2009
|
|
Abantaila gehigarri horrek Europa osoko lan eta ikasketa mugikortasuna errazten du. Ikasle guztiek ez dituzte behar adina denbora eta ordu Baina irakaskuntza ofizial horiek aukeratzen
|
dituzten
ikasle guztiek ez dute behar adina denbora eta ordu libre beren modalitaterik arruntenean, presentzialean, egiteko, astean bitan gutxienez bi orduko klaseetara joan behar baitute. Hori dela eta, 1994 urtean, Hezkuntza Ministerioa urrutiko HEOetan gehien eskatzen den hizkuntza ikasteko irakaskuntza modalitate berri bat garatzen eta ezartzen hasi zen, hau da, ikastetxe ofizialetan klaseetara joan beharrik gabe.
|
|
2.800 euro ikasturterako. Baldintzak betetzen
|
dituzten
ikasle guztiek lortuko dute, eskatzaile kopurua edozein dela ere. Mantentze lanetarako bekari dagokionez, Hasierako Lanbide Prestakuntzako Programak (LHKP, Bigarren Hezkuntzakoak ez diren 16 urtetik gorakoentzat) egiten dituzten eta, gainera, DBHko titulua lortzeko borondatezko moduluan matrikulatu diren errenta txikieneko ikasleentzat da.
|
2010
|
|
Ezgaitasuna duten pertsonak biztanleria orokorraren espazio beretan sartzeko “gelditasun zantzuak” hautematen ditu, baina azken urteetan “hobekuntza baten ebidentziak” onartzen ditu. “Ikasgela bereizi batean ezgaitasun mota desberdinak
|
dituzten
ikasle guztiak jartzea haien behar espezifikoei kasurik ez egitea da” eta “bereizketan jarraitzea” Hezkuntza inklusiboa da FEAPS edo COCEMFE bezalako erakundeek azken urteetan gehien eragin duten erreklamazioetako bat. Ezgaitasunaren Europako Foroak, FEAPSk parte hartzen duenak, duela urtebete argitaratu zuen Hezkuntza Integratzaileari buruzko Adierazpena, Nazio Batuen Desgaitasuna duten Pertsonen Eskubideen Konbentzioaren 24 artikuluaren interpretazioa jasotzen duena.
|
|
Hezkuntza inklusiboa trantsizio prozesu batean kokatzen du, bai eta hezkuntza bereziarekin lotutako praktika onak eta gaitasunak egokitzea ere, tresna pedagogiko berrietarako inspirazio iturri izango liratekeenak. “Ezgaitasun mota desberdinak
|
dituzten
ikasle guztiak gainerako ikasleengandik bereizitako ikasgela batean jartzea haien behar berariazkoei kasurik ez egitea da” eta “bereizketaren jarraipena”, azaldu du. Bestalde, Madrilgo Erkidegoko Ezgaitasun Fisikoa eta Organikoa duten Pertsonen Elkarteen Federazioak (FAMMA COCEMFE Madril) behin eta berriz eskatu du azken hilabeteetan neurri integratzaileak har daitezela ezgaitasuna duten pertsonen hezkuntzan, “prestakuntzan garapen handiagoa eta hobea lortzeko”.
|
|
Bestalde, derrigorrezkoaren ondoko irakaskuntzetako ikasleek (batxilergoa, LH edo unibertsitatea) Hezkuntza Ministerioaren beka orokorrak eskuratzeko aukera baino ez dute, eta horretarako baldintza ekonomikoak bete dituzte. Trukea alternatiba gisa Laguntza hauek jaso ezin
|
dituzten
ikasle guztientzako aukerako formula bat ikasleen arteko trukea da. Nork ez ditu inoiz erabili beste ikastaro batzuetako anai arreben edo lagunen liburuak?
|
2011
|
|
Ikasturte honetarako, ikastetxeek 120 euro jasoko dituzte gehienez Lehen Hezkuntzako ikasle bakoitzeko eta 150 euro Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan. Kopuru horrekin liburuak behar
|
dituzten
ikasle guztiengana iristea espero da, baina liburuak sobratzen badira, eskatu dituztenen artean banatuko dira. Nafarroa.
|
2013
|
|
60 euro. Zenbateko finkoa eta aldagaia aurreko ikasketak presentziazko araubidean eta matrikula osoan egiten
|
dituzten
ikasle guztiei eman ahal izango zaizkie, salbu eta hizkuntza ikasketei, Lhko sarbide ikastaroei eta prestakuntza ikastaroei eta Hasierako Lanbide Prestakuntzako programei dagokienez. Aplikatu beharreko errenta atalei dagokienez, bi talde bereizten dira:
|
2019
|
|
Horren harira, unibertsitateko ikasleak direla kontuan izanik eta oinarrizko abileziak eskuratutadituztela, helburua da eurentzat egokiagoak diren abileziak, sofistikatuagoak direnak, zeinpuntutaraino ikasten
|
dituzten
ikasle guztiek ikustea. Hau da, jakin nahi dugu zein motatako abilezietandauden zailtasunak eta zein abilezia eskuratzen duten guztiek.
|
2023
|
|
Daukagun eredua indartu behar da. Identifikatu egin behar da ereduan zer zailtasun
|
dituzten
ikasle guztiek maila egoki bat lortzeko. Gainera, irakasleen formakuntza komunikatiboa eta metodologikoa hobetu behar da, eta ikasle guztiei bermatu behar diegu euskararen erabilera eskolatik kanpo, hezkuntza ez formalean.
|