2006
|
|
Bizikidetzarako testuinguru berrira egokitzean arazo handienak
|
dituzten
haurren zailtasunen artean, arreta berezia merezi dute zenbait autorek azpimarratudituzten hiru ezaugarrik (Dozier, Higley, Albus eta Nutter, 2002; Gauthier, Fortineta Jeliu, 2004; Henry, 1999; Hughes, 1997, 1999; Lieberman, 2004): a) harremanafektibo hurbilak eta elkarrekikoak ezartzeko zailtasuna; b) harremanen etaegoeren kontrola izateko beharra; eta c) euren erreakzio fisiologiko, emozional etakonduktualak erregulatzeko zailtasunak.
|
|
Hiperaktibitatea eta inpultsibitatea
|
dituzten
haurrek zailtasunak izaten dituzteharremanetan: gehiegizko nabarmendu nahia, frustrazioa eraman ezina, berehalakoabantailak lortzeko erreakzio inpultsiboak, arauekiko begirune gutxi, galtzenhastean jokoa uztea, egonarririk eza, gezurretarako joera, gizarte komunikazioetanarreta gabezia kronikoa, hitzezko eta ez hitzezko seinale xeheetan arretarik ez jartzea eta pertsonen arteko arazoak ebazteko gabeziak.
|
|
Hiperaktibitatea eta inpultsibitatea
|
dituzten
haurrek zailtasunak izaten dituzteharremanetan.
|
2008
|
|
Askotan arduragabeak izan dira haurtxoak zirenetik, eta ama batzuek haurdunaldian oso mugitutzat hartzen dituzte. TDAH
|
duten
haurrek zailtasun handiak dituzte kontrolatzeko. Askotan, badirudi “beste mundu batean” daudela, eta ez dute erantzuten arreta eskatzen zaienean (“gaizki portatzen” diren haurrak ez bezala, helduen erreakzioei begira egoten baitira).
|
|
Londresko University College ko eta King’s College ko ikertzaileek 8 eta 11 urte bitarteko 3.337 haur aztertu zituzten, genearen arrisku handiko saihesbidea zutenek jateko gogoa aldatuta ote zuten aztertzeko. Emaitzek erakutsi zuten geneak eragina duela apetituan, eta arrisku handiko saihesbidearen bi kopia
|
dituzten
haurrek zailtasun handiagoa zutela jan ondoren ase sentitzeko.
|
2012
|
|
Aurre irakurketa: aurre irakurketan, dislexia
|
duten
haurrek zailtasunak izan ditzakete letrak ezagutzeko eta fonemak grafemekin lotzeko, eta batez bestekotik beherako errendimendua izan dezakete kontzientzia fonologikoarekin zerikusia duten zereginetan. Ikusmena eta entzumena:
|
2013
|
|
xlibber Pirus letrak, dislexia duten haurrentzako app bat Irudia: Dysegorria Dislexia
|
duten
haurrek zailtasunak dituzte irakurtzen eta idazten ikasteko. Trastorno neurobiologiko horrek bere ikaskuntza prozesuari eragiten dio, eta oztopoekin topatzen dira, hala nola irakurketa eta ortografia arauak, eta bi fronte horiek «Dysegxia» (gaztelaniazko bertsioan, «Pirus letrak») erasotzen dute.
|
2014
|
|
Harremanetarako zailtasunak. Hiperaktibitatea eta oldarkortasuna
|
duten
haurrek zailtasunak izaten dituzte harremanetan: gehiegizko nabarmendu nahia, frustrazio eramanezina, berehalako abantailak lortzeko erreakzio oldarkorrak, arauekiko begirune gutxi, galtzen hastean jokoa uztea, egonarririk eza, gezurretarako joera, gizarte komunikazioetan arreta gabezia kronikoa, hitzezko eta ez hitzezko seinale xeheei arretarik ez jartzea, pertsonen arteko arazoak ebazteko gabeziak.
|
|
AGNHa
|
duten
haurrek zailtasunak dituzte bat bateko erantzunak inhibitzeko, eta gutxietsi egiten dituzte etorkizuna ziurtatzeko egiten diren ahaleginak.
|