2008
|
|
Lehenengo perpausak arazoak
|
ditu
hiru faseetan.
|
|
Bigarren perpausak ere arazoak
|
ditu
hiru faseetan. Esaldi honetan komaz berezitako bi perpaus ditugu.
|
|
Eragin horiek ezin dira talde barruko eta talde kanpoko bizindarraren arteko bereizgarri nabarmen gisa ikusi, baina bai kontrastean dauden hizkuntza komunitateen arteko bizindar desberdintasun txiki objektibo gisa. Bizindar subjektiboan eragina
|
zuten
hiru alderdi identifikatu genituen literaturari buruz egin genuen azterlanean (Harwood eta beste batzuk, 1994). Taldearen barruko bizindarra handitzen duten pertzepzio itxuraldatzeak gertatzen dira hizkuntza taldeek beren taldearen bizindarra puzten dutenean eta beste taldeen bizindarra gutxiesten dutenean.
|
2009
|
|
Gizarte esparru desberdinetako ordezkariez osatutako Euskararen Aholku Batzordea ere
|
duela
hiru urte sortu zen eta lanean da bere ekarpenak egiten.
|
|
Saio guztietan teoria eta praktikaren arteko oreka egokia bilatzen saiatu zen. Antolatzaileek argi
|
zuten
hiru saiotan sakontasun handirik ezin zela lortu eta helburua, edukietan sakontzea baino bizipenei garrantzia ematea zela. Horretarako, ezinbestekotzat jotzen zen saioek erakargarri, atsegin eta hausnarketarako egoki bilakatu behar zutela.
|
|
Euskararen Normalizazio Kasu Aurreratuak proiektu bat da
|
duela
hiru urte abiatu zena Soziolinguistika Klusterraren baitan. Dagoeneko lau kasu argitaratu dira eta beste bi daude aurten argitaratzeko bidean.
|
|
Euskararen Normalizazio Kasu Aurreratuak proiektu bat da
|
duela
hiru urte abiatu zena Soziolinguistika Klusterraren baitan.
|
2010
|
|
Jarraian azaltzen dira Bologna prozesuko titulu berrietako ikasleen eta irakasleen hizkuntza eskakizunak. Horiez gainera, aurrez aipatutakoak esan nahi du ikasleek eta irakasleek jakintza aktiboa izan behar
|
dutela
hiru hizkuntzetako batean gutxienez, hau da, hizkuntza hori ulertzeko eta hitz egiteko gai izan behar dutela. Gainera, jakintza pasiboa izan behar dute gainerako bi hizkuntzetan, hau da, horiek erraz ulertzeko gai izan behar dute.
|
|
Graduondoko titulu berrietan: a)
|
Duela
hiru urte ezarri ziren UPFn Bologna prozesuko masterrak. b) Nazioartekotze estrategiari jarraiki, horietako batzuk ingelesez irakasten dira, gutxi batzuk gaztelaniaz, eta are gutxiago katalanez. c) Hizkuntza eskakizunak sistematizatzeko asmoa dago laneko hizkuntzei dagokienez; izan ere, nazioarteko gero eta ikasle gehiagok hartu nahi dute parte programan. Eskakizunak desberdinak dira ingelesari dagokionez. d)" Hizkuntza segurtasunarekiko" kezka ere badago; masterrak iragartzen dituzten liburuxketan adierazten da zein izango den masterikastaroko hizkuntza nagusia.
|
2011
|
|
euskalgintzako profesionalak (direla irakasleak, teknikariak, e.a.), euskaltzaleak (euskararekin interes, konpromiso eta ekintza jardun berezia duen jendea) eta populazioa bera orokorrean. Nik uste
|
dut
hiru maila horietan, neurri batean edo bestean, eragiten dela:
|
2012
|
|
Bertzalde, oro har, gurasoen hautuek ondorioak izan dituzte familiaren bertze kideengan. haurrei euskaraz egitea egokientzat eta naturalentzat ikusten delarik, haurra euskaraz eskolatu (ko) bada, aitatxiamatxi euskaldunek ere euskaraz egiten dute (nahiz eta
|
duela
hiru hamarkada beren seme alabei egin ez). hau da, hiztunek haurren hizkuntza sozializazioaren gaineko hautuak soziohistorikoak dira, ez monolitikoak, eta hizkuntzaren egoera, pertzepzioa eta hizkuntzarekin eratzen diren harremanak aldatzen badira, alda daitezke, hainbat ikerlanetan agerian utzi izan den bezala: "... language use in the home is not stable, and many interviews report changes over time" (Lamarre & rossell 2003:
|
|
2 Helburuak berrikusi eta zehaztetik abiatu litzateke aipatutako hausnarketa hori. Euskaltzale antolatuok pentsatu eta erabaki egin behar
|
dugu
hiru edo lau hamarkada barru non egon nahi dugun, zer nolako gizartea nahi dugun, euskaldun moduan komunitate bizi batean egon ahal izateko. Hausnarketa horretan nahia eta aukera
|
|
Hartzailearen ezagutzan eragitea izaten da batzuetan xede nagusia (cognition), haren aktitudeetan batik bat beste batzuetan (attitude), eta zuzenean haren jokabideetan (behaviour) ere eragiten da beste batzuetan (Garzia, 1999). Ezagutzak, aktitudeak eta jokabideak elkarrekin lotura zuzena
|
duten
hiru elementu dira, baina pertsuasioak batez ere bigarrengoekin du zerikusia, izan ere, ezagutzan eragin daiteke asmo pertsuaditzaile handirik gabe, eta jokabideetan zuzenean ere bai.
|
|
Ezagutzak, aktitudeak eta jokabideak elkarrekin lotura zuzena
|
duten
hiru elementu dira, baina pertsuasioak batez ere bigarrengoekin du zerikusia.
|
2013
|
|
Bere ibilbidea hurbiletik jarraitzen dugunok entzun izan diogu premia horren berri han hemenka ematen. Aldizkari honetan, bertan, gaia
|
duela
hiru urte plazaratu zuen [BAT 76, 2010 (3)]; euskararen inguruko soziolinguistika arloan aritzen garenok ideia hori sakontzearen premian geratu ginen artikulu harekin. Nolabait esan, bigarren partea eskatzen zuen sarrera izan zen orduko hura.
|
2014
|
|
Ez da kasualitatea Euskal Herriko lurraldeak
|
dituen
hiru erliebeunitate morfologiko nagusiek bat egitea hiru giza finkamendu mota garrantzitsuenekin, eta, halaber, bereizketa espazial hori erabat uztartuta egotea euskal hiztunen hedaduraren bilakaerarekin. Hegotik iparrera azalduta, lehenik, Arabako eta Nafarroako Ebroren sakonunea dago, historikoki hiri handi eta urrunekoen kokaleku izandakoa (Industria Iraultza arte, behinik behin); bertatik desagertu zen euskara lehendabizi.
|
|
Hizkuntzen ofizialtasunaren inguruko datuek esaten dute EAEn euskarak ofizialtasun osoa
|
duela
hiru probintzietan (Araba, Bizkaia eta Gipuzkoa). NFEa hiru zonaldetan dago banatua eta euskararen ofizialtasunaren legea ez da berdina Nafarroako eremu guztietan.
|
2015
|
|
• Azkenik, 1981 urtean euskaldun gutxien
|
zituzten
hiru multzoek (euskaldunak %0 %10, %10 %20 eta %20 %30) goranzko joera indartsua eta jarraitua, oraingoz etenik gabea, ageri dute. Horrela, 1981ean abiapuntu apalena zuten udalerriak hartzen baditugu (%0%10 multzokoak) euskaldunen portzentajea %4, 4tik %22, 7ra igo dela ikusiko dugu.
|
|
1981 urtean euskaldun gutxien
|
zituzten
hiru multzoek (euskaldunak %0 %10, %10%20 eta %20%30) goranzko joera indartsua eta jarraitua, oraingoz etenik gabea, ageri dute.
|
|
Atzerakada hori hamarkadan gertatu da nagusiki, nahiz eta lehenagotik ere bazetorren. Azken hamarkada horretan, abiapuntuan euskaldunak %30etik behera
|
zituzten
hiru multzoetan bakarrik egin du gora euskaldunen ehunekoak, eta gainerako multzoetan geldialdia edo atzerakada gertatu da.
|
2016
|
|
Uste
|
dut
hiru adierazle horiek Aian izan duten bilakaeraren oso bestelakoa ez zela izango hemen neurtu dudan kale eta leku publikoetako erabilerarena; alegia, oso litekeena dela erabileran ere atzera egin izana. Lan honetatik, baina, ezin daiteke besterik gabe hori ondorioztatu, erabileraren aurreko daturik ez delako.
|
2017
|
|
Egile honek bertako hizkuntza ezberdinak
|
dituen
hiru eskualde aztertu zituen, hots, Shanghai, Guangdong eta Hunan, eta eskualde horietako hizkuntza politiken arteko alderaketa aurkeztu zigun. Lehenengo biak dira herrialdeko toki aberatsenak eta horrek erraztu du hizkuntzaren aldeko ekimenak abiatu izana.
|
2019
|
|
Bat aldizkariko Bizindar digital monografiari amaiera emateko Josu Aztiria elhuyar eko teknikariak idatzi du" euskara ingurune digitalean hedatzeko
|
ditugun
hiru erronka..." artikulua. Bertako ideia nagusienetakoa da euskararen bizitasun digitala baliabide urriko beste hizkuntza asko baino hobea izan arren, ez dagoela arriskutik kanpo. eta bere aldarria da azkar baino lehen heldu behar zaiola erronka teknologiko eta sozial horri. horregatik, bere iritzian, ezinbestekoa da komunitate bezala autonomiarekin ibiltzea, enpresa teknologiko erraldoiek euskararen aldeko garapen teknologikoa egingo dutela itxaron gabe; guk geuk hiztun komunitate gisa, egin ditugula, alegia, euskarari dagozkion eta behar dituen egokitzapenak. aldizkariaren GUREAN atalean bi artikulu bildu ditugu gai monografikotik harago.
|
2020
|
|
• Euskarazko komunikazioan zeresana
|
duten
hiru eragile nagusi elkartu, gogoeta partekatua egiteko: komunikabideak, administrazioa eta unibertsitatea.
|
|
Euskarazko komunikabideen sektoreko profesional, komunikazioaren eta kazetaritzaren arloko ikertzaile eta herrigintza eta euskalgintzako eragileei zuzendua. Euskarazko komunikazioan zeresana
|
duten
hiru eragile nagusi elkartu dira gogoeta partekatua egiteko: komunikabideak, administrazioa eta unibertsitatea.
|
|
Sare sozialek hizkuntza propioa dute, eta sare sozialek euskarri jakin batzuk onartu egiten dituzte. Beraz, honezkero hizkuntzan eragina
|
duten
hiru hizkuntz modu bereiztu ditugu dagoeneko: euskarri fisikoan erabiltzen dena, euskarri digitalean erabiltzen dena eta sare sozialetan erabiltzen dena.
|
|
Lanaren helburu nagusia aztergai
|
ditugun
hiru kazetaritza saioetan komunikazio egoera zehazten duten baldintza komunikatiboek solasaren antolamenduare kin loturarik eta eraginik duten aztertzea da.
|
|
Lanaren helburu nagusia aztergai
|
ditugun
hiru kazetaritza saioetan komunikazio egoera zehazten duten baldintza komunikatiboek solasaren antolamenduarekin loturarik eta eraginik duten aztertzea da. Aukeratu ditugun saio guztietan elkarrizketa generoa erabili arren, egoera komunikatiboek euren ezaugarri bereizgarriak izango dituzte eta hauexek aztertu nahi ditugu zehaztasunak lortuz.
|
|
Gauzak honela, aztergai
|
ditugun
hiru kazetaritzako saioek, bakoitzaren baldintza komunikatiboei lotuta, hitz hartze modu berezituak erakutsiko dituztela uste dugu, solasaren antolamenduan bereizgarriak diren alderdiak agertuz eta elkarrizketa bideratzeko molde desberdinak erakutsiz. Hipotesi hau baieztatu nahian, jarraian ageri diren galdera hauek hartu dira oinarrian azterketa gauzatzeko:
|
2021
|
|
egingo dugu beroketa/ emango ditugu korrika buelta batzuk eta mugimendu artikularrak/ horiek bukatuta egingo dugu jolas bat beroketa egiteko/ jolas orokor bat bai? / ez daukana zerikusirik herri kirolarekin/ eta gero ya sartuko gara hurrengo lanean/ eta gero ya ingo
|
ditugu
hiru talde/ eta hasiko gara talde lan txiki bat egiten/ bai. Ingo duguna da hasi eta bukatu gaur/ bale?
|