Emaitzak: 5
2009 | ||
Gaixotasunaren agerpen larriena (Werdnig Hoffman ere deitzen zaio) hilgarria da txikitatik. Gaitz hori | duten haurrek lehen sei hilabeteetan garatzen jarraitzen dute, eta, gero, pixkanaka, muskulu ahultasuna eta mugimen kontrola galtzen hasten dira. Gaixotasunaren bertsio ahulena bizi itxaropen luzeagoarekin bateragarria da. | |
Ehunka lagun bildu ziren herenegun Zarautzen (Gipuzkoa), minbizia | duten haurren aldeko lehen Mobi Bik jaian. Aspanovas minbizia duten haurren Gipuzkoako gurasoen elkarteak antolatuta, bi osagai nagusi izan zituen jaiak: | |
2014 | ||
Haur hiperaktiboengan, gaizkileengan eta inpultsiboengan denbora erreproduzitzeko (aurretik erakutsitako denbora tarte bat erreproduzitzeko) eta ekoizteko (ordu unitatetan emandako denbora tarteak ekoizteko) gabeziak aurkitu dira. Ikertzaile batzuen arabera, AGNHa | duten haurrek lehen mailako gabezia dute denbora balioesteko: itxaroten daudenean haien barneko erlojua azkarrago mugitzen da, eta atzerapenak gorrotatzera daramatza horrek. | |
Batez ere, lurretik datozenetan (fruta eta barazkiak, adibidez), kimikari horiek asko erabili baitziren nekazaritzan. Emaitzen arabera, amaren esnea | duten haurren lehen hilabeteetan, konposatu kimikoen kontzentrazioa handiagoa da. Hala ere, egileek diote kimikari horiek ekar dezaketen arriskuak baino onura gehiago ematen dituela amaren esneak. | |
2021 | ||
Horretarako, Esteve k (2003) aldarrikatzen duen hirugarren hezkuntza iraultzarako15 proposatzen dituen printzipioetan sakontzen segitzea garrantzitsua litzateke, besteak beste; horien artean, hauexek zehazten dira: Haur Hezkuntzako (HH) etapari duen garrantzia aitortzea eta estatuen hezkuntza plangintzetan txertatzea; horretarako adina | duten haurrei Lehen Hezkuntzako (LH) etaparen zabalpen eta eskolatze erreala; aniztasunari hezkuntzaerantzunak emateko ahalegina, bazterkeriaren pedagogia gaindituz eta arreta irakaskuntzatik ikaskuntzara mugituz; edo, hezkuntzaren gizarte plangintza, talentu erreserbaren, ezagutzaren gizartearen eta giza kapitalaren kontzeptuetatik abiatuta. Mundu osoko eta bereziki Europako datuekin lan egiten du Estevek (op.), eta proposatzen dituen neurrietako batzuk indarrean daude dagoeneko Euskal Herrian, Bigarren Hezkuntzako (BH) lehenengo zikloaren derrigortasuna, adibidez, baina beste hainbat garatzeko edo bete betean gauzatzeko daude. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ukan | 5 (0,03) |
Lehen forma
duten | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
ukan haur | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan haur lehen | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |