Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2006
‎Bizikidetzarako testuinguru berrira egokitzean arazo handienak dituzten haurren zailtasunen artean, arreta berezia merezi dute zenbait autorek azpimarratudituzten hiru ezaugarrik (Dozier, Higley, Albus eta Nutter, 2002; Gauthier, Fortineta Jeliu, 2004; Henry, 1999; Hughes, 1997, 1999; Lieberman, 2004): a) harremanafektibo hurbilak eta elkarrekikoak ezartzeko zailtasuna; b) harremanen etaegoeren kontrola izateko beharra; eta c) euren erreakzio fisiologiko, emozional etakonduktualak erregulatzeko zailtasunak.
‎Hiperaktibitatea eta inpultsibitatea dituzten haurrek zailtasunak izaten dituzteharremanetan: gehiegizko nabarmendu nahia, frustrazioa eraman ezina, berehalakoabantailak lortzeko erreakzio inpultsiboak, arauekiko begirune gutxi, galtzenhastean jokoa uztea, egonarririk eza, gezurretarako joera, gizarte komunikazioetanarreta gabezia kronikoa, hitzezko eta ez hitzezko seinale xeheetan arretarik ez jartzea eta pertsonen arteko arazoak ebazteko gabeziak.
‎Hiperaktibitatea eta inpultsibitatea dituzten haurrek zailtasunak izaten dituzteharremanetan.
2008
‎Askotan arduragabeak izan dira haurtxoak zirenetik, eta ama batzuek haurdunaldian oso mugitutzat hartzen dituzte. TDAH duten haurrek zailtasun handiak dituzte kontrolatzeko. Askotan, badirudi “beste mundu batean” daudela, eta ez dute erantzuten arreta eskatzen zaienean (“gaizki portatzen” diren haurrak ez bezala, helduen erreakzioei begira egoten baitira).
‎Londresko University College ko eta King’s College ko ikertzaileek 8 eta 11 urte bitarteko 3.337 haur aztertu zituzten, genearen arrisku handiko saihesbidea zutenek jateko gogoa aldatuta ote zuten aztertzeko. Emaitzek erakutsi zuten geneak eragina duela apetituan, eta arrisku handiko saihesbidearen bi kopia dituzten haurrek zailtasun handiagoa zutela jan ondoren ase sentitzeko.
2012
‎Aurre irakurketa: aurre irakurketan, dislexia duten haurrek zailtasunak izan ditzakete letrak ezagutzeko eta fonemak grafemekin lotzeko, eta batez bestekotik beherako errendimendua izan dezakete kontzientzia fonologikoarekin zerikusia duten zereginetan. Ikusmena eta entzumena:
2013
‎xlibber Pirus letrak, dislexia duten haurrentzako app bat Irudia: Dysegorria Dislexia duten haurrek zailtasunak dituzte irakurtzen eta idazten ikasteko. Trastorno neurobiologiko horrek bere ikaskuntza prozesuari eragiten dio, eta oztopoekin topatzen dira, hala nola irakurketa eta ortografia arauak, eta bi fronte horiek «Dysegxia» (gaztelaniazko bertsioan, «Pirus letrak») erasotzen dute.
2014
‎Harremanetarako zailtasunak. Hiperaktibitatea eta oldarkortasuna duten haurrek zailtasunak izaten dituzte harremanetan: gehiegizko nabarmendu nahia, frustrazio eramanezina, berehalako abantailak lortzeko erreakzio oldarkorrak, arauekiko begirune gutxi, galtzen hastean jokoa uztea, egonarririk eza, gezurretarako joera, gizarte komunikazioetan arreta gabezia kronikoa, hitzezko eta ez hitzezko seinale xeheei arretarik ez jartzea, pertsonen arteko arazoak ebazteko gabeziak.
‎AGNHa duten haurrek zailtasunak dituzte bat bateko erantzunak inhibitzeko, eta gutxietsi egiten dituzte etorkizuna ziurtatzeko egiten diren ahaleginak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia