Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2001
‎Urte hartan, kutxak Iranera, Hego Amerikara, Afrikako herrialdeetara, Ekialdeko Europara eta sobietar errepublika zaharretara ere bidali ziren. Kasu askotan, zapata kaxa horiek umezurztegietara eta ezgaitasunak dituzten haurren eskoletara edo familia pobreetara zuzentzen dira. Iaz 727.606 kaxa bidali ziren Erresuma Batutik eta Irlandatik.
2003
‎Nafarroako Gobernuak, Alergikoen eta Asmatikoen Nafarroako Elkartearekin (ANAYAS) lankidetzan, “Elikagai alergia eta eskolako jantokia” liburuxka argitaratu du, elikadura alergiak dituzten haurrak eskolako jantokietan sar daitezen laguntzeko. Liburuxka honetan, gurasoei, hezitzaileei eta eskolako jantokietako arduradunei elikadura alergiari buruzko aholkuak eta informazio praktikoa biltzen dira, elikagaiek eragindako erreakzioekin lotutako arazoak errazago konpontzeko eta prebenitzeko.
2010
‎Kudeaketa txarragatik ez da zuzena herriak ordaindu behar izatea". Romanen ustez NaBaik ez du haur eskolaren aldeko borondaterik. " Aurrera ateratzeko ez dute positiboan lanik egin.
2011
‎Eskola agenda are garrantzitsuagoa da aitak edo amak ezin dutenean haurra eskolara eraman edo haren bila joan, eta, hortaz, eguneroko komunikazio informala ezarri ezin dutenean. Kasu horietan, zentroaren eta gurasoen arteko zuzeneko komunikaziorako tresna bihurtzen da agenda.
‎Erdiek ezin dituzte osasun zerbitzuak ordaindu, eta, oro har, tratu txarragoa jasotzen dute, eta arreta ukatzen zaie. 4 Ezgaitasuna duten haurrek eskolara joateko aukera gutxiago dute. Herrialde pobreenak dira kaltetuenak.
2012
‎" Zuek, dauzkazuen titulu ezberdinekin erantzukizunak dauzkazuenok, jakizue guk maite ditugula gure emazteak, gure haurrak, gure zaharrak, zuek zuenak maita ditzakezuen adina, eta sufritzen dugula haiek ezin egoki tratatu izanagatik. Zuek sufrituko zenuketen bezala baldin eta zuen etxalderaino ez anbulantziarik eta ez kamioirik iritsi ezin balitz, zuen anaia edo semea hil balitz mendian bakarrik Santa Garaziko artzain hura bezala, zuen emaztea arrastaka bizi balitz laborarien hainbeste andre moduan, zuen haurrek eskolarako egunero 8, 10 edo 12 kilometro oinez egin behar balute, eguerditan otordu lehorra jan behar balute gela are hotzagoan, esklabutzako bizi baten bukaeran zuen gurasoek miserian goaitatu behar balute bakartasunezko heriotza… zer erabakiko zenukete. Zein neurri eskatuko zenukete?
‎Hala ere, ez dugu ahaztu behar haurrak bere ikasketak ez dituela haur eskolan soilik gauzatzen baizik eta inguruneak aukera asko eskaintzen dituela horretarako. Haurrek ez dute intentzionalki planifikatuta dagoena soilik ikasten, baizik eta benetan interesa eragiten diena, eta interes horiek haur eskoletako egunerokotasunean hizketagai bihurtzen dira.
‎Haurra ez da besteekin batera eta beste leku batean egotera ohitu behar duen bakarra: hezitzaileak ere tankera hartu behar dio haurrari, eta gurasoek onartu behar dute haurrak eskolara joan behar duela. Haurraren bizitzan pertsona heldu berriak agertzen direnez, haurrak ahalegin handiak egin behar ditu haiekin erlazionatzeko; beraz, denen artean egokitze egokia lortzeko ahaleginak egin behar dira.
‎Egun Administrazio eta Justizia Ministerioaren menpe dago eta kanpoko herrialdetako laguntzari esker euren filosofia eta pentsamendu pedagogikoak aurrera darrai. Budapesten sona handia duen haur eskola izateaz gain formazio zentro bezala zabalik jarraitzen du.
2013
‎Espainian, Ekintza, Mugarik Gabeko Hezkuntza eta Entreculturas ekimenak osatzen dute Hezkuntzaren aldeko Munduko Kanpainaren Espainiako Koalizioa.Datorren urterako proposamena aurkeztu dute juntak goiburuarekin «Batu ditzagun gaitasunak. Hezkuntza inklusiboa izateko eskubidearen alde», hezkuntza premia bereziak dituzten haurrak eskolarako sarbidea bermatzeko. Helburua kalitatezko hezkuntza jasotzea da, bereizkeriarik gabe eta aukera berdintasunean oinarrituta.
2014
‎Sagarnaren kasuan, behar bereziak zituzten haurrei laguntzen aritu da: " Ekuadorko bi eskoletan aritu nintzen lanean, eta behar bereziak zituzten haurrei eskola laguntza eskaintzen nien". Legarra, berriz, medikuntzako ikaslea da, eta bere ezagutzatik ekarpenak egiten ahalegindu da Marokon:
‎Semea eta alaba koskortuta dituzte Oihana Huerta eta Koldo Morrasek. Ekaik 9 urte ditu eta Maddik 6, baina gogoan dute haur eskolan ibili zireneko garaia, lehen pertsonan bizi izan baitzuten euskarazko eredua hautatu izanak dakarren zama.
2015
‎Heziketa orokorra eta berezia: Ahal den kasu guztietan, minusbaliotasunen bat duten haurrak eskola arruntean integratuko dira, behar dituzten laguntza programak eta baliabideak jaso ditzaten. Integrazioa ezinezkoa bada, haur horiek hezkuntza berezira bideratuko dira eta talde multiprofesionalen laguntza jasoko dute.
2016
‎Dietak eragina al du haurren eskola errendimenduan. Gai hori bi eratara landu daiteke.
‎«Paziente batzuek arazoak dituzte irakurketan erantsi egiten dute dokumentua, ilarak saltatzen dira irakurtzen edo buruan jartzen dutenean». Horrek, besteak beste, eragina du haurren eskola errendimenduan. Eta alderdi estetikoa ere ezin da bazterrera utzi; izan ere, SEOk adierazten duen bezala, estrabismoa nabarmena denean «eragin sozial handia izan dezake».
2018
‎Haurrekin dauden heldu guztiek ez dute zertan izan irakasle berezilariak; hiru laguneko lantaldean aurki zenitzake Masterra duen haur hezkuntzako irakasle titular bat, Gradua egindako irakasle laguntzaile bat eta erizain pediatriko bat. Administrazioak ez du haur eskola derrigortzen, baina hiri gehienek eskaintzen dute zerbitzu hori. Haur hezkuntza amaitzerakoan, 6 edo 7 urterekin, haurrak trebatu egiten dituzte ulermen eskolara sartzeko, ikasmaila berezi batean.
2021
‎Gorputz hezkuntzako zenbat ordu izan behar lituzkete haurrek eskolan. Espainia Gorputz Hezkuntzan astean ordu gutxien eskaintzen dituen Europako herrialdeetako bat da.
‎Ikastetxe pribatu itunduek atxikituak dituzten haur eskoletan matrikulatuta dauden haurrei ibilbidea bermatzen diete titulartasun bereko ikastetxe pribatuan bertan. Sarritan, eskaintza iruzurti hau udalek kudeatzen dute, udalaren 0 zerbitzua azpikontratatuz herriko ikastetxe itunduaren haur eskolari.
2022
‎Adbertsitatea bizi duten haurrak eskolara bidaltzea ikasle horiek kondenatzea dela aipatu duzue. Nola jokatu luke eskolak haur hauekin?
‎Bi horietatik Lezkairun baino ez dute izanen euskarazko eskaintza, baina «mistoa» izanen da: eredu mistoa duten haur eskolak bi motatakoak dira: gaztelaniazkoak, euskarazko jarduera batzuekin; edo euskarazkoak, ingelesezko edukiekin.
2023
‎Guraso gehienek, baina, ez dute hori nahi. Nahiago dute haurrek eskola txiki batean jarraitzeko aukera izan dezatela, eta, ondorioz, Zigan jarraitzerik ez badute, Iruritara mugitu nahi dituzte.
‎Zein ezaugarri eta gaitasun izan behar ditu haur eskola eta Haur Hezkuntzako irakasleak. Jarrera oso maskulinoak (maskulinitate hegemonikoaren ikuspegitik) ez dira uztargarriak umeen zaintza eta heziketa egokiarekin?
‎Ixtear dute Haur Eskolako aurrematrikulazio epea
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia