan hartzen ditugun argi uzteko.
|
|
Azkenik, euskaraz pentsatu eta idatzi
|
dugu
ikerketa hau. xix. mendean barrena, Batzar Nagusietan, Bizkaian eta Gipuzkoan populazioaren gehiengoak euskaraz pentsatu eta hitz egiten zuen. Baina ez hori bakarrik.
|
2013
|
|
Hiru galderen inguruan oinarritu
|
dugu
ikerketa hau. Lehen Mundu Gerran, Eskualduna astekaria Frantziaren alde inplikatu zela erakutsi dugu lanean zehar.
|
2014
|
|
Hizkera formalean ere/ x/ erabiltzea da joera nagusia, nahiz eta euskarabatuak/ j/ erabiltzea proposatu. Goizuetan oso gutxitan entzuten da/ x/, hitz jakinbatzuetan bakarrik, eta horregatik,/ j/ hartu
|
dugu
ikerketa honetan Goizuetakohizkeraren ezaugarritzat. / x/ gehienak elizarekin lotutako lexikoko euskal hitzak diraedo gaztelaniatik mailegatutakoak, jainkoa edo majoa bezala.
|
2015
|
|
Aurrera egin baino lehen, argi utzi nahi
|
dugu
ikerketa hau ez dela Espainiatik etorritakoen eta arabar erdaldunen jarrera kritikatzeko aitzakia. Gainditutako auzitzat dugu hori, edo behintzat horrela nahiko genuke.
|
|
Zalbidek azaldutako ikuspegia aintzat hartzea ezinbestekotzat jotzen
|
dugu
ikerketa honek azaleratutako hainbat joera baloratzerakoan. Ezer baino lehen, ordea, argitu dezagun guk landutako" udalerri euskaldunen" eta" arnasguneen" artean egon daitekeen harremana.
|
|
Mirenek aipatu du UEMAren definizioa zein den udalerri euskaldunak operatibizatzeko garaian, eta guk ere irizpide berdina hartu
|
dugu
ikerketa honetarako. UEMAk eskatutako ikerketa bat zen, eta guk ontzat hartu dugu irizpide hori.
|
2016
|
|
Bestalde, Plan Estrategiko baten premia ikusi
|
dugu
ikerketa hau egitean.Arkitektura oztopoak izan dira gure interesguneak, horiek izan baitira zahartze demografikoari emandako erantzun ikusgarrienak (eta ia bakarrak). Etxebizitza bloke «exentu» edo bakanak dira Zaramagan nagusitzen direnak, esan bezala, Mugimendu Modernoaren ildoei jarraituz, o" en planninga izan baitzen planifikazioaren paradigma. Baina, bakantasun hori aintzat hartuz, arkitekturaren eta hirigintzaren arteko bateratzerik eza da nagusitzen dena.
|
2017
|
|
Tutoreek talde hausnarketaren garapenean duten garrantzia (Harford eta MacRuairc, 2008; Gelfuso eta Dennis, 2014) baieztatua ikusi
|
dugu
ikerketa honi esker. Gure ikerketaren emaitzek tutoreek hausnarketa prozesuak sustatzerako orduan ematen dituzten laguntzak aurre ezagutza edo esperientziekin nola teoria eta ikerketekin loturak egitera bideratuta egon behar dutela erakutsi digute, bide honek beraien praktika modu esanguratsuagoan egokitzen lagunduko baitie ikasle edo irakasle gaiei (Berliner, 1988).
|
|
Horretaz gain, neutroieiburuzko ezagutza eta simulazioak erabiliz, gelaxkari dimentsio egokiak eman dizkioguneutroien transmisioa errazteko. Egiaztatu
|
dugu
ikerketa honetan garatutako bateria egokia delaneutroiak erabiltzen dituzten tekniken bitartez aztertu ahal izateko. Izan ere, neutroi izpierasotzailearen seinalea era egokian transmititzen da gelaxkan zehar, eta horrek barneprozesuen inguruko informazioa eskuratzea ahalbidetzen du.
|
|
Aipatu dugu, halaber, bitartekariaren figura ere kontuan hartu behar dela haur literaturan; batzuetan, umearekin irakurtzen duen gurasoak, irakasleak edo beste heldu batek zentzua eraikitzen laguntzen dio umeari (Riquelme eta Munita, 2011). Gure aldetik, azaldu behar
|
dugu
ikerketa honetan ez ditugula analizatu testuaren harrerarekin lotutako alderdiak.
|
2019
|
|
Hirugarrenik, Carmen Larrañagak (1995, 2000) kritikatu izan du orain arte bertsolaritza inprobisazioarekin, plazarekin eta gizonekin lotu izan dela, gauzak asko sinplifikatuz aniztasunaren kaltean. Guk ere bat egiten
|
dugu
ikerketa honetan Larrañagarekin, gizonak ez ezik emakumeak ere egon direlako eta, bat batekotik haraindi, bertsoak beste bideak ere egin dituelako bere ibilbidean.
|
2020
|
|
Haur Hezkuntzan egiten diren lanketei dagokienez, ez da soilik erregistratu, baizik eta horiek duten izaeraren inguruan hainbat argibide ere topatu dira, hainbat indargune eta ahulgune identifikatuz, Hots, ikerketa honek agerian uzten du oraindik lan handia geratzen dela egiteke Haur Hezkuntzan. Hala ere, kontuan izan behar
|
dugu
ikerketa hau bost adituren elkarrizketetan oinarritu dela, beraz, nahiz eta gaiaren begirada poliedriko bat lortu nahi izan, lan honek ere zenbait muga ditu, ez baita hezkidetza lantzen den proiektu oro ezagutu eta aztertu.
|
2021
|
|
Horrek gazteen errealitatera eta egunerokotasunera hurbiltzea eskatu du. Abiapuntu horretatik diseinatu
|
dugu
ikerketa honen planteamendu metodologikoa.
|
|
zer jaten zuten, ariketa fisikoa egiten zuten, non egiten zuten lan... Hori guztia beren airearen kutsaduraren esposizio maila zein zen ikertzeko erabili
|
dugu
ikerketa honetan. Eta umeei jaiotzean orpotik bi odol tanta hartu genizkien, hormona tiroideoen maila neurtzeko.
|
2022
|
|
Eta guztien datuekin ondorioen txosten bateratua ere garatu dute. Jarraian azalduko
|
dugu
ikerketa honen datuek erakusten duten baratzegintza ekologikoaren panorama:
|
|
Euskal Herrira etorrita, Txikipedia ere badugu, euskal wikilari batzuek 2015ean abiatutako Vikidia egitasmotik haur eta gaztetxoei bideratuta sortua, eta beste herrialde batzuetako egitasmoak ez bezala, Wikipedian integratutakoa (Biguri in Irureta, 2018). Txikipediak badu matematika sarrerez osatutako atal berezia, eta arestian aurreratu gisa, atal hori osatzen duten zenbait matematika sarreraren edukia baliozkotu nahi izan
|
dugu
ikerketa honen bidez.
|
2023
|
|
Lan honetan, irudikapen sozialen ikuspegi teorikoa baliatzen dugu zahartzaroko mendekotasunari buruz gizartean errotutako esanahia soziokulturalak sakonago ulertzen laguntzeko, eta egungo tentsio eta kontraesanak zeintzuk diren ezagutzeko. Beraz, gaiari buruz dauden ikuspegiek egun gertatzen ari diren eraldaketa eta eztabaida sozialak azaleratzen laguntzea espero
|
dugu
ikerketa honekin.
|