Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2004
‎“Orain, dibertsioak eskuragarriagoak eta bizigarriagoak dira. Ohera joan aurretik hainbeste aukera dituzten haurren lehen belaunaldia dugu hau”, dio Luci Wiggsek, Oxfordeko Unibertsitateko Haur eta Nerabeen Psikiatriako Unitateko ikertzaileak. Nerabeek gaua aprobetxatzen dute “txateatzeko” eta gurasoen kontrolik gabe sarean nabigatzeko.
2009
‎Gaixotasunaren agerpen larriena (Werdnig Hoffman ere deitzen zaio) hilgarria da txikitatik. Gaitz hori duten haurrek lehen sei hilabeteetan garatzen jarraitzen dute, eta, gero, pixkanaka, muskulu ahultasuna eta mugimen kontrola galtzen hasten dira. Gaixotasunaren bertsio ahulena bizi itxaropen luzeagoarekin bateragarria da.
‎Ehunka lagun bildu ziren herenegun Zarautzen (Gipuzkoa), minbizia duten haurren aldeko lehen Mobi Bik jaian. Aspanovas minbizia duten haurren Gipuzkoako gurasoen elkarteak antolatuta, bi osagai nagusi izan zituen jaiak:
2012
‎Irudia: «christine» [cbszeto] Buruaren deformazioa Kranioinostosia sortzetiko akatsa da haurraren jaiotza), haren jostura bat edo gehiago garaiz aurretik ixtea ezaugarri duena haurraren lehen urteko garezurra; horrek buruaren forma anormala eragiten du. “Burua josturaz bereizitako hezur plakez osatuta dago, eta plaka horiek haurra hazi ahala ixten dira.
2014
‎Haur hiperaktiboengan, gaizkileengan eta inpultsiboengan denbora erreproduzitzeko (aurretik erakutsitako denbora tarte bat erreproduzitzeko) eta ekoizteko (ordu unitatetan emandako denbora tarteak ekoizteko) gabeziak aurkitu dira. Ikertzaile batzuen arabera, AGNHa duten haurrek lehen mailako gabezia dute denbora balioesteko: itxaroten daudenean haien barneko erlojua azkarrago mugitzen da, eta atzerapenak gorrotatzera daramatza horrek.
‎Batez ere, lurretik datozenetan (fruta eta barazkiak, adibidez), kimikari horiek asko erabili baitziren nekazaritzan. Emaitzen arabera, amaren esnea duten haurren lehen hilabeteetan, konposatu kimikoen kontzentrazioa handiagoa da. Hala ere, egileek diote kimikari horiek ekar dezaketen arriskuak baino onura gehiago ematen dituela amaren esneak.
2021
‎Horretarako, Esteve k (2003) aldarrikatzen duen hirugarren hezkuntza iraultzarako15 proposatzen dituen printzipioetan sakontzen segitzea garrantzitsua litzateke, besteak beste; horien artean, hauexek zehazten dira: Haur Hezkuntzako (HH) etapari duen garrantzia aitortzea eta estatuen hezkuntza plangintzetan txertatzea; horretarako adina duten haurrei Lehen Hezkuntzako (LH) etaparen zabalpen eta eskolatze erreala; aniztasunari hezkuntzaerantzunak emateko ahalegina, bazterkeriaren pedagogia gaindituz eta arreta irakaskuntzatik ikaskuntzara mugituz; edo, hezkuntzaren gizarte plangintza, talentu erreserbaren, ezagutzaren gizartearen eta giza kapitalaren kontzeptuetatik abiatuta. Mundu osoko eta bereziki Europako datuekin lan egiten du Estevek (op.), eta proposatzen dituen neurrietako batzuk indarrean daude dagoeneko Euskal Herrian, Bigarren Hezkuntzako (BH) lehenengo zikloaren derrigortasuna, adibidez, baina beste hainbat garatzeko edo bete betean gauzatzeko daude.
2022
‎«Seguru asko —azaltzen du Baladiak— amaren esnearekin jasotzen ez den proteina bat delako gertatzen da hori». Gainera, proteina «arraro» ugari dituen haurren lehen elikagaietako bat da, batez ere amagandiko edoskitzea uzten denean. Eta lehenengo hartualdi horietan formula esnea sartzen da; izan ere, behi esnea bezalakoa ez bada ere, esne horretatik lortzen da eta proteina berak ditu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia